Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
pimini
Berichten: 177
Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door pimini » 08 nov 2019, 14:59

Luco schreef: 08 nov 2019, 14:55
Maar kan slecht tegen mensen die constant afgeven op een groep werkende mensen,
Wat maak je je druk Luco, het gaat helemaal niet om ambtenaren blijkbaar :gek:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 08 nov 2019, 15:00

Luco schreef: 08 nov 2019, 14:55 Ik ben hardstikke relaxed man, ik ben ambtenaar, dus doe niks, kan ik me lekker uitleven met verbouwen :tooth:

Maar kan slecht tegen mensen die constant afgeven op een groep werkende mensen, ben dan altijd benieuwd wat ze zelf presteren, in 99% van de gevallen dus niks.
Waarom mag jij dan wel zo over anderen denken?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eric H » 08 nov 2019, 15:01

350 Z schreef: 08 nov 2019, 11:35 Jeugd word gewoonweg eenzijdig geïndoctrineerd via het linkse onderwijs in opdracht van Groen Links, D66 en PvdA. Deze bezitten zo'n beetje alle ministeries met hun achtergronden en denkbeelden. Ambtenaren is 1 grote linkse kliek die totaal niet in de realiteit staan. Ik heb er zo ook een paar in de familie zitten. Zijn de grootste hypocrieten die er zijn en eenzijdig kijken en vlug hun ogen sluiten voor de werkelijkheid. Maar o wee als je aan hun portemonnee en denkbeelden komt.
Oh, really :wink:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 08 nov 2019, 16:00

Arthur schreef: 08 nov 2019, 15:00
Luco schreef: 08 nov 2019, 14:55 Ik ben hardstikke relaxed man, ik ben ambtenaar, dus doe niks, kan ik me lekker uitleven met verbouwen :tooth:

Maar kan slecht tegen mensen die constant afgeven op een groep werkende mensen, ben dan altijd benieuwd wat ze zelf presteren, in 99% van de gevallen dus niks.
Waarom mag jij dan wel zo over anderen denken?
Dat denk ik niet, dat is een constatering.
Let er maar eens op

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door romo » 08 nov 2019, 16:38

Even nog over de jeugd die het debat kaapt en ouderen de schuld geeft, of nu klimaat, of nu pensioen, etc.

Ja het is van alle tijden, maar toen met minder consequenties dan nu, kijk een Greta Thunberg, die kompleet doorslaat en de oudere generatie een veeg uit de pan geeft maar tegelijk vergeet dat zij daardoor en daarom haar verhaal kan houden (ook al is het haar ingefluisterd)

Pensioen idem; ouderen willen niet inleveren voor de jeugd? Ammehoela; Pensioen is uitgesteld loon, die generatie heeft de handen uit de mouwen gestoken voor haar nageslacht, dus ook voor die zeurende en verwende blagen van de huidige tijd.
Je weet wel, die kinderen die met de auto naar school worden gebracht, gehaald, ook als is het 100m lopen, je weet wel; die prinsjes en prinsesje die nog nooit het woord NEE hebben gehoord, je weet wel, die kinderen waarmee wordt onderhandeld of je dit wil eten of dat, of je zo laat wil opstaan , of je deze sport wil of die. Onderhandelen om vooral elk conflict te vermijden en alles af te kopen tot in het absurde aan toe.

Die generatie wil nu de ouderen zeggen dat ze niets over hebben voor hun eigen generatie?? FTOM.

Ga naar school, leer wat, maak er wat van, leer dat het leven niet altijd leuk, mooi en eerlijk is, leer omgaan met tegenslagen, fysiek, mentaal, bouw eens mentale weerstand op !!

Word eens niet overspannen als je 22 bent en de tentamenstress niet meer aan kan. Word niet overspannen als je een keer moet overwerken omdat je baas wel het woord NEE hanteert!

Trek dan nog eens aan de bel, en nu aan de bak, en rap een beetje!!

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eric Z » 08 nov 2019, 16:46

Ok boomer! :tong:


Zijn er overigens genoeg die wel van werken en aanpakken weten. Maar die mengen zich niet zo snel in het debat. Die zijn blij dat ze weekend hebben en houden zich dan liever met leuke dingen bezig.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 08 nov 2019, 16:49

LOL@Romo :lol: Zo is het maar net! En dan niet op z’n Fries... ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door JP » 08 nov 2019, 17:14

Eric Z schreef: 08 nov 2019, 16:46 Ok boomer! :tong:


Zijn er overigens genoeg die wel van werken en aanpakken weten. Maar die mengen zich niet zo snel in het debat. Die zijn blij dat ze weekend hebben en houden zich dan liever met leuke dingen bezig.
Je doelt op Arthur ? Daar komen de leuke dingen niet verder dan in het weekend lopen te sarren op DF....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 08 nov 2019, 17:18

:lol: :tooth:

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eric Z » 08 nov 2019, 17:48

Nou schat ik Arthur niet in als een begin 20’er. Sarren op df is beter tijdsverdrijf dan als een gekke Greta wat staan roepen overigens.

