Je 'recht' halen in Nederland..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door dvh » 21 sep 2017, 09:09

Nederland , rechtstaat.
Je mag zelf geen rechter spelen. Want dat wordt behandeld als een onvervalste minachting tegen Nederland zelf. Je kan beter 10 kilo cocaïne binnen smokkelen of de boel bedonderen dan zelf proberen voor jezelf op te komen.

2014.
Ik had een kei-leuke Vespa gekocht. Voor de fun.
Afbeelding

Op een dag kom ik thuis van het boodschappen doen met mijn vrouw en er ging een alarm af. Ze zegt nog van: 'ga eens kijken'. Dus ik kijken. En ja hoor. Peppie en Kokkie zijn bezig in mijn tuin mijn scooter weg te halen. De scooter zat goed vast dus het ging zomaar niet.
Ik loop vol verbazing met 2 boodschappentassen in mijn hand op die gasten af. Waarvan de grootste nog iets roept naar mij van: 'verzekeringswerk jongug'..

Ik keek hem aan. Het werd langzaam zwart voor mijn ogen. En voor ik het wist rende de mannen terug naar hun busje en lanceer ik nog net voordat hij kon instappen een volle fles Fanta op zijn voorhoofd waar vandaag de dag het bewijs waarschijnlijk nog van te ontdekken is. Samen met ze spring ik de bus in. Ik geef en ontvang wat klappen en stompen en wordt door 2 man ( die 2x zo groot zijn als ik ) de bus uitgetrapt. Ze starten de bus en kan nog net op tijd wegspringen om niet omver gereden te worden. Omdat ik net als half Nederland altijd met een mobieltje in mijn hand loop kan ik hem net op tijd uit mijn zak trekken om een foto te maken van het busje toen ze wegreden..

Afbeelding

De sukkel kijkt nog even door zijn raampje om te kijken waar ik ergens ben

Afbeelding

Mijn vrouw belt de politie en ik pak uit de schuur snel wat ijzerwerk en probeer ze nog achterna te gaan om terug te vinden. Helaas niet gelukt. De scooter hebben ze niet kunnen stelen maar lag behoorlijk beschadigd ondersteboven in mijn tuin.

Politie geweest.. aangifte gedaan.. ect. Maar het schiet zoals je kan verwachten niet zo op. Ik ga die dagen erna zelf op onderzoek uit en ik vind het busje terug op google ( cach )

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik bel naar dat autobedrijf. En zij hebben enkele dagen daarvoor het busje verkocht aan persoon X. Dat is dus de boef. Politie had nog niks ondernomen dus ik bel netjes naar ze en geef in feite op een presenteerblaadje alles aan ze door.

Uiteindelijk zijn die mannen opgepakt. Ik moest een schadeformulier maken. Dus ben gewoon naar de fietsenmaker geweest waar ik de scooter gekocht had. Plaatwerk v/d scooter is van staal dus moet net als bij een auto uitgedeukt + gespoten worden. Was toch iets van 650/700 ex btw schade. Zo'n Vespa is ook niet heel goedkoop zeg maar. Dus ik netjes alles ingeleverd. Het heeft daarna bijna een jaar geduurd voordat de rechtszaak begon. Ze zijn schuldig bevonden. Echter. Zijn ze gelijk daarna in hoger beroep gegaan. Wat betekend dat de gehele zaak onderop de stapel terecht komt en er absoluut geen haast meer bij is betreft de rechter/het recht in Nederland/of wie dan ook.

We leven nu in 09-17. Het voorval was ergens half 2014. Ik heb geen cent ontvangen van de schuldige. En van de politie/rechtbank of wie dan ook hoor ik al jaren niks meer. Heb uiteraard in de loop der jaren een paar keer gebeld om poolshoogte te nemen. Maar dan word je nog net niet uitgelachen aan de telefoon wanneer je simpelweg vraagt of er enige kijk op de zaak is wanneer het afgerond zou worden?

