Wielrennen naar de klote ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door WJ » 18 jan 2013, 14:13

Van mij mogen ze hem iig ook schorsen voor alle events waar die in de toekomst aan mee wil doen, met triatlon waar die nu zo mee bezig is. (en alle andere die gepakt zijn/worden natuurlijk)

Het is niet een incidenteel iets bij de eerste keer om terug te komen, of de 7e om bij te kunnen blijven benen. Hij heeft gewoon vanaf het begin tot het eind vals gespeeld. En alles natuurlijk aan elkaar gelogen, en een heel image op die leugen gebouwd. Triest.

Hij zou trouwens niet de eerste zijn die in de bak beland door zoiets (o.a liegen onder ede natuurlijk), van mij mag het, laat de wieller en sportwereld maar schudden op zijn grondvesten.

En tja, hype, hetze etc vs Armstrong of niet...er is niet voor niets het gezegde; The bigger they are, the harder they fall.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 18 jan 2013, 14:23

WJ schreef:Van mij mogen ze hem iig ook schorsen voor alle events waar die in de toekomst aan mee wil doen, met triatlon waar die nu zo mee bezig is. (en alle andere die gepakt zijn/worden natuurlijk)

Het is niet een incidenteel iets bij de eerste keer om terug te komen, of de 7e om bij te kunnen blijven benen. Hij heeft gewoon vanaf het begin tot het eind vals gespeeld. En alles natuurlijk aan elkaar gelogen, en een heel image op die leugen gebouwd. Triest.

Hij zou trouwens niet de eerste zijn die in de bak beland door zoiets (o.a liegen onder ede natuurlijk), van mij mag het, laat de wieller en sportwereld maar schudden op zijn grondvesten.

En tja, hype, hetze etc vs Armstrong of niet...er is niet voor niets het gezegde; The bigger they are, the harder they fall.
1) hij is al levenslang geschorst
2) de bak in wegens meineed gaat niet gebeuren door verjaring
Laatst gewijzigd door RobS op 18 jan 2013, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Andre » 18 jan 2013, 14:28

Een fietsend drugs lab met geschoren benen en een zeemleer onder de ballen langs is niets iets waar ik graag naar zit te kijken.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Mathieu » 18 jan 2013, 15:01

Ach, we hebben in onze geliefde F1 sport toch een Crash Gate gehad en een Schummie met wat ongeoorloofde goodies op z'n Benneton en een 130i Cup met illegale auto's.

Zeg maar, valsspelen, lees doping, onder de gemotoriseerde sporten.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door ///Joost » 18 jan 2013, 16:17

Tsja...Hij kan het zich nu niet op de hals halen om namen toe noemen, al hoop ik daar wel op in het 2e deel zodat er meer mensen gestraft worden en niet alleen hij. Dat is een beetje het punt. Hij geeft aan niet iets te hebben gedaan wat hem een voorsprong op leverde tov de concurrentie (maw 'iedereen dopete', maar dat kun je niet zeggen). Dus dat maakt hem tot de zondebok. Het valt allemaal niet goed te praten natuurlijk.

Maar goed, we zullen zien en wachtend op het 2e deel verblijf ik...Het is immers vrijdag. Effe lachen... :coffee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door TLRS » 18 jan 2013, 17:14

Welke sport is er nu wel gebaat bij enorme commerciële belangen.. op de langere termijn.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Shakes » 18 jan 2013, 19:27

Mijn respect voor hem is weer terug.

Iedereen die voor de prijzen ging gebruikte. Hij deed het alleen net wat beter/valser etc. Jammer dat hij ook wat dingen gedaan heeft die hem niet sieren maar als sporter vind ik hem top.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door PD power » 18 jan 2013, 19:41

Shakes schreef:Mijn respect voor hem is weer terug.

