Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 09 nov 2019, 10:45

Zo zie ik het ook Tom.

Maar, zo'n jong meisje met issues als Greta Thunberg uit zo'n rijk land/goede familie naar voren schuiven als een nieuw soort Messias is natuurlijk ook iets bijzonders.

Maar OK, 2000 jaar terug liepen er velen achter 'n timmerman aan:)

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door tomgtr » 09 nov 2019, 11:29

:lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 09 nov 2019, 11:33

Elise schreef: 09 nov 2019, 10:44
Luco schreef: 08 nov 2019, 13:22
Riceaux schreef: 08 nov 2019, 12:40 En ja natuurlijk alle ambtenaren zijn hetzelfde. :hmmm:
Ja zijn allemaal luie zwijnen.
Vooroordelen bestaan niet zonder reden....
En dat geldt niet alleen voor ambtenaren.
ja van 30 jaar geleden misschien, als ik nu kijk wat ze moeten doen met maar een paar mensen.
En zoals ik al aangaf komen de vertragingen vaak door een college of raad, daar kan de ambtenaar dus niks aan doen.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3543
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door RS-Ron » 09 nov 2019, 11:52

HSR schreef: 09 nov 2019, 07:44
Riceaux schreef: 08 nov 2019, 21:13
romo schreef: 08 nov 2019, 18:45 Laat de jeugd nu eerst eens wat leren, kennis, kunde, ervaring, dan toepassen en daarmede de wereld op een hoger plan helpen, niet ouderen afzeiken omdat gedacht wordt (niks feitelijks dus) dat er geen toekomst voor ze is.

De eerlijke wereld van vandaag wordt geheel versluierd voor en door de jeugd;

De wereld is niet;

-het aantal likes op FB
-het aantal likes op Instagram
-het hersendode gezwam van Kim Kardashian


Wakker worden, de wereld is niet mooi, doet niet altijd wat jij wil, en er wordt zeker niet met jouw (kinderen) onderhandeld !!

Respect en autoriteit, dat is wat er geleerd moet worden.

En dan, heel misschien, wil ik wel even luisteren wat je te melden hebt (jeugd)
Je snapt dat je nu alleen maar bevestigd wat ik zeg? Leeftijd zegt namelijk helemaal niks, nul, nada over levenservaring. En aan de ene kant bevestigen jullie ‘de oudere generatie’ dat Nederland volledig naar de haaien gaat. (Zie bijvoorbeeld alle voorbeelden die jullie aandragen in het Nederland gaat naar haaien draadje). Maar aan de andere kant mag de jeugd daar niks aan veranderen omdat ze nog geen ervaring en kennis hebben?

Wanneer ik dit soort gezwam aan mag horen van de babyboomers en de generatie XYZ kan ik alleen maar de conclusie trekken dat zij juist alle feeling met de nieuwe maatschappij verloren zijn. Ik denk dat oude mensen last krijgen van melancholia waarin ze de mooiste momenten uit oude tijden cherry picken en dat gaan extrapoleren naar het heden. Ja, dan raak je natuurlijk al snel iedere feeling met de samenleving kwijt.

Dat gezegd hebbende. Wanneer ik diezelfde generatie(s) weer zie zeiken over hoe lui de jeugd is vraag ik mij altijd af met wat voor volk ze in godesnaam omgaan. Ik zie in mijn omgeving namelijk vooral super scherpe, slimme, betrokken 'millennials' die naast een goed leven ook een impact willen hebben op de maatschappij. En dat lukt ze nog redelijk ook, althans om mij heen dan. Maar ik snap Romo ook wel weer een beetje want deze generatie heeft een work hard play hard mentaliteit en Romo ziet natuurlijk alleen maar de play hard wanneer er weer eens door die vreselijke social media gescrollt wordt.