Het recht in Nederland :-)
Met anders woorden. De volgende keer pak ik éérst het ijzerwerk uit de schuur. En mocht ik daarvoor voor de rechter komen ga ik ook in hoger beroep. Ik laat misschien mijn broek nog even zakken voor de rechter zodat ik nog wat lol heb voor de gemiste centen.
Laatst gewijzigd door dvh op 21 sep 2017, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door ///Joost » 21 sep 2017, 09:15

Goed gedaan, Fanta is toch niet te zuipen... :tooth:

Zonder gekheid, belachelijk natuurlijk, maar ik denk tegelijkertijd dat niemand hiervan staat te kijken. Er is een hoop achteruit gegaan in NL en de rechtstpraak is een exact voorbeeld hiervan. Zulk tuig van de richel zou gewoon niet eens in hoger beroep moeten kunnen gaan, gezien het relatief simpele vergrijp (i.t.t. moord/doodslag e.d.) en de duidelijke documentatie die jij hebt aangeleverd.

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Tom » 21 sep 2017, 09:27

Ongelofelijk zoiets...

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door JeroenT » 21 sep 2017, 09:29

Mailtje sturen naar Hart van Nederland.
Peter Rrrrrrrrrrrrrrrrrr de Vries bellen.
Etc...

Let op, dan kan het opeens wel, want media..
En dan komt er vast ook een scooter leverancier die je een gratis Vespa wil leveren. Want reclame. :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door dvh » 21 sep 2017, 09:33

Haha, ja. Maar in die publiciteit heb ik geen zin.
Het is ook niet zo dat ik financieel erdoor in de problemen kom dus heb al snel zoiets van: 'laat maar'.
Zoals Joost al zegt. Het was van te voren te verwachten. Ik was al sceptisch betreft aangifte doen. Dat is niks veranderd.

Maar ergens is het natuurlijk te gek voor woorden. Op heterdaad iemand betrappen. Weten wie het zijn. Weten waar ze wonen. Ik ben nog in staat geweest om met wat vrienden langs te gaan.. Maar dan had ik problemen met mijn vrouw gekregen en daarom niet gedaan. Maar if not.. zou ik het gewoon doen.

Snap wel dat het een soort wild westen wordt op deze manier. Maar komop rechtstaat Nederland. Doe er gewoon wat aan dan..

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door indobesar » 21 sep 2017, 09:33

Bizar...
Welkom in de verloedering van de rechtstaat.

Misschien toch een hond of een paar ganzen op je erf laten lopen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Niels » 21 sep 2017, 09:43

Frustratie ten top. Daarnaast, had je iemand verwond dan was je nog dader ook. Ik heb echt 0,0 vertrouwen in de rechtsstaat NL..... je bent pas crimineel als je een vast adres hebt en een inkomen, anders wordt het men te lastig om iets te halen c.q. te veroordelen en het moet wel rendabel zijn in BV NL.... :tooth:

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Robin » 21 sep 2017, 11:05

Ik herinner me dat verhaal van jou nog David.

Verder valt er totnutoe weinig aan toe te voegen wat hierboven wordt gezegd.


edit, je hebt kleine criminaliteit: Zoals deze teringlijers etc
En georganiseerde misdaad: Den Haag/Brussel/banken/overheden/rechterlijke macht:)))))

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Hielke » 21 sep 2017, 11:49

Wat een verhaal. Wat een treurnis met justitie.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Jan-Willem » 21 sep 2017, 12:13

Flink balen zeg!

Dan had je dus beter de scooter kunnen laten stelen dan met de vervolg schade te kunnen zitten. :bag:

Lang leven de nederlandse rechtstaat.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Bram » 21 sep 2017, 17:42

Dat krijg je, als de overheid in al haar wijsheid besluit om te bezuinigen op de rechterlijke macht :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door JP » 21 sep 2017, 17:45

Was een fles Fanta light ?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Macboy » 21 sep 2017, 22:16

Erg onbegrijpelijke verhalen inderdaad. Ik zit er midden in en het is soms gewoon niet uit te leggen...

