Welke DFrs werken er in de Automotive?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door indobesar » 10 aug 2017, 14:33

Tomj schreef: 08 aug 2017, 22:24 Ik werk bij Punch Powertrain, het vroegere DAF/VOLVO/ZF Sint-Truiden. Wij maken CVT's voor de aziatische markt. We hebben allerhande projecten in de pijplijn waaronder ook DCT's en hybride aandrijflijnen en elektromotoren. Ik werk zelf aan 2 CVT projecten als een soort coördinator van het aankoop/sourcinggebeuren. Het stikt bij ons van de Nederlanders :D
Leuk! ook in vestiging in NL (EHV) toch?
Tijdje terug met iemand gesproken die verantwoordelijk is voor R&D team. Interessant bedrijf!

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Tomj » 10 aug 2017, 16:05

indobesar schreef: 10 aug 2017, 14:33
Tomj schreef: 08 aug 2017, 22:24 Ik werk bij Punch Powertrain, het vroegere DAF/VOLVO/ZF Sint-Truiden. Wij maken CVT's voor de aziatische markt. We hebben allerhande projecten in de pijplijn waaronder ook DCT's en hybride aandrijflijnen en elektromotoren. Ik werk zelf aan 2 CVT projecten als een soort coördinator van het aankoop/sourcinggebeuren. Het stikt bij ons van de Nederlanders :D
Leuk! ook in vestiging in NL (EHV) toch?
Tijdje terug met iemand gesproken die verantwoordelijk is voor R&D team. Interessant bedrijf!
Klopt, Sint Truiden, Eindhoven, Pune, Nanjing en nog ergens in Malaysia.
Sinds kort hebben we ook een vestiging in Duitsland , die maakten een aantal delen voor de Bugatti Chiron, nu gaan ze proto onderdelen voor Chinese versnellingsbakken maken :D

Wie heb je gesproken? :)

la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door la_fusion » 10 aug 2017, 17:07

Hier ook enigszins betrokken bij de automotive. Werk als software engineer voor een detacheerder en mijn huidige opdracht is al een tijdje bij TomTom. Het gedeelte waar ik werk maakt aanpassingen in de TomTom software specifiek voor klanten. Zo ben ik lang bezig(geweest) voor Volvo Trucks om o.a. bediening via het stuur(incl highlights) mogelijk te maken maar ook wat demo's en apps aan te passen voor andere klanten. Eerder al met de automotive in aanraking gekomen met projecten voor geavanceerde cruise control system(middels o.a. software reden 7 Priussen op geringe afstand(parkeerafstand) van elkaar naar aanleiding van de snelheid van de voorste auto) en ben ik bezig geweest met meerdere (verkeers)simulatie pakketten.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Macboy » 10 aug 2017, 17:40

Leuk Thomas :thumbup:

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Dickh. » 11 aug 2017, 07:03

Ik spendeer 90% van mijn tijd achter het stuur van een Ford F150 met een gesloten PRG trailer erachter en transporteer daar meestal exclusive auto's mee door vrijwel geheel Europa. Tot mijn vaste opdrachtgevers behoren onder meer Axel Schuette Fine Cars, Thomas Schmitz en CARS Europe. Vooral buitenlandse bedrijven dus. Heel leuk werk. Kom bij mooie bedrijven en interessante mensen. En daarnaast natuurlijk de kans om de prachtigste auto's van heel nabij te mogen bekijken.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Martin van der Zwaard » 11 aug 2017, 08:53

Lijkt me zeker mooi werk Dick. Wel veel van huis denk. Moet je van houden.

