Emigreren naar de zon!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door ErikS » 20 mei 2018, 10:59

Ik ben zojuist naar de zon vertrokken in alle rust..... De achtertuin.😎

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 20 mei 2018, 11:12

Bram schreef: 20 mei 2018, 10:48 Wat let je? Is toch niet het einde van de wereld?
MdV heeft d'r zondagse dans training etc.

Met 'n gezin is 't wel eens schipperen namelijk:)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Bram » 20 mei 2018, 11:35

Hehehe. Wij lenen vandaag twee kinderen en gaan naar de Beekse Bergen :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door romo » 20 mei 2018, 13:59

Geen gezins perikelen hier, dus net terug van een 100km motor sturen door het Twentsche land, prachtig, al zeg ik het zelf :wink:

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Sjoerd » 21 mei 2018, 06:16

Ik ben ca 30% van mijn tijd ‘op reis’. Ik vind het altijd heerlijk om weg te gaan maar ook net zo heerlijk om weer terug te komen. In Nederkand is het allemaal zo slecht nog niet. Ben overigens wel een 4 seizoenen mens!

Of ik mijn hele leven in Nederland blijf? Daar zeg ik nu geen 100% ja op. Maar dat zal den wel sterk werk gerelateerd zijn. Kan dus bijvoorbeeld ook Engeland worden. Heb daar al een jaar gewoond. Maar toen jong en single dus niet echt te vergelijken.

Ik denk het belangrijkste is als je gaat emigreren is zo snel mogelijk de taal spreken. Los van of je je wil mengen tussen de locals of de expats. En kijk ook naar het land; landen als de USA en Australië zijn relatief wat makkelijker om te aarden.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Macboy » 21 mei 2018, 15:33

Robin schreef: 20 mei 2018, 10:34 De zure reacties merk ik voornamelijk eigenlijk van de 'thuisblijvers' die er alles aan doen om NL te verdedigen wat ik al>25 jaar hoor:)))))

Maar om in Nederland het Beloofde Land te zien gaat mij echt veel te ver in mijn 48 jaar 'ervaring' hier:)

Maar men doet maar.
Nou ben ik toch wel heel benieuwd of je kan quoten wie of wat je bedoelt. Zure reacties zie ik niet. Ik zie ook niemand die er alles aan doet NL te verdedigen. En ik zie al helemaal niemand NL als het beloofde land zien. Overigens voel ik me niet aangesproken maar herken ook niemand anders in je beschrijving. Dus zit je wat in het rond te roepen of kan je concreet aangeven wie en welke posts je precies bedoelt ?

Verder denk ik dat de meesten mensen duidelijk maken dat het hier nog niet zo slecht is vergeleken met andere landen. Verder vergeten veel mensen dat in een ander land wonen geen grote vakantie is. Als je in het buitenland moet werken om rond te komen mag je erop vertrouwen dat je overal hetzelfde gezeik zult hebben. Dus weet wat je doet voordat je ergens heen gaat. Rentenieren is een ander verhaal natuurlijk.

En verder zou niets je moeten tegenhouden om te vertrekken als het hier wel zo slecht is.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 21 mei 2018, 16:15

ErikS, Spijkerhard en nu jij laat dat nu exact zien Ilija. Verder doelde ik ook op wat ik irl vaak meemaak, daar had ik inderdaad duidelijker in moeten zijn.

Alles al wel gezegd en Joost heeft daar ook 'n mooi verhaal van gemaakt.

En die laatste alinea: Met 'n gezin en 'n toko is dat niet één-twee-drie klaar he.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin Hartog » 21 mei 2018, 16:17

Nou, waar blijven die mooie verhalen van mensen die daadwerkelijk wél gaan emigreren? Foto's, (beweeg)redenen, details willen we zien! :hungry:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Macboy » 21 mei 2018, 16:55

Natuurlijk is het niet eenvoudig. Maar toko verkopen zou optie zijn. En gezin neem je uiteraard met je mee.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Luco » 21 mei 2018, 18:18

euhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jongens, wat er in de topictitel staat kan helemaal niet.
De zon is ietsje te warm om te wonen.