Hopelijk zal het recht zegevieren.... ook dat is vaak niet het geval....

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Robin » 22 sep 2017, 11:17

Mooi Macboy dat je in je korte betoog laat zien dat 'jij' ook wel eens vraagtekens zet bij de (uitvoering van) het recht.

Indirect dacht ik aan dit.
Rechters/OvJs zijn ook maar mensen. Praktisch gezien is er 'nooit' objectiviteit natuurlijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wraking

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door tomgtr » 22 sep 2017, 11:23

I begijp dat mensen niet voor eigen rechter mogen spelen, maar kan je dat nog zeggen als de echte rechters dit door tijdgebrek niet doen?

Robin
Berichten: 51375
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Robin » 22 sep 2017, 11:36

Continentaal recht (zoals hier) met wetboek in de hand vs
https://nl.wikipedia.org/wiki/Common_law
door jurisprudentie, laat al zien dat er met verschillende maten gemeten wordt en van 100% objectiviteit nooit sprake kan zijn.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door RJK » 22 sep 2017, 16:36

Kennis van mij paar jaar terug, is boer. Al twee maal de schuur leeg geroofd tot en met de zitmaaier aan toe. Op een nacht hoorde hij gerommel op het erf, maar gezien ie geen zin had om de ellende op te zoeken maar de politie gebeld. Die hadden alleen te melden dat er geen enkele auto in de buurt was en dat het wel even kon duren.

Na even gewacht te hebben belde hij de politie weer. Met de mededeling dat hij de bezoekers had gevonden en dat ze nu op een rijtje in de dam lagen te wachten op de politie en dat er geen haast meer bij was. Nu was er binnen vijf minuten een politie auto aanwezig. Ze hadden waarschijnlijk de jachtvergunning opgemerkt. Gasten liepen uiteraard nog gewoon op het erf rond en zijn ook opgepakt, da's mooi. Maar dat tweede belletje heeft ie nog wel wat ellende mee gehad :)

Triest dat het zo moet.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door tomgtr » 22 sep 2017, 16:39

Hahahahahahahaha geweldig!!!!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9101
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door smiley » 22 sep 2017, 17:02

Het protocol veranderd volgens mij als er wapens in het spel zijn.
Je roept gewoon dat je ze hartstikke doodschiet, en dan hang je op. Dan zijn ze er zo.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Luco » 22 sep 2017, 17:25

Laat gewoon de hond los en ik zie wel wanneer ze komen :-)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Bram » 22 sep 2017, 18:43

smiley schreef: 22 sep 2017, 17:02 Het protocol veranderd volgens mij als er wapens in het spel zijn.
Je roept gewoon dat je ze hartstikke doodschiet, en dan hang je op. Dan zijn ze er zo.
:roflol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door romo » 22 sep 2017, 18:50

smiley schreef: 22 sep 2017, 17:02 Het protocol veranderd volgens mij als er wapens in het spel zijn.
Je roept gewoon dat je ze hartstikke doodschiet, en dan hang je ze op. Dan zijn ze er zo.


Kleine aanvulling, dat je zeker weet dat ze in hogere sferen zijn :tooth:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1981
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door 350 Z » 22 sep 2017, 21:13

Bij inbreken ga ik pas kijken als ik niks meer hoor en mijn hondjes lekker aan ze hebben geknabbeld.
Inbreken doen ze hier maar 1 keer en dan nooit meer.
Ik kan er niks aan doen dat ze 2 hondjes van 60-65kg per stuk tegenkomen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door dvh » 22 sep 2017, 21:54

2 worstjes door de brievenbus en 30 minuten later kunnen ze vrolijk naar binnen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27884
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Je 'recht' halen in Nederland..

Bericht door Luco » 23 sep 2017, 08:46

dvh schreef: 22 sep 2017, 21:54 2 worstjes door de brievenbus en 30 minuten later kunnen ze vrolijk naar binnen.
Ligt eraan, die van ons pakt niks van een vreemde. (en we hebben geen brievenbus in de deur :tooth: )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 195 gasten