Hypocrisie en egocentrisme met daarbovenop een prachtige calimeropet zijn wat mij betreft de meest voornamelijke karaktertrekken van de Boomers. Hele grote mond maar uiteindelijk ligt het probleem toch altijd weer bij een ander en zij zijn kind van de rekening. Dat zie je hier op het forum natuurlijk ook. Krokodillentranen vanwege de pensioenkortingen, koopkracht vermindering, hoge huizenprijzen. Veranderingen die uiteindelijk de starters het allerhardste zullen raken. (gechargeerd natuurlijk)

Dus, wanneer het allemaal echt zo'n kommer en kwel is en je ergert je zo vreselijk aan hoe kapot Nederland gaat, kan je er ook voor kiezen niet je geld te stoppen in nieuw aangekochte sportwagens. Wees dan wat meer Millennial en investeer die tijd en centen in maatschappelijke impact. Een moestuin bijvoorbeeld waar je buren ook gebruik van mogen maken. Ik zeg maar wat.
Leeftijd zegt helemaal niets ? Hoe moet ik dan plaatsen dat ik op het werk steeds meer jongeren zie binnenkomen die eerst twee jaar in een aaneengesloten shock verkeren omdat hun wereldbeeld totaal haaks staat op de werkelijkheid ? Er wordt niet onderhandeld in de zin “waar heb je zin in” of zoiets dergelijks. Er moet gewoon gepresteerd worden, er moet een beslissing worden genomen waar iemand de dupe van gaat zijn. En daar heb je drie minuten voor, liefst minder. En en geen plenaire werkgroepjes, jij lost het op. En aan keuzes zitten ook nog consequenties............ dus denk goed na, ik spreek jou er op aan. Ik zie steeds meer jongeren, en natuurlijk niet allemaal, die kennelijk in de opvoeding nooit een confrontatie hebben gehad en nooit eens een consequentie hebben ondervonden van een verkeerde keuze. Op zijn Rotterdams gezegd: ze zijn nog nooit op hun platte bek gegaan. Ze zijn daar doodsbang voor. Ze zijn vrijwel allemaal hoogopgeleid en staan dus geen boutjes op moertjes te draaien. Ik zie er steeds meer afhaken en opbranden. Ik zie de instelling bij velen echt wel veranderen naarmate de (levens)ervaring toeneemt. Dat ik ook broodnodig, ze moeten de kar gaan trekken. Iedereen mag dit gezwam noemen, maar ik krijg er langzamerhand wel eens het lazerus van dat ik op mijn bijna 50e het leeuwendeel van de productie moet gaan draaien omdat de nieuwe instroom vooral over alles wil praten en nadenken. Ik krijg de laatste jaren steeds meer te horen: ik heb er geen zin in.......... En dat vinden ze volstrekt normaal. Ik ga ook liever aan de Alfa sleutelen. Waar ik er vroeger 1 of 2 in mijn team kreeg heb ik nu zo maar 5 of 7. En dan wordt het best lastig in een team van 12-15 man/vrouw. Want de productie moet wel gewoon gehaald worden en ik kan niet de 6 die wel over een normale discipline beschikken volledig uitwonen.

Ergo conclusio, er zijn ouderen die alleen maar zeiken en het liefst zo min mogelijk doen en er zijn jongeren die een burn-out oplopen als ze voor het eerst in hun leven verantwoordelijkheid moeten nemen en daar ook op worden afgerekend. En daar zit nog een hele wereld tussen.... gelukkig.

Gr Ron

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door romo » 09 nov 2019, 11:55

Timmerman :lollerdelol:

Godsdienstwaanzinnigen

Klimaatkolder


Het komt op het zelfde neer, ze hebben altijd het monopolie op de waarheid, en jij bent de hufter die bekeerd moet worden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Luco » 09 nov 2019, 12:00

nie lullen maar poetsen

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door romo » 09 nov 2019, 12:05

Das precies mijn betoog RS Ron :thumbup:

De mentale weerbaarheid van de jonge generatie is omgekeerd evenredig aan hun grote bek.


De jeugd (de goeien daargelaten, ik wil het ook niet generaliseren, maar een trend is wel te bespeuren) is net als de EU, steeds maar een grote mond, het moraliserende wijzende vingertje, maar verder niks klaarmaken.

