Emigreren naar de zon!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 10:15

:)

We waren op Texel Hemelvaartsdag, stervens koud....
Op de heenweg kop koffie bij Monument Afsluitdijk, auto parkeren en dan die loopbrug over met 10 graden en grijs plus motregen. En 1000 muggen om je harses gvd:)

Wat 'n mooi land!:)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 10:22

Maar wie weet hoe wonen in Alicante/Calpe is? Madrid heeft geen zee/kust en m'n vrouw heeft daar familie, weet niet....

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door dvh » 19 mei 2018, 10:40

Afbeelding
Geef mij maar Karintië@Oostenrijk.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 10:59

Skitterend landschap, maar waarom dat glas ochtendurine in beeld moet?:)

En natuurlijk hét kroontje op de clasp!

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 11:16

Dit is Guatapé , 1 uur rijden onder Medellin.

We maakten in oktober een boottochtje op dit door mensen gecultiveerde meer. Geweldig klimaat(want door bergruggen omringd, dus geen orkanen) en temperatuur tussen de 18-28 graden max maar dan altijd eeuwig. Ze noemen de omgeving/Medellin de stad/area van de eeuwige lente...

Dit gebouwtje is een dicotheekje/eethuis/appartementje etc aan het water wat je ook kunt huren.

Afbeelding

De grap is dat het van niemand minder dan Pablo was. Ja die Pablo, Pablo E.:)

Die had tig huizen, en dit ook.

Daarboven is deze doorgeschoten toko (rond 1992/93 tijdens vuurgevechten)nog het bewijs van. Ook van Pablo geweest dus

Afbeelding

Nu totale rust en relaxedheid, er tegenover heeft ex president Uribe z'n kasteel en James(voetballer nu bij Bayern München) heeft 'n kast 500m verderop.

Zo mooi daar.

Edit archieffoto's:
Afbeelding

Peñol berg 90m boven geweest, hele klim:)
Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door romo » 19 mei 2018, 11:36

Bert ///M3 schreef: 18 mei 2018, 23:04 De meeste problemen die ik bij veel expats zie zijn voornamelijk de familie en dan met name de vrouw.

Zeker als je nog een carriere hebt dan is dat vaak een probleem. Jij hebt namelijk wel wat te doen maar vrouwlief vaak niet. In het begin is het genieten van de nieuwe omgeving, maar na verloop van tijd is het nieuwe er wel af en word het ook daar een sleur. Vrouw gaat haar moeder missen, wil weer terug enz.

Heb je zoals Jussie een Spaanse vriendin/vrouw dan scheelt dat al 100%.

Of beter geen vrouw LOL.


Exact wat ik bedoelde in mijn voorgaande post!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door romo » 19 mei 2018, 11:38

dvh schreef: 19 mei 2018, 08:45 Waar ik vooral een hekel aan heb in Nederland. Buiten het weer. Is de drukte.
Ik woon redelijk dichtbij de (Drunense) Duinen. Mooi gebied. Leuke terrasjes. En wij wandelen daar graag met de hond&kinderen.

Maar.. is het dan een keer mooi weer. Dan is het zó achterlijk druk daar. Je bent al een behoorlijk eind aan het wandelen van je auto naar het bos. Want die moet je onderhand 3 kilometer verderop parkeren om een plekje te bemachtigen. Wil je daarna een biertje pakken op het terras dan kan het beste iemand een half uur van te voren al gaan scouten voor een plekje... en tegen de tijd dat de rest terug is heb je misschien een vrij tafeltje te pakken.

Dramatisch. Dat is ná de economische crisis absoluut erger geworden. Mensen hebben gratis wandelen ontdekt, en natuurlijk is dat leuk. En dat gaat iedereen nu dan ook maar doen. Maar het is nu gewoon belachelijk druk.

En nu begin ik over de Duinen. Maar het is overal. Of je nu naar een dierentuin, een museum, een pretpark , de stad.. waar je ook naartoe gaat. Het is overal fucking druk.