Iedereen die voor de prijzen ging gebruikte. Hij deed het alleen net wat beter/valser etc. Jammer dat hij ook wat dingen gedaan heeft die hem niet sieren maar als sporter vind ik hem top.
Idd, mensen die dit nu veroordelen, hebben boter op hun hoofd of zijn hypocriet, zeker al die bobo's, zie alleen maar lijken pikkers, die nu in opeens iets van hem willen, of er nog ff over heen willen plassen, net zo laf, als iemand die op de grond ligt, nog een trap na geven :kotsen:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Shakes » 18 jan 2013, 19:46

Inmiddels is wel duidelijk dat er verschillende mensen in de organisatie het spel mogelijk hebben gemaakt. Sterker nog, ze hebben meegewerkt. Deel 2 kan wel eens spannend worden.......

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Hielke » 18 jan 2013, 20:01

Die Betsy "bitch" Andreu staat garant voor al die lui die Armstrong onderuit wilden halen. Jaloezie, afgunst en winstbejag waren hun drijfveren. Stel je het eens voor, die Betsy Andreu noemt zich vriend van Armstrong, hoort op het moment in die ziekenhuiskamer dat ie denkt aan het eind van z'n leven te zijn aanbeland van hem dat ie allerlei verboden middelen heeft gebruikt, en wat doet ze? Ze gaat ermee naar de pers. Mooie vriend. En dan hoor ik haar vandaag op tv huilebalken dat hij haar iets schuldig is. WTF??? Schitterende reactie van Lance ook, "but I didn't call you fat". Oprah snapte 'm niet of kon de grap niet waarderen :tooth:

Lance is een boefje, maar onder al die boefjes in het peloton wel de slimste. Nou ja...... Ach, de tijd zal het ons leren.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door allen » 18 jan 2013, 20:37

Petrolhead Tom schreef:
RVV schreef:Waarom zou je naar een verhaal van een glasharde leugenaar willen kijken? Wetende dat het verhaal wat hij nu verteld net zo goed met leugens aan elkaar vasthangt? Ik ga geen seconde tijd besteden aan die prutser.
Eens. Gewoon een vieze gore klote junk. Vroeger was het mijn held. Nul komma nul respect meer voor.

Lachwekkende reactie Tom. Vroeger was het je held... Hoe naïef had je dan als mens kunnen zijn. Best of the rest. Niets meer en niets minder. Met alleen trainen of alleen doping kwam je er toen niet. Er is verder geen topsport op de wereld zonder valsspelers. Niet in het wielrennen, niet in de autosport. Welkom in de wondere wereld van het grote geld.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jan 2013, 20:44

We hebben het over een periode van zo'n 12 a 15 jaar geleden he. Wielrennen was mijn leven met als absolute top held Lance Armstrong. ik was toen twaalf. In de jaren daarna begon ik wel eens aan zijn integriteit te twijfelen maar geloofde ik het wel. Hij was immers nooit gepakt. Toen het uitkwam was het over. Lance Armstrong zoals ik hem wilde kennen is dood.

Edit: sindsdien heb ik ook helemaal niets meer met het wielrennen. Een vriend van mij is vroeger bijna prof geworden en heeft wel eens een boekje opengedaan met betrekking tot de jonkies bij de amateurs. Daar is het al net zo verrot. Het hele wielrennen is gewoon een smerige sport en ik denk niet dat het ooit nog goed komt.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Snipe » 18 jan 2013, 21:11

allen schreef:
Petrolhead Tom schreef:
RVV schreef:Waarom zou je naar een verhaal van een glasharde leugenaar willen kijken? Wetende dat het verhaal wat hij nu verteld net zo goed met leugens aan elkaar vasthangt? Ik ga geen seconde tijd besteden aan die prutser.
Eens. Gewoon een vieze gore klote junk. Vroeger was het mijn held. Nul komma nul respect meer voor.
Lachwekkende reactie Tom. Vroeger was het je held... Hoe naïef had je dan als mens kunnen zijn. Best of the rest. Niets meer en niets minder. Met alleen trainen of alleen doping kwam je er toen niet. Er is verder geen topsport op de wereld zonder valsspelers. Niet in het wielrennen, niet in de autosport. Welkom in de wondere wereld van het grote geld.
Hij gebruikte doping. Nou en?

