Dampen ipv roken

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Dampen ipv roken

Bericht door Henk Jan » 07 mei 2019, 14:56

romo schreef: 07 mei 2019, 13:56
Henk Jan schreef: 07 mei 2019, 10:44 Dat je stofwisseling zou veranderen is BS. Roken onderdrukt echter wel je hongergevoel en als je stopt smaakt alles ook nog eens lekkerder met als gevolg dat mensen meer gaan eten en ook nog meer ter vervanging van een sigaret (snoepen, etc).


Egh, das bepaald geen BS.

De stofwisseling (metabolisme) verandert wel degelijk, bij een roker ligt het basaal metabolisme veel hoger dan een niet roker. Dat komt omdat de rook zoveel gifstoffen bevat dat het lijf met alle macht probeert die ASAP uit het lijf te krijgen. De manier daarvoor is om het metabolisme te verhogen.

Stop je met roken dan daalt het metabolisme, ga je ook nog snaaien om de sigaret te compenseren, dan gaat het dubbel op idd, de meeste stoppers komen daar om flink aan.
Voor zover ik het altijd begrepen heb speelt enkel de nicotine een rol in eventuele gewichtstoename of afname en zou dat effect zelfs te verwaarlozen zijn. De logische reden hiervoor zou zijn dat nicotine de hartslag licht verhoogd.

De belangrijkste reden van gewichtstoename blijft echter altijd het effect van het consumeren van meer (teveel) calorieën (dus voedsel) tov het verbruik. Wat overigens geldt voor iedereen, tenzij het een medische aandoening betreft.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Dampen ipv roken

Bericht door JP » 07 mei 2019, 15:02

Arthur schreef: 07 mei 2019, 13:49 Rokers zijn zeker een last :) Voordat je een cafe, restaurant, ziekenhuis in wilt moet je eerst door dat rookgordijn worstelen. Zit je op een zwoele zomerzaterdagavond op het terras van een restaurant en snijd je je biefstukje aan, steken de buren met 2-3 man sterk een peuk op. Ja, leven en laten leven maar ik vind dat niet kunnen.

Andere discussie ;)
Een biefstuk is net zo fout als een sjaggie roken. Een overheerlijke quinoaburger met aiolizaad en afgewerkt met wat aspergescheuten is veel gezonder en beter voor het milieu !

Andere discussie ook ja ;)

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Dampen ipv roken

Bericht door Auke M535i » 07 mei 2019, 15:31

Door dampen met nicotine ipv te roken veranderd je stofwisseling 100%! Je wordt dus zwaarder ook al eet je precies hetzelfde!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Dampen ipv roken

Bericht door Arthur » 07 mei 2019, 16:15

Elise schreef: 07 mei 2019, 14:54
Arthur schreef: 07 mei 2019, 13:49 Rokers zijn zeker een last :) Voordat je een cafe, restaurant, ziekenhuis in wilt moet je eerst door dat rookgordijn worstelen. Zit je op een zwoele zomerzaterdagavond op het terras van een restaurant en snijd je je biefstukje aan, steken de buren met 2-3 man sterk een peuk op. Ja, leven en laten leven maar ik vind dat niet kunnen.

Andere discussie ;)
Dus eigenlijk is het er allemaal flink op vooruit gegaan Arthur, vroeger zat je in een café of restaurant in de rook. Tegenwoordig hoef je alleen maar even door het rookgordijn heen en zit je lekker in een rookvrije ruimte. :tooth:
Idd, Elise. Andersom denken noemen ze dat ook wel :D Dus toch een 'win' voor de niet-rokers :lol:

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Dampen ipv roken

Bericht door Richardt. » 07 mei 2019, 16:40

Wat ik eigenlijk nooit hoor zijn de rokers die het allemaal wel best vinden en gewoon stevig blijven door roken en er niet over peinzen om te stoppen ook al zouden ze het kunnen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Dampen ipv roken

Bericht door tomgtr » 07 mei 2019, 16:58

Het is dan ook al 2019 he, tijd vliegt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Dampen ipv roken

Bericht door JP » 07 mei 2019, 16:59

Zijn dat dezelfde als diegene die steen en been klagen over de brandstofprijzen maar toch voor elke scheet de auto nemen ?

