Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 19 dec 2018, 19:05

alt schreef: 19 dec 2018, 18:26 Over 20 jaren hebben geen gas nodig, als ik het zo lees in de media.
Het is in Nederland dan zo warm dat de kokosnoten uit de bomen vallen.
(...)
Straks geen gas meer en de aarde warmt op. Mooi, dan krijg ik toch warm eten.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 19 dec 2018, 19:27

MParallel schreef: 19 dec 2018, 18:12 ...
Luco schreef: 29 nov 2018, 19:53 Ik heb het al eerder gezegd en het klinkt hard, maar stoppen met ontwikkelingshulp en voedselhulp, we houden dit in stand terwijl er gewoon teveel mensen zijn.
Paar jaar geen voedselhulp meer geven en er zijn minder mensen en er is minder voedsel nodig en dus ook minder productie, minder uitstoot enz enz.
Dan niet alleen de mensen in Afrika, etc, maar ook iedereen met meeste gekke ziektes. Dus waar ook ter wereld. De mens heeft de hele natuurlijke selectie om zeep geholpen en maakt niet uit hoe slecht je leven is, alles en iedereen moet kostte wat het kost in leven worden gehouden.

Die mensen die nu afhankelijk zijn van ontwikkelings-/voedselhulp kunnen ook niks aan doen dat ze ergens in Afrika-ish geboren zijn waar geen korrel graan te halen is.

Dan kun je net zo goed een paar continenten plat nuken.
Ik geef het max nog 10 jaar dan kunnen alleen de rijken nog medicijnen betalen, dus dat gaat vanzelf gebeuren.

Online
SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 19 dec 2018, 19:55

Luco schreef: 19 dec 2018, 19:27 Ik geef het max nog 10 jaar dan kunnen alleen de rijken nog medicijnen betalen, dus dat gaat vanzelf gebeuren.
Ikzelf denk (en hoop) dat dat nog wat langer gaat duren. Maar dat we al decennia lang Amerika aan het imiteren zijn, zou een veeg teken kunnen zijn. En dan bedoel ik niet Sinterklaas eruit en enkel de kerstman of Halloween (ook kut allebei) vieren, maar dat je inderdaad een hele laag van de bevolking krijgt die minder of geen toegang meer heeft tot de beste gezondheidszorg. Je hebt nu al veel zorgvermijders die vanwege het eigen risico niet meer naar de dokter durven. En dat zijn dan net niet de "nieuwkomers" (klinkt te positief voor wat er binnenkomt...) maar vaak de oudjes met enkel AOW die financieel geen vet meer op de botten hebben. Maar wel dit land mee opgebouwd hebben... :(

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 19 dec 2018, 21:45

En dit bam! D'r voor batsen! Mooi standpunt wel:)


Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 19 dec 2018, 21:57

Die ouwe (doet me aan mezelf denken -over 'n jaartje of 30- qua type)moet wel om z'n hart denken:)

Bij 2:58, bats! Geweldig!



En 7:51 vanaf (EDIT)
Laatst gewijzigd door Robin op 19 dec 2018, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JWtje » 19 dec 2018, 22:02

In Nederland hebben palmbomen gestaan en ook heeft er een honderden meters dikke ijslaag gelegen. Het heeft diep onder water gestaan en ooit kon je naar Engeland lopen. Kan zo allemaal nog een keer gebeuren maar dat maken wij niet meer mee.
Dat het allemaal aan Co2 ligt geloof ik niet. Dat er een broeikaseffect is is volgens mij ook wel goed aan te tonen maar zoals eerder in deze post aangegeven is waterdamp een veel grotere boosdoener dan Co2. Maar toevallig is het op Co2 veel makkelijker belasting heffen dan op waterdamp.
Ja, mensen zorgen voor Co2 uitstoot maar bomen hebben nog nooit zo hard gegroeid als nu. Ook logisch. Alle gemotoriseerd verkeer van de wereld is nog niet verantwoordelijk voor 10% van de uitstoot. Energiecentrales voor 30%. Van die 30% is heel gemakkelijk minder te maken terwijl dat voor die 10% bijna onhaalbaar is.
Toch wordt die 10% het hardste aangepakt want daar is geld te halen en bij de energiecentrales een stuk minder makkelijk.
Als je minder Co2 wil moet je meer bomen planten en de aarde vergroenen. Dan haal je gelijk ook meer waterdamp uit de lucht. Maar dat gaat niet gebeuren. 99% van de centjes die er geint worden gaan fijn naar Brussel. Daar gaan ze er verstandige dingen mee doen.
Als mijn bedrijf niet afhankelijk was van NL en er zoveel leuke circuits zijn om te gummen dan was ik al lang opgeflikkerd naar een ander land.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2018, 22:21

