Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Danielj
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2011, 02:22

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Danielj » 01 jul 2019, 12:08

SlowCo schreef: 01 jul 2019, 11:54 En welk netto resultaat/rendement gaan die "investeringen" dan opleveren voor het klimaat en de burger...?
0.

Er gaat helemaal niets veranderen. Los van of het wél waar is of niet. Impact op klimaat is 0. Opleveringen voor de burger zijn 0.

Want waar je ook naartoe beweegt qua duurzamere energie o.i.d. De staat gaat zijn misgelopen inkomsten daar weer op verhalen. (Zie energiebelasting.. wat een grap is dat, net mensen massaal naar elektriciteit) Dus waar je als burger ook op bespaart, je wordt aan het einde van de rit wel weer ergens teruggepakt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 01 jul 2019, 12:13

SlowCo schreef: 01 jul 2019, 11:54
Luco schreef: 01 jul 2019, 10:46
SlowCo schreef: 01 jul 2019, 10:20 Dat ze bij FvD wat aan het overdrijven zijn, staat lang niet in verhouding met de leugens die het kabinet aan het verkopen is als "investeringen"...!
Ow dus als er iemand liegt dan mag jij dat ook. Wat een lame excuus zeg.
Overdrijven is wat anders dan liegen...

Of het nou 1000 miljard of "slechts" een deel daarvan is, feit blijft dat het ons als burgers en de totale economie een absurde hoeveelheid geld gaat kosten. En dat het door het kabinet nu als "investeringen" verkocht (voorgelogen) wordt, neem ik ze zeer kwalijk!
En welk netto resultaat/rendement gaan die "investeringen" dan opleveren voor het klimaat en de burger...?
Het is gewoon liegen, heeft niks met overdrijven te maken.
Ze verwijten dat de rest het doet maar doen zelf precies hetzelfde.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 01 jul 2019, 12:27

Luco schreef: 01 jul 2019, 12:13 Het is gewoon liegen, heeft niks met overdrijven te maken.
Ze verwijten dat de rest het doet maar doen zelf precies hetzelfde.
Waarom ben je zo aan het focussen op FvD? Je lijkt er een ongezonde fetish voor te hebben... :lol:

Het gaat namelijk helemaal niet om wat een of andere oppositiepartij roeptoetert. Veel belangrijker is dat wat er daadwerkelijk door de regering besloten is en wordt. Het klimaatakkoord met de wetten en regels die er uit voort vloeien, gaan een enorme impact op onze toekomst hebben. En dat alles is gebaseerd op leugens en aannames. Waarbij wij als kleine Nederland blijkbaar weer het braafste jongetje uit de klas en een soort proefkonijn moeten zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 01 jul 2019, 12:40

Maar dat laatste is toch niet zo? Wij liggen, qua verduurzaamheid, toch ver achter?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 01 jul 2019, 12:41

Nee de fvd wordt als verlossers gezien hier terwijl ze net zo hard liegen, maar de fvd mag dat blijkbaar.
Maakt mij niet uit maar je meet dan wel met twee maten.

Liegen is liegen of de VVD dat nou doet de PvdA, PVV, het blijft liegen.

Maar ik snap het wel hoor, je kan natuurlijk de partij waar je op gestemd hebt niet afvallen😁

Want je hebt erop gestemd omdat de rest liegt en bedriegt, nu blijkt dat de fvd precies hetzelfde doet. AUW 😁

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 01 jul 2019, 13:13

Uiteraard valt er wat aan te merken op dat artikel van FvD. Iedereen ziet dat dit geen volledig doorberekende onderbouwing is. Het geeft alleen iets meer onderbouwing aan hun eerdere uitspraken van "1000 miljard" waar ze commentaar op kregen. Of het nou 800, 900 of 1000 is maakt dan ook weinig meer uit, het toont aan hoe absurd dat klimaatvoorstel is en dat de (door tegenstanders benoemde absurde) schatting van FvD niet eens heel gek is.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 01 jul 2019, 13:26

Arthur schreef: 01 jul 2019, 12:40 Maar dat laatste is toch niet zo? Wij liggen, qua verduurzaamheid, toch ver achter?
Weer zo'n fijne aanname...

