Wielrennen naar de klote ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door WJ » 15 jan 2013, 11:54

Vind het ook wel verdacht slim dat die met Oprah is gaan praten..........

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 15 jan 2013, 12:41

WJ schreef:Vind het ook wel verdacht slim dat die met Oprah is gaan praten..........
Inderdaad, het draait allemaal hierom:
That move comes at the request of Tygart who reportedly said that he would consider a reduction in Armstrong's lifetime ban if he lifted the lid on who allowed U.S Postal to become "the most sophisticated, professionalised and successful doping programme that sport has ever seen."
Dit is de reden waarom hij gaat bekennen, vervolgens kan hij weer in wedstrijdverband gaan sporten en dus verdienen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door allen » 15 jan 2013, 13:30

RobS schreef:
allen schreef:Ach ja, voor wie werkelijk dacht dat Armstrong geen doping gebruikte was het een held. Voor mij was hij best of the rest. Heisa om niets. Wil je geen doping in het wielrennen, mag je beginnen met het afschaffen van de Tour. Ik volg het nog altijd graag, met in het achterhoofd dat het me echt geen ruk scheelt dat die gasten met hun gezondheid spelen.
Ik ben van mening dat renners wel tegen zichzelf beschermd moeten worden. Als je het vrij gaat geven dan vallen er doden, net zoals in het tijdperk voor de controles.

De huidige regel dat je hematocrietwaarde 0,50 mag zijn moet minimaal gehandhaalfd blijven en beter zou het zijn als deze omlaag gaat. Om die 0,50 te behalen en te behouden voor 3 weken lang in de TdF kun je namelijk niet zonder doping. Ga je hoger dan 0,50 dan wordt je bloed erg dik met alle gevolgen van dien. Bv een hartstilstand tijdens je slaap (lage hartslag). Er zijn verhalen bekend van renners die niet durfde te slapen en 's nachts nog op de hometrainer zaten om het dikkere bloed rond te pompen.
Vandaar dat hij voor mij gewoon best of the rest van die tijd is. Het voorbeeld van zo'n renner die 's nachts blijft fietsen is triest, maar als die dan het leven moet laten om zo'n reden kan ik er geen seconde van wakker liggen. Tikkeltje overdreven gezegd, is het net als roken. Je weet dat het ongezond is. Krijg je longkanker en is het terminaal klaag je ineens de tabaksindustrie aan. In beide gevallen wisten de mensen dondersgoed wat de risico's hiervan zijn.

Tuurlijk zou het mooi zijn als 'alle' sporten dopingvrij waren. Als de organisatie daar hun best voor doet is dat mooi. Je pijlen specifiek richten op 1 of enkele personen, waarbij de rest uit het oog verloren wordt, gaat nergens over. Geen idee wat Armstrong allemaal gezegd heeft, maar ik hoop van harte dat hij de hele organisatie op z'n gat trekt.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 15 jan 2013, 13:51

allen schreef:
Vandaar dat hij voor mij gewoon best of the rest van die tijd is. Het voorbeeld van zo'n renner die 's nachts blijft fietsen is triest, maar als die dan het leven moet laten om zo'n reden kan ik er geen seconde van wakker liggen. Tikkeltje overdreven gezegd, is het net als roken. Je weet dat het ongezond is. Krijg je longkanker en is het terminaal klaag je ineens de tabaksindustrie aan. In beide gevallen wisten de mensen dondersgoed wat de risico's hiervan zijn.

Tuurlijk zou het mooi zijn als 'alle' sporten dopingvrij waren. Als de organisatie daar hun best voor doet is dat mooi. Je pijlen specifiek richten op 1 of enkele personen, waarbij de rest uit het oog verloren wordt, gaat nergens over. Geen idee wat Armstrong allemaal gezegd heeft, maar ik hoop van harte dat hij de hele organisatie op z'n gat trekt.
Ik quote mezelf nog maar eens:
Hierin wordt duidelijk dat Lance, USPS en Bruyneel op een criminele manier te werk gingen, het gaat niet alleen om dopinggebruik maar om intimidatie, omkoping, corruptie etcetc, imho het grote verschil met andere renners/ploegen in het peleton destijds.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door allen » 15 jan 2013, 14:28

RobS schreef:Hierin wordt duidelijk dat Lance, USPS en Bruyneel op een criminele manier te werk gingen, het gaat niet alleen om dopinggebruik maar om intimidatie, omkoping, corruptie etcetc, imho het grote verschil met andere renners/ploegen in het peleton destijds.
Tja, ik geloof simpelweg niet in sprookjes. Corruptie en omkoping zit volgens mij in het heel het profesionele wielrennen. Intimidatie zou bijna een logisch gevolg zijn.

