bestellen bij een webshop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Mike R32 » 19 mar 2018, 19:19

Geld staat inmiddels op mijn PayPal rekening en binnen vijf werkdagen op de bank. Eind goed al goed.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door ///Joost » 19 mar 2018, 19:56

Nog nooit te maken gehad met een Paypal claim gelukkig, maar ze bieden wel goede bescherming voor de koper. Mooi dat je je centen hebt.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 10:06

///Joost schreef: 19 mar 2018, 19:56 Nog nooit te maken gehad met een Paypal claim gelukkig, maar ze bieden wel goede bescherming voor de koper. Mooi dat je je centen hebt.
Ja PayPal is wel van de kopersbescherming. Ik KOOP ook wel via PayPal, maar m'n klokjes op chrono24 VERKOOP IK NOOIT via PayPal. PayPal is totaal eenrichtingverkeer en de verkoper heeft 'altijd schuld', is daardoor 'altijd de dupe', moet altijd 'wel met bewijzen komen' noem maar op. Been there done that, case 'gewonnen' en daarbij geleerd dat PayPal totale hufters zijn wat dat betreft imo:)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door ///Joost » 21 mar 2018, 10:16

Absoluut Robin, ik wilde die discussie echter niet aanzwengelen ;) , maar dat klopt wel. In de eerste instantie had ik bij mijn MP advertenties ook altijd aan staan dat ik Paypal accepteer, maar bij nader inzien heb ik dat toch maar uitgezet. Ik geef je groot gelijk.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door allen » 21 mar 2018, 10:28

Met een objectief voor de camera heb ik als koper ook met bewijzen moeten komen hoor. Echt niet alleen eenrichtingsverkeer dus. Grapje heeft me veel tijd gekost, wat geld voor een retourtje Wassenaar voor een verklaring van een paar tientjes van een reparateur maar was blij dat ik uiteindelijk m'n geld terug had.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 10:42

Eenrichtingsverkeer als in verkoper moet 10 dingen bewijzen en doen, koper maar 1 dingetje...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door allen » 21 mar 2018, 11:13

Ok, geef even een praktijkvoorbeeld zodat het duidelijk is welke tien dingen jij moet bewijzen.
Ik moest ik inderdaad alleen bewijzen dat de lens stuk was en niet voldeed aan de door de verkoper beschreven omschrijving. Voor mij was dat gewoon alle screenshots van de advertentie aanleveren tezamen met de verklaring en geschatte reparatiekosten.
Wat zou ik als koper volgens jou nog meer moeten kunnen bewijzen voordat jij als verkoper vind dat ik iets terug mag sturen?
Welke van de aan te leveren bewijzen van Paypal vind jij als verkoper niet acceptabel (en / of anders dan bij een normale webshop)?
Serieuze vraag van mij met een serieus antwoord van jouw kant zodat we mekaar begrijpen?

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 11:18

Laat maar Allen, geen zin in. Jij hebt gelijk joh.

Elk geval is anders heb je dat in de gaten?

Eenrichtingsverkeer dus. Klaar.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin Hartog » 21 mar 2018, 11:20

allen schreef: 21 mar 2018, 11:13 Ok, geef even een praktijkvoorbeeld zodat het duidelijk is welke tien dingen jij moet bewijzen.
Ik moest ik inderdaad alleen bewijzen dat de lens stuk was en niet voldeed aan de door de verkoper beschreven omschrijving. Voor mij was dat gewoon alle screenshots van de advertentie aanleveren tezamen met de verklaring en geschatte reparatiekosten.
Wat zou ik als koper volgens jou nog meer moeten kunnen bewijzen voordat jij als verkoper vind dat ik iets terug mag sturen?
Welke van de aan te leveren bewijzen van Paypal vind jij als verkoper niet acceptabel (en / of anders dan bij een normale webshop)?
Serieuze vraag van mij met een serieus antwoord van jouw kant zodat we mekaar begrijpen?
Exact, volgens mij is het hele idee van Paypal juist buyers protection. Het lijkt mij daarnaast ook nogal wiedes dat de verkoper van een product meer moet bewijzen dan de koper..

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door tomgtr » 21 mar 2018, 11:24

Het staat als verkoper vrij om Paypal niet te accpeteren. Maar ik sla dan ook over.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 11:27

Buyers protection inderdaad. En de seller kan de pot op. Wat Allen suggereert dat hij zoveel moest doen om z'n geld terug te krijgen. Maar hij ziet de verkoperskant niet of die wil hij niet zien....

