3D tekenaar gezocht

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

3D tekenaar gezocht

Bericht door Eric H » 08 jan 2019, 20:52

Tja, hoe moet ik dit eens uitleggen....

Nou ja topic titel zegt eigenlijk al genoeg, ik zoek iemand die voor mij een simpele 3D tekening kan maken van een huis.
Ik heb hier tekeningen met afmetingen, maar eigenlijk wil ik het huis in 3D hebben zodat ik zaken kan gaan intekenen.

Het hoeft niet volgens de zuiverste nen en/of iso of weet ik wat voor normen, maar gewoon simpel.....een beetje zoals ik zelf dus ben :mrgreen:

Ik heb zelf al een beetje zitten rommelen met wat programma's, maar ik snap er weinig van.
Geef mij maar een database.....daar kan ik wat mee :wink:

Ik gebruik zelf een Mac, dus als de tekeningen daarop te openen zijn dan zou dat helemaal mooi zijn natuurlijk.
Op verzoek kan ik de tekeningen mailen als iemand hier een uitdaging in ziet.

Hoeft niet voor niets trouwens !!!

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door Richardt. » 08 jan 2019, 20:55

Google Sketchup zie ik vaak voorbij komen hiervoor. Schijnt erg makkelijk te werken.

Wilde ik zelf gaan gebruiken voor het tekenen/indeling van onze nieuwe keuken, maarja op mijn werklaptop kan/mag ik niets installeren en geen zin om dat met ICT te regelen.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door indobesar » 08 jan 2019, 21:03

Sketchup is top, maar erg uitgebreid. Niet voor de starter imho.

Floorplanner is easy. Dat kan je wel met een avondje stoeien Eric. ;-)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door WJ » 08 jan 2019, 21:10

Mijn vader doet veel met Sketchup (voor de hobby), heeft bijvoorbeeld z'n eigen huis gemaakt wat ik toen voor hem ge3dprint heb met die bestanden.
Als je niemand kan vinden wil ik het wel aan hem vragen, maar dan gaat het niet al te vlot. hehe

Wil je het op de Mac daarna kunnen intekenen, of de bestanden op de mac kunnen openen en een hoek uitzoeken en die dan uitprinten en dan tekenen?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door Eric H » 08 jan 2019, 21:18

Okee....klein tipje van de sluier.....

Ik ga komend jaar een huis in Griekenland kopen, om precies te zijn op Corfu.
Van dit huis staat nu het casco (als je dat zo noemt) dus alles moet er nog in; ramen, deuren, elektra, airco units, riolering, septic tank in de tuin, etc. etc.

Ik heb van de makelaar ondertussen de "bouwtekeningen" digitaal gekregen in deze uit laten printen.
Echter hierop zijn al meubels en inrichting ingetekend en deze moeten er dus uit, zodat ik met een schone lei kan beginnen.

Het is de bedoeling dat de meubels die nu in mijn huis in Nederland staan, daarnaartoe gaan, dus ik wil een beetje kunnen spelen met de inrichting van het huis. Ook om een gevoel voor de grootte te krijgen.

Sketchup net even bekeken, maar buiten het feit dat er "google" voor staat, moet je er op een gegeven moment ook voor gaan betalen.
Floorplanner ga ik dan ook maar eens bekijken.

Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik ze graag, maar nog beter als iemand het leuk vindt om dit voor mij te doen ;-)

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door RJK » 08 jan 2019, 21:43

+1 voor Floorplanner. Paar jaar geleden hele pand van werk erin gezet ivm herinrichting. Wijst zichzelf.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door Riceaux » 08 jan 2019, 21:44

Op wat voor termijn moet het gedaan worden? Kan het in principe wel doen met SolidWorks. Alleen komende weken erg druk.
Framework van het huis is zo neergezet. Meubels e.d. zijn meestal wel te downloaden als het om gangbare maten gaat. Kan je ook daadwerkelijk digitaal alles inrichten.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door Sander-E46 » 08 jan 2019, 21:50

Corfu, mooi eiland! Ik kan niet tekenen maar hier denk ik altijd aan bij Corfu:

https://youtu.be/-8gFtexJEps

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door ErikS » 11 jan 2019, 09:56

Eric H schreef: 08 jan 2019, 21:18 Okee....klein tipje van de sluier.....