Er is echter altijd hoop;

https://www.tubantia.nl/binnenland/nog- ... ~ac6cc143/


RESPECT !!

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Eric Z » 09 nov 2019, 12:42

Ergens snap ik (kantoor)jeugd wel die afhaakt. Alles gaat bijna digitaal tegenwoordig als ik dan soms zie hoe weinig tijd er besteed word om iemand fatsoenlijk in te werken.
Er word je verteld waar je pc staat, een rondje om de namen te leren kennen en dat is het wel.

Daarna word er van diegene verwacht dat je direct mee kan draaien en vooral geen lastige vragen stellen.
De mensen die 0,0 effort steken in het inwerken etc. zijn dan ook degene die het hardste roepen dat er op scholen geen vakkennis meer aangeleerd is.

Dus misschien moeten werkgevers wat meer tijd investeren in het bij brengen van het vak, werkethiek etc.? Door bijvoorbeeld de oudere garde daar ook de tijd voor geven om dat soort dingen over te brengen.


“Niet lullen maar poetsen”... Heel simpel, de ene die dat voor het eerst doet krijgt nog geen kras uit de lak. De andere gaat vol door de lak heen.
Dus ook daar zal enige aansturing en kennisdeling nodig zijn voor een poetser goed z’n werk kan doen.
Maar daarbij is het heel normaal dat hij begint op een vaalrode corsa uit het jaar 0 ipv de Ferrari F40 die ook gepoetst moet worden. In tegenstelling tot kantoor, daar moet je gelijk alles kunnen, geen lastige vragen stellen en vol aan de bak.

Even heel zwart/wit, maar de strekking van het verhaal is vast duidelijk.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door romo » 09 nov 2019, 12:49

^Ook dat is waar, er mag ook in jonge, welwillende, gemotiveerde mensen/generatie geïnvesteerd worden, zowel in tijd als financieel!

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Elise » 09 nov 2019, 13:23

Laten we niet vergeten dat we in het YOLO tijdperk leven, werken kan altijd nog :tooth: :bag:

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Robin » 09 nov 2019, 13:31

Ron goed verhaal.

Ouderen zijn zeikerds en jongeren zijn watjes en wij hangen er tussenin te kloten:)))

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Peric » 09 nov 2019, 14:04

tomgtr schreef: 09 nov 2019, 10:09 Mee eens, maar hoe zou jij het doen? Ken je die film nog van Bruce Almighty? Nu mag jij de keuzes maken en ziet de gevolgen van al je acties. Dus boot laten dobberen en je ziet dat kind verdrinken (even heel gechargeerd). Welke keuzes maak je? Ik ben ook niet blij met vele keuzes die gemaakt worden door de politiek, ik heb echter bij de meeste problemen geen idee wat ik zelf zou moeten doen. En dan bedoel ik niet ff nu iets roepen als Wilders of Beaudet wat ontevreden mensen aanspreekt maar echt de gevolgen helemaal zien van beslissingen die je neemt.
Dat geldt beide kanten op Tom. Waarom moeten wij verantwoordelijk zijn voor verkeerde beslissingen van anderen?
Ik ben van mening dat de politiek wel wat harder mag worden. Natuurlijk leuk dat wij allerlei mooie sociale vangnetten hebben, maar er zijn nog te veel mensen héél erg naief om te denken dat daar geen misbruik van gemaakt gaat worden.
Gisteren op TV een item over kinderpardon, daar werd door een gast gezegd dat het heel erg is om te horen wat de voorgeschiedenis is van een gezin wat gevlucht is. Schrijnend.. Is dat wel zo? Wie zegt dat dat verhaal wat verteld is wel klopt?
Er wordt aan veel mensen verteld dat als je maar een zielig genoeg verhaal ophangt je wel asiel krijgt, het is toch niet te checken.