Wat dus wel bijzonder is is dat we in rap tempo hele gebieden hebben versteend. We bouwen wat af. Maar een gebouwde omgeving is een woestijnachtig microklimaat. Een gebouwde omgeving kan amper zorgen voor vochtregulatie, en alle wateren zijn gekanaliseerd. De bodem krijgt er geen natuurlijke kans. Willen we de natuur haar werken laten doen, dan zouden we minder gebouwen, bedrijventerreinen, havens, fiets- en voetpaden en natuurlijk minder wegen moeten hebben. Maar zelfs minder tuinen, parken, sportvelden en evenemententerreinen. Laat staan mijn op de pagina hiervoor genoemde stuwmeren.

Bij mij in het dorp zijn ze begonnen met het aanleggen van Tiny Forests. En er is een heus bomenplan. Ook gaan de de daken die in eigendom zijn van de Gemeente óf groen worden, óf ze komen vol zonnepanelen. Gymzalen, scholen en andere gebouwen worden nu onderzocht en komende jaren vergroend.

Mijn tuin herbergt al een inimini stukje Jungle. Erg gaaf vind ik zelf. Dat stukje leeft.

Ik vind daarom dat ik goed bezig ben. Een ander zou het bestraat of volgebouwd hebben. Maar ik krijg daarvoor geen subsidie. Nee, wel mag ik straks uit gaan vogelen hoe ik mijn superzuinige dieselwagenpark ga vervangen. En hoe ik in hemelsnaam mijn huis kan omtoveren van koken en verwarmen op gas naar elektrisch. Het liefste ga ik all the way: off the grid. Maar daar zal wel een boete tegenover staan.

Kutzooi.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 19 dec 2018, 22:33

Dennis Cavallino schreef: 19 dec 2018, 22:21 Willen we de natuur haar werken laten doen, dan zouden we minder gebouwen, bedrijventerreinen, havens, fiets- en voetpaden en natuurlijk minder wegen moeten hebben. Maar zelfs minder tuinen, parken, sportvelden en evenemententerreinen. Laat staan mijn op de pagina hiervoor genoemde stuwmeren.
Bij 4:55 is dat wat jij zegt dus wat een afremming/tegenwerking is/zal zijn voor Afrika/ontwikkelingslanden, dus ze zitten in 'n spagaat...



Nog maar 10min gekeken, morgen de rest.

Truste maar weer.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2018, 22:44

Afrika heeft een kans, want er lijkt iets simpels te werken.

"...scientists working on the ground knew what Wade and other political leaders did not: that farmers in Niger and Burkina Faso, in particular, had discovered a cheap, effective way to regreen the Sahel. They did so by using simple water harvesting techniques and protecting trees that emerged naturally on their farms".

Het hele verhaal over het mislukken van The Green Wall en de wonderbaarlijke ontdekking die daardoor gedaan is (de quote hierboven): https://www.smithsonianmag.com/science- ... 180960171/ <--- Echt even lezen. Want in dat stuk wordt uitgelegd dat de Zuid-Sahellanden door zware regenval én betere landbouwtechnieken in rap tempo vergroenen. Bomen schieten er als paddestoelen uit de lucht.

