Lang leve de open grenzen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Lang leve de open grenzen

Bericht door theo300pk+ » 30 nov 2017, 20:04

Mijn BMW M240i heb ik zoals altijd geparkeerd op de openbare weg vlak bij mijn huis.
De overweging om deze mogelijk populaire auto bij het dievengilde in een van de garageboxen te stallen heb ik niet opgevolgd.
Ik woon in een buurt waar ik nagenoeg nooit van een auto inbraak of diefstal heb gehoord. En iedere keer naar een garagebox te moeten gaan om de auto te gebruiken vind ik onpraktisch.

Helaas bleek vorige week de ruit van de bestuurdersportier te zijn ingeslagen en mijn stuur met airbag met flippers te zijn ontvreemd.
Laten maken en gisteren opgehaald.
Inmiddels had ik wel verhalen gehoord over een buurvrouw verderop uit wiens BMW 2 keer de navigatie was ontvreemd. En ook meer dan 20 jaar geleden een diefstal van een Porsche.
Enfin toch maar weer op straat geparkeerd.
Toch wel enigszins onbestendig gevoel omdat ik me realiseerde dat de daders kunnen verwachten dat mijn auto uiteraard weer met een nieuw stuur terugkomt. Ook had ik op Marktplaats heel veel aanbiedingen gezien van stuurtjes van BMW, Mercedes, Audi Volvo etc etc.
Met aannemelijke kans dat mijn stuurtje er inmiddels bij stond.

Vanochtend naar auto. Niets ingeslagen maar wederom stuur toch ontvreemd. Net zoals vorige keer heel clean zonder forceren of schade aan de stuurkolom. Ik heb wel eens iets gelezen over apparatuur waarmee je de signalen van de AB van auto's kan onderscheppen. Contact met mijn dealer bevestigde deze mogelijkheid. Blijkbaar ben ik gevolgd en sta nu op de kaart.
Ik heb een vermoeden dat de jongens weer gewoon gaan wachten om nog eens - dan het derde - stuur mee te nemen.

Ik weet niet wat ik nu verder ga doen. Auto in box of auto verkopen. Heb geen zin meer dit nog eens mee te maken.
Ik ben zo ontzettend pissig dat ik onvrijwillig tot een niet door mij gewenste beslissing wordt gedwongen.

Het drukt me wel met mijn neus op het feit dat dit NL anno 2017 is.
Ik weet uiteraard wel dat de maatschappij in NL niet meer zo veilig is vroeger, waarbij je werd beschermd door de overheid en rechtszekerheid had; je kon voor hulp aankloppen bij de overheid.. Inderdaad je kan de achterdeur van je huis niet meer openlaten, je auto voor je huis even open laten staan, je kinderen zomaar overal zonder gevaar laten gaan. Ook niet meer 's-avonds je vrijelijk kunnen bewegen. En in Amsterdam moet opletten voor zakkenrollers.
Je wordt nu door de overheid als een worst leeggeknepen en je moet ook niet aankloppen voor hulp.
Prioriteit en bakken met geld gaat naar de Europese eenwording en ongebreidelde toestroom van bevolkingsgroepen uit Afrika en andere delen van de wereld. Het geld klotst tegen de plinten en alles kan.

Onvermijdelijk is dat ook - en wel meer waarschijnlijk - de slechte elementen uit andere samenlevingen naar het land van melk en honing worden gelokt. Of het nu is elders uit Europa of Afrika of het oosten van Europa.

En de regie over wat er met ons gebeurd en wat we nog mogen wordt steeds meer bepaald door de niet democratisch gekozen en mmer uitdijende kliek zakkenvullers in Brussel die als dictators over ons en onze toekomst beslissen.
En hulp te verwachten van de ruggegraatloze nitwits van de overheid die alleen maar uit de ruif meevreten hoeven we niets te verwachten. Bovendien zijn deze lieden van de inteeltclub verantwoordelijk voor de niet meer terug te draaien asielindustrie waar nog eens tienduizenden mensen ook uit de ruif meevreten; en in feite een door de overheid gelegaliseerde organisatie is die met met liegen en bedriegen en verkrachten van ons rechtssysteem zoveel mogelijk toevloed uit de rest van de wereld willen legaliseren om tot in lengte van dagen zelf gegarandeerd te zijn van een rijkelijk belegde boterham.

