Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Opwarming van de aarde

Bericht door alt » 30 nov 2018, 18:19

Ik zou jullie mening willen zien over de opwarming van de aarde.
Waarom wil ik dat weten?
Wel, het weer voorspellen dat is al een probleem.
Het KNMI komt niet verder dan enkele dagen.
Dan vraag ik mij af, hoe kunnen zij wel voorspellen dat de aarde over 10 jaren 2 graden gaat opgewarmd worden?
Worden wij belazerd met een nieuwe religie.
Of zijn ze bang voor de Chinezen?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30938
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 30 nov 2018, 18:21

Misschien kijken ze naar de laatste 25 jaar en dat dan de zomers warmer zijn geworden en de winters minder winter ?

Warmterecord weer op komst:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2862952 ... ken-winter

PeterB
Berichten: 3249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: opwarming van de aarde

Bericht door PeterB » 30 nov 2018, 18:25

Alt, weet je nog de zure regen en vervolgens, toen vrijwel alle auto's voorzien waren van een katalysator, het gat in de ozonlaag.
En nu dit...

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Mike R32 » 30 nov 2018, 18:28

De mens maakt zichzelf kapot daar ben ik wel van overtuigd. De aarde overleeft het wel. Vind het zielig voor het dierenrijk want zij kunnen er niets aan doen. Verder wel eens met de opmerking van Luco in het topic wereldzaken ed.
Luco schreef: 29 nov 2018, 19:53 Ik heb het al eerder gezegd en het klinkt hard, maar stoppen met ontwikkelingshulp en voedselhulp, we houden dit in stand terwijl er gewoon teveel mensen zijn.
Paar jaar geen voedselhulp meer geven en er zijn minder mensen en er is minder voedsel nodig en dus ook minder productie, minder uitstoot enz enz.
De aarde kan een bepaalde hoeveelheid mensen aan en daar zijn we al ruim overheen vermoed ik.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26577
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2018, 18:51

PeterB schreef: 30 nov 2018, 18:25 Alt, weet je nog de zure regen en vervolgens, toen vrijwel alle auto's voorzien waren van een katalysator, het gat in de ozonlaag.
En nu dit...
Toch is daarna de zure regen wel verdwenen en gat in de ozonlaag weer kleiner geworden...

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26577
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Martijn_bmw » 30 nov 2018, 18:54

Maar als we over energie hebben en verspilling zou ik zeggen stop eerst eens met die onzinnige mining van coins.... dat kost echt sloten energie en wat heb je dan? Stomme unieke codetjes

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: opwarming van de aarde

Bericht door DF-user-278 » 30 nov 2018, 19:11

Denk dat het met name het WEER een verdienmodelletje is voor het heffen van allerlei belastingen.

Het klimaat verandert altijd, ook zonder invloeden van de mens.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: opwarming van de aarde

Bericht door DF-user-278 » 30 nov 2018, 19:15

Mike R32 schreef: 30 nov 2018, 18:28 De aarde kan een bepaalde hoeveelheid mensen aan en daar zijn we al ruim overheen vermoed ik.
Klopt. Daardoor zal er in de (nabije toekomst) wel weer een ernstig en op dat moment ongeneeslijk virus (nog gevaarlijker dan Krim Congo hemorragische koorts, Ebola of Marlburgvirus) uitbreken dat niet onder controle gehouden kan gaan worden.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: opwarming van de aarde

Bericht door MarkS » 30 nov 2018, 19:19

Ik twijfel niet aan de opwarming van de aarde op dit moment. Ik geloof alleen niet dat de mens daar heel erg veel invloed op uit kan oefenen. Zeker niet op de lange termijn. Overigens lijkt het op lange termijn eerder richting een nieuwe ijstijd te gaan maar dat is weer een ander verhaal. On topic, de invloed van de zon wordt onderschat en blijft vaak “onbelicht” in dit soort discussies. En dan heb ik het niet over de weersvoorspelling in de zomermaanden voor de strandgangers onder ons maar over de invloed van zonnestraling/zonneactiviteit. Dat bepaalt imho waar we naartoe gaan hier op aarde en of het hier structureel warmer of veel kouder wordt. Wat wij daaraan bijdragen zit hem hooguit in de afronding achter de komma.

