Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Wimo
Berichten: 2060
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Wimo » 17 jul 2021, 01:33

Dat zijn ook gewoon inefficiënte Ev’s

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 17 jul 2021, 04:31

Luco schreef: 16 jul 2021, 20:56
535d schreef: 16 jul 2021, 20:30 https://nos.nl/artikel/2389641-rutte-be ... erandering

Rutte ziet de link in ieder geval. :tooth:
Die man heeft het toch zwaar, alles grijpt hem aan :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla:
Kun je wel 'blablabla' roepen, wat moet die man anders zeggen. En hij is wel de (demissionair) MP, dus wegblijven en z'n momd houden kan 'ie ook niet.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31245
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door JP » 17 jul 2021, 04:35

Precies, hij staat er wel eventjes. Waar was jij Luco ?











:tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 17 jul 2021, 07:31

JP schreef: 17 jul 2021, 04:35 Precies, hij staat er wel eventjes. Waar was jij Luco ?











:tooth:
diepzeeduiken in Limburg

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 17 jul 2021, 07:32

Arthur schreef: 17 jul 2021, 04:31
Luco schreef: 16 jul 2021, 20:56
535d schreef: 16 jul 2021, 20:30 https://nos.nl/artikel/2389641-rutte-be ... erandering

Rutte ziet de link in ieder geval. :tooth:
Die man heeft het toch zwaar, alles grijpt hem aan :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla:
Kun je wel 'blablabla' roepen, wat moet die man anders zeggen. En hij is wel de (demissionair) MP, dus wegblijven en z'n momd houden kan 'ie ook niet.
Dat zou misschien wel beter zijn, de nepper.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 17 jul 2021, 10:11

De mensheid vecht al duizenden jaren tegen (watersnood)rampen natuurgeweld, we zijn nu met extra veel mensen dus is de kans dat er meer slachtoffers vallen ook groter bij rampen en natuurgeweld.

Er is nul bewijs dat 'het klimaat' hier achter zit en we moeten 'deltawerken achtige' ingenieuze maatregelen nemen en niet de burger laten betalen voor iets 'ontastbaars'. Dat wij mensheid denken natuurgeweld en watersnood te kunnen doen laten verdwijnen. BE-LA-CHE-LIJK.

Dijken/dammen/wallen/ ingenieuze tech is de oplossing.

Je kunt de natuur niet dwingen.

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 17 jul 2021, 10:15

Op Twitter gaan alle klimaatfanaten los dat de overstromingen door climate change komt. Tot Photoshops van een BMW met anti-Greta plaatje. Wat alt zegt, het is grappig hoe het ooit begon als opwarming van de aarde met smeltende gletsjers tot gevolg en later alles rondom klimaat hieraan toegeschreven wordt. Ik zie zelf niet helemaal hoe minder co2 een flinke regenval in korte tijd in een meer (binnenlands) bergachtig gebied gaat voorkomen. Maar zal mijn tekortkoming wel zijn, ben tenslotte geen Gerrit Hiemstra, die er niet geheel toevallig z'n verdienmodel van heeft gemaakt, net als vele anderen :)

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 17 jul 2021, 10:23

Angstcultuur Tom. Daar zitten we totaal midden in.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 17 jul 2021, 10:35

Was dat onze bmw met anti Greta :zwijntje:

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 17 jul 2021, 10:39

Robin schreef: 17 jul 2021, 10:23 Angstcultuur Tom. Daar zitten we totaal midden in.
Ja, en als het een paar weken niet regent gaan we dood van de droogte en mogen we niet meer douchen of zwembadjes vullen.

https://watersnoodmuseum.nl/kennisbank/rampen/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overstroming#Nederland

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 17 jul 2021, 10:52

Tom exact:-)

Robin schreef: 16 jul 2021, 14:36
Arthur schreef: 16 jul 2021, 14:26 Toch denkt niet iedereen er zo over; https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/15/dr ... n-a4051252
https://watersnoodmuseum.nl/kennisbank/rampen/

En
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Elis ... oed_(1421)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Overstroming

Dit is al duizenden jaren zo. Alleen nu duikt de MSM erop/erin.

Watersnoodramp 1953 nog buiten beschouwing gelaten.