Omdat kopers altijd 'ok' zijn en verkopers niet...blijkbaar... De balans is daarin weg bij PayPal. Google maar op die dingen, daarin sta ik als verkoper niet alleen.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin Hartog » 21 mar 2018, 11:37

Robin schreef: 21 mar 2018, 11:27 Buyers protection inderdaad. En de seller kan de pot op. Wat Allen suggereert dat hij zoveel moest doen om z'n geld terug te krijgen. Maar hij ziet de verkoperskant niet of die wil hij niet zien....

Omdat kopers altijd 'ok' zijn en verkopers niet...blijkbaar... De balans is daarin weg bij PayPal. Google maar op die dingen, daarin sta ik als verkoper niet alleen.
Ik vind dat je behoorlijk gepikeerd reageert op Allen wat vanuit hem een serieuze vraag is? Ik was oprecht ook wel benieuwd naar je antwoord omdat ik persoonlijk die kant van de verkoper ook niet zo kan zien.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Booooh » 21 mar 2018, 11:39

Als de verkoper gewoon levert wat hij/zij adverteert is er niets aan de hand lijkt me, helaas is dat niet altijd zo, ik koop uitsluitend via PayPal als het voor mij onbekende bronnen zijn en anders net zoals Tom aangeeft dan maar overslaan.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Mike R32 » 21 mar 2018, 11:40

tomgtr schreef: 21 mar 2018, 11:24 Het staat als verkoper vrij om Paypal niet te accpeteren. Maar ik sla dan ook over.
+1

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door allen » 21 mar 2018, 11:41

Ik zie heel het probleem niet. Serieuze vraag van mijn kant, maar een normaal antwoord niet mogelijk? GT René buitje? :roll:

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 11:42

Robin Hartog schreef: 21 mar 2018, 11:37
Robin schreef: 21 mar 2018, 11:27 Buyers protection inderdaad. En de seller kan de pot op. Wat Allen suggereert dat hij zoveel moest doen om z'n geld terug te krijgen. Maar hij ziet de verkoperskant niet of die wil hij niet zien....

Omdat kopers altijd 'ok' zijn en verkopers niet...blijkbaar... De balans is daarin weg bij PayPal. Google maar op die dingen, daarin sta ik als verkoper niet alleen.
Ik vind dat je behoorlijk gepikeerd reageert op Allen wat vanuit hem een serieuze vraag is? Ik was oprecht ook wel benieuwd naar je antwoord omdat ik persoonlijk die kant van de verkoper ook niet zo kan zien.
Tja, als ik niet serieus wordt genomen en ik 'mijn verhaal' hier moet gaan uitleggen terwijl Allen's verhaal niet mijn verhaal is krijg je dat he.

Dus ja ik reageer gepikeerd misschien, daar heb ik mijn redenen voor....

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin Hartog » 21 mar 2018, 11:47

Robin schreef: 21 mar 2018, 11:42
Robin Hartog schreef: 21 mar 2018, 11:37
Robin schreef: 21 mar 2018, 11:27 Buyers protection inderdaad. En de seller kan de pot op. Wat Allen suggereert dat hij zoveel moest doen om z'n geld terug te krijgen. Maar hij ziet de verkoperskant niet of die wil hij niet zien....

Omdat kopers altijd 'ok' zijn en verkopers niet...blijkbaar... De balans is daarin weg bij PayPal. Google maar op die dingen, daarin sta ik als verkoper niet alleen.
Ik vind dat je behoorlijk gepikeerd reageert op Allen wat vanuit hem een serieuze vraag is? Ik was oprecht ook wel benieuwd naar je antwoord omdat ik persoonlijk die kant van de verkoper ook niet zo kan zien.
Tja, als ik niet serieus wordt genomen en ik 'mijn verhaal' hier moet gaan uitleggen terwijl Allen's verhaal niet mijn verhaal is krijg je dat he.

Dus ja ik reageer gepikeerd misschien, daar heb ik mijn redenen voor....
Je wordt juist wél serieus genomen, Allen stelt een serieuze (en terechte) vraag om er achter te komen wat de dingen zijn die een verkoper méér moet bewijzen dan een koper. Als iemand dat niet weet, is het logisch dat die vraag gesteld wordt.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Riceaux » 21 mar 2018, 11:48