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door maarten22 » 15 jan 2013, 14:38

Hoeveel miljoen zal hij vangen voor het gesprek met Oprah?!

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 15 jan 2013, 15:21

Hoe kunnen we zoveel mogelijk geld eruit slepen? :P
CBSThisMorning 2:10pm via TweetDeck
Oprah announces she will air the Lance Armstrong interview in 2 nights, because it’s “impossible” to cut it down #OprahThisMorning

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Hielke » 15 jan 2013, 16:28

Hoeveel ie eruit wil slepen?

Ik denk dat ie wil proberen z'n gevangenisstraf zo kort mogelijk te houden. Amerikaans Anti Doping Instituut houdt niet van notoire leugenaars. De atlete Marion Jones is vanwege haar leugens voor een minder ernstig vergrijp dan Armstrong de bak ingedraaid. Voor 6 maanden lees ik net op wikipedia. Never nooit niet dat Armstrong er met minder af komt.

Een regelrechte bekentenis zal er niet inzitten schat ik in. Wel gaat ie omfloers zeggen dat iedereen gebruikte en dat hijzelf nooit positief getest is. Hiermee wil ie de USADA en de Amerikaanse justitie voor het blok zetten. Als ze hem in het gevang willen gooien dan moeten ze dat met alle Amerikaanse renners doen. Sneue voor Armstrong is dat zijn Amerikaanse "buddies" allemaal al bekentenissen hebben afgelegd om gevangenisstraffen te ontlopen.

Ik blijf er niet voor op maar vind het wel bijzonder boeiend.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 15 jan 2013, 16:52

Hielke schreef:Hoeveel ie eruit wil slepen?

Ik denk dat ie wil proberen z'n gevangenisstraf zo kort mogelijk te houden. Amerikaans Anti Doping Instituut houdt niet van notoire leugenaars. De atlete Marion Jones is vanwege haar leugens voor een minder ernstig vergrijp dan Armstrong de bak ingedraaid. Voor 6 maanden lees ik net op wikipedia. Never nooit niet dat Armstrong er met minder af komt.

Een regelrechte bekentenis zal er niet inzitten schat ik in. Wel gaat ie omfloers zeggen dat iedereen gebruikte en dat hijzelf nooit positief getest is. Hiermee wil ie de USADA en de Amerikaanse justitie voor het blok zetten. Als ze hem in het gevang willen gooien dan moeten ze dat met alle Amerikaanse renners doen. Sneue voor Armstrong is dat zijn Amerikaanse "buddies" allemaal al bekentenissen hebben afgelegd om gevangenisstraffen te ontlopen.

Ik blijf er niet voor op maar vind het wel bijzonder boeiend.
Marion Jones is destijds vast gezet omdat ze heeft gelogen onder ede, LA heeft dat ook gedaan alleen verjaard meineed na 7 jaar, dus daar hoeft hij niet bang voor te zijn.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Richardt. » 15 jan 2013, 16:58

Ik denk dat ie gaat verklaren dat hij er toe gedwongen is, hij zelf slachtoffer is, enorm zielig allemaal en hij kon er echt niks van doen. En ja, natuurlijk bekend hij ook dat hij spijt heeft.

Bla...bla....bla...bla...

Een groot toneelspel

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door ///Joost » 15 jan 2013, 20:44

allen schreef:
RobS schreef:Hierin wordt duidelijk dat Lance, USPS en Bruyneel op een criminele manier te werk gingen, het gaat niet alleen om dopinggebruik maar om intimidatie, omkoping, corruptie etcetc, imho het grote verschil met andere renners/ploegen in het peleton destijds.
Tja, ik geloof simpelweg niet in sprookjes. Corruptie en omkoping zit volgens mij in het heel het profesionele wielrennen. Intimidatie zou bijna een logisch gevolg zijn.
Inderdaad.
Rob, je bent echt te naief als je denkt dat USPS anders opereerde dan de andere ploegen. Tuurlijk zullen ze wellicht een streepje voor hebben gehad, maar het is een grote corrupte bende. wat denk je van ploegen als Festina, Cofidis, Saeco...Dat die zich niet met zulke praktijken bezig hielden? :?

Ik hoop echt dat Lance het hele organisatienetwerk onderuit haalt met Tygart voorop. Overigens zou ik graag Lance weer willen zien sporten in triathlons...bijzonder boeiend.