Ja we hebben als klein land een bovenmatig grote (vee)industrie die dus omgerekend per hoofd van de bevolking een (te?) grote uitstoot van allerlei smerige troep oplevert. Maar waarom moeten we als burgers/huishoudens verplicht van het gas af terwijl de rest van Europa nota bene subsidie krijgt om aan het gas te gaan...?!
Laat eerst de rest van Europa maar eens gas gaan stoken i.p.v. mazout, kolen en hout. Dan kunnen we daarna met z'n allen over 50 a 80 jaar weer verder om gaan schakelen naar warmtepompen.
Maar nee, het meest efficiënt en milieuvriendelijkst verwarmde land in de EU moet van het gas af! En wij mogen daar met z'n allen in NL flink voor gaan betalen. Gelukkig zijn het volgens onze volksvertegenwoordigers/verlakkers "investeringen" die zich terugverdienen. En dezelfde overheid die elke aanbieder van een lening of aankoop op krediet verplicht om "Let op! Geld lenen kost geld" te vermelden, gaat nu een lening opdringen zodat de mensen hun huis kunnen verduurzamen... :lol:


P.S. kan iemand Luco uitleggen dat het geen fuck uitmaakt wat een oppositepartij "liegt" of jokt maar dat de wetten door het kabinet / de coalitie gemaakt worden? :coffee:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 01 jul 2019, 13:35

Volwassen hoor slowco.
Het maakt niks uit je stemt op de fvd omdat je ze in de regering wil hebben. Net of ze dan ineens stoppen met liegen.
Dus de oppositie mag liegen want ze regeren niet maar betichten de regering wel van liegen.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 jul 2019, 13:46

Als VVD de laatste jaren voet bij stuk had gehouden en GL en D66 etc alle hoeken van de boxring qua anti klimaatgekte had laten zien tot aan 'n K.O. toe bij wijze van had:
a) FvD totaal niet nodig geweest/geen bestaansrecht gehad
b)had ik nog steeds gestemd op VVD

FvD MOET gewoon, want deze linksdraaiende klimaatdrammerij heeft lang genoeg geduurd. Met VVD voorop. Landverraders:)

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 01 jul 2019, 14:37

Sorry Luco, maar je obsessie voor FvD begint een beetje zielig te worden. Ik had je oprecht intelligenter ingeschat.
Waarom zo inzoomen op een oppositiepartij en niet inhoudelijk reageren over het REGERINGSbeleid?
Het is namelijk veel relevanter om het te hebben over hun gelieg en gedraai aangezien zij de wetten aan het maken zijn. En hun klimaatakkoord beangstigt me een beetje. Dat kan namelijk vrij desastreus uitpakken voor onze economie en dus onze welvaart en welzijn als burgers.
Maar misschien dat we een deel kunnen betalen met het geld dat we nog met rente terug gaan krijgen van Griekenland...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 01 jul 2019, 14:55

Iemand post hier een link naar het fvd verhaal.
Het enige wat ik zeg is dat een groot gedeelte lariekoek en leugens zijn. Of het nu fvd, VVD of gl had geweest waar het stond dan blijft het nog steeds lariekoek en leugens.
Vervolgens praat jij het gelieg goed met drogreden en wordt je gelijk persoonlijk.

Ik zou eens in de spiegel kijken en jezelf afvragen wie er nu een probleem van maakt en zielig doet.


Ik lig niet want ik zeg al jaren dat het helemaal niks uitmaakt op wie je stemt want ze besodemieteren je toch.

Dat jij dan een partij die net zo hard liegt als de anderen goed gaat zitten praten zegt meer over jouw dan over mijn intelligentie.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 01 jul 2019, 15:49

Man, man, man, wat lijk jij een moeite met begrijpend lezen te hebben, Luco.
De bedoeling van mijn eerste post waarop jij richting mij persoonlijk reageerde, was om het juist NIET over het FvD te hebben. In plaats daarvan blijf je persoonlijk aanvallen en terugkomen op, jawel daar zijn ze weer, het FvD...

Dit was mijn post:
SlowCo schreef: 01 jul 2019, 10:20 Dat ze bij FvD wat aan het overdrijven zijn, staat lang niet in verhouding met de leugens die het kabinet aan het verkopen is als "investeringen"...!
En ook in al mijn opvolgende posts doe ik mijn best om de aandacht naar het, er werkelijk toe doende, regeringsbeleid te krijgen. Want volgens mij moet het in dit draadje gaan over de opwarming van de aarde en de maatregelen die genomen worden om dat tegen te gaan.