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Robin » 11 aug 2017, 09:37

Ja Dick is enthousiast daarover weet ik irl. Mooi Dick. Speciale karren om je heen. Speciale eigenaren. Maar wel verantwoording met die trailer met inhoud achter je.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Niels » 11 aug 2017, 11:18

la_fusion schreef: 10 aug 2017, 17:07 Hier ook enigszins betrokken bij de automotive. Werk als software engineer voor een detacheerder en mijn huidige opdracht is al een tijdje bij TomTom. Het gedeelte waar ik werk maakt aanpassingen in de TomTom software specifiek voor klanten. Zo ben ik lang bezig(geweest) voor Volvo Trucks om o.a. bediening via het stuur(incl highlights) mogelijk te maken maar ook wat demo's en apps aan te passen voor andere klanten. Eerder al met de automotive in aanraking gekomen met projecten voor geavanceerde cruise control system(middels o.a. software reden 7 Priussen op geringe afstand(parkeerafstand) van elkaar naar aanleiding van de snelheid van de voorste auto) en ben ik bezig geweest met meerdere (verkeers)simulatie pakketten.
Interessant! Ook gaaf om je theoretische kennis in de praktijk toe te kunnen passen lijkt me.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door TurboPatrick » 15 okt 2017, 16:39

Ik heb eenmalig in de automotive gewerkt. Bij autohaag zeeuw renault in Zoetermeer als junior service adviseur ik leerde de fijne kneepjes van het vak en dat ging hartstikke goed! Totdat ik werd overgeplaatst naar een vestiging in Leidschendam om als magazijnmedewerker aan de slag te gaan in een rommelige magazijn zonder enig kennis hoe ik dat moest opbouwen. Ik had geen idee hoe alles werkte met de onderdeelnummers. In feite hebben ze gewacht tot ik een grote fout had gemaakt en dan hebben ze mij ontslagen. Verder heb ik veel ervaringen opgebouwd in de automaterialen en truckmaterialen als commercieel medewerker en bezorger. Nu probeer ik in de automotive terug te komen als partsmedewerker of service adviseur maar ze zeggen allemaal dat ik niet de juiste persoon voor deze functie ben. Nou ik heb toch in de automaterialen gezeten dus ik heb kennis van de onderdelen, onderdeelnummers en computerprogramma's Wat doe ik fout? Iemand tips?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Arthur » 15 okt 2017, 17:05

Zeggen ze ook waarom je niet de juiste persoon bent?

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door TurboPatrick » 15 okt 2017, 17:14

Ze kijken naar mijn cv en zien dat ik niet genoeg ervaring heb erin. En dat vind ik echt bullshit, zeker voor partsmedewerker.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Arthur » 15 okt 2017, 17:15

En je het meerdere keren deze uitleg gekregen?

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door TurboPatrick » 15 okt 2017, 17:29

Jep bij bmw, vw en renault

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Arthur » 15 okt 2017, 17:36

Dan zou je kunnen denken dat het ook zo is ;) Nu kun je alleen ervaring opbouwen door te doen, en dat wordt je niet gegund, blijkbaar. Misschien zijn er betere kandidaten, misschien is je CV niet toereikend en kan dat verbeterd worden? Ik heb er geen kijk op hoor, maar als je 3x dezelfde reden krijgt zul je iets moeten veranderen (inhoud CV, presentatie) of minder “hoog” mikken?

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door TurboPatrick » 15 okt 2017, 17:41

Nou aan de presentatie en inhoud van de cv heb ik aan gewerkt het word mij gewoon niet gegund. Want zeg nou eerlijk dat service adviseur in de automotive komt op t zelfde neer als commercieel medewerker in de automaterialen alleen werkt iedereen weer met een ander computersysteem maar in grote lijnen komt dat gewoon overeen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door JP » 15 okt 2017, 17:42

TurboPatrick schreef: 15 okt 2017, 16:39 Ik heb eenmalig in de automotive gewerkt. Bij autohaag zeeuw renault in Zoetermeer als junior service adviseur ik leerde de fijne kneepjes van het vak en dat ging hartstikke goed! Totdat ik werd overgeplaatst naar een vestiging in Leidschendam om als magazijnmedewerker aan de slag te gaan in een rommelige magazijn zonder enig kennis hoe ik dat moest opbouwen. Ik had geen idee hoe alles werkte met de onderdeelnummers. (...)
Service adviseur is een verkoper ? Zo ja, heb je daar ook je opleiding voor gehad? Ik zie wel vaker tegenwoordig verkopers waarvan ik weet dat ze niet de IVA gedaan hebben.