Je kunt hem zelfs geen valsspeler noemen. Iedereen deed het, van Zoetemelk tot Theunisse, en Armstrong verrassend genoeg dus ook. Dat er geen nieuwe winnaar aangewezen kon worden toen Armstrongs tourzeges werden afgenomen zegt al genoeg.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Luco » 18 jan 2013, 21:28

Top 20 rijden in de tour zonder doping kan gewoon niet, heel simpel dus.
Kijk eens wie er allemaal gepakt zijn, of hebben bekend tijdens/na hun carriere.
Ondanks de doping blijft het een prestatie.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Macboy » 19 jan 2013, 00:17

Dat LA doping heeft gebruikt is totaal niet interessant. Had iedereen moeten weten om de redenen die in dit draadje uitgebreid zijn omschreven.

Wat juist schandalig is - en daardoor voor mij onbegrijpelijk dat mensen hem een held vinden want dan mag je je eigen normen en waarden wel eens onder de loep nemen ! - de manier waarop alles in gang werd gezet om het geheim te houden en het bewust aanpakken en afmaken van mensen waarvan hij wist dat ze de waarheid spraken.

Complete levens verwoest en dan zijn er DF-ers die hem nog steeds een held vinden ...

Voor mij is nog steeds volstrekt onduidelijk waarom doping niet wordt toegestaan. Volgens de theorie van Darwin lossen dit soort problemen zich vanzelf op. Daarnaast moeten de sponsoren zich de komende jaren achter hun oren krabben hoezeer zij verantwoordelijk zijn voor deze praktijken. En dus komende jaren stoppen met die buitensporige bedragen.

Dan kan de wielersport weer uit dit diepe dal klimmen...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door GTRene » 19 jan 2013, 00:23

idd gewoon goed fout bezig,
helemaal met dat gelieg en anderen kapot maken en mensen die het niet gebruiken ernstig benadelen.

ja het is een prestatie op zich, doch als iedereen zonder doping reed en zonder liegen dan duurde het wellicht langer om de finish te halen, maar dan was het wel een eerlijke strijd.
de kijkers en liefhebbers zijn gewoon bedonderd en niet zo'n klein beetje ook.

je kan zoiets niet goed praten ook al blijft het een prestatie, natuurlijk is hij niet alleen/enige die fout bezig is geweest, maar toch.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Snipe » 19 jan 2013, 00:30

Macboy schreef:Complete levens verwoest en dan zijn er DF-ers die hem nog steeds een held vinden ...
Ik snap dat wel.

Als je je leven laat verwoesten door iemand die een beetje rondfietst zou je ook eens bij jezelf te rade kunnen gaan. Die onaangename vrouw bijvoorbeeld die nu in ieder journaal voorbijkomt en meldt dat Armstrong haar iets verschuldigd zou zijn; dan ben je toch niet lekker?
En overeind blijft dat hij als eerste over de streep kwam in veel wedstrijden, dat hij zijn ziekte aardig te lijf ging en dat hij veel geld binnenhaalde met zijn stichting.

Dus ja, ik snap wel dat mensen Armstrong nog steeds een held vinden.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 19 jan 2013, 07:07

Deel 2 bracht helaas niet waar de NY Times eerder deze week over schreef. Dit was de uitgelezen kans om de beerput goed open te trekken en dat is helaas niet gebeurd. De omerta staat nog steeds als een huis.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Robin » 19 jan 2013, 08:22

Goed verhaal Macboy.

Tom Boonen heeft 'n F12.

*stapt op hometrainert*

:tooth:

(bekent meteen dat ie voorzien is van 'n Berini eitje op 't vliegwiel LOL)

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door PD power » 19 jan 2013, 08:42

Macboy schreef:Dat LA doping heeft gebruikt is totaal niet interessant. Had iedereen moeten weten om de redenen die in dit draadje uitgebreid zijn omschreven.

Wat juist schandalig is - en daardoor voor mij onbegrijpelijk dat mensen hem een held vinden want dan mag je je eigen normen en waarden wel eens onder de loep nemen ! - de manier waarop alles in gang werd gezet om het geheim te houden en het bewust aanpakken en afmaken van mensen waarvan hij wist dat ze de waarheid spraken.

Complete levens verwoest en dan zijn er DF-ers die hem nog steeds een held vinden ...