Begin 20’ers zie ik er genoeg in mijn omgeving die veel/hard werken. En ja ze klagen wel eens, maar ligt zeker niet de nadruk op. Gelukkig geen debat kapers in mijn omgeving.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Riceaux » 08 nov 2019, 17:51

romo schreef: 08 nov 2019, 16:38 Even nog over de jeugd die het debat kaapt en ouderen de schuld geeft, of nu klimaat, of nu pensioen, etc.

Ja het is van alle tijden, maar toen met minder consequenties dan nu, kijk een Greta Thunberg, die kompleet doorslaat en de oudere generatie een veeg uit de pan geeft maar tegelijk vergeet dat zij daardoor en daarom haar verhaal kan houden (ook al is het haar ingefluisterd)

Pensioen idem; ouderen willen niet inleveren voor de jeugd? Ammehoela; Pensioen is uitgesteld loon, die generatie heeft de handen uit de mouwen gestoken voor haar nageslacht, dus ook voor die zeurende en verwende blagen van de huidige tijd.
Je weet wel, die kinderen die met de auto naar school worden gebracht, gehaald, ook als is het 100m lopen, je weet wel; die prinsjes en prinsesje die nog nooit het woord NEE hebben gehoord, je weet wel, die kinderen waarmee wordt onderhandeld of je dit wil eten of dat, of je zo laat wil opstaan , of je deze sport wil of die. Onderhandelen om vooral elk conflict te vermijden en alles af te kopen tot in het absurde aan toe.

Die generatie wil nu de ouderen zeggen dat ze niets over hebben voor hun eigen generatie?? FTOM.

Ga naar school, leer wat, maak er wat van, leer dat het leven niet altijd leuk, mooi en eerlijk is, leer omgaan met tegenslagen, fysiek, mentaal, bouw eens mentale weerstand op !!

Word eens niet overspannen als je 22 bent en de tentamenstress niet meer aan kan. Word niet overspannen als je een keer moet overwerken omdat je baas wel het woord NEE hanteert!

Trek dan nog eens aan de bel, en nu aan de bak, en rap een beetje!!
Gebeurde vroeger net zo goed. Alleen toen was er geen internet en social media waardoor je sneller mensen met dezelfde ideeën kunt vinden. En vroeger waren er net zo goed mensen die niks deden en niks wilden. Alleen was daar veel minder over bekend, omdat ze toen geen social media hadden. Als je alles negeert wat je op social media leest, wat weet je dan echt over de huidige generatie jongeren? Ik denk net zoveel als de generatie boven ‘jullie’ over jullie wist. Vrij weinig en alleen maar wat je in je direct omgeving hoort en ziet. En je hoort en leest alleen over de extreme dingen. Niet over de zwijgende/stille meerderheid.

Oo en de oudere generaties die altijd op de jongeren zeiken is net zo hypocriet als andersom. Alleen samen komen we verder.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door romo » 08 nov 2019, 18:45

Laat de jeugd nu eerst eens wat leren, kennis, kunde, ervaring, dan toepassen en daarmede de wereld op een hoger plan helpen, niet ouderen afzeiken omdat gedacht wordt (niks feitelijks dus) dat er geen toekomst voor ze is.

De eerlijke wereld van vandaag wordt geheel versluierd voor en door de jeugd;

De wereld is niet;

-het aantal likes op FB
-het aantal likes op Instagram
-het hersendode gezwam van Kim Kardashian


Wakker worden, de wereld is niet mooi, doet niet altijd wat jij wil, en er wordt zeker niet met jouw (kinderen) onderhandeld !!

Respect en autoriteit, dat is wat er geleerd moet worden.

En dan, heel misschien, wil ik wel even luisteren wat je te melden hebt (jeugd)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Mike R32 » 08 nov 2019, 19:12

Als ik het allemaal zo lees dan wordt het weer tijd voor de dienstplicht of een jaar lang verplicht helpen in een verzorgingstehuis.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Riceaux » 08 nov 2019, 21:13

romo schreef: 08 nov 2019, 18:45 Laat de jeugd nu eerst eens wat leren, kennis, kunde, ervaring, dan toepassen en daarmede de wereld op een hoger plan helpen, niet ouderen afzeiken omdat gedacht wordt (niks feitelijks dus) dat er geen toekomst voor ze is.