En Thijs Zonneveld...laat me niet lachen...hij is af en toe best interessant om naar te luisteren, maar helaas is dit weer z'n zoveelste anti-Lance column...makkelijk schrijven natuurlijk.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door PD power » 15 jan 2013, 22:22

Ach, alle sporten waar veel geld in om gaat, is het het zelfde liedje.....Bernie E , S Blatter... in mijn ogen 1 pot nat

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Bram » 15 jan 2013, 22:37

///Joost schreef:
allen schreef:
RobS schreef:Hierin wordt duidelijk dat Lance, USPS en Bruyneel op een criminele manier te werk gingen, het gaat niet alleen om dopinggebruik maar om intimidatie, omkoping, corruptie etcetc, imho het grote verschil met andere renners/ploegen in het peleton destijds.
Tja, ik geloof simpelweg niet in sprookjes. Corruptie en omkoping zit volgens mij in het heel het profesionele wielrennen. Intimidatie zou bijna een logisch gevolg zijn.
Inderdaad.
Rob, je bent echt te naief als je denkt dat USPS anders opereerde dan de andere ploegen. Tuurlijk zullen ze wellicht een streepje voor hebben gehad, maar het is een grote corrupte bende. wat denk je van ploegen als Festina, Cofidis, Saeco...Dat die zich niet met zulke praktijken bezig hielden? :?

Ik hoop echt dat Lance het hele organisatienetwerk onderuit haalt met Tygart voorop. Overigens zou ik graag Lance weer willen zien sporten in triathlons...bijzonder boeiend.

En Thijs Zonneveld...laat me niet lachen...hij is af en toe best interessant om naar te luisteren, maar helaas is dit weer z'n zoveelste anti-Lance column...makkelijk schrijven natuurlijk.
Exact :)

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door SteV6 » 15 jan 2013, 22:44

Wil je van de doping af, dan is er maar 1 ding nodig ... Haal het grote geld uit de sport. Gewoon een leuk salaris van 70.000,- ofzo en niet "gegarandeerd" multimiljonair als je de Tour wint.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Hielke » 15 jan 2013, 22:53

SteV6 schreef:Wil je van de doping af, dan is er maar 1 ding nodig ... Haal het grote geld uit de sport. Gewoon een leuk salaris van 70.000,- ofzo en niet "gegarandeerd" multimiljonair als je de Tour wint.
Je haalt het er nooit uit. Het hoort bij sport.

Maar zoals de wielrennerij ermee omgaat is ronduit ziek. Liegen en bedriegen is daar de religie. En omdat iedereen het doet en van elkaar weet is er geen enkele gêne meer om aan dit spel mee te doen. Als Armstrong gelijk heeft en de top van de wielerbonden heeft hem en anderen de hand boven het hoofd gehouden dan magmwat mij betreft de sport als TV en olympische sport geschrapt worden. Gewoon doen alsof het niet bestaat en dan over 10 jaar de generatie dan een nieuwe kans bieden.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Thom » 15 jan 2013, 22:59

Wat Thijs Zonneveld zegt, dat het een volledig geregisseerd interview wordt, was ook het eerste dat bij mij opkwam toen ik het nieuws vandaag hoorde. Een erg doordachte keus, Oprah. Ik denk dat het een charme-offensief wordt, zonder grote onthullingen.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 16 jan 2013, 07:17

///Joost schreef:
allen schreef:
RobS schreef:Hierin wordt duidelijk dat Lance, USPS en Bruyneel op een criminele manier te werk gingen, het gaat niet alleen om dopinggebruik maar om intimidatie, omkoping, corruptie etcetc, imho het grote verschil met andere renners/ploegen in het peleton destijds.
Tja, ik geloof simpelweg niet in sprookjes. Corruptie en omkoping zit volgens mij in het heel het profesionele wielrennen. Intimidatie zou bijna een logisch gevolg zijn.
Inderdaad.
Rob, je bent echt te naief als je denkt dat USPS anders opereerde dan de andere ploegen. Tuurlijk zullen ze wellicht een streepje voor hebben gehad, maar het is een grote corrupte bende. wat denk je van ploegen als Festina, Cofidis, Saeco...Dat die zich niet met zulke praktijken bezig hielden? :?

Ik hoop echt dat Lance het hele organisatienetwerk onderuit haalt met Tygart voorop. Overigens zou ik graag Lance weer willen zien sporten in triathlons...bijzonder boeiend.

