Service, hoe het ook kan...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Service, hoe het ook kan...

Bericht door NSXRS » 08 sep 2017, 21:34

Maar eens een positief draadje over hoe service ook kan...

Ik heb een uitlees apparaatje/ boordcomputer van het merk Scangauge, deze pakt alles van de OBD2 aansluiting.

Lag sinds aanschaf ca 7-8J geleden in doos te wachten omdat de US auto waar ik toen voor bedoeld had om apparaatje daarop mede als KM snelheidmeter te gebruiken, niet door was gegaan.

Nu op de recent aangeschafte US Acura MDX alsnog in gebruik genomen maar... werkt moeizaam, kan blijkbaar niet goed omgaan met het modernere protocol vd nieuwere auto.

Gisteren Scangauge fabrikant/leverancier service dep. in de US benaderd, gemeld dat ik al een andere (nog oudere) unit van hun naar alle tevredenheid op een andere auto gebruik, maar deze nieuw uit doos 7 J oud dus op de MDX niet goed functioneert.

Probleem even wat info heen en weer gemaild met de service afdeling en nu net (dus binnen 1 dag nadat ik mij daar meldde) ontvang ik bericht dat omdat mijn unit te verouderde software heeft die ze niet zo op afstand kunnen aanpassen, geheel gratis een nieuw circuitboard EN voor de zekerheid een nieuwe aansluitkabel vanuit de US naar mij wordt opgestuurd, pakje is inmiddels al onderweg!

En dit ruim 7 jaar nadat ik de unit bij hun gekocht heb.. (OK, was nu na 7J nog nieuw in doos, maar dat kunnen zij niet verifiëren..)

DAT is TOP service!!! :clap:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door Arthur » 09 sep 2017, 00:15

Top!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door EvdP » 09 sep 2017, 09:45

Netjes!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door Macboy » 09 sep 2017, 22:43

Dat is nog eens service :thumbup:

Mits het geen grap van ze is en jij maar blijven wachten ...

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door NSXRS » 09 sep 2017, 22:58

Macboy schreef: 09 sep 2017, 22:43 Dat is nog eens service :thumbup:

Mits het geen grap van ze is en jij maar blijven wachten ...
UPS tracking is al te volgen, dus is onderweg :clap:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door Will F. » 09 sep 2017, 23:13

In de USA lopen ze al sinds vorige eeuw lichtjaren voor als het om after sales service gaat.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door Luco » 19 sep 2017, 21:56

Ook een voorbeeld van hoe het ook kan.

Van een kennis een Garmin nuvi 2595 gehad, aangezien in de audi en bmw navi zitten heb ik deze op het span gemonteerd, helaas werkt die niet met mijn cardioset, maar jammer dan kan ook lezen:-).
Ding is ergens van 2016.
Vorige week stopt het touch screen er ineens mee, serviceverzoek naaar Garmin gestuurd en netjes gezegd dat die op de motor gemonteerd zit.
Krijg ik van Garmin een servicenummer en moet hem opsturen, maandag netjes gedaan en nog gemaild dat ik geen factuur heb.
Vandaag al een mailtje dat die niet meer te repareren is en dat ik na overmaken van 31,46 een nieuwe opgestuurd krijg.

Dikke pluim voor Garmin dus.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door NSXRS » 19 sep 2017, 23:04

Pakketje uit de US na 1 week binnen, vervangen van het circuitboard was 5 min werk.
Functionaliteit van het nieuwe circuitboard is veel beter, er is o.a ook automaat olie temp weergave programmeerbaar, zodat deze bij slepen van zwaardere aanhangers in de gaten gehouden kan worden.
Bovendien: voor de hele oude ScanGaugeII versie (ca 10J oud) welke ik in mijn NSX gemonteerd heb zitten kon ik ook nieuwste circuitboard bestellen, deze krijg ik gratis, alleen verzendkosten hoef ik te betalen (ca 30 US) echt ongelofelijke service, voel mij bijna bezwaard dat ik het allemaal als service krijg.
Heb je een auto met OBD II aansluiting en wil je een kleine permanente display monteren waarmee je naast foutcode uitlezing ook allerlei motordata kan weergeven (er kunnen 4 data tegelijk op de display weergegeven worden) variërend van snelheid, boordcomputer functies tot inlaat/ uitlaat temp en veel meer, dan is dit apparaatje een absolute aanrader!!!!
https://www.scangauge.com/

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door smiley » 19 sep 2017, 23:14

Niks ten nadele van scangauge, maar met een mobieltje en een bluetooth obd dongle van een tientje kan dit ook.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Service, hoe het ook kan...

Bericht door NSXRS » 19 sep 2017, 23:28

smiley schreef: 19 sep 2017, 23:14 Niks ten nadele van scangauge, maar met een mobieltje en een bluetooth obd dongle van een tientje kan dit ook.
Dat klopt deels, maar ik heb met die goedkope bluetooth en wifi dingen hele slechte ervaringen, veel problemen met verbinden (werkt vaak gewoon niet, of telkens uitvallen) en als wel werkt, dan is je tel daarvoor in gebruik. Ik gebruik de tel liever voor Fllitsmeister en navigatie..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berrie, sitechris, SlowCo, vigilante en 408 gasten