Misschien werk ik teveel tussen de bejaarden en ga ik het gedrag overnemen. Maar ik heb zó een hekel aan drukte. Het verpest het uitje voor mij. Vorig jaar een weekendje in Winterberg wezen skieen @ 'de brabander'. KANSLOOS. Omg wat was dat kansloos. Ik vervloek de mensheid wanneer ik daar rondloop. Kom er ook nooit meer. Idioterie ten top zo druk.

Ik doe het niet meer. Ik rij nog liever naar Hongarije om dáár te skiën of mijn vakantie te houden. Ik wil gewoon wat rust en leegte rond mij heen ivm rijen mensen, files, auto's , enzovoort.

Dus voor mij, buiten het weer. Een hoofdreden om het elders te zoeken is weg van de massa te zijn. Zo ver mogelijk als het ff kan.


+1

Drukte reageer ik allergisch op, zeer herkenbaar. Je gaat toch echt niet meer voor je lol, tussen al die to..ies, in het vliegtuig zitten? Ik ben daar wel klaar mee.

NL is vol, maar daar trap je mensen blijkbaar mee tegen de schenen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door romo » 19 mei 2018, 11:42

Robin schreef: 19 mei 2018, 09:26 Oh ja de jeugd heeft de toekomst. Da's een dooddoener, maar ik ben niet zo gesteld op de Nederlandse bejaarden, ik vind ze vaak nukkig, gehaast(terwijl ze niks te doen hebben als 65 plusser) en alles moet en zal meteen klaar qua reparaties. Ik vind ze als klant nogal bijzonder.
Ze hebben geen begrip er voor(in het algemeen) als we 't druk hebben en dingen niet meteen kunnen. Dat zit met de jeugd en de middengroep(30-55) wel anders. Die snappen 'dingen'. De oude garde denkt dat we meteen in de houding moeten staan want zij zijn oud dus restecpt...

Zo wil ik niet gaan worden.

NL is natuurlijk een land vol met ego's en individualisten met 'n nog grotere ikke en eigen mening dan de rest van de wereld en dat zullen we weten ook:)

Als ik zie dat in minder individualistisch en minder rijke landen de 'wereld' een stuk sympathieker is(behalve NYC overdag, da's nog kutter dan NL, maargoed New Amsterdam, enough said)


Das een terechte constatering IMHO, maar daar moet je dan gelijk de vraag aan koppelen hoe dat zo komt?

Nou, als je ratten in een te kleine kooi stopt, dan worden ze agressief tov elkaar, vreten elkaar op. Zo is NL ook met een bevolkingsdichtheid van >400/KM2. NL is een kooi met te veel ratten!!
Sterker, dat fenomeen doet zich mondiaal voor waar de bevolkingsdichtheid kritische waardes overschrijdt!

Daar waar rust heerst, dus een lage dichtheid, zijn mensen altijd relaxter, het leven aangenamer.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 11:45

Dat klopt Robert.

Overbevolking en automatisering wereldwijd, dat wordt nog wat.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 11:50

Maar....mijn vrouw komt uit een 'middelgrote industriestad' aan de kust met 1,5 miljoen inwoners....ik ken de stad nu 'n beetje, we 'wonen' bij m'n schoonfamilie daar dan en trekken van daaruit de omgeving in. Da's een middenklasse woonwijk met op 100 meter de Makro/McDonald en 'n enorm centro comercial met winkels enzo. Enorm druk en chaotisch verkeer op 100 meter afstand. Maar toch: De mensen zijn zoveel relaxeder in alles en veel behulpzamer. Let wel, er is 'geen' toerisme daar en ik zit letterlijk tussen de locals. Hun mentaliteit is totaal anders. Maar wel best druk daar!

Temperatuur 's nachts 24-27 graden overdag 30-33 24/7/365

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door romo » 19 mei 2018, 11:54

^Ja, daar wil ik ook wel naar toe, altijd rokjes dag :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Arthur » 19 mei 2018, 11:54

Tja, dat vliegtuig is toch in veel gevallen een noodzakelijk kwaad als je eens wat anders/verder weg wilt. Is ook niet mijn hobby maar is soms niet anders en wel zo prettig tov vele uren autorijden. Wat hier als voorbeeld gegeven wordt; vliegtuig naar Allicante en je zit binnen een paar uur in een geweldige omgeving. Dat ga ik niet met de auto doen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door romo » 19 mei 2018, 11:57

^Uiteraard waar, anders kom je nergens.