En Thijs Zonneveld...laat me niet lachen...hij is af en toe best interessant om naar te luisteren, maar helaas is dit weer z'n zoveelste anti-Lance column...makkelijk schrijven natuurlijk.
Deels heb je gelijk, al blijf ik van mening dat LA net wat stappen verder ging. Denk aan het voorval met Paul Kimmage, de ruzie/rel met Filippo Simeoni, de donatie aan UCI en het misbruiken van z'n ziekte om er zelf beter van te worden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Luco » 16 jan 2013, 08:18

RobS schreef: Deels heb je gelijk, al blijf ik van mening dat LA net wat stappen verder ging. Denk aan het voorval met Paul Kimmage, de ruzie/rel met Filippo Simeoni, de donatie aan UCI en het misbruiken van z'n ziekte om er zelf beter van te worden.
Mensen willen dat toch horen, ow wat fantastisch, kanker overwinnen en dan de tour winnen.
Media smult daarvan, het is een verhaal wat verkoopt, ja dan ben je toch dom als je daar niet het meeste uit probeert te halen. Want anders slaat de media daar een slaatje uit, dan kan je het beter zelf regisseren.

Gebruikersavatar
Bennie
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 dec 2012, 09:33

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Bennie » 16 jan 2013, 09:17

Weet iemand waar en hoelaat dit precies uitgezonden gaat worden?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door allen » 16 jan 2013, 09:21

Op Discovery Channel komt het volgens mij vrijdag 23:00 uur op tv.

Edit: hier wat info
http://blogs.yourdiscovery.com/nieuws/2 ... usive.html

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 16 jan 2013, 09:29

Luco schreef:
RobS schreef: Deels heb je gelijk, al blijf ik van mening dat LA net wat stappen verder ging. Denk aan het voorval met Paul Kimmage, de ruzie/rel met Filippo Simeoni, de donatie aan UCI en het misbruiken van z'n ziekte om er zelf beter van te worden.
Mensen willen dat toch horen, ow wat fantastisch, kanker overwinnen en dan de tour winnen.
Media smult daarvan, het is een verhaal wat verkoopt, ja dan ben je toch dom als je daar niet het meeste uit probeert te halen. Want anders slaat de media daar een slaatje uit, dan kan je het beter zelf regisseren.
Het slaatje wat LA eruit slaat kwam van goed gelovige mensen/instellingen/bedrijven die geld dachten te schenken aan een goed doel (Livestrong)
Bennie schreef:Weet iemand waar en hoelaat dit precies uitgezonden gaat worden?
Het komt live op TLC, vrijdagochtend om 3:00 en online op oprah.com

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door ///Joost » 18 jan 2013, 10:56

Heeft iemand dit nog live gekeken? Ik zelf niet, maar ik ga zeker de herhaling kijken. Voor de liefhebbers:
Oprah Winfrey schreef:- 18 januari om 03.00 uur op TLC (Deel 1)

- 18 januari om 20.30 uur op TLC (Herhaling Deel 1)

- 18 januari om 23.00 uur op Discovery Channel en Discovery Channel HD (Herhaling Deel 1)

- 19 januari om 03.00 uur op TLC (Deel 2)

- 19 januari om 20.00 uur op TLC (Herhaling Deel 2)

- 19 januari om 21.00 uur op Discovery Channel en Discovery Channel HD (Herhaling Deel 2)
:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RVV » 18 jan 2013, 12:59

Waarom zou je naar een verhaal van een glasharde leugenaar willen kijken? Wetende dat het verhaal wat hij nu verteld net zo goed met leugens aan elkaar vasthangt? Ik ga geen seconde tijd besteden aan die prutser.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jan 2013, 13:12

RVV schreef:Waarom zou je naar een verhaal van een glasharde leugenaar willen kijken? Wetende dat het verhaal wat hij nu verteld net zo goed met leugens aan elkaar vasthangt? Ik ga geen seconde tijd besteden aan die prutser.
Eens. Gewoon een vieze gore klote junk. Vroeger was het mijn held. Nul komma nul respect meer voor.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door RobS » 18 jan 2013, 13:36

Ik heb het gezien en vond het boven verwachting. Deels leek het geregiseerd maar er zaten genoeg vragen in waar hij veel moeite mee had. Er zaten ook antwoorden tussen waarbij je duidelijk zag dat hij aan het liegen was, bv de vragen over de UCI, in tegenstelling tot wat er in de NY Times stond. Het zou nog kunnen dat het in het 2e deel aan bod komt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ErikS, Google [Bot], kennethr, Semrush [Bot], Stefan, timoty en 200 gasten