Ik ga komend jaar een huis in Griekenland kopen, om precies te zijn op Corfu.
Van dit huis staat nu het casco (als je dat zo noemt) dus alles moet er nog in; ramen, deuren, elektra, airco units, riolering, septic tank in de tuin, etc. etc.

Ik heb van de makelaar ondertussen de "bouwtekeningen" digitaal gekregen in deze uit laten printen.
Echter hierop zijn al meubels en inrichting ingetekend en deze moeten er dus uit, zodat ik met een schone lei kan beginnen.

Het is de bedoeling dat de meubels die nu in mijn huis in Nederland staan, daarnaartoe gaan, dus ik wil een beetje kunnen spelen met de inrichting van het huis. Ook om een gevoel voor de grootte te krijgen.

Sketchup net even bekeken, maar buiten het feit dat er "google" voor staat, moet je er op een gegeven moment ook voor gaan betalen.
Floorplanner ga ik dan ook maar eens bekijken.

Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik ze graag, maar nog beter als iemand het leuk vindt om dit voor mij te doen ;-)
Klinkt als de zon op zoeken & emigreren?
Lijkt me heerlijk. :tooth:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door Eric H » 11 jan 2019, 10:04

ErikS schreef: 11 jan 2019, 09:56

Klinkt als de zon op zoeken & emigreren?
Lijkt me heerlijk. :tooth:
Nou nee hoor......Nederland is nog steeds 1 van de rijkste landen ter wereld en 1 van de betere economieën.
(een van de hoogste BNP's van Europa, geloof dat we tweede staan achter Luxemburg, maar dat kun je amper een land noemen)

Al die klagers en doemdenkers mogen denken en vinden wat ze willen, ik heb nergens last van :tong:
(daarom zie je mij ook nooit in het draadje "Nederland gaat naar de haaien" :mrgreen: )

Gaat "gewoon" om een tweede woning in/onder de zon.

Kom al een aantal jaren op Corfu en vind het een heerlijk eiland wat alles heeft voor mij en mijn gezin.
Door omstandigheden heb ik nu de financiële middelen om daar een huis te kopen.
Dus vandaar......

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door ErikS » 11 jan 2019, 10:07

Eric H schreef: 11 jan 2019, 10:04
ErikS schreef: 11 jan 2019, 09:56

Klinkt als de zon op zoeken & emigreren?
Lijkt me heerlijk. :tooth:
Nou nee hoor......Nederland is nog steeds 1 van de rijkste landen ter wereld en 1 van de betere economieën.
(een van de hoogste BNP's van Europa, geloof dat we tweede staan achter Luxemburg, maar dat kun je amper een land noemen)

Al die klagers en doemdenkers mogen denken en vinden wat ze willen, ik heb nergens last van :tong:
(daarom zie je mij ook nooit in het draadje "Nederland gaat naar de haaien" :mrgreen: )

Gaat "gewoon" om een tweede woning in/onder de zon.

Kom al een aantal jaren op Corfu en vind het een heerlijk eiland wat alles heeft voor mij en mijn gezin.
Door omstandigheden heb ik nu de financiële middelen om daar een huis te kopen.
Dus vandaar......
Ik zou ook niet wegwillen & leg al die topics ook naast me neer.
Moeilijk denken doen anderen maar, ik maak me eigen plezier wel. :tooth:

Omstandigheden kunnen ruk zijn, je kan ook de staatsloterij hebben gewonnen. :tooth:
Maar lekker man. Ik zou zelf voorkeur hebben voor een huisje in Noord Frankrijk. Ja verklaar mij voor gek, ik hoef niet zo nodig een zon vakantie. 4/5 uurtjes rijden, vroeg vertrekken & om 10 uur een dubbele espresso tappen..... Lijkt me heerlijk over een jaar of 15/20.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door Niels » 11 jan 2019, 13:00

:thumbup: Mooie plannen! Wij spelen ook al een tijdje met een soortgelijk idee.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: 3D tekenaar gezocht

Bericht door Nutkees » 13 jan 2019, 14:29

Mijn vrouw is 3d revit architect dus die kan het zeker. Gaat alleen wel wat tijd inzitten dus misschien is dit alweer te veel van het goede?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Dimitri, frankie, Hitz, HJ2, mark123, Paul76, Philipoo, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 161 gasten