De CV ketel is dood/van het gas af

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Robin » 28 mar 2018, 19:41

Ik zal daar ook bij horen denk ik, alhoewel ik een redelijk zootje belasting betaal de laatste decennia.:)))

Maar inderdaad, ik ontken dat niet, ook Nederland heeft nietsnutten die al jaren hetzelfde zinloze werk doen en die echt denken dat ze er (economisch) toe doen. Laat ze maar:)

En het ergste is dat ze allemaal stemrecht hebben:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: De CV ketel is dood

Bericht door romo » 28 mar 2018, 19:57

Laten we het maar bij het nut en noodzaak van een CV ketel houden dan, das al complex genoeg blijkt :tooth: :lol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Luco » 28 mar 2018, 20:10

Leuk zon hybride ketel, gewoon een ander woord voor dure elektrische airco, we worden weer genaaid, erg leuk moet je drie of vier van die dingen ophangen om je huis te koelen/verwarmen, ow meneer dat kan uw hoofdstop niet aan, even aanpassen meneer, wat dat kost, ach paar duizend meneer want met zoveel hybride apparaten moet u krachtstroom hebben.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Robin » 28 mar 2018, 20:12

2CV, een vreemde eend in de bijt.

En alle cv’s van de enorme groep economisch nuttelozen word je ook niet blij van:)

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: De CV ketel is dood

Bericht door TLRS » 28 mar 2018, 20:39

He-man schreef: Hoe mooi en dierbaar elk mensenleven ook is voor de naasten, de realiteit is dat er miljoenen en miljoenen en miljoenen en miljoenen(miljarden?) mensen economisch zwaar overbodig zijn op deze aardkloot anno 1938, ze zijn nutteloos en dragen economisch nul bij, ze kosten alleen maar geld. Wij kijken veel te dicht bij huis, maar de wereld is veel groter....

- Adolf Hitler

Online
SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: De CV ketel is dood

Bericht door SlowCo » 28 mar 2018, 20:48

Onze ketel is bijna 15 jaar oud inmiddels. Dus hopen dat hij het nog tot 2020 volhoudt en dan snel een nieuwe laten installeren voordat het verboden wordt.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Knot » 28 mar 2018, 20:50

Ik heb de Atag Z-ready van 2011 dus nog nooit onderhoud gegeven maar begreep dat de brander wel vuil kan worden en daardoor minder efficient werkt?

Hoe zit dat? Onderhoudsbeurt/reiniging van 99 euro inplannen eenmalig of gewoon doorgaan en af laten sterven (of niet)....?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De CV ketel is dood

Bericht door WJ » 28 mar 2018, 20:51

SlowCo schreef: 28 mar 2018, 20:48 Onze ketel is bijna 15 jaar oud inmiddels. Dus hopen dat hij het nog tot 2020 volhoudt en dan snel een nieuwe laten installeren voordat het verboden wordt.
Ik denk dat als het echt zo'n vaart loopt je tegen die tijd niet al te veel meer op gas wil doen want ze gaan je gewoon doodgooien met een of andere nieuwe extra belasting.. :?

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Marsnel » 28 mar 2018, 20:51

Foto is van een platform in het Mexicaanse gedeelte van de Golf van Mexico.
Die grote flares is het gas wat ze affakkelen omdat ze er niks mee kunnen, en voornamelijk geïnteresseerd zijn in olie. Dit gaat dag en nacht door.. 365 dagen per jaar. Op elk productie platform dat er is. En het staat er daar helemaal vol mee.

Zou graag zien dat dit soort verspilling eerst wordt aangepakt voordat ik m`n HR+ keteltje verplicht moet vervangen.
Bijlagen
DSCN2607_small2.jpg
DSCN2607_small2.jpg (81.12 KiB) 2246 keer bekeken

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De CV ketel is dood

Bericht door WJ » 28 mar 2018, 20:57

Natuurlijk onderhoud..

