Beveiliging rondom het huis

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Beveiliging rondom het huis

Bericht door 328Ti » 03 dec 2017, 08:56

Heren,

Tijd voor een serieus anti-zeik topic :kikker:

Wellicht is een beveiligingstopic eerder ter sprake gekomen (zoekfunctie kon ik ff niet vinden), echter staat de techniek ook niet stil.

Camera,s
Wat zijn jullie ervaringen van beveiliging rondom het huis? Ikzelf zit te denken aan camera,s rondom het huis. Niet dat ik het wil maar enerzijds heb ik redelijk wat grond rondom het huis, losse garage en anderzijds - te erg om het gevoel zo te benoemen - wordt 500mtr bij ons vandaan een AZC gerealiseerd á 600 asielzoekers. Ik snap de situatie en ga ook niet in protest, echter wel bang voor inbraak c.q molest in de toekomst.

Ik ben op zoek naar een autonoom systeem waar ik niet maandelijks aan een abbo vastzit. ( in de cloud opslaan is dan denk ik gelijk vd baan?)

Maar goed, er worden veel setjes aangeboden van conrad, bol.com tot aan premium Bascom sets. Ik ben redelijk technisch onderlegd, kan redelijk wat zelf maar weet niet wat nu een kwalitatief goed setje is (ook snachts!). Hulp gevraagd!

Zelf al wat gelezen op tweakers:
https://tweakers.net/reviews/3951/last/ ... 2#reacties

Ander soort beveiliging
Tevens wordt er binnenkort een aanbouw gerealiseerd en worden nieuwe en bestaande toegangsdeuren uitgevoerd met 3-traps sloten en skg scharnieren etc. Maarja, dat is bijna de basis. Hoor wel dat de meeste cilinder met kinderlijk gemak eruit getrokken wordt met een soort van kurketrekker? Verder hoe om te gaan met ouderwetse garagedeuren, toegangsdeuren wel/niet etc etc. Iemand advies of andere ideeën?

Moet natuurlijk geen fort worden.... :TV kijken:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door 350 Z » 03 dec 2017, 09:37

Zinloos, Afrikanen zijn als de dood voor honden! Camera houd ze niet tegen en de politie doet er ook niks mee.
Kwam gisteren er 2 tegen die door de modder over de sloot sprongen om maar niet langs mijn hondjes te moeten lopen zo bang waren ze. Ik riep nog ze doen niks. Dus schaf een flinke hond aan.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Luco » 03 dec 2017, 10:14

als je afrikanen wilt weren, neem een boerboel uit zuid afrika zelf, die werden gefokt om donkere mensen te "bewaken".

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door alt » 03 dec 2017, 15:38

Zeker, een hond nemen.
Mohammedanen moeten als zij in de buurt van een hond komen heel veel extra bidden.
Ik dacht 2 of 4 weken met extra bidden.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Fabian » 03 dec 2017, 17:02

Ik ben er net ook weer druk mee....

Paar jaar geleden vorige huis zo goed als leeg gehaald, vorige week hier alleen de bovenverdieping bezocht en alle sierraden van vrouwlief (weer) meegenomen. Teringlijers. Zit met een vrouw die niet meer naar boven durft, niet alleen thuis durft te komen en niet alleen het huis af durft te sluiten :(

Hier komt dus ook serieus alarmsysteem, betere verlichting rondom en camera’s worden uitgebreid. Als het maar genoeg afschrikt dat ze niet ons maar de buren bezoeken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Arthur » 03 dec 2017, 20:34

Kloten man!

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door 350 Z » 03 dec 2017, 21:07

Zo heftig en sterkte met je vrouw

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Jussi » 03 dec 2017, 21:10

Ik heb een Duitse dog, waar menig mens van gaat lopen, maar die is zo lief als zijn kan en blaft ook niet.

Ik wil dus ook graag wat licht apparatuur in de tuin. Tips?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door WJ » 03 dec 2017, 21:16

Je kan van die LED lampen kopen met bewegingsensoren, is niet heel duur en kan je goed een deel mee verlichten.

https://www.buitenverlichtingshop.nl/pr ... -watt.html

Op Aliexpress en zulk soort sites zijn dit soort dingen nog wel wat goedkoper te vinden.
Laatst gewijzigd door WJ op 03 dec 2017, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Luco » 03 dec 2017, 21:18

ja vooral die goedkope nemen :bag: zooi is het.
Had drie van die goedkope, al twee stuk.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door WJ » 03 dec 2017, 21:20

Je moet er ook niet mee gooien.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door JP » 03 dec 2017, 21:27

Zoekt men beveiliging tegen inbraken (als je weg bent) of ook iets wat een veiliger gevoel geeft als 's nachts ingebroken wordt (zelfverdediging) ?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Luco » 03 dec 2017, 21:43

pistool

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door tomgtr » 03 dec 2017, 21:46

Pff dat is ruk Fabian, sterkte met afhandeling en verwerken!

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Mike R32 » 03 dec 2017, 21:49

Sterkte Fabian. Ik heb zo mijn eigen maatregelen genomen om mijn gezin te beschermen.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Booooh » 03 dec 2017, 21:50

Algemeen advies is dat goedkoop heel vaak duurkoop is, schaf degelijke camera's aan (Axis ofzo), verder is het niet zo ingewikkeld om de beelden naar een NAS te streamen binnen je netwerk, bekabelde camera's hebben de voorkeur.

En een hond is natuurlijk ook een mooie extra optie, is nog leuk/gezellig ook ;) ...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Downforce Hans » 03 dec 2017, 22:24

Ja, maar elke dag die chiuwawa uitlaten.........ik wordt er gek van.......