Leg het nou gewoon rustig uit Robin. Volgens mij hebben de meeste hier alleen maar ervaring met de kopers kant. Ik ben ook ontzettend nieuwsgierig naar de verkopers kant. Wederzijds begrip kan alleen ontstaan als beide partijen hun standpunt helder en duidelijk onderbouwen. Allen stelt gewoon een vraag en daar reageer jij op met dat je niet serieus genomen wordt. Terwijl Allen juist benieuwd is naar die dingen die jij als verkoper moet aanleveren om je gelijk te krijgen, zodat hij jou wel serieus kan nemen.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 11:49

allen schreef: 21 mar 2018, 11:41 Ik zie heel het probleem niet. Serieuze vraag van mijn kant, maar een normaal antwoord niet mogelijk? GT René buitje? :roll:
OK, omdat jij 't zegt en je nogal pittig bent naar mij de laatste dagen, hou ik niet van, maar ok:
Een klant kreeg in zijn ogen(...) een horloge 1 dag te laat binnen(Oostenrijk, Wenen ) terwijl ik hem had gemeld 4-7 dagen en hij de vijfde dag bij hem binnen was. Zijn reden was 'te laat' dus terugsturen dat ding en geld terug daar stond hij op. Mijn reden was, binnen de tijd dus houd 'm maar. Dan snap je 't wel. Emails tonen wederzijds. Etc etc.

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 11:50

Laat ik 't zo zeggen, door Allen werd ik getriggerd, ik weet niet wat ik misdaan heb maar z'n schrijfstijl vind ik nu erg irritant....

Jammer ligt aan mij.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door ///Joost » 21 mar 2018, 11:56

WTF Robin?! Er is echt niks aan de hand hoor. Men (incl. ik) is hier gewoon benieuwd naar de verkoperskant, omdat 99,9% van de mensen alleen de koperskant kent. Mijn visie op Paypal is wellicht ook gekleurd, omdat ik 'op Internet' de verhalen ken van kopers die met een keer zuchten al hun centen terug hebben. Ik weet dat Paypal dan achter de verkoper aan gaat, dus ik kan me voorstellen dat dat een moeilijke positie is als je als verkoper gelijk hebt.
Ik begrijp ook niet waarom je zo heftig reageert. Blijkbaar zit het hoog, maar men is hier oprecht geinteresseerd in het hoe en waarom van jouw sterke mening.

Edit: te laat...
Overigens zie ik nu nog steeds niet de 'slechte' kant van Paypal. Het is een zeer eenvoudig en veilig middel van betalen. Als je je zaakjes op orde hebt, zoals jij dus ook had, is er niet zo veel aan de hand. Hoogstens heb je er wat extra onnodig werk mee. Maar weegt dat daadwerkelijk op tegen de voordelen? Serieuze vraag... Niet aanbieden van Paypal levert gewoon een minder groot klantenbereik op, dat is een feit.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 21 mar 2018, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin Hartog » 21 mar 2018, 11:58

Robin schreef: 21 mar 2018, 11:49
allen schreef: 21 mar 2018, 11:41 Ik zie heel het probleem niet. Serieuze vraag van mijn kant, maar een normaal antwoord niet mogelijk? GT René buitje? :roll:
OK, omdat jij 't zegt en je nogal pittig bent naar mij de laatste dagen, hou ik niet van, maar ok:
Een klant kreeg in zijn ogen(...) een horloge 1 dag te laat binnen(Oostenrijk, Wenen ) terwijl ik hem had gemeld 4-7 dagen en hij de vijfde dag bij hem binnen was. Zijn reden was 'te laat' dus terugsturen dat ding en geld terug daar stond hij op. Mijn reden was, binnen de tijd dus houd 'm maar. Dan snap je 't wel. Emails tonen wederzijds. Etc etc.
Bedankt voor je uitleg. Niet dat ik nu meer duidelijkheid heb over wat je allemaal moet bewijzen als verkoper zijnde, maar goed. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10420
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door tomgtr » 21 mar 2018, 11:58

Nee je staat niet Alleen hoor Robin, ik vind hem ook erg irritant maar niet alleen laatste dagen. :kikker:

Maar serieus, ik ben ook geintreseerd naar jouw visie als koper. Kan alleen mijn begrip als koper verbeteren toch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39738
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Arthur » 21 mar 2018, 12:00

Robin schreef: 21 mar 2018, 11:50Jammer ligt aan mij.
Blijkbaar wel, op te maken uit de reacties van anderen :)

Robin
Berichten: 51395
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:02

Jongens, de koper wilde op die manier van de deal af want 'geen geld' of 'zich bedacht', z'n vrouw keurde 't niet goed etc of noem maar op, terwijl hij in z'n emails letterlijk zei dat hij de klok wilde,koste wat het kost als hij maar aankwam, hij was er gek op etc maar nee hoor. Terugsturen en geld terug. Dan moet ik met bewijzen komen. Natuurlijk heeft hij recvht dingen binnen xx tijd terug te sturen, maar zijn argumentatie sneed geen hout en ik moest met allerlei bewijs komen.

Ik ben zelf ook klant, maar ook verkoper. Dan leer je klanten wel kennen zegmaar:)
Laatst gewijzigd door Robin op 21 mar 2018, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, Kocheler, KoenM, MarcF, Paul76, vester86 en 465 gasten