Ben het met je eens hoor, ben blij dat ik die beslissingen niet hoef te nemen. Maar ik blijf van mening dat het nu de verkeerde kant opgaat.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Tom » 09 nov 2019, 15:09

Ik vind dat de politiek niet teveel vanuit empathie moet werken, dat moet gewoon op basis van cijfers en argumenten. Geld wat de ene kant op gaat, gaat altijd ten kostte van iets anders. Dus laat elke beslissing die je maakt eens goed doorrekenen en weeg de verschillende opties tegen elkaar af. Je kunt heel veel dobbernegers uit zee redden, maar dan moet je misschien nee tegen leraren zeggen: is ons dat waard weet je alleen als het beide doorberekend is. Stop je daarmee dan krijg je de "gevoelige" onderwerpen zoals de (zogenaamde) asielzoekers, niemand weet wat het kost, wat de toegenomen criminaliteit is enzovoort. De enige argumenten die er zijn bestaan uit foto's van Safiyah uit Tunesië met een zielig verhaal en waarbij een normale discussie onmogelijk is omdat je dan onmenselijk handelt, want zielig. Het moet de politiek niet om Safiyah de dobberneger gaan, maar of we 1000 of 10.000 of 100.000 asielzoekers per jaar toelaten en onder welke voorwaarden. De rest leidt alleen maar af.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door romo » 09 nov 2019, 15:27

^ Transmigranten;


Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door JP » 09 nov 2019, 15:29

Wie wordt er nu nooit eens wakker in een verkeerd lichaam.....:hmmm:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Riceaux » 09 nov 2019, 17:57

romo schreef: 09 nov 2019, 12:05 Das precies mijn betoog RS Ron :thumbup:

De mentale weerbaarheid van de jonge generatie is omgekeerd evenredig aan hun grote bek.


De jeugd (de goeien daargelaten, ik wil het ook niet generaliseren, maar een trend is wel te bespeuren) is net als de EU, steeds maar een grote mond, het moraliserende wijzende vingertje, maar verder niks klaarmaken.

Er is echter altijd hoop;

https://www.tubantia.nl/binnenland/nog- ... ~ac6cc143/


RESPECT !!
En de ouderen zijn net als de Islam. Staan niet open voor verandering, niet te overtuigen met goede argumenten. Want het gaat ‘goed’ zoals ze het al jaren doen met dezelfde middelen en methoden. En ze willen alleen de jongeren maar bekeren tot hun oude gewoonten, want verandering is eng. (Met een enkele uitzondering hier en daar, want ik wil niet generaliseren. :tooth:)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Mike R32 » 09 nov 2019, 18:10

Laurent Simons wat een verhaal zeg, zo ontzettend knap.

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door SlowCo » 09 nov 2019, 22:43

Mike R32 schreef: 09 nov 2019, 18:10 Laurent Simons wat een verhaal zeg, zo ontzettend knap.
Ja en nee.
Fantastisch dat hij de kans en mogelijkheden krijgt om op zo'n jonge leeftijd al zoveel te leren en bereiken. Maar het intellect dat hij heeft, is "gewoon" aangeboren. Een moeilijk lerend kind dat met veel inzet net z'n vmbo kader afgerond krijgt, is ook erg knap. Alleen een wat "minder goed" functionerend brein meegekregen bij geboorte.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Elise » 10 nov 2019, 08:03

Riceaux schreef: 09 nov 2019, 17:57 En de ouderen zijn net als de Islam. Staan niet open voor verandering, niet te overtuigen met goede argumenten. Want het gaat ‘goed’ zoals ze het al jaren doen met dezelfde middelen en methoden. En ze willen alleen de jongeren maar bekeren tot hun oude gewoonten, want verandering is eng. (Met een enkele uitzondering hier en daar, want ik wil niet generaliseren. :tooth:)
Ben eigenlijk wel benieuwd welke leeftijdsgroep jij onder "ouderen" verstaat en tot welke leeftijdscategorie je zelf behoort.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door allen » 10 nov 2019, 08:40