List en bedrog.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door RS-Ron » 17 jul 2021, 10:52

Ben net weer boodschappen gaan doen met de C10........ de laaggelegen gebieden kunnen alvast de zandzakken vullen........ morgen even 150km maken met de C10, heb van de week wat bewolking nodig, schilderen in de volle zon vind ik niks.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Martijn_bmw » 17 jul 2021, 11:48

Tom schreef: 17 jul 2021, 10:15 Op Twitter gaan alle klimaatfanaten los dat de overstromingen door climate change komt. Tot Photoshops van een BMW met anti-Greta plaatje. Wat alt zegt, het is grappig hoe het ooit begon als opwarming van de aarde met smeltende gletsjers tot gevolg en later alles rondom klimaat hieraan toegeschreven wordt. Ik zie zelf niet helemaal hoe minder co2 een flinke regenval in korte tijd in een meer (binnenlands) bergachtig gebied gaat voorkomen. Maar zal mijn tekortkoming wel zijn, ben tenslotte geen Gerrit Hiemstra, die er niet geheel toevallig z'n verdienmodel van heeft gemaakt, net als vele anderen :)
Of het aan co2 of gewoon komt doordat verandering altijd gebeuren in klimaat laat ik in het midden.

Maar dat door smeltend ijs de zout verhouding in zee veranderd is wel een feit wat weer invloed heeft op andere luchtstromen en andere hoge/lage drukgebieden. En daardoor verandert dus ook weer de plek en hoeveelheid neerslag. Hogere temperaturen doet ook meer water verdampen en… what goes up must come down dus ook meer regen :kikker:

Al die gevolgen zijn wel gewoon te onderbouwen met feiten, enige is of die opwarming door ons als mensheid komt of gewoon sowieso zou gebeuren dat is volgens mij niet onomstotelijk te bewijzen.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door alt » 17 jul 2021, 12:03

Vroeger had je bruinhemden, nu heb je groenhemden. :zwijntje:

P.s.

Wie kan mij uitleggen waarom co2 wel het infrarood van de zonnelicht, die van de zon naar de aardoppervlakte komt doorlaat, maar het infrarood welke door de aarde wordt teruggekaatst niet?

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door RS-Ron » 17 jul 2021, 12:20

Het is niet zo moeilijk hoor ! Er zijn eenvoudigweg teveel mensen op de aardbol. Daar hebben we actief aan bijgedragen in het verleden door financiële ondersteuning en het veroordelen en veranderen van tot dan toe een normale manier van denken op andere continenten om te kunnen overleven. Eeuwen lang heeft daar het recht van de sterkste geregeerd. Had je honger ? Ging je met je stam winkelen bij een naburige stam. Je sloeg daar alles dood waar je niets aan had, nam een paar lekkere wijven mee en verkocht de jonge mannen als slaaf. Nadeel was wel dat jij met je stam ook een keer aan de beurt kwam. Dat zorgde voor een natuurlijk evenwicht. Daar kan je wat van vinden, maar het was zeer effectief.

Nu is de bevolking van die continenten geëxplodeerd. Het natuurlijk evenwicht is weg en de hoeveelheid shit neemt letterlijk en figuurlijk dagelijks toe. Kennelijk zijn er in het westen mensen die echt geloven dat een inwoner van zo'n continent zich, per dag, één minuut druk maakt over het klimaat............ ik heb nieuws, nope dat doet ie niet. Die moet zijn/haar 10 kinderen te vreten geven en brand weer een hectare bos plat om 3 jaar voedsel te verbouwen. Ze dromen van een auto, airco en een comfortabel leven. Daar is niets mis mee, klein detail is dat hun leefomgeving/natuur op max 10 miljoen mensen is berekend. Ze zijn met 200 miljoen dus je hoeft geen raketgeleerde te zijn om op korte termijn best wel wat problemen te voorzien. Die losten wij vroeger op door tv-inzameldagen.......... dan ging er een pak eten naartoe en sloegen we putten, dan voelden we ons erg deugen en bleven ze aan ons infuus lekker op hun continent.

Nu merken we dat het klimaat dat niet doet. Dat trekt zich niets aan van grenzen enzo. Dus we kunnen er nog het dubbele aan geld naartoe sturen, dat gebruiken ze dan om (diesel) bulldozers aan te schaffen zodat ze elk jaar een hectare kunnen omploegen om soja of palmolie te verbouwen. Dat kopen die westerlingen tenslotte om in hun benzine te pleuren. Hele volksstammen in het westen verdienen er 5000 netto in de maand mee om dit te promoten.

Zolang er im het westen niet een mentaliteitsomslag plaatsvind waardoor men harder wordt en uiteindelijk kiest voor hun eigen cultuur zijn we gewoon fucked. Misschien zijn we in het verleden wel erg menselijk geweest met onmenselijke gevolgen voor onze kinderen en kleinkinderen. Dat is gepasseerd en niet meer terug te draaien, maar, naar mijn mening, geen reden om zo door te gaan.

Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 17 jul 2021, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8000
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door MParallel » 17 jul 2021, 12:25

Rutte wel/niet naar rampgebied. Typisch geval van het nooit goed kunnen doen.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 17 jul 2021, 12:31

RS-Ron schreef: 17 jul 2021, 12:20 Het is niet zo moeilijk hoor ! Er zijn eenvoudigweg teveel mensen op de aardbol. Daar hebben we actief aan bijgedragen in het verleden door financiële ondersteuning en het veroordelen en veranderen van tot dan toe een normale manier van denken op andere continenten om te kunnen overleven. Eeuwen lang heeft daar het recht van de sterkste geregeerd. Had je honger ? Ging je met je stam winkelen bij een naburige stam. Je sloeg daar alles dood waar je niets aan had, nam een paar lekkere wijven mee en verkocht de jonge mannen als slaaf. Nadeel was wel dat jij met je stam ook een keer aan de beurt kwam. Dat zorgde voor een natuurlijk evenwicht. Daar kan je wat van vinden, maar het was zeer effectief. Nu is de bevolking van die continenten geëxplodeerd. Het natuurlijk evenwicht is weg en de hoeveelheid shit neemt letterlijk en figuurlijk dagelijks toe. Kennelijk zijn er in het westen mensen die echt geloven dat een inwoner van zo'n continent zich, per dag, één minuut druk maakt over het klimaat............ ik heb nieuws, nope dat doet ie niet. Die moet zijn/haar 10 kinderen te vreten geven en brand weer een hectare bos plat om 3 jaar voedsel te verbouwen. Ze dromen van een auto, airco en een comfortabel leven. Daar is niets mis mee, klein detail is dat hun leefomgeving/natuur op max 10 miljoen mensen is berekend. Ze zijn met 200 miljoen dus je hoeft geen raketgeleerde te zijn om op korte termijn best wel wat problemen te voorzien. Die losten wij vroeger op door tv-inzameldagen.......... dan ging er een pak eten naartoe en sloegen we putten, dan voelden we ons erg deugen en bleven ze aan ons infuus lekker op hun continent. Nu merkennwr dat het klimaat dat niet doet. Dat trekt zich niets aan van grenzen enzo. Dus we kunnen er nog het dubbele aan geld naartoe sturen, dat gebruiken ze dan om (diesel) bulldozers aan te schaffen zodat ze elk jaar een hectare kunnen omploegen om soja of palmolie te verbouwen. Dat kopen die westerlingen tenslotte om in hun benzine te pleuren. Hele volksstammen in het westen verdienen er 5000 netto in de maand mee om dit te promoten. Zolang er im het westen niet een mentaliteitsomslag plaatsvind waardoor men harder wordt en uiteindelijk kiest voor hun eigen cultuur zijn we gewoon fucked. Misschien zijn we in het verleden wel erg menselijk geweest met onmenselijke gevolgen voor onze kinderen en kleinkinderen. Dat is gepasseerd en niet meer terug te draaien, maar, naar mijn mening, geen reden om zo door te gaan.

Gr Ron

:clap:

Wel voortaan meer alinea's aub. :angel:


https://www.nu.nl/klimaat/6146071/samso ... komen.html

Zullen we afpreken Samsom aan een kernreactor vast te binden. Wat doet die PvdA er toe in de Tweede Kamer. Totaal naar bijna nul gebracht in de laatste verkiezingen en messias Timmermans en hippie commie Samsom gaan alles voor ons bepalen? Zwaar irritant.

Dat 'we' dat niet zien, die politieke totale onbalans.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door RS-Ron » 17 jul 2021, 12:44

:tooth: U vraagt, wij draaien

Gr Ron

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31245
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door JP » 17 jul 2021, 12:46

Stop dan met kinderen maken. Sommige die ik ken lijken wel konijnen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 17 jul 2021, 12:54

RS-Ron schreef: 17 jul 2021, 12:44 :tooth: U vraagt, wij draaien

Gr Ron
Goed verhaal, Ron :P

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 17 jul 2021, 12:58

Precies , laat ze daar maar verhongeren, geen voedsel meer sturen, geen hulpacties meer, moet je eens kijken wat dat oplevert.
Maar wij willen inderdaad deugen, komt alleen maar ellende van, nog 20 jaar dan regeren de importvolkeren de boel hier.

Tom
Berichten: 21728
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 17 jul 2021, 13:04

Martijn_bmw schreef: 17 jul 2021, 11:48
Maar dat door smeltend ijs de zout verhouding in zee veranderd is wel een feit wat weer invloed heeft op andere luchtstromen en andere hoge/lage drukgebieden. En daardoor verandert dus ook weer de plek en hoeveelheid neerslag. Hogere temperaturen doet ook meer water verdampen en… what goes up must come down dus ook meer regen :kikker:

Al die gevolgen zijn wel gewoon te onderbouwen met feiten, enige is of die opwarming door ons als mensheid komt of gewoon sowieso zou gebeuren dat is volgens mij niet onomstotelijk te bewijzen.
Klopt, maar dat maakt zo'n verklaring ook een beetje los zand. Watersnoodrampen zijn van alle tijden, dat gaat al eeuwen terug. Toen was het gewoon moeder natuur. En ook toen veranderde het klimaat. Ging mij om groenen die nu stellig beweren en overtuigd zijn dat dit de schuld van de mens is. Al overtreffen we alle klimaatdoelen, ik zie dit soort rampen dan nog steeds gebeuren.

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Gijzert » 17 jul 2021, 13:20

Tom schreef: 17 jul 2021, 13:04
Martijn_bmw schreef: 17 jul 2021, 11:48
Maar dat door smeltend ijs de zout verhouding in zee veranderd is wel een feit wat weer invloed heeft op andere luchtstromen en andere hoge/lage drukgebieden. En daardoor verandert dus ook weer de plek en hoeveelheid neerslag. Hogere temperaturen doet ook meer water verdampen en… what goes up must come down dus ook meer regen :kikker:

Al die gevolgen zijn wel gewoon te onderbouwen met feiten, enige is of die opwarming door ons als mensheid komt of gewoon sowieso zou gebeuren dat is volgens mij niet onomstotelijk te bewijzen.
Klopt, maar dat maakt zo'n verklaring ook een beetje los zand. Watersnoodrampen zijn van alle tijden, dat gaat al eeuwen terug. Toen was het gewoon moeder natuur. En ook toen veranderde het klimaat. Ging mij om groenen die nu stellig beweren en overtuigd zijn dat dit de schuld van de mens is. Al overtreffen we alle klimaatdoelen, ik zie dit soort rampen dan nog steeds gebeuren.
Tsja. Hierover discussies voeren is net als bij de politiek zinloos. De stellingen zijn betrokken. De andere kant is achterlijk. Enz enz enz.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6223
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Opa » 17 jul 2021, 13:23

Martijn_bmw schreef: 17 jul 2021, 11:48 Of het aan co2 of gewoon komt doordat verandering altijd gebeuren in klimaat laat ik in het midden.

Maar dat door smeltend ijs de zout verhouding in zee veranderd is wel een feit wat weer invloed heeft op andere luchtstromen en andere hoge/lage drukgebieden. En daardoor verandert dus ook weer de plek en hoeveelheid neerslag. Hogere temperaturen doet ook meer water verdampen en… what goes up must come down dus ook meer regen :kikker:

Al die gevolgen zijn wel gewoon te onderbouwen met feiten, enige is of die opwarming door ons als mensheid komt of gewoon sowieso zou gebeuren dat is volgens mij niet onomstotelijk te bewijzen.
Helemaal mee eens, was gister nog op tv dat die grote hoeveel neerslag kwam door de warmte in de landen om ons heen en de de juist koelere lucht in onze omgeving.....hoge en lage luchtdruk dus.
Dat het door co2 komt is volgens mij inderdaad nog niet bewezen en ik vraag me af waar die ijstijden en warmere periodes van duizenden jaren geleden dan door ontstaan zijn, kwam dat omdat die dino's van die grote hopen stront neer lagen en dat daardoor de co2 omhoog ging?

Luco schreef: 17 jul 2021, 12:58 Maar wij willen inderdaad deugen, komt alleen maar ellende van, nog 20 jaar dan regeren de importvolkeren de boel hier.
Dat is volgens mij inderdaad een veel groter probleem, wat door velen nog niet als een probleem gezien wordt.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 17 jul 2021, 13:26


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Jaws, Stefan R, wjt en 197 gasten