Autotrein Kandersteg met de 4C

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Alfata » 30 mei 2018, 16:17

Hoi!

Volgende week zit ik paar dagen in Zwitserland (Interlaken - Grindelwald) en rij vanaf dan door met de 4C naar Italie (Casale Monferrato). Gezien de Grimselpass nog dicht is ben ik bang dat ik er niet aan ontkom om de autotrein te nemen bij Kandersteg. Echter, de 4C is nogal laag... Is er iemand die ervaring heeft met de autotrein bij Kandersteg en specifiek met een lage, brede auto?

Anders wordt het wel extreem omrijden. Baal er enorm van dat de Grimselpass nog dicht is. Nog altijd bak sneeuw boven de 2000 meter. :ziek:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Joël D. » 30 mei 2018, 17:37

Ik geloof dat er op het Ferrarichat wel wat mensen zijn die met hun auto's de autotrein pakten. Vraag het daar eens.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Alfata » 30 mei 2018, 20:51

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net even youtube bekeken en het ziet er inderdaad wel aardig geschikt uit. Totaal geen hellingshoeken. Dat is bij een ferry wel anders...
Ferrari chat is nog een goede optie trouwens. Bedankt!

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door bartb » 30 mei 2018, 22:08

Ik ga elk jaar met de autotrein bij Kandersteg en ik denk dat het prima moet kunnen. De afloop naar het treinstel is niet extreem kort dus het gaat mooi geleidelijk. Zeker qua breedte is het geen probleem. Kleine vrachtauto’s passen er ook op. Ik voorzie dus geen problemen :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Macboy » 31 mei 2018, 01:47

Waarom zou een lage auto een probleem zijn ? Ik zou juist denken een hoge auto ?

Wat mis ik ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Arthur » 31 mei 2018, 01:53

Wordt het al wat laat voor je? Als ik zo lees gaat het vooral om het op- en afrijden van de trein... Hij zal wel niet het dak raken :)

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door frankie » 31 mei 2018, 12:46

Ze hebben het over opening 8 juni + of - 1 week afhankelijk van het weer. Dus misschien heb je geluk.

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door TLRS » 31 mei 2018, 13:00

Macboy schreef: 31 mei 2018, 01:47 Waarom zou een lage auto een probleem zijn ? Ik zou juist denken een hoge auto ?

Wat mis ik ?
De eurotunnel trein heeft 'stoepjes' naast de smalle 'parkeerstraat'. Om aan te sluiten verderop in de trein kan het lastig zijn de stoepjes niet te raken. De draai het treinstel in is met een lage, brede auto ook moeilijker. De vrachtwagen/bussen treinstellen daar schijnen de betere optie te zijn voor supercars.

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Rocketmonkey » 31 mei 2018, 15:41

Heb ervaring met niet al te brede 135i met parkeersensoren in autotrein van Düsseldorf naar Livorno. Vond langs de zijkant inrijden en schoenlepelen tussen metalen pijlers aan weerskanten behoorlijk scary eerlijk gezegd...

Maar is in ons geval goed gedaan. Motorrijder in coupé naast ons werd 's nachts wel gewekt dat z'n motor omgeflikkerd was, en wel zodanig dat ie niet meer rijdbaar was, lekker dan... En met die verwijderbare 'wielstut-driehoeken' gaan ze bij aankomst ook niet al te zachtzinnig om, die flikkeren ze gewoon van het bovendek naar beneden. Eentje kestste via die metalen steunpijlers terug naar binnen, rakelings langs auto op benedendek... Desalwelteplus vind ik als Interrail-lover nachttreinen geweldig, zou het zo weer doen!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Macboy » 31 mei 2018, 15:47

:thumbup:

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door bartb » 31 mei 2018, 16:07

De autotrein bij Kandersteg is bij lange na niet te vergelijken met degene hier boven, hiervan is de breedte 2.50 meter. Ik vind op en af rijden een eitje. Niet te bang zijn :wink:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4466
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door sitechris » 02 jun 2018, 08:31

Is de Sustenpass ook nog dicht?

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Alfata » 02 jun 2018, 16:46

Bedankt allemaal. Ondertussen in Interlaken en een geweldige dag gehad:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een schild als aandenken. Kregen alle deelnemers gratis mee:
Afbeelding

Reeds kaarten gekocht voor de trein op maandag. Ik moet richting de Simplon, dus de Sustenpass is wat dat betreft niet zo van belang. Het gaat om de Grimsel. Nu gaat die op 8 juni open, maar op de terugweg rijden we gewoon via de Gotthardtunnel.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Wouter81 » 02 jun 2018, 21:01

Rocketmonkey schreef: 31 mei 2018, 15:41 Heb ervaring met niet al te brede 135i met parkeersensoren in autotrein van Düsseldorf naar Livorno. Vond langs de zijkant inrijden en schoenlepelen tussen metalen pijlers aan weerskanten behoorlijk scary eerlijk gezegd...

