Aankoop waypoint GPS

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
FiveInline
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 jul 2016, 22:33

Aankoop waypoint GPS

Bericht door FiveInline » 13 mei 2018, 21:50

Goedeavond!

Ik ben al een tijdje opzoek naar een GPS waarbij je de startpunt en eind punt kan instellen.
En tussen deze punten de ‘leukste’ route pakt (met veel bochten en heuvelachtig)

Nu kom ik altijd op motorgps systemen.

Iemand ervaring met een dergelijke gps bij gebruik in een auto?
Denk aan een TomTom Rider 550 of een Garmin Zumo 345 of 396.

Iemand tips?

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Aankoop waypoint GPS

Bericht door Eric Z » 13 mei 2018, 22:07

Bij mijn tomtom rider is het meer het aangeven van hoeveelheid snelweg je wil. Hoe minder snelweg hoe eerder het bochtig is. Tevens is de bediening meer handschoen geschikt.
Gebruikt het ook in de auto, maar dan moet je dus je routevoorkeuren weer aanpassen.
Die van mij is zeker 5 jaar oud dus er zal ondertussen ongetwijfeld een hoop veranderd zijn op dit gebied. Maar eigenlijk gebruik ik nooit de bochtige route functie, zoek zelf liever van te voren een route op internet in een regio die mij leuk lijkt. Of ik gebruik geen navigatie en zie wel waar ik uitkom en probeer zelf dan snelwegen te vermijden. Kom je ook op hele leuke plekken mee.

Vaak moet je de houder voor in de auto apart aanschaffen, is toch zo weer 50 euro extra.

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Aankoop waypoint GPS

Bericht door SlowCo » 14 mei 2018, 14:08

Ik heb er nog niet echt mee gereden maar blijkbaar kun je met MyMaps een route maken voor Google Maps en dan die route rijden met je telefoon of tablet als navigatie:
https://www.androidplanet.nl/tips/5-tip ... n-my-maps/

Online
vester86
Berichten: 2672
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Aankoop waypoint GPS

Bericht door vester86 » 14 mei 2018, 17:17

FiveInline schreef: 13 mei 2018, 21:50 Goedeavond!

Ik ben al een tijdje opzoek naar een GPS waarbij je de startpunt en eind punt kan instellen.
En tussen deze punten de ‘leukste’ route pakt (met veel bochten en heuvelachtig)

Nu kom ik altijd op motorgps systemen.

Iemand ervaring met een dergelijke gps bij gebruik in een auto?
Denk aan een TomTom Rider 550 of een Garmin Zumo 345 of 396.

Iemand tips?
ik heb een wat oudere TomTom rider (de rider 5) en daar zit ook die kronkelroute functie op. werkt uitstekend! gebruik m zelf grotendeels op de motor maar ook 2 vakanties in de auto gebruikt (met de cabrio naar oostenrijk) en kon perfect de route rijden die ik van te voren gemaakt had, en ter plekke een leuke "kronkelroute" rijden :).
de rider 550 is de opvolger en werkt weer een stukje moderner en makkelijker :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, RS-Ron, Will F. en 169 gasten