Welke DFrs werken er in de Automotive?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Niels » 06 aug 2017, 15:45

Welke DFrs werken daadwerkelijk in de automotive en welke functie bekleed je?

Als echte diehard autoliefhebbers was het voor elke DFer natuurlijk een droom om dagelijks met auto's bezig te zijn :) Ik ben wel benieuwd wie dan ook daadwerkelijk met auto's werkt. Van sommige is het (mij) wel bekend maar ik ben gewoon ff benieuwd hoe, wie en wat.

Zelf heb ik tijdens mijn studies een jaar of 7 bij een grote VAG dealer gewerkt en na een sollicitatie intern destijds bleek wel dat mijn kansen buiten de automotive lagen :mrgreen: Ik ben zeker goed terecht gekomen maar vraag me wel eens af ik wel voldoende mijn hart heb gevolgd. Dat is de leeftijd trouwens hoor :bag: :tooth:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door tomgtr » 06 aug 2017, 16:45

En volgende topic, welke DFers zitten in hun midlife crisis en welke tips kan Alt hun geven. :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Arthur » 06 aug 2017, 16:52

Ik vermoed dat Allen dat draadje opent :tooth:
:wink:

Ik doe zelf voornamelijk aan inruil van auto's, met niet echt een verbluffend resultaat. Gelukkig is het niet m'n werk, had ik niet echt een positieve balans gehad :blackeye: :lol:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3027
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door 328Ti » 06 aug 2017, 17:10

Nee, helaas anders wist ik het wel. De automotive sector heeft het natuurlijk ook een beetje tegen qua uitstraling en dan heb ik het niet over enkele topbanen bij de fabrikanten. Ooit eens willen solliciteren bij een BMW dealer. Een erbarmelijk salaris maar wél een mini vd zaak. Tja....

In de onderdelenbranche kan je je nog redelijk opwerken ( Brezan etc) maar veelal salaris wat in de detailhandel ook wordt gegeven. En daar kan je geen dikke auto van rijden als loonslaaf!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door allen » 06 aug 2017, 17:43

Wat wil je daarmee zeggen Arthur?! Één en al levensvreugde hier. Zit in de bloei van m'n leven. Denk dat ik nog een mooie café racer moet aanschaffen om het plaatje helemaal compleet te maken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Arthur » 06 aug 2017, 17:44

:mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Rogerb » 06 aug 2017, 19:13

Ik heb zelf nu ruim 6 jaar een universeel autobedrijf samen met m´n jongere broer. Dagelijkse werkzaamheden bestaan uit reparatie/onderhoud en Apk-keuringen. Sinds een aantal jaar doen we naast de normale occasions veel in en verkoop van een beetje cult-auto's/hothatches, voornamelijk oude snelle Renaults/Peugeots (op dit moment bijvoorbeeld een aantal 205 en 309 gti's,405 MI16, Renault 5/clio16v en nog wat ander spul op voorraad) maar ook ander leuk spul zoals Bmw's, onlangs Lancia Delta HF integrale en nog wat Opels en Volkswagens etc

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door RJK » 06 aug 2017, 19:20

Ooit weleens naar een vacature bij Donkervoort zitten kijken maar uiteindelijk in de luchtvaartindustrie begonnen en gebleven.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Nutkees » 06 aug 2017, 19:42

Bij veel wel bekend, maar al weer wat jaartjes bezig samen met peter tunissen om dfracing op de kaart te zetten.

Nog steeds een bedrijf iit hobby oogpunt gestart en houden ons voornamelijk bezig met de bouw of verbouw van racewagens c.q. Trackday autos.

Daarnaast mezelf verder ontwikkeld tot een dodge viperwizard. Zie ook facebook pagina. Ik bouw en onderhoud veel vipers uit geheel europa en heb er inmiddels zelf nu 5 in bezit.

Gemiddeld hebben wij 1 viper en 1 racewagen in de werkplaats staan van klanten en bouwen ongeveer 6 autos per jaar.

Verder kan iedereen bij ons terecht voor "bijna" alles op het gebied van autosport. Dus racestoelen, remblokken, remmensets, gordels, shortshifters, motul olie en nog veeeeeeel meer.

Onze site wordt door de uitbreiding van ons klantenbestand nog niet goed benut, maar de plannen zijn er om ook dit aspect aan te pakken.

