Importeren van banden uit de US

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1481
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Importeren van banden uit de US

Bericht door mrbbs » 23 apr 2018, 19:40

Iemand een idee hoe dit op een zo voordelige manier te doen?

Ik zou graag 1/2 paletten banden bestellen uit de US. Waarom? Wel in de US hebben ze de Michelin PS4S ook in 17", en ik zou dus een voorraad willen kopen om dan de komende jaren te gebruiken.

Of is er hier iemand die regelmatig uit de US besteld en mogelijk zo'n pallet mee kan op een container of dergelijke?

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Importeren van banden uit de US

Bericht door Djessey » 23 apr 2018, 19:59

Ik denk dat je beter bij een Nederlandse bandenhandel/groothandel/importeur kan aankloppen, het hem laten inkopen en zo de wereldwijde logistiek overlaten aan Michelin. (Indien mogelijk!)

Voor 2 pallets banden ben je denk ik een fortuin kwijt om dat over te laten komen.

Frank
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:44

Re: Importeren van banden uit de US

Bericht door Frank » 23 apr 2018, 20:00

Je kunt www.carmar.nl eens proberen.
Ik weet dat ze regelmatig een container uit de USA laten komen met banden en velgen.
Bedrijf zit in Deurne, eigenaar heet Mario Renders.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Importeren van banden uit de US

Bericht door JWtje » 24 apr 2018, 12:17

Ik deed vroeger wekelijks 2 pallets met luchtpost en de rest wat minder haast had met shared containers. Ik doe dit al een paar jaar niet meer maar zo heel duur was het ook weer niet. Ter indicatie. Een complete turn key Chrysler V8 koste me ongeveer 750 dollar per luchtpost.
Aangezien je een voorraadje banden wil lijkt het me dat je geen haast hebt en zou ik het per container laten komen over de atlantische vijver.

Je kan contact opnemen met http://www.usa2ned.com/ Zij kunnen dit allemaal voor je verzorgen. Destijds kon ik mijn online bestellingen bij hen laten bezorgen. Zij verpakten alles op pallets en laadde de shared containers. Aan de Nederlandse kant was het ook goed geregeld en kreeg je een factuur voor invoer(10%) en btw(21%) gerekend over waarde goederen + transportkosten en een handlingfee.

Geen idee hoe en of ze het nu nog doen maar het valt te proberen.

Gijzert
Berichten: 4995
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Importeren van banden uit de US

Bericht door Gijzert » 24 apr 2018, 12:25


Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1481
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Importeren van banden uit de US

Bericht door mrbbs » 24 apr 2018, 15:25

Bedankt alvast voor de bijdragen! Ik houd jullie op de hoogte hoe ik het geregeld heb.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], RS-Ron, Tomj en 205 gasten