TLRS
Berichten: 2894
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: opwarming van de aarde

Bericht door TLRS » 30 nov 2018, 19:28

alt schreef: 30 nov 2018, 18:19 Worden wij belazerd met een nieuwe religie.
Of zijn ze bang voor de Chinezen?
Het zou zeker interessant zijn om te leren wat de chinese climaat guru's te vertellen hebben.

Tom
Berichten: 21690
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 30 nov 2018, 20:11

MarkS schreef: 30 nov 2018, 19:19 Ik twijfel niet aan de opwarming van de aarde op dit moment. Ik geloof alleen niet dat de mens daar heel erg veel invloed op uit kan oefenen. Zeker niet op de lange termijn. Overigens lijkt het op lange termijn eerder richting een nieuwe ijstijd te gaan maar dat is weer een ander verhaal. On topic, de invloed van de zon wordt onderschat en blijft vaak “onbelicht” in dit soort discussies. En dan heb ik het niet over de weersvoorspelling in de zomermaanden voor de strandgangers onder ons maar over de invloed van zonnestraling/zonneactiviteit. Dat bepaalt imho waar we naartoe gaan hier op aarde en of het hier structureel warmer of veel kouder wordt. Wat wij daaraan bijdragen zit hem hooguit in de afronding achter de komma.
Precies dit.

Kijkende naar de leeftijd van de aarde en hoelang dier/mens hier al rondloopt vind ik het onnodig paniek. Waarbij er ongetwijfeld wel weer ooit een (extreme) periode aankomt waarop bepaalde organismes uitsterven door klimaatveranderingen of andere natuurverschijnselen. De huidige twee graden waarover ze spreken is natuurlijk niks. Het verschil tussen het koudste en warmste punt op aarde is (gokje) 80, en op beide plekken is er leven. Een verschuiving van twee graden naar links of rechts over de hele linie zal vast wat poolkappen doen smelten en wat levende wezens doen uitsterven (en wat andere side-effects hebben zoals hogere waterstand etc.), maar het merendeel past zich wel aan (dat is de hele reden dat er leven is op aarde; evolutietheorie).

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niet op het milieu hoeven te letten. Want wat dat betreft maken we er inderdaad een puinzooi van en is het nooit goed voor mens/dier/milieu wat we ermee doen.

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: opwarming van de aarde

Bericht door DF-user-13935 » 30 nov 2018, 20:20

Tom schreef: 30 nov 2018, 20:11 Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niet op het milieu hoeven te letten. Want wat dat betreft maken we er inderdaad een puinzooi van en is het nooit goed voor mens/dier/milieu wat we ermee doen.
De vraag is of Nederland over 2 generaties überhaupt nog bestaat als de klimaatverandering in dit tempo doorgaat.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Mike R32 » 30 nov 2018, 20:25

Emi schreef: 30 nov 2018, 20:20
Tom schreef: 30 nov 2018, 20:11 Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niet op het milieu hoeven te letten. Want wat dat betreft maken we er inderdaad een puinzooi van en is het nooit goed voor mens/dier/milieu wat we ermee doen.
De vraag is of Nederland over 2 generaties überhaupt nog bestaat als de klimaatverandering in dit tempo doorgaat.
Zou wel gelijk verklaren waarom Rutte Nederland in de uitverkoop heeft.

Tom
Berichten: 21690
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 30 nov 2018, 20:26

Emi schreef: 30 nov 2018, 20:20
De vraag is of Nederland over 2 generaties überhaupt nog bestaat als de klimaatverandering in dit tempo doorgaat.
Ligt eraan of je Arabisch wilt spreken en nog niet onderweg bent naar 99 maagden :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 30938
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 30 nov 2018, 20:36

Onderweg naar die maagden maar dan wel graag in 1 stuk zonder rennies....