Ook wordt daar uitgelegd dat een deel van de boomsterfte daar kwam door een Frans-Konoliale wet: als je een boom kapte was je vroeger strafbaar. Maar dit had juist een averechts effect. Mensen zorgden juist niet meer voor de bomen. Daardoor gingen ze dood en hadden ze brandhout. Maar daardoor was er ook geen schaduw meer voor het verbouwen van gewassen. Vervolgens droogde de grond uit en leerden wij de Sahel kennen als een stoffig woestijngebied. Dus zo zie je hoe groot de impact van bomen is op lokaal klimaat. Een bos leeft. Daar moeten we er meer van hebben. Natuurlijke bossen, die langzaam groeiende bomen voortbrengen.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: opwarming van de aarde

Bericht door PeterB » 19 dec 2018, 23:20

Een teringzooi van je tuin maken en dat vervolgens een mini jungle noemen...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2018, 23:27

Nog even doormijmeren over bomen... Als ik een eik uit de grond zie schieten, dan help ik die groeien. Mijn buurvrouw (die onze tuin bijhoudt) trekt deze zaailingen daarentegen uit de grond en gooit ze in de groene container. Ik kan daar best kwaad om worden. Zij vindt dat onkruid. Ik vind dat 'natuur'. In dat kader is dit boek ook wel nuttige basiskennis voor ieder mens:
https://www.tzum.info/2016/04/recensie- ... ven-bomen/
En dit stuk dan ook nog even lezen: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/09/sp ... 26-a405869

Ik zie ook een toekomst voor voedselbossen trouwens. Zeer interessant om je daar eens in te verdiepen. De overheid is echter VEELS te druk bezig met automobilistje pesten, maar meewerken aan ECHTE oplossingen gaat tergend langzaam, of gebeurt gewoon helemaal niet. En zelfs partijen als Groen Links en, nog erger, Greenpeace lijken geen enkele positieve impact op het klimaat te maken. Ze komen ook altijd net met de 'feiten' die mijn onderbuikgevoel niet doen matchen... Heel typisch.

Mag ik niet gewoon automobilist zijn én van de natuur houden? Waarom die aanval op mij. Waarom moet ik overal meer voor gaan betalen, terwijl ik liever minder hard zou willen werken en méér wil helpen om de natuur te laten boosten. Ik wil dat wel, maar ik word nu in een wurggreep gehouden om én keihard te werken (én reizen) én keihard te betalen. Ik wil niet betalen. Ik wil bijdragen. Maar gezien hetgeen er op mijn gezin afkomt (investeren in 'groene' zaken) de komende tien jaar moet ik nog ff doorbikkelen. Over mijn werk hoor je mij verder niet klagen, integendeel, maar zou het niet mooier zijn als je gemiddeld 1 of 2 dagen in de week iets voor je buurt en omgeving zou kunnen betekenen? Dat zie ik pas gebeuren na de invoering van Basisloon. Waar de 1 dan meer zorgtaken op zich zal nemen zul je mij iets zien doen met groen, water, afval opruimen en dat zou ik best graag in een tiny forest of voedselbos willen doen.

Nu zit ik alleen in een panel van de gemeente, maar dat is alleen maar meedenken (over bomenbeleid o.a.), niet doen.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 19 dec 2018, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2018, 23:38

PeterB schreef: 19 dec 2018, 23:20 Een teringzooi van je tuin maken en dat vervolgens een mini jungle noemen...
Dit is een stukje van onze tuin. Ik ben er blij mee. Het heeft geen mest nodig en groeit vanzelf. De eucalyptus was na twee stormen halfdood. Nu dus weer volgroeid. De appelboom levert veel fruit. De magnolia doet het goed en zo is er over dit kleine stukje genoeg te vertellen. Lekker makkelijk om dat een teringzooi te noemen.
20181219_233613.jpg
20181219_233613.jpg (751.93 KiB) 1440 keer bekeken

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: opwarming van de aarde

Bericht door WJ » 19 dec 2018, 23:52

Goed verhaal, en lekker zo'n groene tuin. Ik hou daar ook wel van, al die volgetegelde meuk met hun loungesetjes word ik ook niet vrolijk van.
Ben ook voorstander van veeuul meer groen. Pas ook van Rdam zuid verhuist naar Flakkee, niet eens zoveel verder weg maar al zoveel lekkerder in de buitenlucht enzo. (en nog zo'n 33000duizend voordelen...)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 20 dec 2018, 07:20

Een oom van mij heeft 't zo. Ik vind 't prachtig. Hoezeer ik ook Petrolhead in hart en nieren ben kan ik echt genieten van 'een boom in bloei' , een groene boom. Geeft mij rust/relaxedheid. Groen geeft een mens rust wordt wel eens gezegd.

