Service, hoe het ook kan...
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Service, hoe het ook kan...
Maar eens een positief draadje over hoe service ook kan...
Ik heb een uitlees apparaatje/ boordcomputer van het merk Scangauge, deze pakt alles van de OBD2 aansluiting.
Lag sinds aanschaf ca 7-8J geleden in doos te wachten omdat de US auto waar ik toen voor bedoeld had om apparaatje daarop mede als KM snelheidmeter te gebruiken, niet door was gegaan.
Nu op de recent aangeschafte US Acura MDX alsnog in gebruik genomen maar... werkt moeizaam, kan blijkbaar niet goed omgaan met het modernere protocol vd nieuwere auto.
Gisteren Scangauge fabrikant/leverancier service dep. in de US benaderd, gemeld dat ik al een andere (nog oudere) unit van hun naar alle tevredenheid op een andere auto gebruik, maar deze nieuw uit doos 7 J oud dus op de MDX niet goed functioneert.
Probleem even wat info heen en weer gemaild met de service afdeling en nu net (dus binnen 1 dag nadat ik mij daar meldde) ontvang ik bericht dat omdat mijn unit te verouderde software heeft die ze niet zo op afstand kunnen aanpassen, geheel gratis een nieuw circuitboard EN voor de zekerheid een nieuwe aansluitkabel vanuit de US naar mij wordt opgestuurd, pakje is inmiddels al onderweg!
En dit ruim 7 jaar nadat ik de unit bij hun gekocht heb.. (OK, was nu na 7J nog nieuw in doos, maar dat kunnen zij niet verifiëren..)
DAT is TOP service!!!
Ik heb een uitlees apparaatje/ boordcomputer van het merk Scangauge, deze pakt alles van de OBD2 aansluiting.
Lag sinds aanschaf ca 7-8J geleden in doos te wachten omdat de US auto waar ik toen voor bedoeld had om apparaatje daarop mede als KM snelheidmeter te gebruiken, niet door was gegaan.
Nu op de recent aangeschafte US Acura MDX alsnog in gebruik genomen maar... werkt moeizaam, kan blijkbaar niet goed omgaan met het modernere protocol vd nieuwere auto.
Gisteren Scangauge fabrikant/leverancier service dep. in de US benaderd, gemeld dat ik al een andere (nog oudere) unit van hun naar alle tevredenheid op een andere auto gebruik, maar deze nieuw uit doos 7 J oud dus op de MDX niet goed functioneert.
Probleem even wat info heen en weer gemaild met de service afdeling en nu net (dus binnen 1 dag nadat ik mij daar meldde) ontvang ik bericht dat omdat mijn unit te verouderde software heeft die ze niet zo op afstand kunnen aanpassen, geheel gratis een nieuw circuitboard EN voor de zekerheid een nieuwe aansluitkabel vanuit de US naar mij wordt opgestuurd, pakje is inmiddels al onderweg!
En dit ruim 7 jaar nadat ik de unit bij hun gekocht heb.. (OK, was nu na 7J nog nieuw in doos, maar dat kunnen zij niet verifiëren..)
DAT is TOP service!!!
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Service, hoe het ook kan...
Netjes!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Service, hoe het ook kan...
Dat is nog eens service
Mits het geen grap van ze is en jij maar blijven wachten ...
Mits het geen grap van ze is en jij maar blijven wachten ...
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Service, hoe het ook kan...
In de USA lopen ze al sinds vorige eeuw lichtjaren voor als het om after sales service gaat.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Service, hoe het ook kan...
Ook een voorbeeld van hoe het ook kan.
Van een kennis een Garmin nuvi 2595 gehad, aangezien in de audi en bmw navi zitten heb ik deze op het span gemonteerd, helaas werkt die niet met mijn cardioset, maar jammer dan kan ook lezen:-).
Ding is ergens van 2016.
Vorige week stopt het touch screen er ineens mee, serviceverzoek naaar Garmin gestuurd en netjes gezegd dat die op de motor gemonteerd zit.
Krijg ik van Garmin een servicenummer en moet hem opsturen, maandag netjes gedaan en nog gemaild dat ik geen factuur heb.
Vandaag al een mailtje dat die niet meer te repareren is en dat ik na overmaken van 31,46 een nieuwe opgestuurd krijg.
Dikke pluim voor Garmin dus.
Van een kennis een Garmin nuvi 2595 gehad, aangezien in de audi en bmw navi zitten heb ik deze op het span gemonteerd, helaas werkt die niet met mijn cardioset, maar jammer dan kan ook lezen:-).
Ding is ergens van 2016.
Vorige week stopt het touch screen er ineens mee, serviceverzoek naaar Garmin gestuurd en netjes gezegd dat die op de motor gemonteerd zit.
Krijg ik van Garmin een servicenummer en moet hem opsturen, maandag netjes gedaan en nog gemaild dat ik geen factuur heb.
Vandaag al een mailtje dat die niet meer te repareren is en dat ik na overmaken van 31,46 een nieuwe opgestuurd krijg.
Dikke pluim voor Garmin dus.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Service, hoe het ook kan...
Pakketje uit de US na 1 week binnen, vervangen van het circuitboard was 5 min werk.
Functionaliteit van het nieuwe circuitboard is veel beter, er is o.a ook automaat olie temp weergave programmeerbaar, zodat deze bij slepen van zwaardere aanhangers in de gaten gehouden kan worden.
Bovendien: voor de hele oude ScanGaugeII versie (ca 10J oud) welke ik in mijn NSX gemonteerd heb zitten kon ik ook nieuwste circuitboard bestellen, deze krijg ik gratis, alleen verzendkosten hoef ik te betalen (ca 30 US) echt ongelofelijke service, voel mij bijna bezwaard dat ik het allemaal als service krijg.
Heb je een auto met OBD II aansluiting en wil je een kleine permanente display monteren waarmee je naast foutcode uitlezing ook allerlei motordata kan weergeven (er kunnen 4 data tegelijk op de display weergegeven worden) variërend van snelheid, boordcomputer functies tot inlaat/ uitlaat temp en veel meer, dan is dit apparaatje een absolute aanrader!!!!
https://www.scangauge.com/
Functionaliteit van het nieuwe circuitboard is veel beter, er is o.a ook automaat olie temp weergave programmeerbaar, zodat deze bij slepen van zwaardere aanhangers in de gaten gehouden kan worden.
Bovendien: voor de hele oude ScanGaugeII versie (ca 10J oud) welke ik in mijn NSX gemonteerd heb zitten kon ik ook nieuwste circuitboard bestellen, deze krijg ik gratis, alleen verzendkosten hoef ik te betalen (ca 30 US) echt ongelofelijke service, voel mij bijna bezwaard dat ik het allemaal als service krijg.
Heb je een auto met OBD II aansluiting en wil je een kleine permanente display monteren waarmee je naast foutcode uitlezing ook allerlei motordata kan weergeven (er kunnen 4 data tegelijk op de display weergegeven worden) variërend van snelheid, boordcomputer functies tot inlaat/ uitlaat temp en veel meer, dan is dit apparaatje een absolute aanrader!!!!
https://www.scangauge.com/
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Service, hoe het ook kan...
Niks ten nadele van scangauge, maar met een mobieltje en een bluetooth obd dongle van een tientje kan dit ook.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Service, hoe het ook kan...
Dat klopt deels, maar ik heb met die goedkope bluetooth en wifi dingen hele slechte ervaringen, veel problemen met verbinden (werkt vaak gewoon niet, of telkens uitvallen) en als wel werkt, dan is je tel daarvoor in gebruik. Ik gebruik de tel liever voor Fllitsmeister en navigatie..