De eerlijke wereld van vandaag wordt geheel versluierd voor en door de jeugd;

De wereld is niet;

-het aantal likes op FB
-het aantal likes op Instagram
-het hersendode gezwam van Kim Kardashian


Wakker worden, de wereld is niet mooi, doet niet altijd wat jij wil, en er wordt zeker niet met jouw (kinderen) onderhandeld !!

Respect en autoriteit, dat is wat er geleerd moet worden.

En dan, heel misschien, wil ik wel even luisteren wat je te melden hebt (jeugd)
Je snapt dat je nu alleen maar bevestigd wat ik zeg? Leeftijd zegt namelijk helemaal niks, nul, nada over levenservaring. En aan de ene kant bevestigen jullie ‘de oudere generatie’ dat Nederland volledig naar de haaien gaat. (Zie bijvoorbeeld alle voorbeelden die jullie aandragen in het Nederland gaat naar haaien draadje). Maar aan de andere kant mag de jeugd daar niks aan veranderen omdat ze nog geen ervaring en kennis hebben?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 08 nov 2019, 23:10


HSR
Berichten: 5259
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door HSR » 09 nov 2019, 07:44

Riceaux schreef: 08 nov 2019, 21:13
romo schreef: 08 nov 2019, 18:45 Laat de jeugd nu eerst eens wat leren, kennis, kunde, ervaring, dan toepassen en daarmede de wereld op een hoger plan helpen, niet ouderen afzeiken omdat gedacht wordt (niks feitelijks dus) dat er geen toekomst voor ze is.

De eerlijke wereld van vandaag wordt geheel versluierd voor en door de jeugd;

De wereld is niet;

-het aantal likes op FB
-het aantal likes op Instagram
-het hersendode gezwam van Kim Kardashian


Wakker worden, de wereld is niet mooi, doet niet altijd wat jij wil, en er wordt zeker niet met jouw (kinderen) onderhandeld !!

Respect en autoriteit, dat is wat er geleerd moet worden.

En dan, heel misschien, wil ik wel even luisteren wat je te melden hebt (jeugd)
Je snapt dat je nu alleen maar bevestigd wat ik zeg? Leeftijd zegt namelijk helemaal niks, nul, nada over levenservaring. En aan de ene kant bevestigen jullie ‘de oudere generatie’ dat Nederland volledig naar de haaien gaat. (Zie bijvoorbeeld alle voorbeelden die jullie aandragen in het Nederland gaat naar haaien draadje). Maar aan de andere kant mag de jeugd daar niks aan veranderen omdat ze nog geen ervaring en kennis hebben?

Wanneer ik dit soort gezwam aan mag horen van de babyboomers en de generatie XYZ kan ik alleen maar de conclusie trekken dat zij juist alle feeling met de nieuwe maatschappij verloren zijn. Ik denk dat oude mensen last krijgen van melancholia waarin ze de mooiste momenten uit oude tijden cherry picken en dat gaan extrapoleren naar het heden. Ja, dan raak je natuurlijk al snel iedere feeling met de samenleving kwijt.

Dat gezegd hebbende. Wanneer ik diezelfde generatie(s) weer zie zeiken over hoe lui de jeugd is vraag ik mij altijd af met wat voor volk ze in godesnaam omgaan. Ik zie in mijn omgeving namelijk vooral super scherpe, slimme, betrokken 'millennials' die naast een goed leven ook een impact willen hebben op de maatschappij. En dat lukt ze nog redelijk ook, althans om mij heen dan. Maar ik snap Romo ook wel weer een beetje want deze generatie heeft een work hard play hard mentaliteit en Romo ziet natuurlijk alleen maar de play hard wanneer er weer eens door die vreselijke social media gescrollt wordt.

Hypocrisie en egocentrisme met daarbovenop een prachtige calimeropet zijn wat mij betreft de meest voornamelijke karaktertrekken van de Boomers. Hele grote mond maar uiteindelijk ligt het probleem toch altijd weer bij een ander en zij zijn kind van de rekening. Dat zie je hier op het forum natuurlijk ook. Krokodillentranen vanwege de pensioenkortingen, koopkracht vermindering, hoge huizenprijzen. Veranderingen die uiteindelijk de starters het allerhardste zullen raken. (gechargeerd natuurlijk)

