Parkeren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2018, 14:26

Robin schreef: 26 jun 2018, 14:23 OK. Duidelijk ook, Robin.
Maar ik heb voordat jij, naamgenoot', het woord 'spastisch' gebruikte in deze draad niks 'spastisch' voorbij zien komen toch? Of?

En nu vind ik dat ook erg meevallen, onze reacties. En ja irl is dat dan anders ofzo, maar ieder z'n ding. De één reageert zwaar overdreven op poep aan z'n schoen en het afschieten van hond/baasje en de ander z'n huis staat in de hens en het deert 'm (zogenaamd) niks:)
Klopt ook hoor, was ook niet zo zeer een reactie op wat er al gezegd werd, wellicht had ik dat moeten verduidelijken. Maar het was wel een reactie die ik soms zie van men tijdens het parkeren, vandaar mijn opmerking.

En ja, iedereen heeft een andere reactie op iets, helemaal waar. Ik denk dat het goed zou zijn als men wat rustiger aan zou doen. :D

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Parkeren

Bericht door Enrico » 26 jun 2018, 14:32

Ja Robin, ik ben emoticon blind. ook kleur blind, gelukkig betekend dat dat je poetser bent. dan waardeer je natuurlijk een goede strakke deukloose lak! ik had mijn twijfels. laat lekker de ruimte aan de spastiche, spastisch te zijn toch? tis maar een parkeer topic. ;)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Parkeren

Bericht door Robin » 26 jun 2018, 14:44

Fanspastisch draadje desalniettemin!

Und das mach Spass:)

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1078
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Parkeren

Bericht door bartb » 26 jun 2018, 15:12

Dit is ook een leuk forum!

https://forum.carclean.com

Verder ben ik het met Robin Hartog eens.
Er zijn nou eenmaal mensen die het niks uit maakt een deukje meer of minder.
Dat is dan het risico wat je loopt als je parkeert op een openbare parkeer gelegenheid.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Parkeren

Bericht door Enrico » 26 jun 2018, 15:22

bartb schreef: 26 jun 2018, 15:12 Verder ben ik het met Robin Hartog eens.
Er zijn nou eenmaal mensen die het niks uit maakt een deukje meer of minder.
En soms hebben ze hummor...

Afbeelding

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Parkeren

Bericht door Robin » 26 jun 2018, 15:29

:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Parkeren

Bericht door Arthur » 26 jun 2018, 15:43

Nou ja, het zal wel aan mij liggen... Maar een deukje, krasje, beschadiging in het algemeen op de/mijn auto van 10-20-30-40-50k etc ben ík niet blij mee. En dan zeker de manier waarop. Soms kan iemand er niks aan doen, niet goed opgelet etc. Maar deuren tegen andermans auto gooien/slaan vind ik iig niet normaal en kan me daar zeer zeker over opwinden als mij dat overkomt. Ff laconiek, 'het is maar blik' gaat er bij mij niet in. Gooi ik de volgende keer een raam in bij die gasten, of bij Robin H. Is maar glas en te repareren, niet moeilijk doen. Spastisch doe ik er niet over, of je moet mijn parkeergedrag als spastisch zien; verderop parkeren, op een hoek, kijken wat er naast me staat.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2018, 15:58

Super goede vergelijking, een krasje of deukje met parkeren vergelijken met iemands raam ingooien. :thumbup:

Laat ik het speciaal voor jou nog eens op een andere manier vragen: Het is niet normaal als iemand express zijn deur tegen iemands anders auto aangooit, dat zul je mij nooit horen zeggen. Maar vertel mij nou eens: Iemand slaat zijn autodeur tegen jouw autodeur aan. Laten we even er vanuit gaan dat we niet weten of dit express of per ongeluk is gebeurd. Wat schiet jij er dan mee op om je daar druk over te maken?

Overigens: Als jij het leuk vindt om mijn ramen in te gooien; vooral doen. Zolang er niemand gewond raakt, zal ik mij er niet druk om maken. Maar echt goed in je hoofd ben je niet dan, klopt.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Parkeren

Bericht door Robin » 26 jun 2018, 16:01

Inderdaad Arthur, te denken valt aan:
-ik leen even de fiets van 'dat soort mensen', even hard mee de stoep op na 'n rondje, slag in 't wiel. Dan teruggeven alsof je neus bloedt.
-In de rij bij de MacDonalds, McFlurrybesteld, achter je zo'n familie van 'dat soort mensen'. Even dat plastic lepeltje in de Flurry met deksel eraf en totaal onbewust 'n klodder Flurry katapulteren naar 'dat soort mensen' , mikken op voorhoofd of tussen de tieten of kruis.
-Parkeerterrein supermarkt, bij 'dat soort mensen', even volgas wegrijden zodat de drek/smurrie/grint/steenslag hun of hun auto voorziet van de nodige putjes/smurrie.

