Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 14 sep 2021, 18:07

Heeft Luco misschien een nieuwe auto? De jij bak. Sorry kon het niet laten. ;-)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 14 sep 2021, 18:07

fantastische oneliner weer :lol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 14 sep 2021, 18:20

MarkS schreef: 14 sep 2021, 18:07 Heeft Luco misschien een nieuwe auto? De jij bak. Sorry kon het niet laten. ;-)
Mark krijgt ook een stukje zeep.

Weer een oneliner Tom🤣

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 14 sep 2021, 20:28

Woefdram schreef: 14 sep 2021, 07:22
Gijzert schreef: 14 sep 2021, 05:10 Ik zou als werkgever niet blij zijn met niet gevaccineerde werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met long covid die bewust niet gevaccineerd is?
Ik zou als werkgever niet blij zijn met rokende / skiënde / dikke werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met longkanker die bewust niet gestopt is met roken ?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met een verbrijzelde knie die bewust is gaan skiën?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met hartklachten die bewust ongezond eet ?

:|
Top eerste post dit. Zitten we echt op te wachten.

Woefdram
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2021, 07:17

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Woefdram » 14 sep 2021, 21:26

Bram schreef: 14 sep 2021, 20:28
Woefdram schreef: 14 sep 2021, 07:22
Gijzert schreef: 14 sep 2021, 05:10 Ik zou als werkgever niet blij zijn met niet gevaccineerde werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met long covid die bewust niet gevaccineerd is?
Ik zou als werkgever niet blij zijn met rokende / skiënde / dikke werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met longkanker die bewust niet gestopt is met roken ?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met een verbrijzelde knie die bewust is gaan skiën?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met hartklachten die bewust ongezond eet ?

:|
Top eerste post dit. Zitten we echt op te wachten.
Bedankt voor jouw toppost! Inhoudelijk zeer overtuigend en sterk!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 14 sep 2021, 21:30

Misschien een idee om je eerst gewoon even voor te stellen? En het wagenpark wat in je bezit is?

Of kom je hier alleen maar om maatje coolfan te ondersteunen bij zijn kruistocht tegen alle schapen hier?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 14 sep 2021, 21:33

Woefdram schreef: 14 sep 2021, 21:26
Bram schreef: 14 sep 2021, 20:28
Woefdram schreef: 14 sep 2021, 07:22
Ik zou als werkgever niet blij zijn met rokende / skiënde / dikke werknemers. Toch echt een onnodig groot risico op langdurig uitval.

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met longkanker die bewust niet gestopt is met roken ?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met een verbrijzelde knie die bewust is gaan skiën?

Moet de werkgever gewoon betalen bij een medewerker met hartklachten die bewust ongezond eet ?

:|
Top eerste post dit. Zitten we echt op te wachten.
Bedankt voor jouw toppost! Inhoudelijk zeer overtuigend en sterk!
Even voor de goede orde, dit is een auto forum met een kroeg gedeelte waar ook andere onderwerpen worden besproken.

Niet een Corona forum waar ook zijdelings over auto’s wordt gesproken. Dus ik zou zeggen, stel je even voor in het daarvoor bedoelde onderdeel en vertel wat je bezig houdt op driving fun gebied.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 14 sep 2021, 21:36

Dit topic gaat tijdelijk op slot, beide kampen zijn verdeeld en zullen elkaar niet overtuigen. Helaas is het voor een aantal moeilijk om te discussieren zonder het persoonlijk te maken of reacties uit te lokken.
Binnenkort gaat dit topic weer openen, tot die tijd zullen we in andere topics strenger modden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 18 okt 2021, 11:04

Dank voor het heropenen :thumbup: Braaf zijn allemaal en laat je vaccineren !

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 18 okt 2021, 11:09

BamiesGTA schreef: 18 okt 2021, 06:01 Inderdaad. Makkelijker om tegen het been van je ongevaccineerde medemens aan te trappen dan tegen dit op de zorg bezuinigende gefaalde kabinet.
Sterk argument. Ken ik er nog eentje. :bag:

Makkelijker om constant tegen het been van het kabinet aan te trappen, dan de echte veroorzakers van al deze ellende aan te kijken. :tooth:

Wappie Weghorst is besmet. :tooth:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/w ... ~a84135ca/

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 18 okt 2021, 11:18

De vaccinatiegraad is hoog hier, en onnodige druk uitoefenen op die laatste 15% gaat echt niet helpen.
Die hebben hun keuze gemaakt, of je dat nu leuk vindt of niet.