Zelf werd ik onlangs ook benaderd om verkoper te worden (bij een dealer met alleen hele dure auto's :ken ik jou: ) , terwijl ik dus absoluut geen opleiding autoverkoper (oid) heb gehad.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door TurboPatrick » 15 okt 2017, 17:57

Service adviseur is eigenlijk de tussen persoon tussen klant en werkplaats. Service adviseur plant de afspraken voor de werkplaats, maakt de orders klaar en rekent af met de klant en houd tevens contact met het magazijn voor de onderdelen die besteld moeten worden. Wat jij bedoeld is Verkoop adviseur. Meeste verkoopadviseurs, verkopers etc hebben op het IVA gezeten. IVA kan ik niet echt betalen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door JP » 15 okt 2017, 18:28

Als je dat zo in een sollicitatie schrijft/vertelt, zou ik toch denken dat je juist wel een beetje van onderdelen zou moeten afweten.
Niet alle nummers uit je hoofd, maar hoe je er om mee moet gaan. Just my 2 cents....;)
Ik had geen idee hoe alles werkte met de onderdeelnummers.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Niels » 15 okt 2017, 18:40

Punt is dat er genoeg aanbod is qua sollicitanten en bedrijven kunnen dus kritisch zijn. Ik heb zelfs gezien dat iemand met IVA uiteindelijk service adviseur is geworden. Het lijkt me niet dat je daar zo'n dure opleiding voor doet maar om maar ff aan te geven.

Het enige advies wat ik voor je heb is om je niet te veel uit het veld te laten slaan en niet te negatief te worden :wink: Onbewust straal je veel meer uit dan je zelf beseft namelijk.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Peric » 15 okt 2017, 18:44

Denk dat de functie van Service Adviseur hier beetje onderschat wordt..
De Service Adviseur is hét communicatiekanaal naar en ván de klant. De klant wordt door de SA ontvangen, op de hoogte gehouden over de gang van zaken en doet veel administratief werk. Werkplaatsorders invoeren, en die verwerken als de auto de werkplaats weer heeft verlaten.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door TurboPatrick » 15 okt 2017, 18:46

Ik zit momenteel werk dus t valt al niet mee. Ben ook bezig om in een omscholingstraject te komen maar dat gaat ook met een slakkengangetje. Maar komt goed Niels (Y)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Jussi » 15 okt 2017, 20:37

Als het helpt, wil ik altijd een keer naar je CV kijken. Ik heb er inmiddels al behoorlijk wat zien passeren in mijn carriere. Mits enkele aanpassingen kan je van een slechte CV iets moois maken.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door TurboPatrick » 15 okt 2017, 21:31

Oke zal is kijken of ik t kan sturen

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 okt 2017, 08:59

Peric schreef: 15 okt 2017, 18:44 Denk dat de functie van Service Adviseur hier beetje onderschat wordt..
De Service Adviseur is hét communicatiekanaal naar en ván de klant. De klant wordt door de SA ontvangen, op de hoogte gehouden over de gang van zaken en doet veel administratief werk. Werkplaatsorders invoeren, en die verwerken als de auto de werkplaats weer heeft verlaten.
En het is niet alleen dat. Je moet ook kunnen "verkopen". Ga een klant maar eens zover krijgen om die banden met 2mm te vervangen als ze weten dat 1.6mm afkeur is. Of om toch een keer een grote onderhoudsbeurt te doen na 5 jaar dan weer alleen de olie te verversen. Er moet tenslotte geld verdiend worden en dat gebeurd juist bij de werkplaats en niet in de showroom hoor. Die paar procent op een nieuwe auto kunnen ze de toko niet van draaien.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door JeroenT » 16 okt 2017, 10:23

TurboPatrick schreef: 15 okt 2017, 18:46 Ik zit momenteel werk dus t valt al niet mee. Ben ook bezig om in een omscholingstraject te komen maar dat gaat ook met een slakkengangetje. Maar komt goed Niels (Y)
Bij DAVO, Wittebrug en Autohaag zoeken ze nog genoeg mensen. Vd Linden heeft niks open staan.
Bij Kneppers wil je niet werken.
Of juist wel, als je wilt proberen om Richard Kneppers klantvriendelijker te maken. :hot:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMWDennis, Nivek, TOM EVO VI, Tom V en 189 gasten