Grindvloeren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Grindvloeren

Bericht door Martijn_bmw » 31 jan 2021, 10:52

Luco schreef: 31 jan 2021, 10:50
Arthur schreef: 31 jan 2021, 10:42 @Barend: die verhalen hoor ik ook van mensen met een nieuwbouwhuis of na een verbouwing.
Ergens wel logisch, een nieuwbouwhuis heeft minimaal 1 jaar nodig om het overtollig vocht kwijt te raken, zon 3 tot 4 duizend liter.
Ze adviseren niet voor niks om het eerste jaar bouwbehang te gebruiken, maar nee, we willen stucwerk, spuitwerk en fancy vloeren, ja als dan al het vocht er langzaam uittrekt ontstaan er krimpscheuren, en het meeste stucwerk en ook gietvloeren kunnen dit niet opvangen en krijg je dus scheuren.

Met verbouw is het meestal als er een aanbouw wordt gezet, op de scheiding ontstaan ook scheuren vanwege krimp of zetting.
Het klinkt idd logisch andere kant snap ik mensen ook, dan heb je feitelijk 2x een verhuizing. Eerst ga je er in een jaar leven /wachten dan moet alles er weer uit om dan pas alles naar je zin te maken. Maar vanuit technisch oogpunt wel de beste optie ja.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Grindvloeren

Bericht door Arthur » 31 jan 2021, 10:53

Klopt, Luco. Wil alleen maar aangeven dat je hierover dus wel goed moet nadenken. En Shakes is aan het bouwen... Tenzij het een langdurig project mag worden, anders zou ik een gietvloer overslaan.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Grindvloeren

Bericht door Shakes » 31 jan 2021, 11:42

Pu Gietvloer is geen optie.

Ze zijn hier nu bezig met de scheuren in de muur. Nieuwbouw en na 8 jaar is er wel wat te fixen. Alles nu strak maken voor de verkoop. Hebben we die zorg over een x aantal maanden niet meer.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Grindvloeren

Bericht door Luco » 31 jan 2021, 11:43

Shakes schreef: 31 jan 2021, 11:42 Pu Gietvloer is geen optie.

Ze zijn hier nu bezig met de scheuren in de muur. Nieuwbouw en na 8 jaar is er wel wat te fixen. Alles nu strak maken voor de verkoop. Hebben we die zorg over een x aantal maanden niet meer.
Dan moet je een scheuroverbruggende nemen van BASF of Triflex.
Maar die red je bij lange na niet voor 5 tientjes.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Grindvloeren

Bericht door Shakes » 31 jan 2021, 11:55

Morgen hebben we de eerste afspraak staan voor de vloer. Eens kijken of daar wijzer vertrekken. Ik heb denk ik minder issues met een scheur in een beton vloer dan Pu.

Online
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Grindvloeren

Bericht door Will F. » 31 jan 2021, 17:17

Ik heb n inmiddels 2 jaar oud nieuwbouw huis, beneden met die flex scheuroverbruggende laag op de epoxy scrap laag. Epoxy laag moest 2x bij mij omdat de vloer nogal zoog. Boven zonder scheuroverbruggende laag. Alhouwel ik in het stuc werk scheuren heb is de vloer probleemloos. Huis was veel te nat bij oplevering en toch in 6 weken vloer wanden en keuken erin. Vloer wel als laatste. Epi in houten is zeker kwaliteit maar niet goedkoop. Heb nogwel n 1pitter die dit al 30 jaar doet voor je. Rijnmond zuid.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Grindvloeren

Bericht door Shakes » 07 mar 2021, 18:35

Stuur maar door. Iets later dan gepland maar wat een gedoe. Had iemand op het oog voor de vloer maar werd een beetje gek van het gehannes over de prijs en de communicatie. We werden meer een hulplijn dan een klant. #alcohol.

Nu met een schuin oog ook kijkend naar een eiken mozaïek vloer. Stukje jeugdsentiment maar nog steeds gaaf. We hebben de tijd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, RS-Ron, Will F. en 164 gasten