Op het punt gestaan om te emigreren naar St Maarten, maar uiteindelijk bleek het maar om 2 jaar werk te gaan en dat risico vonden we te groot om daar alles voor achter te laten.
Laatst gewijzigd door Luco op 21 mei 2018, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Eric Z » 21 mei 2018, 18:19

:lol: toch de maan dan maar.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door romo » 21 mei 2018, 18:55

^^Na de storm op St Maarten is die 2 jaars termijn wel wat toegenomen :tooth:

Begrijpelijk standpunt Luco, zoals eerder gemeld, hard, fysiek werken in de buitenlucht (bouwen) bij 30gr C. is maar even leuk, daarna vooral lastig en vermoeiend.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Luco » 21 mei 2018, 19:11

Nou dat viel wel mee, toezicht houden is niet zo zwaar en ze stonden om 10 uur al aan het bier :-)
Is hier ondenkbaar.

Maar inderdaad, daar heb ik helemaal niet aan gedacht, dit was voor de storm :-)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Macboy » 21 mei 2018, 19:27

Vriend van me werkt al 3 jaar op Sint Maarten. Heeft de storm ook meegemaakt. Volgens hem voor de rest toch wel een paradijs.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Bert ///M3 » 21 mei 2018, 19:33

Dat ontzettend hete weer word je op een gegeven moment ook wel zat. Waar ik zit is het regelmatig 35c, soms tegen de 40C. En dan laat je het wel uit je hoofd om je druk te maken of lang in de zon te gaan zitten. Van de expats zie je er ook niet 1 die ook maar iets van een kleurtje heeft van in de zon zitten.

Rond de 25c is net lekker, met een beetje een briesje IMHO.

De meeste landen in Azie bijvoorbeeld komen ook niet echt tot leven tot de zon onder is. Rond de evenaar is dat meestal rond 18:00 s'avonds, het hele jaar door. Dus vandaar ook de neonverlichting en het kleurrijke karakter van die landen. Alles wat zich overdag verder afspeelt is meestal binnen in de AC.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door romo » 21 mei 2018, 19:40

^ Precies !!

Mensen hebben te veel het vakantie gevoel bij dat emigreren.

Ik heb meerdere keren 15 dagen op de Malediven gezeten, 32 gr C. loom, zwaar, hoge vochtigheid graad, zeer vermoeiend, je kan de hele dag wel slapen op je stretcher in de schaduw, laat staan dat je daar moet werken, mij niet gezien.
Sterker; na 2 weken stonk de zee me tegemoet, verlangde ik naar frisse en verse O2 in NL !!

Qua klimaat zou ik kiezen voor de Anttillen, Bonaire had ik al genoemd, waarom:

1 Er is niet veel te doen, maar dat vind ik juist prima, 18.000 inwoners, kleinschalig
2 Het klimaat is geweldig, altijd een straffe noord-oost passaat, 30 gr met zo`n wind is top en heerlijk vertoeven!!
3 Het is een NL gemeente, dus niet verlies van allerlei opgebouwde rechten
4 Goede verbinding met Schiphol
5 Weinig kans op orkanen, dit itt St Maarten

Online
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door ErikS » 21 mei 2018, 19:44

Robin Hartog schreef: 21 mei 2018, 16:17 Nou, waar blijven die mooie verhalen van mensen die daadwerkelijk wél gaan emigreren? Foto's, (beweeg)redenen, details willen we zien! :hungry:
Kijk uit ehh, zure reactie, vind Robin.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 21 mei 2018, 20:20


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door JP » 21 mei 2018, 21:11

Eric Z schreef: 21 mei 2018, 18:19 :lol: toch de maan dan maar.
Wacht nog even en dan....ECC to the moon !