Maar is in ons geval goed gedaan. Motorrijder in coupé naast ons werd 's nachts wel gewekt dat z'n motor omgeflikkerd was, en wel zodanig dat ie niet meer rijdbaar was, lekker dan... En met die verwijderbare 'wielstut-driehoeken' gaan ze bij aankomst ook niet al te zachtzinnig om, die flikkeren ze gewoon van het bovendek naar beneden. Eentje kestste via die metalen steunpijlers terug naar binnen, rakelings langs auto op benedendek... Desalwelteplus vind ik als Interrail-lover nachttreinen geweldig, zou het zo weer doen!

Afbeelding
Deze trein ook gehad met mijn Golf GTI, kostte me 2 beschadigde velgen. Was domweg niet te doen, tussen die stalen richels doorrijden met 19 inch lichtmetaal en aan beide kanten een paar cm speling + een trein die in een bocht stond. Niet echt ideaal zeg maar...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8889
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Joop » 02 jun 2018, 23:16

sitechris schreef: 02 jun 2018, 08:31 Is de Sustenpass ook nog dicht?
Bij het rijden in de Alpen is deze site eigenlijk onmisbaar:
http://www.alpenpaesse.co/

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Macboy » 03 jun 2018, 01:13

Geweldig Alfata :thumbup:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Peter Tunissen » 03 jun 2018, 11:45

Interessant topic!
Ik heb de afgelopen maanden een paar keer met ferry of shuttle Dover - Calais en omgekeerd gedaan en vroeg me inderdaad al af hoe dat met een sportauto zou moeten. Enorme hellingen, belachelijk hoge vluchtheuvels, krappe bochten, allemaal niet bepaald ideaal om het voorzichtig te zeggen. Shuttle is met een sportauto nog wel net te doen denk ik (alleen het in- en uitrijden met een grote draaicirkel zal niet ideaal zijn, die inhammen zijn ook vervelend maar je kunt wel gewoon rechtdoor rijden, dus dat zou moeten lukken), ferry in ieder geval sowieso niet zonder vanalles kapot te rijden.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Alfata » 03 jun 2018, 19:50

@peter
De ferry naar Corsica kun je vergeten. In ieder geval vanaf noord Italië. Die oprit heeft zo'n diepe kloof dat ik zelfs met een Giulietta aan de grond liep, laat staan dat je met een sportwagen dat moet doen.
Laatst gewijzigd door Alfata op 04 jun 2018, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Robin Hartog » 04 jun 2018, 10:28

Alfata schreef: 03 jun 2018, 19:50 @peter
De ferry naar Corsica kun je vergeten. In ieder geval vanaf noord Italië. Die oprit heeft zo'n diepe kloof dat ik zelfs met een Giulietta aan de grond liep, laat staan dat je met sportwagen.
De Ferry van Corsica naar Marseille was niet veel beter. Daar moesten we met de F30 Eco editie ook heel rustig aan doen en alsnog een klein beetje geschraap.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31206
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door JP » 04 jun 2018, 10:35

Kun je bij die ferries niet ook een beetje afstemmen op het getij? Dus even kijken dat je net tussen eb en vloed reist.

Gebruikersavatar
Arend-Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2011, 19:07

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Arend-Jan » 04 jun 2018, 16:05

Ik woon midden tussen de autotreinen van Kandersteg-Goppenstein, Brig-Iselle (waarmee de Simplonpas vermeden wordt) en de Furkaverlad en gebruik ze heel regelmatig. Is echt een heel erg prima systeem wat veel tijd kan schelen. Qua afmetingen: caravans en ook de grootste SUV's passen allemaal prima. Zaterdag stond ik achter een 458 naar Italie, twee weken geleden achter een Huracan op het Kandersteg-treintje. 4C-technisch moet het lukken dus! :)

Ook het op- en afrijden gebeurt gewoon op gelijke hoogte, geen gekke hellingen of onmogelijke hoeken. Veel plezier! :thumbup:

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Alfata » 04 jun 2018, 17:01

Dan woon je erg mooi! We zijn dan vandaag ongeveer langs je huis gereden. Vanaf Goppenstein zijn we namelijk de Simplon over gegaan. De trein ging inderdaad super. Wat een aparte ervaring omdat je in de auto blijft zitten.

Hier 2 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Autotrein Kandersteg met de 4C

Bericht door Rocketmonkey » 05 jun 2018, 11:15

Peter Tunissen schreef: 03 jun 2018, 11:45 Interessant topic!
Ik heb de afgelopen maanden een paar keer met ferry of shuttle Dover - Calais en omgekeerd gedaan en vroeg me inderdaad al af hoe dat met een sportauto zou moeten. Enorme hellingen, belachelijk hoge vluchtheuvels, krappe bochten, allemaal niet bepaald ideaal om het voorzichtig te zeggen. Shuttle is met een sportauto nog wel net te doen denk ik (alleen het in- en uitrijden met een grote draaicirkel zal niet ideaal zijn, die inhammen zijn ook vervelend maar je kunt wel gewoon rechtdoor rijden, dus dat zou moeten lukken), ferry in ieder geval sowieso niet zonder vanalles kapot te rijden.
Die ferry heb ik ook een paar keer gedaan met een Elise S1 met extra lage Nitrons, geen probleem!
Kentekenplaat voor lag er wel permanent af (excuus: Is echt net gebeurd!) :) Blijft toch een van de leukste dingen met een leuke auto, langere internationale ritten...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Gert-jan, tomgtr en 284 gasten