https://elo.entreprenasium.nl/
Dus alle lesstof is in 't Arabisch?
En toch ben ik al weggestuurd. Kon antiplinasum maar niet uitspreken.
Behoeft weinig denkwerk, spijker op z'n kop.Robin schreef: 16 apr 2019, 08:01 Maar alle gekheid op 'n stokje. 'Ondernemer' ben je of je bent 't niet, maar dit geeft te denken:
Je gebruikt de term "individualiteit van ieder sneeuwvlokje" en ondertussen wil je best een aantal zaken gezegd hebben over hoe jij dat ziet of voelt. Verbaast mij echt enorm. Reageren op een filmpje wat je maar deels hebt bekeken overigens ook.Vlokmans schreef: 17 apr 2019, 19:14 Vind die spijker wel meevallen eerlijk gezegd. Heb overigens niet het hele filmpje afgekeken, omdat ik na punt 3 de strekking van de boodschap van "individualiteit van ieder sneeuwvlokje" wel begrepen had. Er wordt een aantal aannames gedaan, en tevens een aantal verbanden gelegd, dat mijns inziens niet helemaal juist is. Vond de eerste punten ook wel redelijk in elkaars verlengde liggen. Alsof structuur, orde en regelmaat zo erg is: zie je het al voor je, een klas 6-/7-/8-jarigen die zelf de uren mogen indelen? Of die zelf de lesstof mogen kiezen? Accepteer nu maar dat de samenleving zoals wij die voorstaan (//insert shitstroom aan kritiek) een minimum niveau van kennis en kunde vereist (en natuurlijk is er meer dan dat er op school wordt onderwezen). Ik vind het nu bij tijd en wijlen al tenenkrommend dat "geschoolde" volwassen niet eens fatsoenlijk kunnen spellen (kud, kudt, neukd) of persoonsvorm met de juiste werkwoordvervoeging niet voor elkaar krijgen. Bovendien zul je ook als kind al moeten wennen aan het fenomeen, of gegeven, dat niet alles wat je moet doen ook leuk is. Welkom in de grote-mensen-wereld, waar je zonder meer ook veel leuke dingen kunt doen, maar simpelweg niet onder sommige moetjes of verantwoordelijkheden uit komt. Ben het overigens wel roerend met de, tussen de regels door iets subtielere boodschap eens, dat school en hetgeen je er leert, niet zaligmakend zijn: non scholae, sed vitae!![]()
Neem me niet kwalijk. Wist niet dat jouw zienswijze leidend was in deze en dat je het alleenrecht hebt iets te vinden op een forum. Ik zal me voortaan houden aan jouw standaard.TLRS schreef: 18 apr 2019, 02:50Je gebruikt de term "individualiteit van ieder sneeuwvlokje" en ondertussen wil je best een aantal zaken gezegd hebben over hoe jij dat ziet of voelt. Verbaast mij echt enorm. Reageren op een filmpje wat je maar deels hebt bekeken overigens ook.Vlokmans schreef: 17 apr 2019, 19:14 Vind die spijker wel meevallen eerlijk gezegd. Heb overigens niet het hele filmpje afgekeken, omdat ik na punt 3 de strekking van de boodschap van "individualiteit van ieder sneeuwvlokje" wel begrepen had. Er wordt een aantal aannames gedaan, en tevens een aantal verbanden gelegd, dat mijns inziens niet helemaal juist is. Vond de eerste punten ook wel redelijk in elkaars verlengde liggen. Alsof structuur, orde en regelmaat zo erg is: zie je het al voor je, een klas 6-/7-/8-jarigen die zelf de uren mogen indelen? Of die zelf de lesstof mogen kiezen? Accepteer nu maar dat de samenleving zoals wij die voorstaan (//insert shitstroom aan kritiek) een minimum niveau van kennis en kunde vereist (en natuurlijk is er meer dan dat er op school wordt onderwezen). Ik vind het nu bij tijd en wijlen al tenenkrommend dat "geschoolde" volwassen niet eens fatsoenlijk kunnen spellen (kud, kudt, neukd) of persoonsvorm met de juiste werkwoordvervoeging niet voor elkaar krijgen. Bovendien zul je ook als kind al moeten wennen aan het fenomeen, of gegeven, dat niet alles wat je moet doen ook leuk is. Welkom in de grote-mensen-wereld, waar je zonder meer ook veel leuke dingen kunt doen, maar simpelweg niet onder sommige moetjes of verantwoordelijkheden uit komt. Ben het overigens wel roerend met de, tussen de regels door iets subtielere boodschap eens, dat school en hetgeen je er leert, niet zaligmakend zijn: non scholae, sed vitae!![]()
Beweren dat tucht, orde en discipline nodig zijn om iets voor elkaar te krijgen. Dat vind ik net zoiets als beweren dat je bij het sleutelen een hamer moet gebruiken.
Downforce Hans schreef: 18 apr 2019, 09:13 Als je links kijkt zie je rechts niets................
Hanz06.