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door PeterB » 03 dec 2017, 22:43

Al jaren voor en achter camera's icm extra infrarood-stralers voor betere nachtbeelden. En in den beginne keurig volgens de privacy regels opgehangen( geen openbare weg, buren etc.)

Kon goed de remlichten zien van de A6, één nacht niet op de oprit geparkeerd en pleite...

Vervolgens de camera's anders opgehangen, meer zicht, gehele oprit en dan maar met een stukje buren etc.
Geruime tijd niets aan de hand, buiten de kat van de buren die met regelmaat van het garagedak naar beneden springt ;) .
Tot afgelopen april toen ik zondagsmorgens ontdekte dat er van zaterdag op zondag was ingebroken bij de buren( gedeelde oprit). Slot was opengebroken met de kerntrekmethode en de deur weer dicht getrokken.
Buren waren weekend weg, politie gebeld en voor de buren het gedoe verder afgehandeld.
En dan ga je de beelden terugkijken en zie je dat de "mannen" eerder op de avond bij de voorverkenning langs de oprit lopen en kijken naar de camera, herkenbaar in beeld( in kleur) ( oa schoenen en kleding) en 's nachts verschijnen ze ook weer even in beeld, maar dan in zwart-wit.( hoekje oprit van de buren wat nog net in beeld is)

Blijkt dat ze op hun gemak een uur binnen zijn geweest( datum en tijd wordt in beeld weergegeven he ;) ) en achteraf alleen naar troep hebben meegenomen, viel niets te halen..
Omdat dezelfde nacht er een aantal waren aangehouden met"slotenmakersgereedschap"( de parkers en de trekker) wilde de politie graag met spoed de beelden hebben.
Nah, vooruit dan maar he ;)
Maar ach, de zwart-wit en kleur beelden waren prima maar de kleur van kleding en schoenen ( Nike wordt veel verkocht) daar konden ze niets mee beginnen. ( eh ? Capuchon, bontkraag, postuur, het loopje duidelijk herkenbaar)

Ze zijn na verhoor weer heengezonden.
Hmmm...

Inmiddels laag wattage LEDlampen opgehangen, die dingen branden van zonsondergang tot zonsopgang en zorgen ervoor dat de camera's 24/7 in kleur opnemen ;)( de beeldsensors zijn zeer lichtgevoelig, 3 watt bij de voordeur geeft fantastisch beeld)

Op zich werkt het allemaal prima maar verwacht er geen wonderen van.
Goed hang-en sluitwerk is effectiever, zoals sloten met kerntrekbeveiliging, meerpuntssluiting in het kozijn van ramen en deuren, bovenlichten beveiligen met stalen strips etc. Glaslatten op deuren controleren( zal niet de eerste zijn waar de glaslatten aan de buitenzijde zitten..)

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door 328Ti » 03 dec 2017, 23:05

Fabian schreef: 03 dec 2017, 17:02 Ik ben er net ook weer druk mee....

Paar jaar geleden vorige huis zo goed als leeg gehaald, vorige week hier alleen de bovenverdieping bezocht en alle sierraden van vrouwlief (weer) meegenomen. Teringlijers. Zit met een vrouw die niet meer naar boven durft, niet alleen thuis durft te komen en niet alleen het huis af durft te sluiten :(

Hier komt dus ook serieus alarmsysteem, betere verlichting rondom en camera’s worden uitgebreid. Als het maar genoeg afschrikt dat ze niet ons maar de buren bezoeken.
Heftig verhaal man. Ik ken het van inbraak v/e auto. Ik geloofde het eerst gewoon niet. Voelde bevuild en gelijk auto verkocht. Met huis is lastiger..... Sterkte!

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door 328Ti » 03 dec 2017, 23:11

Bedankt voor de feesback heren. Een hond is idd beste oplossing echter zitten we in 2verdienersmodel plus kiddo. Wordt m niet. Lang een pitbull gehad (alles behalve wat de naam zegt, was echt een lieverd) en idd mooie tijd gehad met m helaas veel te kort. Maargoed was family hound maar was 90% bij mn ouders

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door 328Ti » 03 dec 2017, 23:12

Die cameras, iemand een idee welk merk ik moet voor kiezen?

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door Booooh » 03 dec 2017, 23:25

Ik heb een Axis camera hangen, hufterproof behuizing, goede ervaring mee, niet goedkoop. Wat volgens mij ook redelijk oké is (prijs/prestatie), zijn de Foscam IP camera's (kijk eens bij Coolblue of zo) ...

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door RutgerK » 04 dec 2017, 00:41

Ik heb een Nest camera. Doet het prima. Niet lang geleden werd er bij de buren in de nacht een raam ingegooid. Ik had alles op de camera staan en de beelden zijn ingezet bij de uiteindelijke veroordeling. Tegenwoordig hebben ze een 4K camera volgens mij.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door 328Ti » 04 dec 2017, 08:04

Ga ik dat even checken

Online
ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Beveiliging rondom het huis

Bericht door ErikS » 04 dec 2017, 08:09

Hier ook alles nieuw in topkwaliteit, HD, infrarood ed.
Werkt geweldig. Alleen hoop ik niet er ooit wat aan te hebben.

Aan de andere kant ben ik er niet zo gevoelig voor, ooit een insluiper achteraan gezeten & nooit last van gehad (gelukkig).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmielS60, Majestic-12 [Bot], MarcF, Semrush [Bot], Tom V en 269 gasten