Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21691
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 25 apr 2019, 12:30

Ik hoor de wetenschap inderdaad over de opwarming van de aarde. Spreek ik niet tegen uiteraard. Wel m'n twijfels over hoe erg het daadwerkelijk is, we lopen hier al even rond en in de tijd dat we er rondliepen is het klimaat ook niet constant geweest. Met name de hysterie (wat in mijn ogen zorgt voor absurde maatregelen) ga ik niet in mee. Wél dat we de aarde beter moeten achterlaten, staat voor mij nog even los van de opwarming omdat ik denk dat we ons daar wel tegen kunnen wapenen.

Wat heeft de wetenschap te zeggen over de maatregelen en het terugdringen? Daar hoor ik maar weinig over. Het klimaatakkoord van Parijs is natuurlijk goed om alle landen 'iets' te laten doen, maar wel erg theoretisch, resultaat is terugdringen co2 maar volgens mij geeft dat niet direct een evenredig verband met een temperatuurdaling (zeker niet als we co2-certificaten gaan verhandelen om ergens aan te voldoen).

Ik snap dat iets uit het verleden meten (wat we pas 100 jaar doen, lol) en daar conclusies uit trekken makkelijker is dan op een wetenschappelijke manier resultaten voorspellen bij maatregelen, maar waarom zegt men alleen A en niet B? Als je mensen mee wilt krijgen (ik ben ook sceptisch) lijkt mij dat wel handig, reken werkelijk alle scenario's door (alleen eigen land doet mee, alleen EU doet mee, hele wereld doet mee, matige/redelijke/hoge maatregelen per industrie, etc.) en maak dan een plan.

Maar goed, kennelijk vind de politiek het beter om hysterisch 'maar wat' te doen. Veel hypocriet gedoe want ze subsidiëren vliegverkeer, handelen in co2 certificaten mag/kan gewoon (groen doen maar ondertussen verleg je het probleem) en zware industrie ontzien ze. En dan nog keuzes daarin maken die ik niet begrijp, waarom van het gas af, waarom geen kernenergie? Etc. "Iets" doen lijkt inmiddels belangrijker dan een goed plan hebben. Als dat "iets" ons absurde klimaatakkoord is haak ik af.

Robin
Berichten: 51118
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 25 apr 2019, 12:53

Tja, bovenstaande +1.

Niks is zeker, maar dit is meer politiek dan wetenschap waarin we ons nu bevinden , deze draaikolk van paniekzaaierij.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: opwarming van de aarde

Bericht door alt » 25 apr 2019, 16:38

Je moet het gewoon simpel zien. De klimaathysterie is het nieuwe verdienmodel. Dat over 20 jaar wordt goedgepraat als dan het blijkt dat temperatuur toch niet is gestegen. Dat anders was het ook niet gebeurd, maar er zijn dan door bepaalde mensen weer extra verdient.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: opwarming van de aarde

Bericht door alt » 26 apr 2019, 11:40

https://www.xn--rogerkppel-jcb.ch/blog/ ... NgzH4RagoI

Zoals meer opgemerkt hebben de oude communisten & hun kinderen na het vallen van de muur, een nieuw evangelie nodig.

Het klimaat.

Dat zal ons door onze strot worden geramd of wij het willen of niet.

Robin
Berichten: 51118
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 26 apr 2019, 11:48

alt schreef: 26 apr 2019, 11:40 https://www.xn--rogerkppel-jcb.ch/blog/ ... NgzH4RagoI

Zoals meer opgemerkt hebben de oude communisten & hun kinderen na het vallen van de muur, een nieuw evangelie nodig.

Het klimaat.

Dat zal ons door onze strot worden geramd of wij het willen of niet.
+1

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3542
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: opwarming van de aarde

Bericht door RS-Ron » 28 apr 2019, 19:32

Jawel, ik heb gisteren de eerste klimaat-jehova’s ontmoet........... bij het Shell tankstation. De ingang was bijna verspert door soort van kartonnen paaltjes met daarop afbeeldingen van bomen. Eenmaal binnen stond het een hele groep mensen in de weg. Niet voor de kassa, maar er werden dingen ingevuld door mensen en daar stonden dan andere mensen erg schuldig bij te kijken. Ik wilde naar de kassa, maar die was nagenoeg onbereikbaar. Stond zo even de situatie aan te kijken. Zag een schuldig gezicht helemaal opfleuren toen er iets aan hem werd gegeven en werd meten aangesproken.
Meneer, bent u bekend met het CO2 compensatie van Shell ?
Ik: ja
Dame keek verrast, O, u bent de eerste hier die er al iets van weet.
Ik liep ondertussen door naar de kassa en bestelde mijn sigaretten.
Dame achter me aan: Meneer, wilt u ook uw CO2 compenseren ?
Ik: nee
Stilte in de shell-shop............ ik had de aandacht
O, waarom niet ?
Ik doe niet aan aflaat-betalingen
Pardon ?
Ik ben klimaat atheïst.
Allemaal afkeurende blikken.
Ik wenste dame succes met het zoeken naar dombo’s die zich een schuldcomplex laten aanpraten en betaalde mijn sigaretten.

Bijzonder hoe mensen zich toch een schuldcomplex laten aanpraten.

Gr Ron

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30939
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 28 apr 2019, 19:39

Ik ben dat gezeik aan de kassa’s van tankstation echt helemaal beu. Altijd lopen te bedelen, of je niet nog 2 snickers wil voor nog te veel geld. “Nee, hoef ik niet, ik wil me geen ander mens voelen...!”