Bedankt Brussel
Bedankt overheid.
Bedankt voor deze nieuwe maatschappij.

Theo

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door smiley » 30 nov 2017, 20:10

Heeft de bimmer keyless entry, en kun je de auto ook handmatig met de sleutel open maken?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door MartijnGizmo » 30 nov 2017, 20:11

GTRene?

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mrton » 30 nov 2017, 20:11

Kak van je auto.

In de rest kan ik me niet vinden.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Bram » 30 nov 2017, 20:25

Wat mrton zegt, je pleidooi over een verkracht rechtssysteem en open grenzen lijkt me onzin, je gejatte stuurwielen zwaar klote.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door alt » 30 nov 2017, 20:28

Ik weet niet zeker of dit werkt, maar ik heb begrepen dat je sleutels continue in verbinding proberen te staan met je auto.
Als dat zo is, kan je je sleutels in een kooi van Faraday doen, als je de sleutels thuis hebt liggen.
In een metalen doosje, misschien aluminiumfolie.
Google eens op dit idee.
https://www.qashqai-passion.nl/index.ph ... ic=8902.15

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Luco » 30 nov 2017, 20:37

Kut van de stuurtjes, maar de rest is gewoon onzin.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door alt » 30 nov 2017, 20:39

Een noodoplossing voor vannacht de batterijtjes uit de sleutels verwijderen.
Dan zenden de sleutels geen signaal uit.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door allen » 30 nov 2017, 20:42

En dan blijkt het straks een of andere kale arier geweest te zijn is het nog de schuld van Rutte dat z’n stuurtje weg is. Iets met eerst nadenken, dan typen? :verveeld:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door smiley » 30 nov 2017, 20:43

De hamvraag is denk ik of de 2e keer hetzelfde geintje is uitgehaald. Gebruik maken van keyless entry signal afvangen, of dat de eerder afgevangen code is hergebruikt.
Als het eerste het geval is, is het makkelijk op te lossen.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door PeterB » 30 nov 2017, 20:49

Gewoon een hoes over de auto.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door 328Ti » 30 nov 2017, 20:50

allen schreef: 30 nov 2017, 20:42 En dan blijkt het straks een of andere kale arier geweest te zijn is het nog de schuld van Rutte dat z’n stuurtje weg is. Iets met eerst nadenken, dan typen? :verveeld:
My thoughts also....

Maar blijft gewoon zwaar kut en wie het ook is, men moet van andermans eigendom afblijven. Ik zat het draadje door te lezen dacht heel even dat je een listige zet zou maken ri de dief en gehakt van ze zou maken.... dat zou mijn banale primaire gevoel zijn...

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Philipoo » 30 nov 2017, 21:26

Shotgun kopen en nachtje wakker blijven

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Riceaux » 30 nov 2017, 21:41

Gewoon weer laten tunen richting de 800 pk. Staat ie lekker veilig binnen bij de tjoener. :tooth:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Marc R » 30 nov 2017, 21:44

Ik kan me WEL vinden in je commentaar richting Brussel etc..... maar daar komt de rest over een paar jaar wel achter.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door JP » 30 nov 2017, 21:50

allen schreef: 30 nov 2017, 20:42 En dan blijkt het straks een of andere kale arier geweest te zijn is het nog de schuld van Rutte dat z’n stuurtje weg is. (...)
Ik heb niets pro oostblok (buiten wat Poolse collega's) maar vind het altijd frappant dat meteen gewezen wordt in die richting.
Alsof alle autodieven uit het Oostblok komen en gestolen auto's ook die kant op verscheept worden.
In NL worden vaak genoeg gestolen auto's en onderdelen gevonden. Wat is makkelijker dan hier de boel te slopen en verpatsen dan zo'n hete auto naar verweggistan te transporteren.