Dus zoek je onderdelen, schroom niet om contact op te nemen, wij hoeven er niet van te leven en kunnen daardoor scherpe prijzen bieden voor df leden!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2017, 20:48

Ik werk ook in de automotive. Inmiddels als business controller bij Athlon Car Lease (100.000 auto's in beheer)
Ik doe daar analyses op alle resultaten zoals restwaarde verzekeringen onderhoud en banden enz. Zowel voor de maand resultaten als budgetten etc. Dus wel met een financiële inslag maar absoluut dagelijks echt met auto's bezig. Ideale baan voor mij na mijn opleiding te technische bedrijfskunde.
Ooit tijdens studie begonnen bij een kleine leasemaatschappij met het halen en brengen van exlease auto's, daarna stage gelopen en in dienst gekomen op de onderhoud en schade afdeling waar ik aanvragen van dealers goed keurde. Daarna de stap kunnen maken naar de financiële kant en sinds 7 jaar verschillende functies bij Athlon waarvan de afgelopen 2 jaar (And counting) bij Athlon als business controller.

Ook leuk van heel dichtbij meegewerkt aan de hele verkoop vorig jaar van Athlon vanuit de Rabobank naar Daimler/Mercedes.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door jos_br » 06 aug 2017, 21:47

Leuk dit. Door na mijn diensttijd eerst gevaren (binnenvaart) te hebben en vrachtwagenchauffeur geweest te zijn is mijn hobby uitgelopen tot een bedrijf dat zich richt op reparatie en tuning van voornamelijk VAG producten.

Kan wel groots vertellen dat ik mijn hart gevolgd heb, echter de gemeente heeft toch het laatste zetje gegeven door te stellen dat ik een illegale garage had (achter het huis, iets met een bestemmingplan enzo..) en weg moest. Toen maar besloten het iets groter aan te pakken en zijn we vanaf 2005 inmiddels met z'n vijven bezig een bedrijfje draaiende te houden.

Jos.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Peric » 06 aug 2017, 22:11

Was vorig jaar car-detailer, maar die gozer voor wie ik werkte had iets te weinig werk voor me. En dan was er het kip en het ei-verhaal. Ik verdiende net niet genoeg om een eigen ruimte te gaan huren.. Maar omdat geen eigen ruimte had kon ik ook niet echt op zoek naar meer klanten.
Dus dit jaar maar een overstap gedaan.
Ga wél weer auto's detailen bij een autospuiter in de buurt.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Nutkees » 06 aug 2017, 22:15

En in welke buurt is dat?

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door D. Peters » 06 aug 2017, 23:17

Als controller bij een farmaceutisch bedrijf valt ook fleet management onder mijn verantwoordelijkheid. Echter vanwege de enorme belastingen op auto's van de zaak hier in Noorwegen is inmiddels bijna iedereen op een mobiliteitsvergoeding overgestapt. Heb nu nog 4 leaseauto's "in beheer" 😊

Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door EricYellow » 07 aug 2017, 00:59

Sinds 1990 ben ik al werkzaam in de autobranche, maar sinds 2010 voor mezelf aan de slag gegaan.
Net zoals de gebroeders Boulogne heb ik ook een universeel autobedrijf.
Ook hier bestaan de werkzaamheden voor een groot deel uit normaal reparatie/onderhoud/apk enz, met daarbij zo af en toe een restauratie/revisie die voorbij komt.
De passie vanuit het verre verleden voor meer pk's heeft er ook toe geleid dat er regelmatig motor- en tuboconversie's uitgevoerd worden.
De 618PK Lexus LS400 is hier een mooi voobeeld van.
Qua occasions doe ik niet spannend veel, zo af en toe ruil ik wat in, maar het grootste deel is toch de jaren 80/90 hot hatches die er niet al te veel meer rond rijden.
De heren Boulogne en ik vissen dus vaak in dezelfde vijver wat dat betreft :tooth:
Verkoop van zo ongeveer alle performance onderdelen die je kunt bedenken behoort ook tot de tak van sport.

Gebruikersavatar
Edwin de Haas
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 okt 2008, 12:26
Locatie: Rossum Gld

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Edwin de Haas » 07 aug 2017, 07:25

Hier nog een "DF-er" die met wieltjes werkt

Ben binnenkomst-inspectie medewerker bij een internationaal opererende bedrijfswagen groothandel.
Wilde vroeger graag vrachtwagen chauffeur worden (maar dat was rug technisch niet zo goed) en doe nou een "technisch" rapportje maken en uitproberen/fotograferen wat er bij mijn werk binnenkomt (voornamelijk trucks).

Soms komen er ook leuke auto's/busjes voorbij, denk bv. aan Quattroporte, C63, Q7 V8 TDI, maar 2 weken geleden ook een rondje over het terrein gemaakt met een crashtender, keer stukje in een Peterbilt gereden etc.