Dus terug "on topic". Onderstaand stuk (geen idee van de bron, wellicht het FvD?) kwam ik ergens tegen en zou, als de cijfers kloppen, wel erg treurig zijn. Zelfs als de komma nog 1 of 2 plekjes naar rechts opgeschoven moeten worden...:

De aardse atmosfeer bestaat voor ongeveer 78% uit stikstof, voor 21% uit zuurstof, voor 1% uit edelgassen (argon, neon, krypton, xenon & radon) en voor 0,038% uit koolstofdioxide (CO2).

Verder niet onbelangrijk is dat de natuur ongeveer 96% van de jaarlijkse CO2 uitstoot door natuurlijke processen in de atmosfeer uitstoot, en maar 4% door menselijk toedoen. De mens draag dus 4% van 0,038% van de totale samenstelling van de atmosfeer bij, dit komt neer op 0,00152%. Het aandeel van Nederland hierin wordt komt neer op zo een 0,5% van de gehele wereldwijde menselijke CO2 uitstoot.

In andere woorden, al zouden we in Nederland helemaal geen CO2 uitstoot meer realiseren, reduceren we een CO2 aandeel (op de gehele atmosfeer) van 0,00152% * 0,5% = 0,0000076%.

Nu komt misschien wel het belangrijkste, alhoewel CO2 een broeikasgas is (als alles andere gelijk blijft, zal het met meer CO2 in de lucht warmer zijn), heeft het CO2 aandeel in de atmosfeer vrijwel geen enkel historische correlatie met de temperatuur op aarde, Zoals je misschien kunt bedenken zijn er meer factoren van invloed op de temperatuur op aarde, de allerbelangrijkste factor en de factor met de hoogste correlatie met temperatuur op aarde is zonneactiviteit, op de 2e plek staat afstand van de aarde tot de zon (door een elliptische baan om de zon kan de afstand tussen aarde en zon variëren. de afgelopen 600 miljoen jaar was het CO2 aandeel de helft van de tijd meer dan 15 keer zo hoog! Dit had geen wezenlijk effect op de temperatuur op aarde.

Samenvattend, Nederland heeft helemaal geen invloed op het klimaat door middel van CO2 uitstoot, nu alle uitstoot stoppen zou Nederland compleet ruïneren, de verzorgingsstaat is niet meer te betalen i.c.m. de plannen van het klimaatakkoord en op wereldwijde schaal hebben we absoluut compleet helemaal niks bereikt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 01 jul 2019, 16:05

Tuurlijk ik begon over de fvd, lolbroek en jij begint over begrijpend lezen. Het moet niet gekker worden.

Het gaat idd over de opwarming waar wij 0,000000001 invloed op hebben, dat zeg ik al vanaf het begin. Ook zeg ik al vanaf het begin dat de co2 hype een verdienmodel is en niks met gezondheid.

Dat de regering te stom is om dat te begrijpen, tja daar doe je weinig aan, maar het helpt zeker niet als de oppositie er ook over liegt.

Vertel onderbouwd de waarheid, daar kom je het verste mee.

Ik val niemand persoonlijk aan jij begint met kinderachtige opmerkingen en intelligentie, niet ik.
Verder ga ik hier bij jouw niet meer op in want dan wordt ik misschien wel persoonlijk en dat wil ik niet want dan komt er echt iets onaardigs uit.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: opwarming van de aarde

Bericht door DF-user-278 » 01 jul 2019, 16:31

Willen ze hier en elders veelal groener/duurzamer/whaetver, lees je dit weer.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/229149 ... kolen.html

Gebruikersavatar
Danielj
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2011, 02:22

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Danielj » 01 jul 2019, 16:37

Luco schreef: 01 jul 2019, 16:05 Dat de regering te stom is om dat te begrijpen, tja daar doe je weinig aan, maar het helpt zeker niet als de oppositie er ook over liegt.
Heel eerlijk denk ik dat de overheid helemaal niet zo stom is om het te begrijpen. Je gaat me echt niet vertellen dat niemand daar verder denkt dan het CO2 fenomeen.

