Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door dvh » 10 okt 2017, 11:40

Afbeelding
Wet Hillen gaat alleen over het laatste stukje hypotheek, restschuld is dan dus irrelevant.
Beter renderen kan iedereen dan wel, het is gratis geld. Ofwel je betaalt rente ofwel EWF, verder aflossen levert dus niets meer op (wat ook de reden voor die wet was). Onderstaand plaatje wat nu €0 is wordt dus €1500 (de kolom ernaast dan, het totaal)
Afbeelding

http://www.hypotheekbusinessclub.nl/ext ... m%2F&rea=0

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door tomgtr » 10 okt 2017, 12:53

frankie schreef: 10 okt 2017, 10:33 Alleen maakt het natuurlijk wel uit wie zijn vestzak en in welke broekzak. Als het uit mijn vestzak in de broekzak van een grote multinational gaat omdat het nieuwe kabinet wil stimuleren dat grote bedrijven zich in Nederland vestigen en daarvoor het VPB tarief gaan verlagen of zelfs helemaal afschaffen en ze daar wat budget voor nodig hebben.....
Als dat multinationals hier houdt of hiernaartoe trekt jaagt dat de banenmarkt aan wat salarisen doet stijgen. Voor elke maatregel is wat te zeggen of er iets tegen te hebben. Voorlopig vind ik het streven om belasting te vereenvoudigen in het streven naar flat tax niet verkeerd.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door frankie » 10 okt 2017, 13:20

Vereenvoudiging is natuurlijk meer dan nodig en dan meteen dat toeslagen systeem afschaffen. De vlaktaks, sja, voor het overgrote deel van de werkende Nederlanders is die er al....hier wordt dat redelijk duidelijk uitgelegd.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/de-so ... tingtarief

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door tomgtr » 10 okt 2017, 13:37

Ik snap dat in een sociaal land als Nederland er altijds iets is als een extra belasting voor de mensen die veel geld verdienen / hebben. Daar maak ik me niet zo druk om, ik maak me meer druk met alle reparatie toeslagen, reparatie extra belasting, reparatie aftrekposten etc. Dat is geld rondpompen en duizenden mensen die het moeten controleren/uitvoeren. Daar een einde aan maken zit de winst. Niet het tarief zelf. Zoals ik al eerder opmerkte, linksom of rechtsom betaal je het toch.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door allen » 10 okt 2017, 13:48

Wil jij die duizenden banen op de tocht zetten zodat we weer met hogere uitkeringen opgezadeld zitten dan? :kikker:

mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door mark123 » 10 okt 2017, 14:02


Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door Will F. » 10 okt 2017, 14:29

tomgtr schreef: 10 okt 2017, 13:37 Ik snap dat in een sociaal land als Nederland er altijds iets is als een extra belasting voor de mensen die veel geld verdienen / hebben. Daar maak ik me niet zo druk om, ik maak me meer druk met alle reparatie toeslagen, reparatie extra belasting, reparatie aftrekposten etc. Dat is geld rondpompen en duizenden mensen die het moeten controleren/uitvoeren. Daar een einde aan maken zit de winst. Niet het tarief zelf. Zoals ik al eerder opmerkte, linksom of rechtsom betaal je het toch.
100% mee eens.
In feite was het eigenwoningforfait een beperking v.d. veels te ruime HRA, nu wordt het verkocht als iedereen moet betalen om in zijn eigen zuur verdiende woning te mogen wonen, dus ook diegene die hebben 100% afgelost. Er was toch al zoiets als huizenbelasting in de vorm van O.Z.B.?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door tomgtr » 10 okt 2017, 14:35

allen schreef: 10 okt 2017, 13:48 Wil jij die duizenden banen op de tocht zetten zodat we weer met hogere uitkeringen opgezadeld zitten dan? :kikker:

Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt maar die zijn recentelijk al zelf weggegaan tegen een kleine vergoeding........

Helaas is alleen dumb en dumber die nog ver van hun pensioen af waren en echt te dom waren om in de normale samenleving een baan te vinden overgebleven.