Snap sowieso dat mensen dat niet laten doen, het ding draait op gas, heeft een vlam, zit in je huis.... why the flying fuck laat je dat niet onderhouden? Bij een auto kan het allemaal niet op, dan moet zo'n ding in je huis waar je familie leeft en van leeft toch ook gewoon netjes onderhouden worden. Ik heb ook zo'n contract, 11euro per maand word die 1x per jaar voor gecontrolleerd en schoongemaakt en als er wat is staan ze zo op de stoep.

Even doomdenken maar koolmonoxide vergiftigingen, gas explosies en zulk soort onzin komt nog steeds voor..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Knot » 28 mar 2018, 21:00

Ik heb het idee dat ze er naar kijken, nog eens naar kijken, meten of het warm water 60 graden is en weer pleite gaan, daarom...

Net als de wintercheck bij auto's... stelt ook niks voor.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De CV ketel is dood

Bericht door allen » 28 mar 2018, 21:03

Dat ding wordt ook schoongemaakt van binnen.
Kunt het natuurlijk allemaal best zelf doen, maar ik vind het zelf prettig om bewijs van onderhoud aan te kunnen leveren bij de verzekering, mocht het huis onverhoopt afbranden.
Kost me overigens maar 7 tientjes.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Luco » 28 mar 2018, 21:08

allen schreef: 28 mar 2018, 21:03 Dat ding wordt ook schoongemaakt van binnen.
Kunt het natuurlijk allemaal best zelf doen, maar ik vind het zelf prettig om bewijs van onderhoud aan te kunnen leveren bij de verzekering, mocht het huis onverhoopt afbranden.
Kost me overigens maar 7 tientjes.
Das waar, voor de verzekering.

Maar co2 bij een gesloten ketel is best lastig (op sommige nefits na dan)
Vroeger had je open ketels, die branders werden snel vuil, maar een gesloten ketel veel minder snel.
Schoonmaken is max 10 min werk, kan je gewoon eens in de twee drie jaar doen, onderhoudscontract is een lachertje, denk je echt dat je voor 11 euro per maand voorrang krijgt bij een storing als het druk is :lol: :lol: :lol:
Schoonmaken van binnen is een borstel over de brander halen, meer niet.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Knot » 28 mar 2018, 21:11

Daarom nu na 7 jaar keer schoonmaakbeurtje en idd aantoonbaar voor verzekering eventueel en over een jaartje of 2 a 3 nog een keer.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De CV ketel is dood

Bericht door WJ » 28 mar 2018, 21:15

Voorrang bij een storing? Je heb iig iemand die je kan bellen 24/7 waarbij niet eerst de rekening komt binnenstappen, helemaal als het in het weekend is ofzo. Binnen 24uur hobbelt er iemand langs dan.

Het schoonmaken is misschien niet veel werk, maar zelf doet het gros van de mensen het ook niet.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De CV ketel is dood

Bericht door allen » 28 mar 2018, 21:22

Heb zelfs niet eens een contract. Maar omgerekend kost het me geen 7 euro in de maand en is dat het me wel waard voor het geval ik het ooit eens moet bewijzen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Luco » 28 mar 2018, 21:22

WJ schreef: 28 mar 2018, 21:15 Voorrang bij een storing? Je heb iig iemand die je kan bellen 24/7 waarbij niet eerst de rekening komt binnenstappen, helemaal als het in het weekend is ofzo. Binnen 24uur hobbelt er iemand langs dan.

Het schoonmaken is misschien niet veel werk, maar zelf doet het gros van de mensen het ook niet.
Je kan altijd iemand bellen :tooth:
En een moderne ketel elk jaar schoonmaken is echt grote onzin.