Dus, wanneer het allemaal echt zo'n kommer en kwel is en je ergert je zo vreselijk aan hoe kapot Nederland gaat, kan je er ook voor kiezen niet je geld te stoppen in nieuw aangekochte sportwagens. Wees dan wat meer Millennial en investeer die tijd en centen in maatschappelijke impact. Een moestuin bijvoorbeeld waar je buren ook gebruik van mogen maken. Ik zeg maar wat.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door romo » 09 nov 2019, 08:59

Ik dacht, laat ik eens sponsor worden van de BV NL, met de aanschaf van een sportwagen, en alle wagens daarvoor, daar hebben toch mooi wat gezinnen weer een voordeel bij gehad, net een moestuin, maar net iets anders :tooth:

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door PeterB » 09 nov 2019, 09:08

En dan blijkt na 10 jaar dat de moestuin toch met vervuilde grond is gevuld en heb je de buren ook nog eens vergiftigd..

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door tomgtr » 09 nov 2019, 09:37

Ik denk wat er schuurt is volgende, al een paar generaties in het westen zijn gewend dat de kinderen het beter hebben dan ouders. Met het afnemen van de beroepsbevolking is dat niet meer zo’n given. Ook, mede door veranderende technologie verschuift, de welvaart zich iets van westen naar traditioneel armere gebieden. De verschillen zijn nog groot maar de groeicijfers in Afrika en Azië zijn toch iets anders dan hier. Daar komt nog bij dat er een stroom asielzoekers die dat niet wilden afwachten op ons af is gekomen die financieel weinig bijdragen of gewoon veel geld kosten. Ons beeld dat het steeds beter moet gaan is nu verstoord. De recessies zullen elkaar steeds sneller opvolgen? Erg? Nee hoor, bij minder arbeid en produktie hoort minder inkomen, oftewel een economische krimp. Hoe we die knaken gaan verdelen is de vraag. Maar duidelijk is dat er een unheimische situatie is ontstaan en dat zie je terug bij alle stakingen, klimaatgekkies, anti globalisten, gele hesjes en noem maar op. De enige die niks doen zijn de pensionado’s maar ja, staken is lastig, te oud om op de barricades de staan en de meesten hebben het toch al niet zo onaardig.

Maar uiteindeljk wil iedereen hetzelfde, het beter hebben dan ouders. En dat zal sommigen lukken maar de standaard zal het zeker niet meer zijn.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Peric » 09 nov 2019, 10:01

Hoe we die knaken gaan verdelen? Daar zorgt onze regering wel voor..
Hoeven wij ons helemaal niet druk over te maken.. :gek:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door tomgtr » 09 nov 2019, 10:09

Mee eens, maar hoe zou jij het doen? Ken je die film nog van Bruce Almighty? Nu mag jij de keuzes maken en ziet de gevolgen van al je acties. Dus boot laten dobberen en je ziet dat kind verdrinken (even heel gechargeerd). Welke keuzes maak je? Ik ben ook niet blij met vele keuzes die gemaakt worden door de politiek, ik heb echter bij de meeste problemen geen idee wat ik zelf zou moeten doen. En dan bedoel ik niet ff nu iets roepen als Wilders of Beaudet wat ontevreden mensen aanspreekt maar echt de gevolgen helemaal zien van beslissingen die je neemt.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 09 nov 2019, 10:30

Even zwart wit: 60/65 plussers van wat ik meemaak zijn véél grotere zeikerds dan millennials.:)

Over levenservaring heb ik 't niet, want wat is daar de definitie van. Hebben alle armoedzaaiers/3e Wereldkinderen/zieken meer levenservaring dan iemand van 45 die hier in NL vanuit nul begonnen z'n onderneming heeft verkocht en op z'n lauweren kan rusten of heeft de 75 jarige fabrieksmedewerker en al 10 jaar met pensioen dat?

Ik weet 't niet.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 09 nov 2019, 10:34

verplicht 10 jaar lichamelijk beroep uitoefenen voor je op een functie komt waarbij je invloed kan uitoefenen :-)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door tomgtr » 09 nov 2019, 10:34

Veschillende levens, verscillende ervaringen en verschillend wereldbeeld.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Elise » 09 nov 2019, 10:44

Luco schreef: 08 nov 2019, 13:22
Riceaux schreef: 08 nov 2019, 12:40 En ja natuurlijk alle ambtenaren zijn hetzelfde. :hmmm:
Ja zijn allemaal luie zwijnen.
Vooroordelen bestaan niet zonder reden....
En dat geldt niet alleen voor ambtenaren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bram, ErikS, Estoque, EvdP, Fabian, Jaws, krentenbol, mark123, matthyssie, Rogerb, RS-Ron, Sabberjoch, Wout309t en 154 gasten