Het grote forumdominee draadje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

De grote vind-ik poll

Ja in elke zin moet je “ik vind” erbij zetten
14
45%
Onzin. Forum is altijd mening. Klaar.
17
55%
 
Totaal aantal stemmen: 31

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door allen » 17 dec 2017, 20:25

Heb geen enkele moeite met René. Waarschijnlijk ben ik het met bijna alles oneens met hem, tot aan de autokeuze toe, maar boeien. Sinds zijn vertrek hebben we alleen nog die vruchteloze driecilinder suv meuk draadjes van JP. René had tenminste nog interessante projecten.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Peric » 17 dec 2017, 20:43

Daarmee doe je de andere projecten hier wel een beetje te kort.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door allen » 17 dec 2017, 20:48

Welke? :tooth:


Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door MParallel » 18 dec 2017, 01:23

Watsgeburt!?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door JP » 18 dec 2017, 03:13

:hammer: .... en bedankt Allen.....

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Robin » 18 dec 2017, 09:00

Er is allemaal niks gebeurd.

Maar Luca en GTRene zijn weg, die laatste al maanden.

Kortom, als bepaalde draadjes/links en info je niet bevalt/bevallen is het aan te raden gewoon niet te reageren.

Ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt. Schiet niet op.

En neen, Luca/GTRene/xxx hoeven geen voorkeursbehandeling of hoeven niet met pek en veren te worden besmeurd. Meten met twee maten niet, gelijke monniken gelijke kappen wel.

IMHO!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door allen » 18 dec 2017, 09:03

Sorry Robin, zal JP niet meer proberen weg te jagen. :blackeye:

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door duifjes.com. » 18 dec 2017, 09:06

Ik kom sinds 1999 op Gummen daarna DF, er komen en gaan mensen altijd zo geweest, ikzelf ook.

Als je niet tegen kritiek kunt, vooral niets posten.......

NEXT.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Robin » 18 dec 2017, 09:23

Zoiets dus:

Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door ///Joost » 18 dec 2017, 10:01

Leuk zo'n draadje. Het was ook wel een beetje nodig, maar volgens mij zit iedereen wel weer op één lijn. :tooth:

Ultieme kerstgedachte...group hug op DF.

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18531
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door ErikS » 18 dec 2017, 10:02

Is Luca serieus weg door een paar kansloze apen hier?

Eikels.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door tomgtr » 18 dec 2017, 10:15

Erik, dat is ook een beetje zouteloze kritiek. De kritiek die Luca kreeg was een stuk minder persoonlijk dan dat, degenen die kritiek hadden zijn loyale posters met een brede interesse. De kritiek was nou echt niet zo hard dat het een vertrek of dit soort teksten uit zou moeten roepen. Wat duifjes net poste en Robin is de andere kant van verhaal en ook terecht!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Macboy » 18 dec 2017, 10:18

Nee denk niet dat Luca weg is. Tijdelijk wellicht. Komt vast wel weer terug als ie echt weg is. Verder is een draadje weg wat niet weg had gemoeten, gebeurde niks wat niet door de beugel kan. Mijn boodschap uit het andere draadje heb ik gelukkig terug gekregen:

“Die kleur vind ik lelijk.”

Verder niks erbij. Dat is dus een voorbeeld van onnodige negatieve kritiek. Niks positiefs melden. Maar wel zeiken waar het kan terwijl iemand enthousiast zijn auto voorstelt. De topic starter wil gewoon horen dat zijn auto mooi is. Moet je dat dan om die reden doen ? Nee natuurlijk niet. Mag je dan wel zeggen dat je het niks vindt ? Ja tuurlijk mag dat. Maar je kon er ook voor kiezen helemaal niet te reageren. Want wie wordt er beter van het feit dat jij je mening mocht geven ?

Dus wat mij betreft als je iemand bent die:

- dat alleen in negatieve zin doet
- nooit in positieve zin een like geeft
- dan wel nooit een negatieve noot laat vergezellen van iets positiefs
- en dan dit ook nog eens bij herhaling doet
- en bij kritiek alleen antwoordt dat het een openbaar forum is

dan ben je in mijn beleving dus onnodig kritiek aan het geven. Je kon echter ook iets zeggen als:

“Mooie auto, welkom hier, zou zelf die kleur wellicht niet gekozen hebben”.

