Je hoogste CJIB acceptgiro

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HJ2

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door HJ2 » 02 apr 2020, 21:25

tomgtr schreef:
02 apr 2020, 20:10
Volgens mij staat de best betalende tegenwoordig in Delft. Snelheid een metertje of 200 voor een stoplicht. Dat ik er daar nog nooit een gekregen heb mag echt een wonder genoemd worden maar wel een paar ankers versleten op die plek. Zelfs mijn vader heeft toen hij 80 was 2 bekeuringen gescoord daar en die schat van een man rijdt echt nooit te hard (dacht ik).
Ja, zelfs als local heb ik daar wat eurotjes laten liggen...

Martijn_bmw
Auto: BMW 435iA Gran Coupé

Bericht door Martijn_bmw » 03 apr 2020, 16:39

https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-leve ... d-op-97550

dit artikel had ik ooit gehoord/gelezen:
Deze flitspaal levert per uur meer op dan het uurloon van een paar Nederlanders met een modaal salaris bij elkaar.

Als je nog niet weet wat je later wil worden: overweeg het beroep van flitspaal. Het zijn lange dagen, je staat in weer en wind, maar dat alles betaalt zich uit in een meer dan prima salaris. De dataredactie van KRO-NCRV wist aan de hand van gegevens van het Centraal Justitieel Incassobureau te achterhalen waar de meest actieve flitspaal van ons land staat.

Het antwoord: Hilversum. De flitspaal aan het Oostereind in de Nederlandse mediastad levert per uur gemiddeld 710 euro per uur op. Blijkbaar letten automobilisten op allerlei dingen behalve hun snelheid, want dit bedrag vertaalt zich in zo’n 12 boetes per uur. In totaal gaat het om 102.966 boetes met een waarde van 6.237.365 euro.

Twee andere flitspalen die veel geld binnenharken staan in Waddinxveen (Henegouwerweg, bijna 45.000 boetes) en Delft (Prinses Beatrixlaan, bijna 42.000 boetes). Naast je simpelweg aan de snelheid houden zijn er ook voldoende hulpmiddelingen om een dure prent te voorkomen. Apps als Flitsmeister geven keurig enkele honderden meters van tevoren een melding via je smartphone. Je kijkt direct naar je snelheid en kunt zonodig op tijd gas loslaten.

Dat veel automobilisten hier geen gebruik van maken of domweg niet opletten blijkt wel uit cijfers. In ons land staan 632 flitspalen en in 2016 haalden de palen gezamenlijk bijna 274 miljoen euro op. Overigens flitst een paal niet alleen op snelheid. Ook het negeren van een rood verkeerslicht kan je duur komen te staan.
maar idd delft dus een goede tweede plek, en info uit 2016 kan nu anders zijn natuurlijk :D

Die in hilversum zelfde situatie, haast tussen de bomen onzichtbaar 100m voor een stoplicht op een 4 baans weg waar je 50 mag :bag:

Luco
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Bericht door Luco » 03 apr 2020, 17:15

6,2 miljoen, lol, voor de gemeente of het rijk?

Martijn_bmw
Auto: BMW 435iA Gran Coupé

Bericht door Martijn_bmw » 03 apr 2020, 17:24

volgens mij gaan die flistboetes allemaal naar het Rijk.

Plaats reactie