opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP
Locatie: Ik heb alleen druk als ik naar het toilet ga, ik heb stress als blijkt dat het toiletpapier op is...
Contacteer:

Re: opwarming van de aarde

Bericht door JP » 05 mei 2019, 09:27

Gele hesjes op je zonnepanelen !

Robin
Auto: Hyundai Pony

Bericht door Robin » 05 mei 2019, 09:28

Interessant verhaal Eric. Helemaal uit gekeken.

You cannot tax the sun, dus kwamen ze bij CO2 uit.....

Tot ruwweg 2050 is er minder zonneactiviteit te verwachten in Canada inderdaad.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 mei 2019, 09:40

Video ook helemaal gezien, zeer interessant.

Willie Soon ook even gegoogled, die is niet geheel onomstreden vanwege vage dan wel ontbrekende bron vermeldingen in zijn onderzoek, meestens gefinancierd door de fossiele industrie.

Er wordt gezegd (FWIW) dat het ook een frame poging is van m.n Greenpeace.

Dit is dan wel weer een mooie lijst;

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_s ... al_warming

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 mei 2019, 10:35

kijkvoer Buitenhof 12,10 NPO ;

Klimaatontkenning en klimaathysterie
We moeten erkennen dat we niet in staat zijn om de temperatuur van de planneet serieus omlaag te brengen, schrijft wetenschapsjournalist Simon Rozendaal. In Buitenhof: een discussie over klimaatontkenning en klimaathysterie tussen Rozendaal en Diederik Samsom, voormalig PvdA-politicus en de voorzitter van een van de klimaattafels.

romo

Bericht door romo » 05 mei 2019, 15:04

Ik denk dat onderstaande de enige manier is om het klimaatvraagstuk begaanbaar en betaalbaar te houden;

https://www.ad.nl/dossier-weekend/klima ... a1e4c4e08/

De man zat zojuist in Buitenhof, met Samsom, prima discussie, zeer respectabel, pragmatisch en wars van defaitisme! Samsom (kernfysicus) heb ik nooit beter horen praten.

Peric

Bericht door Peric » 05 mei 2019, 16:40

Ben net even wezen sporten, daar sport ook een oud-collega van me.
En ik begon over de binnentredingswet die in de klimaatovereenkomst staat. Dat houdt in dat ze zodra ze een huis van het gas af willen halen ze zonder pardon binnen mogen komen. Desnoods onder politiebegeleiding. Raar trouwens dat daar helemaal géén ruchtbaarheid aan gegeven is. https://twitter.com/hashtag/binnentredi ... t?src=hash
Ik zei dat zo tegen 'm, en hij reageerde heel nonchalant. 'Als ze dat willen doen kun je het toch niet tegenhouden, en het zal wel ergens goed voor zijn.' Ik stond écht met m'n oren te klapperen. Toen ik vroeg of hij het een bezwaar vond dat straks misschien de regering de helft van je salaris gaat 'belasten' kreeg ik dezelfde reactie..
Die jongen is midden 20. Zou de jeugd het écht allemaal zomaar laten gebeuren?? Is het vertouwen in de regering zo groot dat de bevolking het zomaar allemaal slikt wat er bekokstoofd wordt in Den Haag..
:cry:

Luco
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Bericht door Luco » 05 mei 2019, 16:55

De rechter heeft pas nog verboden om bepaalde wijken van het gas te halen, dus hoe zit dat dan precies met die binnentredingswet?

Peric

Bericht door Peric » 05 mei 2019, 16:57

Volgens bronnen staat het in de klimaatwet, ik weet er ook het fijne niet van.

Luco
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Bericht door Luco » 05 mei 2019, 17:20

je zegt dat ze zomaar binnen mogen treden of heb je dat van twitter?

alt

Bericht door alt » 05 mei 2019, 19:40

Voorjaarsvakantie, de kleinzonen van 6 & 8 kwamen logeren. Ik vraag aan de oudste: "weet jij hoe de stroom wordt gemaakt"?
Hij antwoord: "van bliksem".
Ik dacht zal ik even naar Nijpels bellen om te vertellen dat mijn kleinzoon de energie transitie heeft opgelost?

Peric

Bericht door Peric » 05 mei 2019, 20:06

Luco schreef:
05 mei 2019, 17:20
je zegt dat ze zomaar binnen mogen treden of heb je dat van twitter?
Volg even deze link, en ga naar pagina 10/11
https://www.klimaatakkoord.nl/binaries/ ... aanpak.pdf
Het Rijk zorgt ervoor dat de gemeente juridische doorzettingsmacht heeft om afkoppeling
van het aardgasnet te realiseren (bestuursdwang, last onder dwangsom, bestuurlijk boete
en binnentredingsrecht). Rijk en VNG bezien via welke wetgeving dit zal lopen. Beoogde
inwerkingtreding: 1-1-2021.

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 05 mei 2019, 20:24

Oplossing geboortebeperking. We zijn gewoon met teveel op deze wereld.
https://www.trouw.nl/groen/natuurtop-in ... ~a00ae030/

Arthur
Auto: Nr.49

Bericht door Arthur » 06 mei 2019, 03:45

Peric schreef:
05 mei 2019, 16:40
Ik zei dat zo tegen 'm, en hij reageerde heel nonchalant. 'Als ze dat willen doen kun je het toch niet tegenhouden, en het zal wel ergens goed voor zijn.' Ik stond écht met m'n oren te klapperen. Toen ik vroeg of hij het een bezwaar vond dat straks misschien de regering de helft van je salaris gaat 'belasten' kreeg ik dezelfde reactie..
Die jongen is midden 20. Zou de jeugd het écht allemaal zomaar laten gebeuren?? Is het vertouwen in de regering zo groot dat de bevolking het zomaar allemaal slikt wat er bekokstoofd wordt in Den Haag..
:cry:
En hoe zou jij dat aanpakken dan? Beetje 'moord en brand' roepen op een forum is het enige wat we doen. Uiteindelijk heeft je ex collega nog gelijk ook, ongeacht z'n leeftijd. Hoe wil, of hoe ga je dit tegenhouden?

Robin
Auto: Hyundai Pony

Bericht door Robin » 13 mei 2019, 11:32

De uitleg is eenvoudig en easy, maar gaat dit niet wat te ver? Is geboortebeperking dan niet dé oplossing? Met nog even in 't achterhoofd dat alle door deze vrouw genoemde deadly victims door rampen/overstromingen en epidemieen , hoe erg ook, de overbevolking een ietsiepietsie doet verminderen..

alt

Bericht door alt » 13 mei 2019, 16:47

Dat is een propaganda video van ipcc. Er zijn b.v.b. minder wervelwinden dan 50 jaren geleden.

Plaats reactie