Voor de duidelijkheid: ik bedoel niemand specifiek met deze voorbeelden. In het Luca Stipt draadje ging dat volgens mij juist goed, ware het niet dat dat draadje een vervolg was op het andere draadje waar iedereen dit ook al een keer had aangegeven en hun mening had gegeven. Het is op de lange termijn dan sfeer verpestend.

Met kritiek geven is nooit iets kapot gegaan, maar het gaat wel om de wijze waarop. Dat was mijn bedoeling van dit draadje om dit even aan de orde te stellen. Het andere draadje was hier prima geschikt voor. De titel kon worden aangepast en konden we een keer wat fora en gedragsregels met elkaar bespreken. Want dat iets openbaar is betekent niet dat ook alles mag of moet.

Maar verplicht poeslief met elkaar doen slaat ook nergens op. Zon forum is het ook nooit geweest dus waarom zou je daar opeens bang voor hoeven zijn ? Het zelfreinigend vermogen van dit forum is extreem hoog. Dus ingrijpen is zelden of nooit nodig tenzij schelden, racisme, strafbare feiten of bescherming van een individu.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door ///Joost » 18 dec 2017, 10:19

Nou, dan post ik ook maar weer...

#teammacboy en #teamgijzert

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Macboy » 18 dec 2017, 10:22

:tooth:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Macboy » 18 dec 2017, 10:31

Trouwens ik weet dat er een paar mensen zijn die mijn forumdominee style ook niet kunnen waarderen. Mooie plek om dat ook maar eens hier aan de orde te stellen.

Mijn schrijf stijl is nu eenmaal zo dat lijkt alsof ik alles altijd weet en beter weet. Zo is het vaak niet bedoeld. Er zijn echter veel situaties waar ik vrij snel doorheb hoe de vork in de steel zit, waar anderen wellicht meer moeite mee hebben. Dat heeft vooral ook met mijn werk en denkpatronen te maken. Zodra je op het vlak van het recht bevindt, zeker als rechter, moet je vrij snel kunnen analyseren en een standpunt in kunnen nemen. Waar twee personen het met elkaar oneens zijn moet een rechter vrij snel weten wat wel en wat niet juist is. Het gebeurt in een rechtszaal niet dat een rechter beide partijen gelijk kan geven. Er zijn ook amper situaties waarbij dit nodig is. Dus kiezen voor één kant gaat dan heel snel en natuurlijk voor mij.

Zelf ben ik ook vrij goed in het analyseren van wat klopt en niet klopt. En welke kant dan de juiste kant is. Vanuit mijn natuurlijk gevoel voor rechtvaardigheid kan ik dat ook vrij goed duidelijk maken. Dat komt dan op sommigen negatief over. Vooral ook vanwege mijn schrijfstijl en discussie stijl. Het lijkt dan alsof ik aan het pleiten ben terwijl we gewoon op een forum zitten. Ik kan goed begrijpen dat sommigen daar niet op zitten te wachten en het ook gewoon irritant vinden.

Maar het is gewoon een verlengstuk van mijn vak en persoon. Wellicht helpt deze uitleg. En anders kan ik altijd minderen. Maar lastig, want ik kan niet tegen onrecht en onrechtvaardigheid. Daarom heb ik dit vak ook gekozen. En dat ben je dan 24 uur. Zit in je karakter denk ik. En dan val ik meteen terug in die rol. En dus ook op dit forum waarin het niet alleen over auto’s gaat.

Maar ik snap jullie wel dus sorry :thumbup:

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door duifjes.com. » 18 dec 2017, 10:40

Macboy schreef: 18 dec 2017, 10:31 Trouwens ik weet dat er een paar mensen zijn die mijn forumdominee style ook niet kunnen waarderen. Mooie plek om dat ook maar eens hier aan de orde te stellen.

Mijn schrijf stijl is nu eenmaal zo dat lijkt alsof ik alles altijd weet en beter weet. Zo is het vaak niet bedoeld. Er zijn echter veel situaties waar ik vrij snel doorheb hoe de vork in de steel zit, waar anderen wellicht meer moeite mee hebben. Dat heeft vooral ook met mijn werk en denkpatronen te maken. Zodra je op het vlak van het recht bevindt, zeker als rechter, moet je vrij snel kunnen analyseren en een standpunt in kunnen nemen. Waar twee personen het met elkaar oneens zijn moet een rechter vrij snel weten wat wel en wat niet juist is. Het gebeurt in een rechtszaal niet dat een rechter beide partijen gelijk kan geven. Er zijn ook amper situaties waarbij dit nodig is. Dus kiezen voor één kant gaat dan heel snel en natuurlijk voor mij.