Wat kén 't allemaal skele nietwaar!

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Parkeren

Bericht door Zed240 » 26 jun 2018, 16:09

Precies wat Arthur zegt. Het is gewoon ongelooflijk asociaal en je veroorzaakt zo maar voor een paar honderd euro schade. Dat vind ik buitengewoon veel geld, zeker als een ander die schade bij jou veroorzaakt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Parkeren

Bericht door JP » 26 jun 2018, 16:10

Dan vraag ik me af hoe moet dat op een DF meeting......

Afbeelding

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Parkeren

Bericht door Robin » 26 jun 2018, 16:10

Even voor de duidelijkheid, met Arthur eens en met Zed hierboven!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2018, 16:11

JP schreef: 26 jun 2018, 16:10 Dan vraag ik me af hoe moet dat op een DF meeting......

Afbeelding
Ik zie allemaal schuifdakjes, dat kan geen DF meeting zijn. :tooth:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2018, 16:12

Robin schreef: 26 jun 2018, 16:10 Even voor de duidelijkheid, met Arthur eens en met Zed hierboven!
Even voor de duidelijkheid: Ik ook hè, alleen ik probeer het ook van de andere kant te laten zien. :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Parkeren

Bericht door JP » 26 jun 2018, 16:21

Robin Hartog schreef: 26 jun 2018, 16:12
Robin schreef: 26 jun 2018, 16:10 Even voor de duidelijkheid, met Arthur eens en met Zed hierboven!
Even voor de duidelijkheid: Ik ook hè, alleen ik probeer het ook van de andere kant te laten zien. :)

Even voor de duidelijkheid, ik ben het met iedereen eens, alleen een deur gooi je echt niet per ongeluk tegen de 'buurman' aan.
Dat is lompheid, dat dat duidelijk mag wezen ! Duidelijk ?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Parkeren

Bericht door Robin » 26 jun 2018, 16:23

Stevie Wonder heeft dacht ik minimaal 12 kinderen, maar als hij er niet zo vaak naast had gezeten waren dat er wel 120 geweest.

Totale lompheid, dat moge duidelijk zijn:)))

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Parkeren

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2018, 16:32

JP schreef: 26 jun 2018, 16:21
Robin Hartog schreef: 26 jun 2018, 16:12
Robin schreef: 26 jun 2018, 16:10 Even voor de duidelijkheid, met Arthur eens en met Zed hierboven!
Even voor de duidelijkheid: Ik ook hè, alleen ik probeer het ook van de andere kant te laten zien. :)

Even voor de duidelijkheid, ik ben het met iedereen eens, alleen een deur gooi je echt niet per ongeluk tegen de 'buurman' aan.
Dat is lompheid, dat dat duidelijk mag wezen ! Duidelijk ?
Ja baas. :blink:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Parkeren

Bericht door ///Joost » 26 jun 2018, 16:36

Ik snap Robin wel...je moet alles relativeren. Uiteindelijk moeten we allemaal (over)leven op deze aardkloot en hoe belangrijk is dan een onbedoeld krasje of een deukje als je échte wereldproblemen bekijkt (ok, voor sommigen onder ons zijn dit nou net wereldproblemen :tooth: ).

Niemand vind het leuk om een kras of een deuk in zijn auto op te lopen, maar uiteindelijk is een auto een gebruiksvoorwerp. Naar gelang je hem ergens voor gebruikt moet je incalculeren dat er wel of niet iets mee 'gebeurt'. Een boodschappenauto zal meer risico hebben op deuken dan een zondagse cabrio. Het is de realiteit, we leven niet in een utopie waar iedereen met witte handschoentjes hun auto behandeld.

Je moet proberen zo zuinig mogelijk op je spullen te zijn, en dat kan soms een neurotische opstelling te weeg brengen. Zo ga ik bijv. met mijn racefiets om. Echter, sommige dingen kun je niet voorkomen. Parkeer je ergens, dan loop je gewoon risico op schade. Is het leuk? Nee, het is kwalitatief uitermate teleurstellend. Echter sta ik te positief in het leven om daar neurotisch mee om te gaan. Daarom rijd ik geen auto van >20k. We hebben slechts een auto (nodig), dus voor ons is dat een gebruiksvoorwerp, waar ik zelf zo voorzichtig mogelijk mee om ga. Ik verwacht dat anderen dat ook doen, maar tegelijkertijd realiseer ik me dat niet iedereen zo denkt. Of zoals de Stones zo mooi zongen:



Komt die auto van >20k er wel ooit, dan wordt ik wellicht ook wat prikkelbaarder. Maar tot die tijd, ga ik niet stressen over iets wat ik niet kan veranderen.