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Dampen ipv roken

Bericht door Elise » 07 mei 2019, 17:39

Richardt. schreef: 07 mei 2019, 16:40 Wat ik eigenlijk nooit hoor zijn de rokers die het allemaal wel best vinden en gewoon stevig blijven door roken en er niet over peinzen om te stoppen ook al zouden ze het kunnen.
Omdat iedere roker diep in zijn hart weet dat het allemaal slecht voor je is?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Dampen ipv roken

Bericht door romo » 07 mei 2019, 17:40

Henk Jan schreef: 07 mei 2019, 14:56
romo schreef: 07 mei 2019, 13:56
Henk Jan schreef: 07 mei 2019, 10:44 Dat je stofwisseling zou veranderen is BS. Roken onderdrukt echter wel je hongergevoel en als je stopt smaakt alles ook nog eens lekkerder met als gevolg dat mensen meer gaan eten en ook nog meer ter vervanging van een sigaret (snoepen, etc).


Egh, das bepaald geen BS.

De stofwisseling (metabolisme) verandert wel degelijk, bij een roker ligt het basaal metabolisme veel hoger dan een niet roker. Dat komt omdat de rook zoveel gifstoffen bevat dat het lijf met alle macht probeert die ASAP uit het lijf te krijgen. De manier daarvoor is om het metabolisme te verhogen.

Stop je met roken dan daalt het metabolisme, ga je ook nog snaaien om de sigaret te compenseren, dan gaat het dubbel op idd, de meeste stoppers komen daar om flink aan.
Voor zover ik het altijd begrepen heb speelt enkel de nicotine een rol in eventuele gewichtstoename of afname en zou dat effect zelfs te verwaarlozen zijn. De logische reden hiervoor zou zijn dat nicotine de hartslag licht verhoogd.

De belangrijkste reden van gewichtstoename blijft echter altijd het effect van het consumeren van meer (teveel) calorieën (dus voedsel) tov het verbruik. Wat overigens geldt voor iedereen, tenzij het een medische aandoening betreft.


Nicotine is een zeer giftige stof, die;

1 zeer verslavend werkt
2 samen met CO en Teer het lijf nog verder onder druk zet qua vergiftigingsgraad
3 samen het basaal metabolisme in een hogere versnelling zet

Het lijf zal alles doen die aangeboden gifstoffen z.s.m te lozen, het verdededings mechaniek is verhoging basaal metabolisme!

Het verhogen van het basaal metabolisme betreft ALLE cellen in het lijf (dus niet alleen je hartslag), je longen, je nieren, je darmen ( na een sigaretje in je mond komt de sigaar uit de kont :tooth: ), je spier en zenuw cellen, etc etc gaan allemaal in de hoogste versnelling.

Kortom; de roker rookt zich zelf mager, de stopper gaat hoe dan ook aankomen, ook als ie dezelfde hoeveelheid calorieën inneemt.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Dampen ipv roken

Bericht door Elise » 07 mei 2019, 17:44

romo schreef: 07 mei 2019, 17:40 na een sigaretje in je mond komt de sigaar uit de kont :tooth:
So true :lol:

's morgens de eerste samen met een bakkie .....kon je de klok op gelijk zetten :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Dampen ipv roken

Bericht door Opa » 07 mei 2019, 18:05

romo schreef: 07 mei 2019, 17:40 Kortom; de roker rookt zich zelf mager, de stopper gaat hoe dan ook aankomen, ook als ie dezelfde hoeveelheid calorieën inneemt.
Ik kwam ook aan.....ik woog ongeveer 81 à 82kg toen ik het ziekenhuis in ging en dat woog ik al een aantal jaren en eind januari was dat bijna 85kg, terwijl ik niet meer ben gaan eten.
Wel minder gaan bewegen door niet meer te werken, dus eind januari iets minder gaan eten en iets meer gaan bewegen en zit nu onder de 80kg, dat is dus minder dan net voor de operatie. :D

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Dampen ipv roken

Bericht door Luco » 08 mei 2019, 16:57

Toen we overstapten van roken naar dampen zijn we ook op het eten gaan letten, zat bijna aan de 110 kilo, nu op 95 en wil er nog 10 af, maar dat gaat niet zo hard.
Wat ik voornamelijk merk is dat ik nu gelijk ruik of iemand rookt, ongelofelijk dat ik ook altijd zo gestonken heb, dat besef ik me nu pas, echt erg, maar dat gezegd hebbende ga ik niet zeuren als er iemand zit te roken op een terras, ben trouwens benieuwd hoelang dat nog toegestaan wordt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Dampen ipv roken

Bericht door JP » 08 mei 2019, 17:52

Sowieso, eten op het terras.....dan zeker al die co2 op je bord. Misschien auto’s verbannen uit binnensteden ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bokkepoot, frankie, Majestic-12 [Bot], Rogerb, RS-Ron en 162 gasten