Zelf ben ik ook vrij goed in het analyseren van wat klopt en niet klopt. En welke kant dan de juiste kant is. Vanuit mijn natuurlijk gevoel voor rechtvaardigheid kan ik dat ook vrij goed duidelijk maken. Dat komt dan op sommigen negatief over. Vooral ook vanwege mijn schrijfstijl en discussie stijl. Het lijkt dan alsof ik aan het pleiten ben terwijl we gewoon op een forum zitten. Ik kan goed begrijpen dat sommigen daar niet op zitten te wachten en het ook gewoon irritant vinden.

Maar het is gewoon een verlengstuk van mijn vak en persoon. Wellicht helpt deze uitleg. En anders kan ik altijd minderen. Maar lastig, want ik kan niet tegen onrecht en onrechtvaardigheid. Daarom heb ik dit vak ook gekozen. En dat ben je dan 24 uur. Zit in je karakter denk ik. En dan val ik meteen terug in die rol. En dus ook op dit forum waarin het niet alleen over auto’s gaat.

Maar ik snap jullie wel dus sorry :thumbup:

Vrij irritant idd, zeker omdat ik weet dat je vaak niet gelijk hebt.......

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Macboy » 18 dec 2017, 10:49

Onzinnig quoten in de post erna is pas irritant.....

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door frankie » 18 dec 2017, 10:53

Macboy schreef: 18 dec 2017, 10:49 Onzinnig quoten in de post erna is pas irritant.....
sorry

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Macboy » 18 dec 2017, 10:58

Mooie auto Frankie, welkom hier, zou zelf die kleur wellicht niet gekozen hebben.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door JP » 18 dec 2017, 10:59

allen schreef: 17 dec 2017, 20:25 Heb geen enkele moeite met René. Waarschijnlijk ben ik het met bijna alles oneens met hem, tot aan de autokeuze toe, maar boeien. Sinds zijn vertrek hebben we alleen nog die vruchteloze driecilinder suv meuk draadjes van JP. René had tenminste nog interessante projecten.
Even hier op terugkomen. Volgens mij post ik vrijwel alle meuk, ook snelle meuk.....

viewtopic.php?f=14&t=33754
viewtopic.php?f=20&t=34746
viewtopic.php?f=20&t=33862
viewtopic.php?f=13&t=34695
viewtopic.php?f=13&t=34424
viewtopic.php?f=13&t=33854
viewtopic.php?f=13&t=33738
viewtopic.php?f=15&t=33857

Dat DF's nieuwsafdeling in slaap is gevallen de laatste jaren, kan ik niets voor doen.... :tooth:
Macboy schreef: 18 dec 2017, 10:49 Onzinnig quoten in de post erna is pas irritant.....
#teammacboy !

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door duifjes.com. » 18 dec 2017, 11:00

frankie schreef: 18 dec 2017, 10:53
Macboy schreef: 18 dec 2017, 10:49 Onzinnig quoten in de post erna is pas irritant.....
sorry
slotje er maar op denk

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Macboy » 18 dec 2017, 11:05

Heerlijk dit soort draadjes :mrgreen:


smiley schreef: 16 dec 2017, 12:58 * Disclaimer. Deze opmerking werd met een knipoog geplaatst.
Mocht dit tot ongenoegen hebben geleid, spijt mij dit ten zeerste.
Evt ongenoegen naar mijn persoon kan hier viewtopic.php?f=9&t=34774 geventileerd worden.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12545
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Het grote zoutloze kritiek en excuses draadje

Bericht door Downforce Hans » 18 dec 2017, 12:07

duifjes.com. schreef: 18 dec 2017, 09:06 Ik kom sinds 1999 op Gummen daarna DF, er komen en gaan mensen altijd zo geweest, ikzelf ook.

Als je niet tegen kritiek kunt, vooral niets posten.......

NEXT.
Juist..........ehhh wanneer ga je weer........ :lol: :beer:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berrie, Majestic-12 [Bot], sitechris, SlowCo, vigilante en 406 gasten