Edit: Even smilies toevoegen voor ik weer de wind van voren krijg hier... :lol: :tooth: :df: :D :wink: :coffee: :kikker:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Parkeren

Bericht door Robin » 26 jun 2018, 16:51

Goed verhaal natuurlijk Joost....

...en/maar als het je overkomt denk je even niet aan Syrische bootvluchtelingen, de Voedselbank, Kim die ons wilde nuken, de val van de Bitcoin, of wéér een terroristische aanslag.

First World Problems wordt(logischerwijs) altijd wel wat lacherig en wat meewarig naar gekeken, maar in het Grote Geheel Der Dingen, kun je weinig tot niets aan de dingen in de eerste alinea veranderen, maar vaak wél aan je eigen First World Problems. Dus wat is dan écht belangrijk!;)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Parkeren

Bericht door Robin » 26 jun 2018, 16:53

Daarom geef ik ook niks(meer) aan (inter)nationale goede doelen. Ik ken ze niet en boeit me niet(meer)
Ik geef aan (en om)dingen die dicht bij mij staan. Dan maar egoistisch. De maatschappij dat ben jij.:)

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1078
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Parkeren

Bericht door bartb » 26 jun 2018, 16:53

Enrico schreef: 26 jun 2018, 15:22
bartb schreef: 26 jun 2018, 15:12 Verder ben ik het met Robin Hartog eens.
Er zijn nou eenmaal mensen die het niks uit maakt een deukje meer of minder.
En soms hebben ze hummor...

Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen:
Creatief haha

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Parkeren

Bericht door Arthur » 26 jun 2018, 18:27

Natuurlijk Joost, maar hier gaat het om een ander die niet zuinig met jóúw spullen omgaat. Daar zit het probleem. En omdat ik wel zuinig met mijn spullen om ga, alsook van anderen, stuit mij dat tegen de borst.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Parkeren

Bericht door Enrico » 26 jun 2018, 21:34

Tja bij mij hebben ze 2x groote schade aangericht terwijl ik netjes geparkeerd stond 2x de speciale vandalisme fonds kunnen aanspreken en het kunnen laten maken. 3rde keer trapt iemand voor de lol mijn spiegel af... blik of geen blik vindt ik dat erger dan de plastic soup of de oorlog in Mali. Ik zou de dader zo gelinched willen zien... spastisch momentje, moet kunnen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Parkeren

Bericht door ///Joost » 27 jun 2018, 09:54

Arthur schreef: 26 jun 2018, 18:27 Natuurlijk Joost, maar hier gaat het om een ander die niet zuinig met jóúw spullen omgaat. Daar zit het probleem. En omdat ik wel zuinig met mijn spullen om ga, alsook van anderen, stuit mij dat tegen de borst.
Begrijp ik. Ik vind dat ook uitermate irritant, maar tegelijkertijd realiseer ik me ook dat je sommige zaken niet kunt veranderen in de maatschappij (behalve iemand erop aanspreken als je het direct ziet). We zouden eigenlijk ook geen sloten op onze auto's hoeven hebben (dat is het enige wat ik mis van wonen in een dorp). We zouden allemaal graag hebben dat iedereen met z'n tengels van ons spul afblijft, maar de realiteit is helaas anders. Daarom inderdaad zo ver mogelijk weg parkeren, liefst op een hoek.
Enrico schreef: 26 jun 2018, 21:34 Tja bij mij hebben ze 2x groote schade aangericht terwijl ik netjes geparkeerd stond 2x de speciale vandalisme fonds kunnen aanspreken en het kunnen laten maken. 3rde keer trapt iemand voor de lol mijn spiegel af... blik of geen blik vindt ik dat erger dan de plastic soup of de oorlog in Mali. Ik zou de dader zo gelinched willen zien... spastisch momentje, moet kunnen.
OK, duidelijk. Waar woon je, dat dit zo vaak gebeurt bij jou? :coffee:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Parkeren

Bericht door Enrico » 27 jun 2018, 10:06

Rotterdam Centrum bij Oostplein 😂

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zed240 en 175 gasten