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: opwarming van de aarde

Bericht door dvh » 30 nov 2018, 21:07

Ik denk dat we er allemaal aan gaan.
De aarde gaat er dan een paar miljoen/miljard jaar over doen om weer bij te trekken en dan leeft de aarde verder, zonder mensen. Probleem opgelost.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: opwarming van de aarde

Bericht door ///Joost » 30 nov 2018, 22:03

dvh schreef: 30 nov 2018, 21:07 Ik denk dat we er allemaal aan gaan.
De aarde gaat er dan een paar miljoen/miljard jaar over doen om weer bij te trekken en dan leeft de aarde verder, zonder mensen. Probleem opgelost.
Bedankt voor deze opbeurende post David.

Ik neem nog een slokkie wijn. :tooth:

PeterB
Berichten: 3249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: opwarming van de aarde

Bericht door PeterB » 01 dec 2018, 00:09


Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15810
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Bram » 01 dec 2018, 00:16

///Joost schreef: 30 nov 2018, 22:03
dvh schreef: 30 nov 2018, 21:07 Ik denk dat we er allemaal aan gaan.
De aarde gaat er dan een paar miljoen/miljard jaar over doen om weer bij te trekken en dan leeft de aarde verder, zonder mensen. Probleem opgelost.
Bedankt voor deze opbeurende post David.

Ik neem nog een slokkie wijn. :tooth:
Echt hè, knapt een mens van op, even naar David luisteren :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: opwarming van de aarde

Bericht door dvh » 01 dec 2018, 07:25

Lol.
Als je kijkt naar de oostvaardersplassen. Daar hebben ze ook last van overpopulatie. Ze laten de beesten uithongeren, of ze schieten ze met bosjes af. Dat is de natuur wordt er dan gezegd en dat afknallen is goed voor de overpopulatie.

Wij als mensen voelen ons schijnbaar verheven boven de rest en daarom bepalen wij waar, hoe en hoeveel er van wat waar woont.
Nou de natuur gaat dat ook regelen in de toekomst. Die zorgt wel dat er heel wat mensen minder komen op de aardbol. En gelukkig schieten wij elkaar wel af ( daar zijn we namelijk ook erg goed in ) dus ik denk dat het probleem zichzelf wel oplost.

Betreft de opwarming v/d aarde. Dat is één van de mogelijkheden om de mensheid van de aarde te doen verdwijnen. En zeg nu zelf. Wat voegt de mens nu toe voor de aarde? Maar dan doe ik weer té negatief.

Wat gewoon anno nu realistisch is, is dat er grote stukken bos weggekapt worden. Hele grote stukken. Stukken die de komende 100/200 jaar niet zomaar even terugkomen. Deze bossen zijn er al héél lang. En die zijn nu weg. En er blijft gewoon gekapt worden. Buiten het feit dat ik dat erg treurig vind voor alle flora&fauna zit je ook met een opwarmingsdingetje. Want haal je teveel bossen weg dan verander je het klimaat. En daardoor wordt alles anders. Je manipuleert de luchtdruk , en de stromingen daarvan. Dat merken wij nu al. Het weer veranderd. Door dat we de laatste 150/200 jaar enorm veel meer co2 zijn gaan uitstoten dan ooit tevoren ( want voor die tijd hadden wij simpelweg niet de mogelijkheid om co2 uit te stoten.. ) , verander je NOG meer aan het gehele temperatuur / luchtstroom / weerconditie verhaal. Het is een soort magnetron, en je zet hem gewoon steeds wat harder.

Dus de komende jaren ga je meer overstromingen krijgen. Je krijgt meer extreem weer. Meer droogte op plekken waar het al droog is. Meer regen op plekken waar het al veel regent. Meer zon waar nu al veel zon is. Het weer zal harder veranderen dan wij ons kunnen aanpassen. Dus economisch zal er vanalles mis gaan lopen. Met alle gevolgen van dien.

En dan zit je ook nog met het feit dat 50% of meer van de mensen zich er niks van aan trekken. Die denken dat wij de afgelopen 200 jaar niks aan de aarde hebben gemanipuleerd. En als we dat nog 100 - 200 jaar zo door blijven doen, dat dat ook niks uitmaakt voor ons leefklimaat :-)

Ik ben er dan al lang niet meer.
Maar dat de rest er daarna ook aan gaat.. lijkt mij eerder regel dan uitzondering.