Maar;

Het te drukke vliegveld, met te drukke parkeerplaatsen, het gedoe met inchecken, krapte in een vliegtuigstoel met jengelende, schreeuwende kinderen en ouders die niet in grijpen, en ander volk waar ik niet vrolijk van wordt , vliegen is massa vervoer geworden, en das een negatieve constatering helaas. De charme is daar geheel van af.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Arthur » 19 mei 2018, 12:03

Yep :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 12:04

Ja maar hoe wil je dan de Atlantic over bijvoorbeeld?

Het is de snelste manier en buiten piekdata/seizoenen valt het allemaal wel erg mee vind ik.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Niels » 19 mei 2018, 12:34

JP schreef: 18 mei 2018, 20:00 Ja leuk dat emigreren.....vooral als je de verhalen op tv ziet bij programma's zoals "ik vertrek".
Hoe onvoorbereid en naïef mensen alles achter zich laten en in een voor hun onbekend land een nieuwe start (vaak ook bedrijf, B7B, camping) op willen starten zonder fatsoenlijke voorbereiding.

Ja, ik vind het knap en bewonderenswaardig als je een nieuwe start durft te beginnen, maar een beetje voorbereiding schort er toch wel eens aan.
Dat geeft mij altijd zoveel hoop! :lol: Uiteindelijk boxen ze het toch altijd (meestal) wel weer voor elkaar. Dan denk ik altijd dat het ons ook wel zou lukken. Die mensen op tv zijn altijd wel ontzettend veerkrachtig moet ik zeggen.

Verder spreekt me de mentaliteit in sommige andere landen me gewoon meer aan. Meer relax, meer sociaal en meer familiar. Hier moet je succesvol lijken (nee niet zijn, lijken is voldoende...), alles moet slim, efficiënt, effectief en op de weegschaal maar uiteindelijk is het resultaat nog steeds teleurstellend... Je moet ambitieus zijn je moet scoren! Aardig zijn, sociaal en een goede teamplayer is niet voldoende. Je moet excelleren!! Succes is een keuze :lol: En de jeugd die groot geworden is met de spelcomputer omdat beide ouders moesten werken om zich staande te houden in onze succesvolle economie, die jeugd die nu bij hun eerste banen al een burn-out hebben omdat het “echte” leven zo tegen valt.... die moeten de kar gaan trekken straks.

Wellicht ben ik wat NL moe, wellicht houdt mijn winter depressie wat lang aan maar ik zie ons niet oud worden hier....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Arthur » 19 mei 2018, 12:40

Ik hoop dat ik oud mag worden en ik denk dat ik dat gewoon in NL doe. Het klinkt natuurlijk erg leuk, dat emigreren, maar er komt meer bij kijken dan 'alleen ff in een ander land gaan wonen'. Maar wie weet, op m'n oude dag... Maar ja, dan ben ik ook gelijk weer die cliché pensionado, die in de zon wil wonen... en dan natuurlijk nog wel wil profiteren van de goede dingen in NL :)

Verder wel eens met Niels z'n betoog, op dat ene dingetje na dus :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 12:41

Goed verhaal Niels, eensch....

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 12:46

Goede dingen in NL:
-Sinterklaas en Zwarte Piet
-Kerstfeest
-Paashaas
-Boerenkool met worst
-Dropjes
-Pindakaas
-Kroketten
-Frikandellen

:)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Niels » 19 mei 2018, 12:50

Jou kennende Arthur zijn er bij jullie thuis ook niet zoveel gesprekken over als hier thuis. Het is ook niet zo dat je voor gek verklaard wordt als je hier blijft. Anticiperend op de toekomst sleep jij er nog een goed pensioen uit terwijl ik qua carrière nog een paar beslissingen moet nemen wat dat betreft. Het aantal “variabelen” hier thuis ligt ook gewoon wat hoger zeg maar :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Arthur » 19 mei 2018, 12:51

@Robin; Precies, en gelukkig schrijf jij nog frikaNdellen! ;)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 12:52

Het is echt voor iedereen anders inderdaad.