Maar ff serieus, hoe willen ze dan de woningen verwarmen?
Ja de nieuwbouwwoningen elektrisch/warmtepomp die kan je aanpassen en de woning goed isoleren, want anders trekt een warmtepomp het niet, alleen zo jammer dat er nog 100 duizenden woningen geen label A hebben en een warmtepomp het gewoon niet trekt om de woning te verwarmen, willen ze die allemaal zonder ketel zetten, of elektrisch gaan verwarmen, dan voorspel ik een overbelasting van alle tussenstations in buitengebieden en oude wijken.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: De CV ketel is dood

Bericht door WJ » 28 mar 2018, 21:25

Luco schreef: 28 mar 2018, 21:22
Maar ff serieus, hoe willen ze dan de woningen verwarmen?
Ja de nieuwbouwwoningen elektrisch/warmtepomp die kan je aanpassen en de woning goed isoleren, want anders trekt een warmtepomp het niet, alleen zo jammer dat er nog 100 duizenden woningen geen label A hebben en een warmtepomp het gewoon niet trekt om de woning te verwarmen, willen ze die allemaal zonder ketel zetten, of elektrisch gaan verwarmen, dan voorspel ik een overbelasting van alle tussenstations in buitengebieden en oude wijken.
Jah daarover linkte ik een stuk op de vorige pagina, mensen moet de optie hebben om speciale LENINGEN af te sluiten om dit soort upgrades te kunnen betalen....

Helemaal gek.

edit; deze
https://nos.nl/artikel/2224736-mijn-cv- ... -voor.html
Om aan het geld te komen voor isolatie of een pomp zijn er ook nog andere mogelijkheden. "Je kunt een energiebespaarlening afsluiten. dan leen je geld van het Energiebespaarfonds." Het bedrag dat je kunt lenen ligt tussen de 2500 en 25.000 euro. Als je de woning helemaal energieneutraal wil maken, kan je zelfs tot 50.000 euro lenen.

Ook kun je een extra hypotheek afsluiten voor energiebesparende maatregelen. Met die hypotheek kan je tot 9000 euro extra lenen.

Den Haag moet ons helpen met financieringsmanieren, zodat deze pompen voor iedereen mogelijk zijn.
-Doekle Terpstra

:dood:

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Eric Z » 28 mar 2018, 21:29

WJ schreef: 28 mar 2018, 21:15 Voorrang bij een storing? Je heb iig iemand die je kan bellen 24/7 waarbij niet eerst de rekening komt binnenstappen, helemaal als het in het weekend is ofzo. Binnen 24uur hobbelt er iemand langs dan.

Het schoonmaken is misschien niet veel werk, maar zelf doet het gros van de mensen het ook niet.
De rekening betaal je vooraf, contract noemen ze dat.

Bij ons komt eens in het jaar een mannetje langs en er komt een keer per jaar een rekening door de bus nadat er wat is gedaan. Geen contract voor nodig, zelf afspraak maken hoeft niet, je krijgt netjes een kaart in de bus wanneer ze willen komen. Kan dat niet verzet je het.
Ketel is eigendom, maar ook dan kan je dus gewoon je onderhoud prima op orde hebben.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27873
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Luco » 28 mar 2018, 21:34

Never nooit dat ik er geld voor ga lenen, klap ik wel een allesbrander neer :lol:
Die hybride verdien je gewoon niet terug, je bespaart 2 a 3 honderd en het kost rond de 4000, extra onderhoud en kans op storingen, verdien je dus niks terug.
Warmtepomp idem dito, dus alleen haalbaar voor woningen gebouwd na 2000 en ik denk dat zelfs dat heel optimistisch is.
dus 2021 cv ketels weg gaat echt niet gebeuren en dan kan je ze ook nog in het buitenland kopen.
2050 haal ik toch niet meer dan moet nederland gasloos zijn.
echt kansloze missie.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: De CV ketel is dood

Bericht door MarkS » 28 mar 2018, 21:38

Heb dus ook zo’n mannetje die onderhoud doet. Werkt prima, het mannetje en de ketel.

Gaf aan dat de CV ketel een deze jaren wel eens aan vervanging toe kon zijn. Hij is tenslotte al bijna 15 jaar oud. De CV ketel, niet het mannetje. Ook gehad over hybride systeem, volgens hem zou dat een aardige som extra kosten alleen al aan noodzakelijke aanpassingen. Werking van die dingen is ook nog niet optimaal en probleemvrij.