Ik denk dat het een verschuiving in de markt is die onder het moraal 'goed voor de aarde zorgen' wordt gedwongen. CO2 is namelijk helemaal niet de core issue, maar de uitstoot daarvan is wel een relatief makkelijk te tackelen concept. Kost alleen veel geld.

Heel deze beweging naar duurzame energie heeft bedrijven echt uit de grond laten schieten. Een windmolen is bijvoorbeeld helemaal niet efficiënt als je kijkt naar (vervuilende) productie en (schone) oplevering, maar je gaat mij niet vertellen dat niemand dat ziet. Integendeel. Het verbranden van biomassa (dus gekapte bomen) veroorzaakt ook uitstoot, maar mag van de EU op papier als neutraal worden beschouwd (hoe krom is dat?)

Ik zie het als een marktbeweging die is ingezet, waar de burger wordt gedwongen te consumeren middels morele verplichtingen.

Als het echt 5 voor 12 is, zou ik het niet meer zoeken in tuffende autootjes, maar gelijk het anker uitgooien op boskap, visserij, plasticproductie, kerosine slurpende vliegtuigen en cruiseschepen.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 jul 2019, 16:42

Inderdaad Daniel, kortom: Verdienmodel.Punt.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 01 jul 2019, 16:48

Inderdaad een verandering van de energievoorziening en het gebruik is het voornaamste doel, lijkt me. En het is ook niet slecht om minder of niet afhankelijk te zijn van olielanden. Echter de leugens en mooie praatjes in het kader van de klimaathoax om e.e.a. te verkopen, zijn tenenkrommend!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 01 jul 2019, 17:49

Robin schreef: 01 jul 2019, 16:42 Inderdaad Daniel, kortom: Verdienmodel.Punt.
Ja , dat zeg ik toch al vanaf dag 1 :lol:

Maar uiteindelijk kan je er zelf ook "beter" van worden als je een beetje nadenkt en goed in de planning zet.

Ik ben zometeen (hoop binnen 5 jaar) energieneutraal en ik denk zelfs 0 op de meter met een woning uit 1800zoveel.
Dat heeft me dan uiteindelijk nog geen 50 k gekost, een stuk meer comfort en rond de 400 euro besparing per maand.
dus de getallen die sommige politieke partijen opschrijven kloppen echt niet.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 jul 2019, 18:26

Mee eens hoor.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Peric » 01 jul 2019, 18:30

Eigenlijk is het niet zo moeilijk. De aarde warmt op, dus we hoeven minder ons huis te verwarmen. Waarom doen we dan zo moeilijk? Gewoon laten zoals het is...

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 01 jul 2019, 18:52


Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 jul 2019, 20:35

Op een gegeven moment dacht ik: ze flikkeren die demonstranten zó in de Seine:-)


Dan zit je daar met je mede Gutmenschen schijntolerant te wezen...alsof jíj het bent die toevallig uitverkoren is.... ja voor n lading pepperspray:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 01 jul 2019, 20:48

Er zijn wel veel pepers gesneuveld om die spray te maken, dat is ook slecht voor het milieu !

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 01 jul 2019, 20:55

Het waren natuurlijk BIO pepers want ze werkten niet bijzonder goed... :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: opwarming van de aarde

Bericht door romo » 01 jul 2019, 21:32

SlowCo schreef: 01 jul 2019, 16:48 Inderdaad een verandering van de energievoorziening en het gebruik is het voornaamste doel, lijkt me. En het is ook niet slecht om minder of niet afhankelijk te zijn van olielanden. Echter de leugens en mooie praatjes in het kader van de klimaathoax om e.e.a. te verkopen, zijn tenenkrommend!
Ik denk dat de westerse geo politiek strategie om energie onafhankelijk van het Midden Oosten te kunnen opereren de ultieme motivator van het CO2 vergroening project is.

Het maakt het verdien model daar kapot, de afhankelijkheid van het westen neemt (wederom) toe. Tevens de reden dat Trump niet mee wil doen, die hebben een overschot aan schalie olie en gas, bij verduurzaming gaat ook daar de export omlaag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dimitri, Eeuwe, Google [Bot], Kocheler, Paul76, Philipoo, RS-Ron, s2k, sitechris, Wimo en 163 gasten