Als ik het goed begrepen heb is rond de 180 van de 800 IC bedden gereserveerd voor Corona.
Isala heeft zijn maximum al bereikt (5 van de 32) en is begonnen met schuiven.
En dan moet de griep nog beginnen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 18 okt 2021, 11:23

535d schreef: 18 okt 2021, 11:09
BamiesGTA schreef: 18 okt 2021, 06:01 Inderdaad. Makkelijker om tegen het been van je ongevaccineerde medemens aan te trappen dan tegen dit op de zorg bezuinigende gefaalde kabinet.
Sterk argument. Ken ik er nog eentje. :bag:

Makkelijker om constant tegen het been van het kabinet aan te trappen, dan de echte veroorzakers van al deze ellende aan te kijken. :tooth:

Wappie Weghorst is besmet. :tooth:

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/w ... ~a84135ca/
Je start meteen weer met polariseren. Mocht je echt de sociale intilligentie missen om niet weer meteen de boel op stelten te zetten zal ik jezelf in bescherming nemen.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 11:36

Iets wat ik niet snap.

QR code nodig bij een restaurant maar niet op het terras gedeelte maar wel als je binnen wil betalen of naar de wc moet.

Supermarkt, geen QR code nodig, weg restaurant en benzine station geen QR code nodig.

Ik kom in een XL supermarkt meer mensen tegen dan op weg naar de wc in een restaurant.

Ik haal netjes de QR code maar snap niet de overwegingen over waar wel en niet nodig.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 18 okt 2021, 11:42

Klopt ook geen hol van. En consequent zijn zit er in het eigenwijze Nederland ook niet bij. Laatst in Frankrijk ben ik overal waar dat moest gewoon gecontroleerd, lijkt me als dat de afspraak is ook niet meer dan normaal.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 18 okt 2021, 11:45

Bram schreef: 18 okt 2021, 11:42 Klopt ook geen hol van. En consequent zijn zit er in het eigenwijze Nederland ook niet bij. Laatst in Frankrijk ben ik overal waar dat moest gewoon gecontroleerd, lijkt me als dat de afspraak is ook niet meer dan normaal.
Dat snap ik dan weer wel want als je een regel maakt voor de horeca kan je niet een regel per restaurant/bar maken. Dus de regels zijn gemaakt voor de dgelegenheden met de minste ruimte. Dan kan je zeggen dat je niemand tegenkomt op weg naar WC. Is makkelijk roepen als je laat ik zeggen bij Loetje bent geweest. Maar loop eens in weekend de gele kanarie of janssen en van dijk in en je begrijpt het beter?

Ik heb meer moeite te begrijpen waarom horeca/festivals alleen tot middernacht open mogen zijn.

Overigens ging ik gister eten bij Zoet of zout in Stellendam, een mega grote keet. Geen QR code hoeven laten zien.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 11:48

Ja, Switzerland in op de weg grens 20minuten hebben ze alles bij mij gecontroleerd! Na controle mocht ik verder. Bij terugkomst nog in Duitsland of NL heeft iemand naar gevraagd. Moet wel zeggen bij binnenkomst in Switzerland was ik de enige NL kenteken tussen alle Duitse en Switzerland wagens.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 18 okt 2021, 11:49

smiley schreef: 18 okt 2021, 11:18 De vaccinatiegraad is hoog hier, en onnodige druk uitoefenen op die laatste 15% gaat echt niet helpen.
Die hebben hun keuze gemaakt, of je dat nu leuk vindt of niet.

Als ik het goed begrepen heb is rond de 180 van de 800 IC bedden gereserveerd voor Corona.
Isala heeft zijn maximum al bereikt (5 van de 32) en is begonnen met schuiven.
En dan moet de griep nog beginnen.
Als die keuze is incl de keuze om geen gebruik van een IC bedje te maken is er ook geen probleem lijkt mij ;)

De vraag is alleen of iemand die zich niet vaccineert omdat het “maar een griepje” is nogsteeds geen IC bedje wil als die inmiddels met zuurstoftekort ligt door een Corona besmetting…


En als diegene/groep dan ineens wel door de medische zorg geholpen wil worden dan is het wel een probleem. Want die kleine groep zorgt dan voor beperkingen van de hele samenleving en bevolking

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 18 okt 2021, 11:55

tomgtr schreef: 18 okt 2021, 11:45
Bram schreef: 18 okt 2021, 11:42 Klopt ook geen hol van. En consequent zijn zit er in het eigenwijze Nederland ook niet bij. Laatst in Frankrijk ben ik overal waar dat moest gewoon gecontroleerd, lijkt me als dat de afspraak is ook niet meer dan normaal.
Dat snap ik dan weer wel want als je een regel maakt voor de horeca kan je niet een regel per restaurant/bar maken. Dus de regels zijn gemaakt voor de dgelegenheden met de minste ruimte. Dan kan je zeggen dat je niemand tegenkomt op weg naar WC. Is makkelijk roepen als je laat ik zeggen bij Loetje bent geweest. Maar loop eens in weekend de gele kanarie of janssen en van dijk in en je begrijpt het beter?

Ik heb meer moeite te begrijpen waarom horeca/festivals alleen tot middernacht open mogen zijn.

Overigens ging ik gister eten bij Zoet of zout in Stellendam, een mega grote keet. Geen QR code hoeven laten zien.
Als de helft zich er wel aan houdt en de rest niet is die hele pas natuurlijk een farce. Schaf het dan maar af.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 11:56

tomgtr schreef: 18 okt 2021, 11:45 Dat snap ik dan weer wel want als je een regel maakt voor de horeca kan je niet een regel per restaurant/bar maken. Dus de regels zijn gemaakt voor de dgelegenheden met de minste ruimte. Dan kan je zeggen dat je niemand tegenkomt op weg naar WC. Is makkelijk roepen als je laat ik zeggen bij Loetje bent geweest. Maar loop eens in weekend de gele kanarie of janssen en van dijk in en je begrijpt het beter?
Klopt, maar bij een koopavond bij de Rotterdamse AHXL is het mega druk en dan is het raar dat bij de gele kanarie een QR code nodig hebt maar bij het hutje mutsje shoppen bij de Appie niet.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 18 okt 2021, 12:00

Martijn_bmw schreef: 18 okt 2021, 11:49 En als diegene/groep dan ineens wel door de medische zorg geholpen wil worden dan is het wel een probleem. Want die kleine groep zorgt dan voor beperkingen van de hele samenleving en bevolking
Dat is toch opgelost door de afschaling van Coronabedden, naar verhouding.
Als het goed is heeft de rest daar geen last van.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 18 okt 2021, 12:02

smiley schreef: 18 okt 2021, 12:00
Martijn_bmw schreef: 18 okt 2021, 11:49 En als diegene/groep dan ineens wel door de medische zorg geholpen wil worden dan is het wel een probleem. Want die kleine groep zorgt dan voor beperkingen van de hele samenleving en bevolking
Dat is toch opgelost door de afschaling van Coronabedden, naar verhouding.
Als het goed is heeft de rest daar geen last van.
Maar is de gevolg van de Corona Max bereiken een lockdown voor iedereen?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door tomgtr » 18 okt 2021, 12:04

Ik weet niet welke AH maar enige XL die bij mij in buurt zit is volgens mij in Kralingen. Als de hele parkeerplaats daar stampvol staat is het totaal niet vol in de winkel. Werkelijk onvergelijkbaar met een kroeg of feestje of club. Mocht je echt niet het verschil weten tussen drukte bij Appie of een volle kroeg/vol fesstje, ga eens iets vaker uit :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 18 okt 2021, 12:07

Ik neem, in de regel, ook geen winkelwagentje (je afstandsbuffer) mee naar het restaurant......:coffee:

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 18 okt 2021, 12:08

tomgtr schreef: 18 okt 2021, 11:23
Je start meteen weer met polariseren. Mocht je echt de sociale intilligentie missen om niet weer meteen de boel op stelten te zetten zal ik jezelf in bescherming nemen.
Ik zeg gewoon waar het op staat. En dat doe ik face to face ook. Als iemand iets niet aanstaat wat ik zeg, dan is het meteen het gebrek aan sociale intelligentie. Mooi verhaal Tom, maar ook ik mag net zoals jij hier mijn mening verkondigen. Dan moet je zelf ook niet op de man gaan spelen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 18 okt 2021, 12:11

Enrico schreef: 18 okt 2021, 12:02 Maar is de gevolg van de Corona Max bereiken een lockdown voor iedereen?
Goeie vraag.
Als dat het gevolg zou zijn is afschalen icm de 85% afstraffen een goede voorzet voor een pittige herfst/winter.
Ik zit in elk geval met verbazing naar het beleid te kijken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 434 gasten