Voor mij is nog steeds volstrekt onduidelijk waarom doping niet wordt toegestaan. Volgens de theorie van Darwin lossen dit soort problemen zich vanzelf op. Daarnaast moeten de sponsoren zich de komende jaren achter hun oren krabben hoezeer zij verantwoordelijk zijn voor deze praktijken. En dus komende jaren stoppen met die buitensporige bedragen.

Dan kan de wielersport weer uit dit diepe dal klimmen...
Komop, koop een spiegel, als je morgen deze reactie niet snapt, zal ik hem uitleggen, tis iig iets met "wie zonder zonde is werpe de eerste steen" ,

Ik praat niks goed, want "vals spelen" is nooit netjes, alleen was er niemand meer die "eerlijk" speelde.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door allen » 19 jan 2013, 09:18

Ik heb me gisteren buitengewoon geïrriteerd toen ik deel 1 van het interview bekeek. De inhoud was interessant, de reclames irritant... :mrgreen:
Vanavond deel 2.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Robin » 19 jan 2013, 09:32

Nu kan ik mij(ook in m'n kinderjaren)niet herinneren dat ik iemand 'n 'held' vond eigenlijk. Ja ergens in 1978 Ruud Krol bijvoorbeeld. Ik was 8.

Ik kan hoe goed ze ook rijden/reden een Clark, Senna, MS of nu Loeb geen 'heldenstatus' toeschrijven, hoe supergoed ze ook zijn/waren.

Idem voor mensen als Beethoven tot Sinatra en van Lennon tot Hendrix bijvoorbeeld. Prima artiesten, maar geen helden voor mij. Of Rossi tot Messi en van Schiffer tot Doutzen.
Prima, maar dat is 't dan ook bij mij.

LA laat en liet me koud. Ik heb in m'n tienerjaren heel veel met wielrennen te maken gehad en toen was 't al 'n vies spelletje zoals hier al gezegd.

Er is maar één LA en dat ligt in Californïe.

Nu ik er aan denk: Columbus en Da Vinci. Dat waren helden zeg maar. Met hun fouten en nukken.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Downforce Hans » 19 jan 2013, 10:03

Hielke schreef:Die Betsy "bitch" Andreu staat garant voor al die lui die Armstrong onderuit wilden halen. Jaloezie, afgunst en winstbejag waren hun drijfveren. Stel je het eens voor, die Betsy Andreu noemt zich vriend van Armstrong, hoort op het moment in die ziekenhuiskamer dat ie denkt aan het eind van z'n leven te zijn aanbeland van hem dat ie allerlei verboden middelen heeft gebruikt, en wat doet ze? Ze gaat ermee naar de pers. Mooie vriend. En dan hoor ik haar vandaag op tv huilebalken dat hij haar iets schuldig is. WTF??? Schitterende reactie van Lance ook, "but I didn't call you fat". Oprah snapte 'm niet of kon de grap niet waarderen :tooth:

Lance is een boefje, maar onder al die boefjes in het peloton wel de slimste. Nou ja...... Ach, de tijd zal het ons leren.
+ 100
Ze ruiken allemaal ineens geld, dus ineens zijn ze allemaal zielig en hebben ze allemaal enorm geleden in die tijd..........wat een hypocriete prutsers zeg.........
Startgeld wat terug betaald moet worden,sponsoren die hun geld terug willen.......
Ze hebben in die tijd allemaal voordeel gehad en moeten achteraf niet gaan lopen zeiken.....

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Robin » 19 jan 2013, 10:18

Ook wel mee eens. Allemaal boefjes. Maar LA rook ook overal geld toen, dus deed ie 't ook met 'God'achter zich.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Luco » 19 jan 2013, 11:16

Robin schreef: Maar LA rook ook overal geld toen, dus deed ie 't ook met 'God'achter zich.
En de sponsoren roken nog meer geld en hebben er misschien wel nog meer van geprofiteerd, alle sponsors wisten dat 90% doping gebruikte in die tijd, en nu spelen ze een soort van heilige maagd Maria, jaja.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot], Tom V, wjt en 272 gasten