Het grote financiёn discussie-topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: Het grote financiёn discussie-topic

Bericht door Bert ///M3 » 21 apr 2020, 09:58

Intentie is gewoon controle natuurlijk.

Als een centrale bank al die zaken gaat regelen dan heb je in 1 klap controle over alles. Vervolgens gaat stap 2 zijn papiergeld uitbannen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 apr 2020, 09:59

Tom schreef:
21 apr 2020, 09:48
romo schreef:
21 apr 2020, 08:37
Dit klinkt op hert eerste gezicht wel goed, bij nader inzien weet ik het niet, ik krijg er ambivalente gevoelens bij;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcfb6d56/
Commerciële banken zijn tuig. Maar dit klinkt ook als onnodig macht naar je toe grijpen en ik weet niet of dat met de juiste intenties is.
Hier wordt al tijden over gesproken. Het is ook de enige manier om de torenhoge staatsschulden weg te werken (lees: weg te schrijven). Ik denk persoonlijk dat het geregeld gaat worden met de SDR vanuit de ECB.

Mijn visie: Iedereen binnen de Euro zone kan binnen afzienbare tijd een app (wallet) downloaden, waarop 1000 SDR staat. De centrale bank kan dan en controleren hoeveel geld iedereen heeft, en waar dit geld aan uitgegeven wordt. Je kunt net zoals een gedecentraliseerde digitale munt namelijk programmeren bij welke winkels, instellingen of sector het geld uitgegeven kan worden. Als ze willen dat je die 1000 SDR uitgeeft aan voedsel, kan dat zo geprogrammeerd worden. Zo ook dat het bedrag verdwijnt als het niet binnen een bepaalde datum uitgegeven is.
Vandaar dat gedecentraliseerde digitale munten een safe haven worden. Dat is niet te programmeren of controleren door de overheid.

De gote monetaire reset is echt begonnen nu.

indobesar
Auto: M3P, 130i, 330i Cabrio
Contacteer:

Bericht door indobesar » 21 apr 2020, 10:12

Centrale banken zijn ook privaat eigendom, lees Rothschild.

Wie het geld beheert, heeft macht.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 apr 2020, 10:22

///Joost schreef:
21 apr 2020, 09:59
Tom schreef:
21 apr 2020, 09:48
romo schreef:
21 apr 2020, 08:37
Dit klinkt op hert eerste gezicht wel goed, bij nader inzien weet ik het niet, ik krijg er ambivalente gevoelens bij;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcfb6d56/
Commerciële banken zijn tuig. Maar dit klinkt ook als onnodig macht naar je toe grijpen en ik weet niet of dat met de juiste intenties is.
Hier wordt al tijden over gesproken. Het is ook de enige manier om de torenhoge staatsschulden weg te werken (lees: weg te schrijven). Ik denk persoonlijk dat het geregeld gaat worden met de SDR vanuit de ECB.

Mijn visie: Iedereen binnen de Euro zone kan binnen afzienbare tijd een app (wallet) downloaden, waarop 1000 SDR staat. De centrale bank kan dan en controleren hoeveel geld iedereen heeft, en waar dit geld aan uitgegeven wordt. Je kunt net zoals een gedecentraliseerde digitale munt namelijk programmeren bij welke winkels, instellingen of sector het geld uitgegeven kan worden. Als ze willen dat je die 1000 SDR uitgeeft aan voedsel, kan dat zo geprogrammeerd worden. Zo ook dat het bedrag verdwijnt als het niet binnen een bepaalde datum uitgegeven is.
Vandaar dat gedecentraliseerde digitale munten een safe haven worden. Dat is niet te programmeren of controleren door de overheid.

De gote monetaire reset is echt begonnen nu.

Dat dacht ik al, ik moet er niets van hebben, het hele idee geeft me de kriebels, dit moet niemand willen.

Arthur
Auto: Nr.47

Bericht door Arthur » 21 apr 2020, 12:34

Martijn_bmw schreef:
21 apr 2020, 08:50
Zo'n pas zoals alle zuidelijke EU-landen nu al hebben.

:lol: :lol:
:D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 apr 2020, 20:31

Morge weer overleg EU financiën, dit zijn de opties, als Corona niet kills dan toch zeker onderstaande;

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/22/it ... 0-a3997591

Plaats reactie