Kom helaas zelden op de weg, maar dat heeft meer te maken met de aantallen die er p/w voorbij komen \ het "gevaar" dat we niet weten wat er binnenkomt = onderweg stranden.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Fernando » 07 aug 2017, 08:34

Zullen een aantal DFers in de leasewereld een drukke dag hebben met al die privégegevens die op straat liggen. :bag:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7023
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Fabian » 07 aug 2017, 09:03

Fernando schreef: 07 aug 2017, 08:34 Zullen een aantal DFers in de leasewereld een drukke dag hebben met al die privégegevens die op straat liggen. :bag:
Dat is alleen bij de hobby leasemaatschappijtjes die geen eigen systeem hebben maar een systeempje ingekocht hebben :wink:

Ik werk al bijna 20 jaar bij Alphabet (eigendom van BMW) en de rechtsvoorgangers (ING Car Lease, Top Lease, CW Lease) in diverse functies. Ook ooit begonnen als hiker, auto's halen en brengen en me omhoog gewerkt.

Nu verkoop ik onze ex-leaseauto's, tot een 500 stuks per week en bepaal de waardes bij de voortijdige beeindiging van leasecontracten, overnameprijs berijders etc etc
Laatst gewijzigd door Fabian op 07 aug 2017, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7023
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Fabian » 07 aug 2017, 09:03

dussss. gaat lekker :tooth:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door MartijnGizmo » 07 aug 2017, 09:04

Zelf ben ik vooral zijdelings betrokken bij de autowereld (videoproducties voor Autoblog.nl), maar zit er uiteraard middenin. Sinds een paar jaar filmen we vrijwel wekelijks een occasion, en komen dus ook bij veel autobedrijven over de vloer, altijd weer interessant om iets mee te krijgen van de andere kant van het verhaal.

Mijn wederhelft werkte tot voor kort bij een grote Volvo-dealer, nu bij een bedrijf dat live chat verzorgt voor dealers/importeurs, de gelukkig kan ik thuis ook veel over auto's lullen. :tooth:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1966
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door 350 Z » 07 aug 2017, 09:28

Wat verdient een automonteur gemiddeld netto per maand die ook APK's mag uitvoeren?
Moet toch een goed salaris zijn als ik zie dat ik bij de garage vanaf €80/uur moet betalen.

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Rogerb » 07 aug 2017, 10:16

350 Z schreef: 07 aug 2017, 09:28 Wat verdient een automonteur gemiddeld netto per maand die ook APK's mag uitvoeren?
Moet toch een goed salaris zijn als ik zie dat ik bij de garage vanaf €80/uur moet betalen.
Hangt er sterk vanaf waar je werkt maar over het algemeen is het geen vetpot (die 80,- betaal je niet alleen voor de monteur, overhead kost aardig wat helemaal als dealer zijnde ;) ) , wil je een beetje hoger komen dan is het of doorgroeien naar functies als chef/manager of voor jezelf beginnen :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Rogerb » 07 aug 2017, 10:17

EricYellow schreef: 07 aug 2017, 00:59 Sinds 1990 ben ik al werkzaam in de autobranche, maar sinds 2010 voor mezelf aan de slag gegaan.
Net zoals de gebroeders Boulogne heb ik ook een universeel autobedrijf.
Ook hier bestaan de werkzaamheden voor een groot deel uit normaal reparatie/onderhoud/apk enz, met daarbij zo af en toe een restauratie/revisie die voorbij komt.
De passie vanuit het verre verleden voor meer pk's heeft er ook toe geleid dat er regelmatig motor- en tuboconversie's uitgevoerd worden.
De 618PK Lexus LS400 is hier een mooi voobeeld van.
Qua occasions doe ik niet spannend veel, zo af en toe ruil ik wat in, maar het grootste deel is toch de jaren 80/90 hot hatches die er niet al te veel meer rond rijden.
De heren Boulogne en ik vissen dus vaak in dezelfde vijver wat dat betreft :tooth:
Verkoop van zo ongeveer alle performance onderdelen die je kunt bedenken behoort ook tot de tak van sport.

Wel een heel leuk vijvertje toch? :ken ik jou: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door Vliet » 07 aug 2017, 10:30

Ik ben nu ruim een jaar werkzaam als financial controller van BCA Autoveiling Nederland. We verkopen nu ongeveer 40.000 auto's per jaar. En vroeger als bijbaan 8 jaar bij Ekris in Veenendaal als manusje van alles gewerkt.

Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Welke DFrs werken er in de Automotive?

Bericht door EricYellow » 07 aug 2017, 11:05

Wel een heel leuk vijvertje toch?
Niks mis mee :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, ErikS, erwin20vt, EvdP, Joël D., Kadett, Opa, Peter-Paul, RS-Ron en 86 gasten