Maar waar ik wel eens moe van werd is van mijn omgeving mensen die, als ik wat door laat schemeren dat ik wel eens 'weg wil uit NL' ze altijd de doodoener hebben van 'overal is wel wat' en 'in NL is alles xxx yyy zzz beter voor elkaar dan ergens anders blablabla' en als je dan navraag doet zijn 'ze' niet verder geweest dan Zuid Frankrijk bij wijze van:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Arthur » 19 mei 2018, 12:54

Nu is er natuurlijk echt 'overal wel wat'. De vraag is of dat je beter past of dat je er minder last van hebt dat dat 'wel wat' hier.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Rnd » 19 mei 2018, 12:54

dvh schreef: 19 mei 2018, 08:45 Waar ik vooral een hekel aan heb in Nederland. Buiten het weer. Is de drukte.
Ik woon redelijk dichtbij de (Drunense) Duinen. Mooi gebied. Leuke terrasjes. En wij wandelen daar graag met de hond&kinderen.

Maar.. is het dan een keer mooi weer. Dan is het zó achterlijk druk daar. Je bent al een behoorlijk eind aan het wandelen van je auto naar het bos. Want die moet je onderhand 3 kilometer verderop parkeren om een plekje te bemachtigen. Wil je daarna een biertje pakken op het terras dan kan het beste iemand een half uur van te voren al gaan scouten voor een plekje... en tegen de tijd dat de rest terug is heb je misschien een vrij tafeltje te pakken.

Dramatisch. Dat is ná de economische crisis absoluut erger geworden. Mensen hebben gratis wandelen ontdekt, en natuurlijk is dat leuk. En dat gaat iedereen nu dan ook maar doen. Maar het is nu gewoon belachelijk druk.

En nu begin ik over de Duinen. Maar het is overal. Of je nu naar een dierentuin, een museum, een pretpark , de stad.. waar je ook naartoe gaat. Het is overal fucking druk.

Misschien werk ik teveel tussen de bejaarden en ga ik het gedrag overnemen. Maar ik heb zó een hekel aan drukte. Het verpest het uitje voor mij. Vorig jaar een weekendje in Winterberg wezen skieen @ 'de brabander'. KANSLOOS. Omg wat was dat kansloos. Ik vervloek de mensheid wanneer ik daar rondloop. Kom er ook nooit meer. Idioterie ten top zo druk.

Ik doe het niet meer. Ik rij nog liever naar Hongarije om dáár te skiën of mijn vakantie te houden. Ik wil gewoon wat rust en leegte rond mij heen ivm rijen mensen, files, auto's , enzovoort.

Dus voor mij, buiten het weer. Een hoofdreden om het elders te zoeken is weg van de massa te zijn. Zo ver mogelijk als het ff kan.


+1000, helemaal niets meer aan toe te voegen. De mensheid is een uit de hand gelopen plaag. Dat gaat wellicht veranderen de komende jaren met arteficial intelligence, maar dat is een andere discussie.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Emigreren naar de zon!

Bericht door Robin » 19 mei 2018, 13:05

Arthur schreef: 19 mei 2018, 12:54 Nu is er natuurlijk echt 'overal wel wat'. De vraag is of dat je beter past of dat je er minder last van hebt dat dat 'wel wat' hier.
Het 'wat' daar is een ander 'wat' dan het 'wat' hier natuurlijk.
Elk land/cultuur heeft z'n makken, maar ik vraag mij vaak wel af waar 'wij' als NL(er) met z'n 17 miljoenen de arrogantie of misschien wel ignorance vandaan halen door te zeggen dat het 'hier het beste is' tov de rest op de wereld.

Misschien voor de kleinburgerlijke denker die betutteld wil worden of de uitvreter/kansparel uit andere landen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten