Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31036
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door JP » 01 jun 2021, 18:55

Sommige discussies hier, daar stijgen de temperaturen al meer binnen 5 minuten.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 01 jun 2021, 19:17

JP schreef: 01 jun 2021, 18:55 Sommige discussies hier, daar stijgen de temperaturen al meer binnen 5 minuten.
Legend:)


Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 18 jun 2021, 12:41


Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Camiel » 18 jun 2021, 14:26

Iets van 'een beter milieu begint bij jezelf'. Snap best waar ze voor strijdt bij Klimaatzaak maar dit is wel héél hypocriet. Wat dat betreft doet Greta het nog beter.

De oceaan over vliegen en in totaal 4 ton CO2 uitstoten om twee keer per jaar tango te dansen in Buenos Aires, en dan zeggen dat je uitstoot niet zo hoog is want je blijft in de stad in plaats van dat je gaat rondreizen, van welke planeet kom je dan?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door smiley » 18 jun 2021, 15:20

Venus. Daar is al menig boek over geschreven.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 18 jun 2021, 16:27

:lol:

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tomj » 20 jun 2021, 23:43

Er loopt een docu op Tv ( canvas) over Greta, het enige dat ik er positief over kan zeggen is dat ze voor haar leeftijd, en het feit dat ze autisme heeft, behoorlijk goed kan speechen. Wat eruit komt slaagt in vele gevallen wel nergens op. Er werd gesproken over een Co2 budget. Als we niet meer dan een bepaalde tonnage Co2 zouden uitstoten tegen jaar x dan zou de temperatuurstijging onder 1.5 graden blijven.

Nu, ik ben geen wetenschapper, noch ben ik een " klimaatontkenner". Mijn standpunt is dat je moet oppassen met "95% van de wetenschap is het erover eens" omdat er behoorlijk wat geld en andere belangen mee gemoeid gaat. Maar stel dat die 95% wel gelijk heeft, het zou kunnen, misschien moeten we daar wel rekening mee houden. Misschien kunnen we inderdaad best van een worst case scenario uitgaan.

Maar je maakt mij nooit never niet wijs dat er een wetenschapper is die kan zeggen hoeveel ton leidt tot hoeveel graden temperatuurstijging.
Ik ben geen wetenschapper, maar zo simpel is het niet. Er zijn heel veel variabelen in het spel. Dat ruikt voor mij helaas wel naar pure angstpropaganda.

Verder zijn velen van de aanhangers van de klimaatzaak gegoede mensen die volgens mij best een significante ecologische voetafdruk hebben. Als je echt wil spreken over vergroening van mobiliteit bijvoorbeeld dan moet je niet kijken naar elektrisch rijden of waterstof of eender wat maar simpelweg naar minder autorijden en meer fietsen en wandelen. Niet consumeren maar consuminderen, industriële landbouw afbouwen en dus de prijzen van voeding duurder ( realistischer) maken. Dat zijn allemaal dingen die effectief moeite kosten of niet zo aangenaam zijn, ook niet leuk om als beleid te verkopen. Dus blijven we hangen met tesla's en zonnepanelen als aflaten. Doet me wat denken aan die aflevering van South park waar iedereen hybrides koopt.


Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eeuwe » 21 jun 2021, 01:01

Met het afbouwen van industriële landbouw principieel niet eens, de rest amen. Jesse Klaver ook zo'n mooi voorbeeld. 3 kiddo's op de wereld gezet. Kijk eens wat dát met je ecologische voetafdruk doet. Maarja, GroenLinks..

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door alt » 21 jun 2021, 09:32

Volgens NASA is de aarde groener dan in het verleden.

Om over vervuiling van in het verleden of nu te spreken, heb ik als niet wetenschapper een duidelijke mening.
Opgegroeid in de Zaanstreek, waar het altijd stonk, westenwind, zuidenwind, oosten wind, noordenwind, het stonk altijd.
Uit tientallen schoorstenen kwam dikke zwarte rook, de Zaan, daar lag altijd een laag olie, vuil, dode vissen, soms doden katten of honden.
De vrachtwagens die er reden stoten zware rookgordijnen uit, er reden daar dagelijks honderden vrachtwagens.
Dan niet te vergeten de boten, het was druk op de zaan met stinkende Kromhouten, Brons & Bolnes langzaamlopers.
Je zag zelfs oude tjalken die nog zeilden.
Als je dat met heden ten dage vergelijkt dan, al hoe wel er veel meer fabrieken, verkeer, & mensen zijn, de stank, rook bijna verdwenen zijn.
In de Zaan kan je weer zwemmen, zonder dat je na het zwemmen moest wassen.
Op school leerde ik dat het kleinste element was de kern in het midden van een atoom, men wist toen niet beter.
Nu weten dat er quarks, strings zijn zijn.
Zo ook is het met vervuiling daar weten wij ook meer van de eventuele gevolgen.
Maar of dat door op een andere manier de wereld zal verbeteren door het op een andere manier energie te gaan op wekken, is volgens mij een illusie.
Er zal altijd actie reactie, zwart wit, dag nacht, enz zijn.
Neem de zonneweiden, daar kunnen geen bomen groeien, de hele biodiversiteit gaat daar naar de Filistijnen.
De windmolens, maaien niet alleen de weidevolgels maar ook andere vogels tot moes.
Dan iedereen op de fiets, daar moet de zorg niet aan denken, al die fietsers met hoofdtrauma's.
Zij hebben hun handen nu al vol aan die ouwe lulletjes op hun elektrische fietsen.
Een ieder die zegt dat fietsen ongevaarlijk is, laat die zijn kindjes maar is op de fiets naar school gaan.
Ik moet ook nog steeds mijn kleinkinderen met de auto van school halen, de oudste is reeds 11, het is zeker van suiker gemaakt.

Er is maar één manier om de wereld groener te maken en dat is alle huizen, fabrieken, transportmiddelen Zaans groen te schilderen . :headbang:

Online
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door TLRS » 21 jun 2021, 09:57

De ecologische afdruk van kinderen is voor een groot deel afhankelijk van hoe ze groot gebracht worden. Je kunt je ook afvragen waarom we zo bekend zijn met het idee dat kinderen per definitie een grote ecologisch afdruk zouden maken. En je kan je afvragen welke demografie het meest vatbaar is voor zulke argumenten.

Verder goede punten Tomj. Luxe = uitstoot, winst en belasting. Macht = winst en belasting. Ergo (imo) ze willen het gat dat we maken met technologische vooruitgang dichten met oplossingen uit technologische vooruitgang.

@Alt, zo heeft ieder z'n perspectief. Jij hebt het schoner zien worden, begrijpelijk. Een ander groeide op op het 'schone' platteland en ziet meer verkeer, meer fabrieken, meer airliners..

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Djessey » 21 jun 2021, 10:29

Afbeelding

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Djessey » 21 jun 2021, 10:30

Djessey schreef: 21 jun 2021, 10:29 Afbeelding
maw. Je kan tot in het extreme als hippie leven in een tuinkasje. Maar als je dan een kind neemt ben je niet beter af dan barrie met z'n hummer zonder kids.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Emiel » 21 jun 2021, 15:23

Dus geen kids nemen, mag je zoveel vervuilen als je wil....
Geen kinderen, geen kleinkinderen, geen achter ... etc.

Kom maar met die euro 98 ;)

coolfan
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door coolfan » 21 jun 2021, 19:48



We zijn bij eerste stap met lockdowns en nu door naar de volgende. Dus sla maar vast wat benzine in!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door smiley » 21 jun 2021, 20:29

In dat geval hebben de C10 rijders hier een mooi stapje voor.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door HJ2 » 21 jun 2021, 21:04

Yikes! :shocking:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door RS-Ron » 21 jun 2021, 21:34

smiley schreef: 21 jun 2021, 20:29 In dat geval hebben de C10 rijders hier een mooi stapje voor.
Hij is gek die yank. Hij morst veel te veel. Gewoon twee 2-pers luchtbedden op elkaar vol laten lopen. (Als het past 3) dan heb je een voorraadje. Dan is het voor een C10 nog rendabel om naar Duitsland te rijden.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eeuwe » 22 jun 2021, 01:25


Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 22 jun 2021, 09:53

Eeuwe schreef: 22 jun 2021, 01:25 Zucht..
https://twitter.com/HumbertoRTL/status/ ... 4105128962

(Klimaat)Beleid door rechtse partijen bepaald in Nederland(?) roept Timmerfrans hier. Huh?

Wat heb ik gemist?

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 22 jun 2021, 19:37


Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eeuwe » 22 jun 2021, 21:47

^ mooi gevonden.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door alt » 23 jun 2021, 09:23

Klimaat opwarming, wij gaan met zijn allen dood.
Daarom betalen, anders zal je branden in het vagevuur/ de hel.

Het is gewoon een nieuwe religie.

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 28 jun 2021, 10:09

Afbeelding

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door smiley » 28 jun 2021, 10:43

Robin schreef: 22 jun 2021, 09:53 Wat heb ik gemist?
Een business model dat wat groter lijkt te zijn dan rechts/links.
https://www.geenstijl.nl/5159844/geldbl ... n-om-macht

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 29 jun 2021, 07:50

smiley schreef: 28 jun 2021, 10:43
Robin schreef: 22 jun 2021, 09:53 Wat heb ik gemist?
Een business model dat wat groter lijkt te zijn dan rechts/links.
https://www.geenstijl.nl/5159844/geldbl ... n-om-macht
Er zijn iedere dag op deze aardkloot zo'n twintig vulkanen actief.

'Actief' in de zin van uitbarstingen met grote aswolken, dikke pyroclasmes en rondvliegende lava. Soms zijn ze een paar dagen aan het donderstralen, soms maanden achter elkaar. Dat gaat al grofweg vier miljard jaren zo en dat zal ook nog wel even zo door blijven gaan.

Die vulkanen braken miljarden en miljarden tonnen koolstofdioxide, zwaveldioxide, waterstofsulfide, stikstof, argon, helium, neon, methaan, koolstofmonoxide, waterstofchloride, waterstofbromide, zwavel, hexafluoride, kwik, stikstofoxiden, halocarbonen (inclusief CFC's) halogeenoxide radicalen en chloor uit.

En dat alles in hoeveelheden die een onmetelijk veelvoud zijn van de hoeveelheden die het menselijk ras ooit heeft geproduceerd of ooit nog zal produceren. En de boompjes en beestjes zijn er nog steeds. De ijskappen zijn al vele malen gesmolten. En er zullen nog talloze ijstijden komen.

Daar sta je dan.
-
Met je Tesla, je zonnepanelen, je vier kleuren kliko's voor de deur en het uitzicht op vier windmolens voor en vier windmolens achter.

bisbisbis | 28-06-21 | 12:04 | 1

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ErikS, Hitz, kennethr, KoenM, MParallel, timoty, TLRS en 208 gasten