Dus hier komt gewoon, voor 2021, een nieuwe CV ketel.

Online
SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: De CV ketel is dood

Bericht door SlowCo » 28 mar 2018, 21:48

WJ schreef: 28 mar 2018, 20:57 Natuurlijk onderhoud..

Snap sowieso dat mensen dat niet laten doen, het ding draait op gas, heeft een vlam, zit in je huis.... why the flying fuck laat je dat niet onderhouden? Bij een auto kan het allemaal niet op, dan moet zo'n ding in je huis waar je familie leeft en van leeft toch ook gewoon netjes onderhouden worden. Ik heb ook zo'n contract, 11euro per maand word die 1x per jaar voor gecontrolleerd en schoongemaakt en als er wat is staan ze zo op de stoep.

Even doomdenken maar koolmonoxide vergiftigingen, gas explosies en zulk soort onzin komt nog steeds voor..
Ik heb na 7 jaar ook maar eens een monteur van een officiële installateur laten komen om onze ketel een servicebeurt te laten geven. Zeven jaar lang eigenlijk geen enkel probleem gehad met die ketel maar binnen een jaar na de servicebeurt viel de ventilator uit en stopte de ketel ermee. Ik ben hem toen maar meteen zelf na gaan kijken en wat bleek? De expert had de pakking van het branderblok er net niet helemaal goed opgedaan. Daardoor was er valse lucht aanvoer en onvolledige verbranding. Dat levert naast kans op koolmonoxide ook extra condensvorming op waardoor de warmtewisselaar dicht gekalkt zat en de warmte dus bijna niet opgenomen werd door het water. Het gevolg was dat alles te heet is geworden en de mosfetjes uit de printplaat van de erboven hangende ventilator gevallen waren. Dus voor een paar euro aan nieuwe mosfets erin en een nieuwe pakking op het branderblok gedaan. Nu zijn we weer 8 jaar verder en hoeft er, wat mij betreft, geen "expert" meer langs te komen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De CV ketel is dood

Bericht door Arthur » 28 mar 2018, 21:56

Net als met auto's dus, je hebt succesverhalen en horrorverhalen :)

Online
SlowCo
Berichten: 3529
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: De CV ketel is dood

Bericht door SlowCo » 28 mar 2018, 22:04

Luco schreef: 28 mar 2018, 21:34 Never nooit dat ik er geld voor ga lenen, klap ik wel een allesbrander neer :lol:
Die hybride verdien je gewoon niet terug, je bespaart 2 a 3 honderd en het kost rond de 4000, extra onderhoud en kans op storingen, verdien je dus niks terug.
Warmtepomp idem dito, dus alleen haalbaar voor woningen gebouwd na 2000 en ik denk dat zelfs dat heel optimistisch is.
dus 2021 cv ketels weg gaat echt niet gebeuren en dan kan je ze ook nog in het buitenland kopen.
2050 haal ik toch niet meer dan moet nederland gasloos zijn.
echt kansloze missie.
+1
Ook ik ga wel een alternatief zoeken als het zover komt. Ook al gedacht om dan een CV ketel uit Duitsland of België te halen. Moet tegen die tijd wel even uitzoeken hoe dat om te bouwen is van hoog naar laag calorisch gas.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: De CV ketel is dood

Bericht door MarkS » 28 mar 2018, 22:13

Coalitie verdeeld over afschaffen cv-ketel

De regeringspartijen zijn het niet met elkaar eens over het voorstel om de klassieke cv-ketel vanaf 2021 te verbieden. Coalitiepartijen D66 en CDA reageren positief, terwijl VVD het plan ‘bizar’ noemt. ,,Dit jaagt de consument alleen maar op enorme kosten.”

https://www.ad.nl/politiek/coalitie-ver ... ~afb95043/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikS, erwin20vt, jos_br, RJK, Semrush [Bot], tomgtr en 407 gasten