Nu ook al dat gekontkruip voor co2 compensatie. Gadverdamme !

Er is maar 1 ding wat ik graag zou willen compenseren, maar daar kan geen enkele cassiere me mee helpen. :hmmm:
Dan maar geen airmiles, likzegels of stempels voor dingen die je nog niet met geld bij wil hebben.
Ik tank wel ergens onbemand, en het liefst ook nog in Belgie. Hoef ik tenminste niet nog van die belachelijke uitgaven van de Nl’se overheid te compenseren.....

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door RJL86 » 29 apr 2019, 09:09

Haha wauw, als mij dat zou gebeuren in een tankstation...Ik zou me bescheuren.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1954
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: opwarming van de aarde

Bericht door 350 Z » 29 apr 2019, 09:45

Tja linkse gekkies die alles geloven en het nu opdringen

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: opwarming van de aarde

Bericht door alt » 29 apr 2019, 12:39

Ik heb nog geleerd dat de kern van de aarde afkoelde.
Door dat er in de ruimte vacuum is koelt de aarde heel snel af.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 29 apr 2019, 12:49

RJL86 schreef: 29 apr 2019, 09:09 Haha wauw, als mij dat zou gebeuren in een tankstation...Ik zou me bescheuren.
Ik zou een minuut of tien voor de deur gaan staan gassen :hangloose:
Hier lekker dieseldampen in uwe bakkes :lollerdelol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30939
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 29 apr 2019, 12:52

^^ Zie hier hem even een beetje stoer doen ! Als de bewolking 5 minuten weg is, hangt 'ie al met zijn snufferd voor de energiemeter....."oh alweer 400w.... :crazy: "

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 29 apr 2019, 12:53

Ja daarom mag ik lekker compenseren met twee satansdiesels

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Alfata » 29 apr 2019, 14:09

RS-Ron schreef: 28 apr 2019, 19:32 Jawel, ik heb gisteren de eerste klimaat-jehova’s ontmoet........... bij het Shell tankstation. De ingang was bijna verspert door soort van kartonnen paaltjes met daarop afbeeldingen van bomen. Eenmaal binnen stond het een hele groep mensen in de weg. Niet voor de kassa, maar er werden dingen ingevuld door mensen en daar stonden dan andere mensen erg schuldig bij te kijken. Ik wilde naar de kassa, maar die was nagenoeg onbereikbaar. Stond zo even de situatie aan te kijken. Zag een schuldig gezicht helemaal opfleuren toen er iets aan hem werd gegeven en werd meten aangesproken.
Meneer, bent u bekend met het CO2 compensatie van Shell ?
Ik: ja
Dame keek verrast, O, u bent de eerste hier die er al iets van weet.
Ik liep ondertussen door naar de kassa en bestelde mijn sigaretten.
Dame achter me aan: Meneer, wilt u ook uw CO2 compenseren ?
Ik: nee
Stilte in de shell-shop............ ik had de aandacht
O, waarom niet ?
Ik doe niet aan aflaat-betalingen
Pardon ?
Ik ben klimaat atheïst.
Allemaal afkeurende blikken.
Ik wenste dame succes met het zoeken naar dombo’s die zich een schuldcomplex laten aanpraten en betaalde mijn sigaretten.

Bijzonder hoe mensen zich toch een schuldcomplex laten aanpraten.

Gr Ron
What the......

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Niels » 29 apr 2019, 14:15

Ik vind het initiatief goed want als CO2 een probleem is dan is het een probleem dat er steeds meer groen verdwijnt maar de wijze waarop :nah:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9079
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: opwarming van de aarde

Bericht door smiley » 29 apr 2019, 14:34

Die bomen rooien we juist om biomassa te maken.
Zeg het maar. Ik begrijp het niet meer.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 29 apr 2019, 19:21

Niels schreef: 29 apr 2019, 14:15 Ik vind het initiatief goed want als CO2 een probleem is dan is het een probleem dat er steeds meer groen verdwijnt maar de wijze waarop :nah:
co2 is geen probleem, het is een hype.

Tom
Berichten: 21691
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 02 mei 2019, 17:09


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39532
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 02 mei 2019, 17:58

:thumbup:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Peric » 04 mei 2019, 21:39

Opwarming van de aarde komt helemaal niet door CO2..

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 04 mei 2019, 21:47

4 mei en sneeuw in de ardennen, welke opwarming?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Peric » 04 mei 2019, 21:58

Als je de tijd hebt moet je toch even kijken Luco. Er wordt ook in beweerd dat er een tijd aankomt waarin we minder zonneactiviteit gaan hebben. Zit je dan met je zonnepanelen.. :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 04 mei 2019, 22:16

dan heb ik ze al terugverdiend :-)

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3542
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: opwarming van de aarde

Bericht door RS-Ron » 05 mei 2019, 01:42

Ik heb begrepen dat ze zondag over twee weken in Amsterdam een demonstratie organiseren om de zon te dwingen zich precies te gedragen zoals ze dat in die blubberput willen. Anders gaan ze een jaar lang lelijk tegen de zon doen bij DWDD en gaan ze zonnepanelen gijzelen......... door ze af te plakken bij particulieren die er meer als 18 hebben....... :whistle:

Gr Ron

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Peric » 05 mei 2019, 09:15

't Zou me helemaal niets verbazen als die nitwits met zoiets op de proppen zullen komen.
Breng ze niet op ideën..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricYellow, EvdP en 29 gasten