Fijn weekend allemaal!

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 dec 2018, 07:48

Ja... overbevolking is het probleem, niet mijn M2Comp met Otto Partikel Filters waar ik <10.000km per jaar mee glij en waar ik gvd 30 mille meer voor moet betalen dan een uur rijden naar het Oosten.

Tesla, Shell, Apple, Starbucks, BTC?

Vaticaan en M.O landen te grazen nemen en investeren in Durex:)

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 dec 2018, 07:52

Tom schreef: 30 nov 2018, 20:11
MarkS schreef: 30 nov 2018, 19:19 Ik twijfel niet aan de opwarming van de aarde op dit moment. Ik geloof alleen niet dat de mens daar heel erg veel invloed op uit kan oefenen. Zeker niet op de lange termijn. Overigens lijkt het op lange termijn eerder richting een nieuwe ijstijd te gaan maar dat is weer een ander verhaal. On topic, de invloed van de zon wordt onderschat en blijft vaak “onbelicht” in dit soort discussies. En dan heb ik het niet over de weersvoorspelling in de zomermaanden voor de strandgangers onder ons maar over de invloed van zonnestraling/zonneactiviteit. Dat bepaalt imho waar we naartoe gaan hier op aarde en of het hier structureel warmer of veel kouder wordt. Wat wij daaraan bijdragen zit hem hooguit in de afronding achter de komma.
Precies dit.

Kijkende naar de leeftijd van de aarde en hoelang dier/mens hier al rondloopt vind ik het onnodig paniek. Waarbij er ongetwijfeld wel weer ooit een (extreme) periode aankomt waarop bepaalde organismes uitsterven door klimaatveranderingen of andere natuurverschijnselen. De huidige twee graden waarover ze spreken is natuurlijk niks. Het verschil tussen het koudste en warmste punt op aarde is (gokje) 80, en op beide plekken is er leven. Een verschuiving van twee graden naar links of rechts over de hele linie zal vast wat poolkappen doen smelten en wat levende wezens doen uitsterven (en wat andere side-effects hebben zoals hogere waterstand etc.), maar het merendeel past zich wel aan (dat is de hele reden dat er leven is op aarde; evolutietheorie).

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niet op het milieu hoeven te letten. Want wat dat betreft maken we er inderdaad een puinzooi van en is het nooit goed voor mens/dier/milieu wat we ermee doen.
+1
De fauna species (dierenwereld soorten) die op dit moment de aarde bevolkt is <20% van de fauna species die ooit de aarde heeft bevolkt. Ik dacht 13%(?)

De mensheid is kut en alles, maar we hebben géén 80% van de dierenwereld uitgeroeid in 'de tussentijd'.

Meteorieten, aardverschuivingen, overstromingen, vulkanen en alles wat daar dan de gevolgen van zijn: Allemaal bedacht door de mens.

Hou toch op:)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: opwarming van de aarde

Bericht door dvh » 01 dec 2018, 07:56

Geen +1 Robin , Tom :-D
Want die 2 graden waar Tom het over heeft. Dat is nu. Maar we blijven gewoon doorgaan met alles wat we doen. Die 2 graden wordt gewoon 5 graden. En of 10 graden.
En dan zijn gewoon allemaal d00d.

Of er moet iets grandioos gaan veranderen.
Maar gezien dat we er met zwarte Piet al niet uitkomen betwijfel ik of de rest wel gaat lukken.
Meteorieten
Keer een flinke en dan zijn we ook gewoon allemaal d00d.

We gaan er dus gewoon aan. Links of rechtsom. :coffee:
Laatst gewijzigd door dvh op 01 dec 2018, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 dec 2018, 07:57

Twee graden warmer in Anno Domini 2100.

Piet Paulusma kan gvd niet eens twee weken vooruit voorspellen.

Daarom is hij ook gescheiden. Hij zat er altijd naast.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: opwarming van de aarde

Bericht door dvh » 01 dec 2018, 07:57

Ik ga krentenbollen halen voor het te laat is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 28 gasten