Online
Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Zed240 » 30 nov 2017, 22:16

Tsja kan me de frustratie goed voorstellen. Je koopt een peperdure auto, maar kunt die niet op straat laten staan omdat die continue wordt opengebroken of gejat. Vervolgens wil je aangifte doen (bij het politiebureau dat nog maar 2 ochtenden in de week geopend is) waar ze je waarschijnlijk amper serieus nemen, laat staan daadwerkelijk op actie overgaan. Je aangifte belandt gewoon op de grote stapel in de kast.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door tomgtr » 30 nov 2017, 22:22

Ik ben een groot voorstander van nuance. Als je kwaad of gefrustreerd bent kan je soms nogal ondoordacht en lomp je frustraties eruit knallen. Als je dat weet kan je beter tot 100 tellen. In het frans. Want zo'n stukje gefrustreerd vingerwijzen brengt je heel weinig en doet een beetje kinderlijk dom aan.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Sander-E46 » 30 nov 2017, 22:24

tomgtr schreef: 30 nov 2017, 22:22 Ik ben een groot voorstander van nuance. Als je kwaad of gefrustreerd bent kan je soms nogal ondoordacht en lomp je frustraties eruit knallen. Als je dat weet kan je beter tot 100 tellen. In het frans. Want zo'n stukje gefrustreerd vingerwijzen brengt je heel weinig en doet een beetje kinderlijk dom aan.
Eensch. Gelukkig komt dit verder nooit voor bij TS.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mrton » 30 nov 2017, 22:27

Marc R schreef: 30 nov 2017, 21:44 Ik kan me WEL vinden in je commentaar richting Brussel etc..... maar daar komt de rest over een paar jaar wel achter.
Ik knoeide net met melk in de keuken, kutbrussel, kutmoslims, kut-geen-M240i-voor de deur, kuthoes, kutrutte, kutmerkel...

Maar misschien zijn jullie echt wel helderdere geesten als dat de rest is. Ik vind het erg aannemelijk dat er voor Brussel, Moslims, Polen etc. geen criminaliteit was in Nederland. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Luco » 30 nov 2017, 22:29

Sander-E46 schreef: 30 nov 2017, 22:24
tomgtr schreef: 30 nov 2017, 22:22 Ik ben een groot voorstander van nuance. Als je kwaad of gefrustreerd bent kan je soms nogal ondoordacht en lomp je frustraties eruit knallen. Als je dat weet kan je beter tot 100 tellen. In het frans. Want zo'n stukje gefrustreerd vingerwijzen brengt je heel weinig en doet een beetje kinderlijk dom aan.
Eensch. Gelukkig komt dit verder nooit voor bij TS.
:lollerdelol: :lollerdelol:
Ik ken nog wel een advocaat, maar weet niet of die uit de tas wil komen.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Philipoo » 30 nov 2017, 22:33

tomgtr schreef: 30 nov 2017, 22:22 Ik ben een groot voorstander van nuance. Als je kwaad of gefrustreerd bent kan je soms nogal ondoordacht en lomp je frustraties eruit knallen. Als je dat weet kan je beter tot 100 tellen. In het frans. Want zo'n stukje gefrustreerd vingerwijzen brengt je heel weinig en doet een beetje kinderlijk dom aan.
Juist, dat dus. óf toch een shotgun kopen.

m3e30_chris
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door m3e30_chris » 30 nov 2017, 22:36


Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door WJ » 01 dec 2017, 00:00

Lang leve publieke fora.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Lang leve de open grenzen

Bericht door Mike R32 » 01 dec 2017, 00:03

Marc R schreef: 30 nov 2017, 21:44 Ik kan me WEL vinden in je commentaar richting Brussel etc..... maar daar komt de rest over een paar jaar wel achter.
+1.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, Gert-jan, Hielke, Majestic-12 [Bot], RS-Ron, TLRS en 396 gasten