Tom schreef: 09 nov 2019, 15:09Je kunt heel veel dobbernegers uit zee redden
:shock: Mag je dit in 2019 nog wel gewoon zeggen?! :lol:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Mike R32 » 10 nov 2019, 09:42

allen schreef: 10 nov 2019, 08:40
Tom schreef: 09 nov 2019, 15:09Je kunt heel veel dobbernegers uit zee redden
:shock: Mag je dit in 2019 nog wel gewoon zeggen?! :lol:
Nominatie voor Van Dale's woord 2019 zal er niet inzitten denk ik.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door JP » 10 nov 2019, 10:21

DF maakt zijn eigen woordenboek....

Snelwegontlasting
Garageprutser
Zonnepanelenknuffelen
Alfafetisjisten
Stroomtappunten
Badkuipschaven
Obesitastreffen
Parelschijten
Muizendeportatiekamp

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Riceaux » 10 nov 2019, 11:31

Elise schreef: 10 nov 2019, 08:03
Riceaux schreef: 09 nov 2019, 17:57 En de ouderen zijn net als de Islam. Staan niet open voor verandering, niet te overtuigen met goede argumenten. Want het gaat ‘goed’ zoals ze het al jaren doen met dezelfde middelen en methoden. En ze willen alleen de jongeren maar bekeren tot hun oude gewoonten, want verandering is eng. (Met een enkele uitzondering hier en daar, want ik wil niet generaliseren. :tooth:)
Ben eigenlijk wel benieuwd welke leeftijdsgroep jij onder "ouderen" verstaat en tot welke leeftijdscategorie je zelf behoort.
Daar mag je benieuwd naar zijn. :)

Maar om antwoord op je vraag te geven. Ouderen binnen de beroepsbevolking >45 jaar.

En behoor zelf tot de leeftijdscategorie 20-45 jaar.
Laatst gewijzigd door Riceaux op 10 nov 2019, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 10 nov 2019, 11:32

En hoeveel babyboomers er hier zijn. Iig 1, Alt :)

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Elise » 10 nov 2019, 11:59

Riceaux schreef: 10 nov 2019, 11:31
Elise schreef: 10 nov 2019, 08:03
Riceaux schreef: 09 nov 2019, 17:57 En de ouderen zijn net als de Islam. Staan niet open voor verandering, niet te overtuigen met goede argumenten. Want het gaat ‘goed’ zoals ze het al jaren doen met dezelfde middelen en methoden. En ze willen alleen de jongeren maar bekeren tot hun oude gewoonten, want verandering is eng. (Met een enkele uitzondering hier en daar, want ik wil niet generaliseren. :tooth:)
Ben eigenlijk wel benieuwd welke leeftijdsgroep jij onder "ouderen" verstaat en tot welke leeftijdscategorie je zelf behoort.
Daar mag je benieuwd naar zijn. :)

Maar om antwoord op je vraag te geven. Ouderen binnen de beroepsbevolking >45 jaar.

En behoor zelf tot de leeftijdscategorie 20-45 jaar.
Dan gok ik (een heel stuk) dichter bij de 20 dan bij de 45 :wink:

Jij hebt veel kritiek op de ouderen (waartoe ik dus behoor :blink: ) die niet openstaan voor verandering, maar in hoeverre sta jij zelf open voor verandering en ben jij te overtuigen met goede argumenten?
Want wellicht realiseer jij het je niet, maar die tieners die voor het klimaat aan het demonstreren zijn, zitten dus ook aan jouw stoelpoten te zagen. Die vinden dus ook dat jij je wankel moet vervangen door elektrisch...

Ik denk zelf dat het een soort traditie is waarbij jongeren tegen ouderen aantrappen, denk dat het allemaal anders kan en moet.
Om er later zelf achter te komen dat dat wiel wat die ouderen hadden uitgevonden toch helemaal niet zo slecht is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Forza, Gijzert, Google [Bot], mark123, Martijn M, Philipoo, TLRS en 172 gasten