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door Twist » 10 okt 2017, 15:59

tomgtr schreef: 10 okt 2017, 10:13 Weet je, het is vestzak broekzak. De overheid heeft x hoeveelheid geld nodig. Of je het er mee eens bent hoe het besteed wordt is een ander dingetje maar ok. Of je het nu via loonbelasting, BTW, vermogensbelasting, accijns etc etc binnehaalt maakt niet zoveel uit over de hele linie. Bij elke constructie heb je mensen die in een harder geraakte groep zitten en die roepen dan dat het oneerlijk is. Maar doe je het andersom dan betalen anderen relatief teveel. Minder bedeelden roepen al gauw dat beter vedienende of rijeken zwaarder belast moeten worden want die hebben toch al genoeg (hoewel dat meestal maar heel weinig opbrengt en meestal meer schade doet dan goed). Meer verdienenden roepen dat werk moet lonen en dat de werklozen maar moeten inleveren. En groenen roepen dat verbruik belast moet worden. Het is nooit goed. Nooit voor iedereen eerlijk. Maar het is wat het is. Linksom of rechtsom betaal je fors.
Bedankt voor dit tegengeluid! Het klinkt wel erg negatief met de 'graaiende overheid'. Het is een probleem van ons allemaal, en zij hebben de keuze gemaakt om het zo op te lossen. Een andere oplossing had ergens anders weer meer pijn gedaan.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door romo » 10 okt 2017, 16:01

Zolang is er van alles en nog wat door "toeslagen " gerepareerd moet worden is het fiscale stelsel in de basis niet kloppend. Kortom; leuk poging tot vlaktaks, maar het rondpompen blijft, dat moet snel afgelopen zijn want duur, onoverzichtelijk en vooral bij een correct werkend fiscaal stelsel niet nodig.

Voorts ben en blijf ik van mening dat de Euro te zwaar belast is, het snijden in eigen (overheids) vlees niet of nauwelijks van de grond komt. Is er een overheids tekort, dan belasten we meer. Dat schiet niet op uiteraard.

Dat gezegd hebbende vind ik de huidige "rechtse" oplossing beter dan een mogelijke meer "linkse"

We gaan zien hoe het uitpakt.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door allen » 10 okt 2017, 16:40

tomgtr schreef: 10 okt 2017, 14:35
allen schreef: 10 okt 2017, 13:48 Wil jij die duizenden banen op de tocht zetten zodat we weer met hogere uitkeringen opgezadeld zitten dan? :kikker:

Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt maar die zijn recentelijk al zelf weggegaan tegen een kleine vergoeding........

Helaas is alleen dumb en dumber die nog ver van hun pensioen af waren en echt te dom waren om in de normale samenleving een baan te vinden overgebleven.
Eerstvolgende Df meeting... Als je een tik op je muil krijgt heb je vast per ongeluk een Df'er zwaar beledigt. :tooth:
Maar even serieus. Figuurlijk voordringen voor je ontslag. Omgekeerde wereld.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door tomgtr » 10 okt 2017, 16:48

:tooth: :tooth: :tooth:

Oh ja dat kan ook nog. Sorry had m'n Gilles de la Tourette medicatie niet ingenomen. :crazy:

SlowCo
Berichten: 3536
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door SlowCo » 11 okt 2017, 14:50

http://daskapital.nl/2017/10/debunkdins ... .html#more

Vooral de reacties onder het stuk zijn weer verhelderend.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door Luco » 11 okt 2017, 14:55

allen schreef: 10 okt 2017, 16:40
tomgtr schreef: 10 okt 2017, 14:35
allen schreef: 10 okt 2017, 13:48 Wil jij die duizenden banen op de tocht zetten zodat we weer met hogere uitkeringen opgezadeld zitten dan? :kikker:

Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt maar die zijn recentelijk al zelf weggegaan tegen een kleine vergoeding........

Helaas is alleen dumb en dumber die nog ver van hun pensioen af waren en echt te dom waren om in de normale samenleving een baan te vinden overgebleven.
Eerstvolgende Df meeting... Als je een tik op je muil krijgt heb je vast per ongeluk een Df'er zwaar beledigt. :tooth:
Maar even serieus. Figuurlijk voordringen voor je ontslag. Omgekeerde wereld.
Het was nog veel erger na ontslag en dikke premie op vrijdag kwamen ze op maandag terug als zelfstandige met een vet uurloon. Belastingdienst, makkelijker kunnen we het niet maken.

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door Rnd » 11 okt 2017, 20:33

Afschaffing vindt geleidelijk plaats over 30 jaar en dan kan ik het begrijpen. Bij starten van het topic dacht ik dat het niet geleidelijk werd afgeschaft. Of het logisch is, is een tweede......maar op deze manier is het voor mensen wel op te brengen. Gepensioneerden van 75 zijn over 30 jaar verleden tijd, dus hebben er niet zo'n last van. Tenzij de geneeskunde zo hard gaat dat we binnen 30 jaar 120 worden.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door romo » 11 okt 2017, 21:19

^Dat is idd te verwachten, ouder worden, langer en meer betalen :tooth:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Wet Hillen wordt afgeschaft?!

Bericht door Will F. » 11 okt 2017, 22:24

letterlijk betalen tot je een ons weegt! :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Bram, Darudevampire, frankie, Martijn M, Philipoo, ThomasGTT en 195 gasten