Vandaar dat ik elke kans aangrijp om één keer per jaar naar Colombia( na Indonesie grootste biodiversiteit ter wereld)te gaan, groener wordt 't eigenlijk niet. September oostelijk deel Andesgebergte/Bucaramanga geweest.

En dan zit je hier in Nederland. Gezellig.
Zaterdag geef ik alvast een feestje, want de dagen gaan weer lengen!

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 20 dec 2018, 08:10

Nogmaals mijn laatst gelinkte video. Jip & Janneke van 22:13-23:16



En natuurlijk heeft mijn auto net als in de rest van dat godvergeten Europa OPF filters(US versies nul) om de power te dempen, geluid te dempen. En dit land presteert het om mijn auto 30k euros duurder te laten zijn dan 1 uur rijden naar het oosten bij de buren.

Even weer tot 10 tellen Robin....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 20 dec 2018, 15:01

Dennis Cavallino schreef: 19 dec 2018, 23:38
PeterB schreef: 19 dec 2018, 23:20 Een teringzooi van je tuin maken en dat vervolgens een mini jungle noemen...
Dit is een stukje van onze tuin. Ik ben er blij mee. Het heeft geen mest nodig en groeit vanzelf. De eucalyptus was na twee stormen halfdood. Nu dus weer volgroeid. De appelboom levert veel fruit. De magnolia doet het goed en zo is er over dit kleine stukje genoeg te vertellen. Lekker makkelijk om dat een teringzooi te noemen.
20181219_233613.jpg
Idd is jungle een betere benaming :lol: Als jij het maar leuk vindt.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: opwarming van de aarde

Bericht door alt » 20 dec 2018, 17:28

Dennis, je hebt een pracht tuin.
Zelf kwam ik toen 10 jaar was, bij een oom die midden in de stad een boerderij heeft met een grote boomgaard.
Met allerlei vruchtbomen & slootjes, wilde planten, prachtig.
Onlangs was ik er nog maar ben vergeten om even in de boomgaard te kijken.
Ik zie het hier op het platteland nog maar een heel enkele keer.
Ik denk dat het v.w. hun beroep komt, de groene vingers, dat zij meestal een zeer verzorgde tuin of boomgaard hebben.
Mijn buurman( ex-boer) was gisteren nog even met de zitmaaier nog een paar duizend vierkante meter aan het millimeteren.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 20 dec 2018, 17:38

Ja Dennis, ik had vroeger ook zo'n geweldige tuin in A'dam met oa. een appelboom e.v.a. Het was alleen een rib uit mijn lijf. Toen kwam opeens een vrouw de tuin binnen, (ook helemaal naakt) die vrouw zorgde voor mijn opwarming. Ze had zo'n honger dat ze niet luisterde naar de tuinslang, en begon van de verboden appelboom te eten.......Toen de tuinman dit zag werden we verdreven uit ons hofje, en raakte ze zwanger van een 3-ling....

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Mike R32 » 20 dec 2018, 17:53

De industrie mag de schoorstenen voluit open zetten en mijn hobby auto goed voor maximaal 2000 km per jaar mag het ontgelden.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: opwarming van de aarde

Bericht door smiley » 20 dec 2018, 17:59

Hier gebeurd hetzelfde als in Frankrijk.
Alleen hier zijn ze nog zo slim om het over meerdere belastingen te spreiden waardoor het minder opvalt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2018, 18:21

JP, je bent geniaal! :lollerdelol: :lollerdelol:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Mike R32 » 21 dec 2018, 05:52

Benzine- en dieselrijders draaien op voor klimaatplannen
Benzine- en dieselrijders dreigen diep in de buidel te moeten tasten om nieuwe miljardensubsidies voor elektrische auto’s te financieren. Zo moet er een ‘innovatietoeslag op bezit’ komen van 2 euro per maand per auto. Ook gaan de motorrijtuigenbelasting en de accijns op brandstof omhoog.