Online
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door ErikS » 21 mei 2018, 21:31

Robin schreef: 21 mei 2018, 20:20 Ja sorry, zingt u even mee?:)

http://www.geheugenvannederland.nl/nl/g ... 01%3A43756
Nederland naar de haaien, daar pas je beter tuus. :whistle:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 21 mei 2018, 21:45

Tja de huidige stand van zaken en de toekomst van Nederland is inderdaad bij mij duidelijk van invloed op het wel eens hier weg willen.
En dat mag zuur klinken, maar aan de kantlijn staan en 'n mening geven is heel makkelijk. Iedereen is anders en iedere situatie is anders, dat zei ik al.

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Auke M535i » 21 mei 2018, 22:22

Iets met gras bij de buren...

Online
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door ErikS » 21 mei 2018, 22:25

Robin schreef: 21 mei 2018, 21:45 Tja de huidige stand van zaken en de toekomst van Nederland is inderdaad bij mij duidelijk van invloed op het wel eens hier weg willen.
En dat mag zuur klinken, maar aan de kantlijn staan en 'n mening geven is heel makkelijk. Iedereen is anders en iedere situatie is anders, dat zei ik al.
En dat is nou juist wat we hier willen zien. De leuke dingen van het emigreren & niet het gezeur op NL waarom we weg willen.

Gewoon om meer te genieten, voor het vrouwtje, de cultuur... Dat soort dingen. Ik heb diep respect voor de mensen die dat gewoon doen.

Maar het gezeur op NL overheerst. Ik wil juist de aantrekkingskracht van welk land & waarom dat land?!

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 22 mei 2018, 06:29

Ik wilde dus emigreren naar de kust van Colombia(Cartagena/Santa Marta) of Antioquia, hoofdstad Medellin.
Vanwege de cultuur, relaxedheid, mentaliteit. Beetje minder stress, beetje minder gejaagd, beetje meer cultuur(Cartagena) beetje beter klimaat. in Cartagena/St Marta wilde ik dus een soort makelaar zijn in vakantieappartementen/projecten. Veel Europeanen en vooral Amerikanen komen de laatste jaren naar Cartagena. Ik spreek Spaans/Engels/Duits. ik versta Portugees/Frans/Italiaans en Deens.
En men zegt dat ik me nogal snel en makkelijk onder totaal onbekenden en locals daar begeef en daar dus gauw contacten maak.

Maar inderdaad met 'n toko en het gezin is dat nog niet zo gauw klaar. En ook dat gezin moet daarin meewerken. Haken en ogen.

Online
ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door ErikS » 22 mei 2018, 07:33

Robin schreef: 22 mei 2018, 06:29 Ik wilde dus emigreren naar de kust van Colombia(Cartagena/Santa Marta) of Antioquia, hoofdstad Medellin.
Vanwege de cultuur, relaxedheid, mentaliteit. Beetje minder stress, beetje minder gejaagd, beetje meer cultuur(Cartagena) beetje beter klimaat. in Cartagena/St Marta wilde ik dus een soort makelaar zijn in vakantieappartementen/projecten. Veel Europeanen en vooral Amerikanen komen de laatste jaren naar Cartagena. Ik spreek Spaans/Engels/Duits. ik versta Portugees/Frans/Italiaans en Deens.
En men zegt dat ik me nogal snel en makkelijk onder totaal onbekenden en locals daar begeef en daar dus gauw contacten maak.

Maar inderdaad met 'n toko en het gezin is dat nog niet zo gauw klaar. En ook dat gezin moet daarin meewerken. Haken en ogen.
Jup, inderdaad.
Daar komt bij dat een juwelier gewoon niet zo makkelijk meer te verkopen is tegenwoordig. Te duur om 'even' over te nemen.
Gezin zal bij jou ook in de leeftijdscategorie zitten dat je zeker nog een jaar of 5 minimaal moet wachten denk ik?

Maar, dan dus wel emigreren & blijven werken. Dat is ook een hele andere insteek. :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Bokkepoot, Bram, ErikS, Estoque, Jaws, mark123, matthyssie, RS-Ron, Sabberjoch, vester86, Wout309t en 148 gasten