'zorg'verzekeraars

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
eBoonstra

Re: 'zorg'verzekeraars

Bericht door eBoonstra » 13 dec 2018, 09:54

Om nog even terug te komen op het zorgverzekeraars-verhaal.

Ik ben deze week overgestapt. Bijna mijn hele leven lang was ik een tevreden De Friesland-klant, maar dit jaar scheelde het 22 euro tov. Zilveren Kruis (waar ik ook nog iets betere polisvoorwaarden had). Ter info; bij DF had ik ook nog 10% collectiviteitskorting via mijn werkgever. Ja sorry, maar dat prijsverschil was mij net wat te gortig.

Crookie

Bericht door Crookie » 13 dec 2018, 13:52

hmzz ook maar even shoppen..

Riceaux

Bericht door Riceaux » 13 dec 2018, 18:25

Djessey schreef:
13 dec 2018, 08:38
Zoals iemand het mooi verwoordde

"Er zijn 49 zorgverzekeraars in Nederland. Dat betekent 49 x kantoren, 49 x huisstijlen, 49 x directeurs, 49 x marketing budgetten, 49 x onderhandelingen met zorgaanbieders, etc. En dan nog beweert men dat dit alles goedkoper is dan één nationaal zorgfonds. Zorg is geen marktproduct, en een patient is geen klant. Stop deze waanzin!"
Snap de strekking van je verhaal wel, maar er zijn maar 10 onafhankelijke zorgverzekeraars. De rest valt allemaal onder de vlag van een groter concern en doet niet z’n eigen onderhandelingen, heeft geen eigen beleid, meestal alleen een eigen klantenservice.

Afbeelding

Oftewel, Eeuwe zit nog steeds bij dezelfde verzekeraar. :tooth:

WJ

Bericht door WJ » 13 dec 2018, 18:32

Lol..

Anyway, iedereen naar DSW!

eBoonstra

Bericht door eBoonstra » 13 dec 2018, 21:35

Riceaux schreef:
13 dec 2018, 18:25
Ja eens, maar wel voor minder geld. Money talks.. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 14 dec 2018, 10:31

In Haifa , Israel zit dit ziekenhuis.
Je zult er maar liggen met jeuk aan je zilveren kruis(zit ik ook bij)

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 dec 2018, 18:20

Krijg de rambam :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jan 2019, 19:10

Eindelijk, de vinger op de zere plek!!

Vaak heb ik het hier genoemd, het wantrouwen, de verschrikkelijke schaalvergroting, de absurde administratieve lasten, professionals die niet meer hun primaire competenties mogen en kunnen uitvoeren. Het moet STOPPEN;

Martin Visser van de Financiële Telegraaf heeft het licht gezien, in zijn woorden; "het kwartje is gevallen"

https://www.telegraaf.nl/video/3004492/ ... r-managers

Luco
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Bericht door Luco » 09 jan 2019, 19:17

Riceaux schreef:
13 dec 2018, 18:25
Djessey schreef:
13 dec 2018, 08:38
Zoals iemand het mooi verwoordde

"Er zijn 49 zorgverzekeraars in Nederland. Dat betekent 49 x kantoren, 49 x huisstijlen, 49 x directeurs, 49 x marketing budgetten, 49 x onderhandelingen met zorgaanbieders, etc. En dan nog beweert men dat dit alles goedkoper is dan één nationaal zorgfonds. Zorg is geen marktproduct, en een patient is geen klant. Stop deze waanzin!"
Snap de strekking van je verhaal wel, maar er zijn maar 10 onafhankelijke zorgverzekeraars. De rest valt allemaal onder de vlag van een groter concern en doet niet z’n eigen onderhandelingen, heeft geen eigen beleid, meestal alleen een eigen klantenservice.

Afbeelding

Volgens mij verschillen de pakketten nogal ondanks dat ze onder een van de grotere vallen en dan zullen ze ook over moeten onderhandelen bij de zorgaanbieders hoor.

romo

Bericht door romo » 09 jan 2019, 19:55

^De pakketten, van kleine labels die vallen onder een grote verzekeraar, zijn veelal bijna gelijk qua vergoedingen/aantallen voor zorg verleners, de premies voor zorg verzekerden kunnen wel duidelijk verschillen.

Intussen nog meer perversheid in het systeem;

Teletekst 09-01-2019
Novartis maakte medicijn 6x zo duur

Farmaceut Novartis heeft een medicijn
tegen bepaalde tumoren bijna zes keer
zo duur gemaakt,meldt het Nederlands
Tijdschrift voor Geneeskunde.Lutetium
octreotaat kost 92.000 euro per kuur.

Het is ontwikkeld in het Erasmus MC en
kwam in handen van een Frans bedrijf,
dat voor 3,3 miljard euro werd gekocht
door Novartis.Dat heeft het alleenrecht
omdat het een 'weesgeneesmiddel' is.

Verzekeraar CZ spreekt van misbruik van
de regels en valsspelen.Novartis zegt
dat de Franse producent een belangrijke
bijdrage aan het middel heeft geleverd.
Drie ziekenhuizen blijven het medicijn
voorlopig zelf,goedkoper,maken.

Luco
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Bericht door Luco » 09 jan 2019, 20:29

romo schreef:
09 jan 2019, 19:55
^De pakketten, van kleine labels die vallen onder een grote verzekeraar, zijn veelal bijna gelijk qua vergoedingen/aantallen voor zorg verleners, de premies voor zorg verzekerden kunnen wel duidelijk verschillen.
Nou de ervaringen die ik hoor van bv de fysio is toch echt heel anders die met elk jaar met de grote onderhandelen, maar ook met de kleinere die onder dezelfde vlag vallen en ook meer/minder aantallen bieden.
Kan ook niet anders als de prijzen verschillen

romo

Bericht door romo » 09 jan 2019, 20:46

^Er wordt niet door individuele zorg verleners (1e lijns zorg, huisartsen, apothekers, tandartsen, fysio`s) onderhandeld met zorg verzekeraars, dat kan niet, (te complex) tekenen bij het kruisje. De enige optie als zorg verlener is om dan niet een contract met een X zorg verzekeraar te tekenen. Dit is bijna geheel onmogelijk als je collega`s verder op dit wel doen, dan ga je er bedrijfsmatig aan kapot.

De 2e lijn (ziekenhuis zorg) heeft ietwat meer power om te onderhandelen, maar komen er vaak ook bekaaid vanaf (of failliet)

De verschillen in premies voor verzekerden zitten hem in collectiviteiten, daar wil men in het Haagsche van af, paar jaar nog, dan bestaat dat ook niet meer.

Als er al verschillen zijn, dan is het marginaal.

Luco

Bericht door Luco » 09 jan 2019, 21:33

de fysio's hier hebben zich verenigd en inderdaad doen ze voor sommige verzekeraars niks als ze het niet eens worden, tot de klant gaat klagen dat die 30 km moet rijden voor de volgende, en dan kan het ineens wel, het is een rotte bende, dus ze onderhandelen wel degelijk en de verschillen in zorg en prijzen zijn voor hun zeker NIET marginaal.

Plaats reactie