Die voorstellen krijgt het kabinet vandaag aangeboden door de partijen die de afgelopen maanden aan de mobiliteitstafel hebben onderhandeld over het klimaatakkoord. Het kabinet zit flink in haar maag met deze plannen.

Vooral de VVD voelt er niets voor om automobilisten op een dergelijke manier op kosten te jagen. De liberalen hebben volgens ingewijden daarom voorgesteld om in plaats van de innovatietoeslag de nog in te voeren vliegtaks te verhogen van 7 naar 15 euro, zo blijkt uit een concept van de kabinetsreactie die deze site heeft ingezien.

Topoverleg binnen de coalitie over die reactie heeft gisteravond tot laat geduurd. In de conceptversie die toen nog op tafel lag, wordt ook het voorstel gedaan om de aanschafbelasting BPM te verhogen in plaats van de motorrijtuigenbelasting en de accijns. De verschillende voorstellen worden de komende maanden doorgerekend.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Hans » 21 dec 2018, 07:02

Er zijn maar twee partijen in de tweede kamer waar je op kan stemmen om dit soort waanzin te stoppen.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 21 dec 2018, 08:10



Nu ik The Great Global Warming Swindle heb gekeken(hierboven door mij gepost) staat zelfs Thierry hier(tov die docu) een beetje dommig te praten, CO2--->opwarming aarde---->zeespiegelstijging zijn niet direct intergerelateerd, CO2 stijging loopt honderden jaren achter tov de opwarming(of afkoeling) vd aarde, al duizenden jaren.

Maar dat neem ik voor lief.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Dennis Cavallino » 21 dec 2018, 08:16

Mike R32 schreef: 21 dec 2018, 05:52
Benzine- en dieselrijders draaien op voor klimaatplannen
Benzine- en dieselrijders dreigen diep in de buidel te moeten tasten om nieuwe miljardensubsidies voor elektrische auto’s te financieren. Zo moet er een ‘innovatietoeslag op bezit’ komen van 2 euro per maand per auto. Ook gaan de motorrijtuigenbelasting en de accijns op brandstof omhoog.

Die voorstellen krijgt het kabinet vandaag aangeboden door de partijen die de afgelopen maanden aan de mobiliteitstafel hebben onderhandeld over het klimaatakkoord. Het kabinet zit flink in haar maag met deze plannen.

Vooral de VVD voelt er niets voor om automobilisten op een dergelijke manier op kosten te jagen. De liberalen hebben volgens ingewijden daarom voorgesteld om in plaats van de innovatietoeslag de nog in te voeren vliegtaks te verhogen van 7 naar 15 euro, zo blijkt uit een concept van de kabinetsreactie die deze site heeft ingezien.

Topoverleg binnen de coalitie over die reactie heeft gisteravond tot laat geduurd. In de conceptversie die toen nog op tafel lag, wordt ook het voorstel gedaan om de aanschafbelasting BPM te verhogen in plaats van de motorrijtuigenbelasting en de accijns. De verschillende voorstellen worden de komende maanden doorgerekend.
Niet vergeten dat dieselauto's zonder af-fabriek roetfilter volgend jaar (1 jaar uitgesteld) 15 procent [VIJFTIEN PROCENT] méér wegenbelasting gaan betalen.

Je wordt als dieselrijder (wat je echt niet voor je LOL bent) dus gedwongen om goedkoop je diesel(s) van de hand te doen en over te stappen op benzine. Waar je ook weer in no-time vanaf wil zodra elektrische (kolengestookte-) auto's passen bij je reisafstanden én budget.

Want tussentijds in een hybride rijden is niet interessant, omdat je gewoonweg méér wegenbelasting betaalt voor het zware accupakket en de extra elektromotor.

Echt gestoord!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], erwin20vt, jos_br, RJK, tomgtr en 408 gasten