Eiken bureablad bewerken/bescherming.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Eiken bureablad bewerken/bescherming.

Bericht door WJ » 05 aug 2017, 20:18

Hallo mede Viva-Forummers,

Ik ben van plan dit eiken werkblad bij Ikea te halen; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90273798/

Volgensmij voor een Eiken blad van dat formaat helemaal geen slechte prijs. Dus op poten zetten en ik heb een mooi bureau.

Maar het is onbewerkt. Dus wil ik niet elk warm kopje of vloeistof die eroverheen gaat gelijk blijven zien zal ik er wat aan moeten doen.
Ik wil best wel een iets donkere tint zodat het hout misschien ook wat beter tot zijn recht komt maar hoe behandel ik dit precies? Licht opschuren en dan een lak naar keuzen erover of is er meer?

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Eiken bureablad bewerken/bescherming.

Bericht door 328Ti » 05 aug 2017, 20:54

Lijnolie erop en klaar. En anders beits erop voor het zware werk.

Ps dat "eiken" blad is met restdelen in elkaar gezet en kijk er niet van op dat de onderkant hol is


Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Eiken bureablad bewerken/bescherming.

Bericht door Peric » 05 aug 2017, 21:04

Wat staat er onder de advertentie als aanvullend product? Zetten ze er niet voor niets bij.. :P

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Eiken bureablad bewerken/bescherming.

Bericht door WJ » 05 aug 2017, 21:08

Thanks! Ik ga even lezen.
Als het goed is is het blad gewoon solide, maar zal er voor de zekerheid nog even op letten. Volgens het internet zijn ze erg stevig wat ik ook nodig heb. Mijn huidige (kartonnen) ikea bureau's zakken in met alle zooi die ik erop heb staan.

@Peric, haha ja ik had het gezien. Maar toch even wat input voordat ik de boel bewerk, erop prop en er dan erachter kom dat ik het nog een keer kan doen. Ik hou van lanterfanten, niet van bureau's verven. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Eiken bureablad bewerken/bescherming.

Bericht door Jan-Willem » 06 aug 2017, 09:56

De keuken bladen hebben over het algemeen wel goede ondersteuning nodig.

Eventueel een framepje er onder van koker 40x40 kan ook wel erg mooi zijn!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, BMWDennis, Crookie, Dimitri, krentenbol, Paul76, vester86 en 475 gasten