bestellen bij een webshop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:03

Joost het ligt aan mij vs Allen zegmaar. Ik werd getriggerd door z'n schrijfstijl. Hou ik niet van.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:05

Robin schreef: 21 mar 2018, 11:27 Buyers protection inderdaad. En de seller kan de pot op. Wat Allen suggereert dat hij zoveel moest doen om z'n geld terug te krijgen. Maar hij ziet de verkoperskant niet of die wil hij niet zien....

Omdat kopers altijd 'ok' zijn en verkopers niet...blijkbaar... De balans is daarin weg bij PayPal. Google maar op die dingen, daarin sta ik als verkoper niet alleen.
Duidelijker en normaler kan ik 't niet maken hoor:)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:08

Afbeelding

Nu eerst 'n kop koffie:)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:16

Hier 'n redelijk nieuw artikeltje over gouden munten(mijn wereld) verkocht via PayPal:)
https://www.theguardian.com/money/2018/ ... protection

Edit en hier ook nog wat:
http://www.screw-paypal.com/view_story. ... or_sellers

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door allen » 21 mar 2018, 12:19

Even adem halen en rustig lezen Robin. Ik schrijf nergens dat ik ‘zoveel’ moest doen. Heb duidelijk geschreven dat ik ‘alleen’ moest bewijzen dat blabla. Dus als jij met meer bewijzen zou moeten komen dan iemand als ik heb ik daar graag inzicht in. Duidelijk aangegeven dat ik en serieuze vraag stel.
Als je doelt op een paar nietszeggende grapjes over het niet komen opdagen op een toerritje, ben je wel erg snel van de leg. Of ik ben er zelf misschien wat ongevoelig voor geworden. Rijdt immers al een jaar of tien Brits.

Maar goed, hebben we op df verkopers die via paypal handelen en inzicht kunnen of willen verschaffen?

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:21

Robin schreef: 21 mar 2018, 12:16 Hier 'n redelijk nieuw artikeltje over gouden munten(mijn wereld) verkocht via PayPal:)
https://www.theguardian.com/money/2018/ ... protection

Edit en hier ook nog wat:
http://www.screw-paypal.com/view_story. ... or_sellers

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:21

Dit schreef ik zostraks:

Jongens, de koper wilde op die manier van de deal af want 'geen geld' of 'zich bedacht', z'n vrouw keurde 't niet goed etc of noem maar op, terwijl hij in z'n emails letterlijk zei dat hij de klok wilde,koste wat het kost als hij maar aankwam, hij was er gek op etc maar nee hoor. Terugsturen en geld terug. Dan moet ik met bewijzen komen. Natuurlijk heeft hij recvht dingen binnen xx tijd terug te sturen, maar zijn argumentatie sneed geen hout en ik moest met allerlei bewijs komen.

Ik ben zelf ook klant, maar ook verkoper. Dan leer je klanten wel kennen zegmaar:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Arthur » 21 mar 2018, 12:23

Robin schreef: 21 mar 2018, 12:03 Joost het ligt aan mij vs Allen zegmaar. Ik werd getriggerd door z'n schrijfstijl. Hou ik niet van.
Neem me niet kwalijk! Wil er geen rel van maken ( maar of dat lukt...), maar lees je je eigen bijdrages wel eens terug?
Laten we het zo zeggen dat jij óók een bepaalde stijl hebt die niet altijd en overal goed valt. Prima, leer je mee omgaan maar begin niet in de rondte te slaan terwijl dat nu helemaal niet nodig is. Zoals je leest in de andere reacties.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:24

Robin schreef: 21 mar 2018, 12:08 Afbeelding

Nu eerst 'n kop koffie:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door romo » 21 mar 2018, 12:47

Ik wil eigenlijk een mooie leren jas kopen, nu blijkt dat die alleen in the USA te bestellen zijn, wel middels webshop. (Heb ik weer :tooth: )

Maar goed; buiten de niet misselijke aanschafprijs, moet daar ook nog invoerrechten over betaald worden? Of is het bestellen, betalen met CC, afleveren op een adres en je hoor er nooit meer wat van weer? Of worden goederen uit het buitenland er uit gefilterd?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door ///Joost » 21 mar 2018, 12:47

Waar is JP met z'n Group hug meme?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door ///Joost » 21 mar 2018, 12:49

romo schreef: 21 mar 2018, 12:47 Ik wil eigenlijk een mooie leren jas kopen, nu blijkt dat die alleen in the USA te bestellen zijn, wel middels webshop. (Heb ik weer :tooth: )

Maar goed; buiten de niet misselijke aanschafprijs, moet daar ook nog invoerrechten over betaald worden? Of is het bestellen, betalen met CC, afleveren op een adres en je hoor er nooit meer wat van weer? Of worden goederen uit het buitenland er uit gefilterd?
http://www.invoercalculator.nl/

Leef je uit! :tooth:
En ja, de kans is zeer reeel dat je eruit wordt gepikt. Vroeger werd er nog niet zo streng op gelet, maar tegenwoordig zeker wel. Houd dus rekening met extra kosten bovenop de aanschafprijs.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door romo » 21 mar 2018, 12:55

Thanks!!

Das idd niet misselijk, het hele koersvoordeel gaat er dik aan :tooth:

Gaat iemand van DF nog naar the States binnenkort? Let`s talk :lol:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 21 mar 2018, 12:59

Joost da's een heel erg mooie link ook voor mijn handel en wandel. Een hartelijke dank voor sharing!

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Rogerb » 21 mar 2018, 13:14

Heb verder zelf met PayPal als koper alleen maar positieve ervaringen, maar kan me wel enigszins voorstellen wat Robin bedoelt. Heb bijvoorbeeld bij Catawiki dat nog welleens, als aanbieder van producten kan ik bellen/mailen tot ik een ons weeg maar zodra een koper wat meld/klaagt/vraagt dan hangen ze ineens wel gelijk aan de bel bij mij, dus niet zozeer qua betalingen maar wel beetje eenrichtingsverkeer qua communicatie.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Macboy » 21 mar 2018, 21:54

Robin ben wel benieuwd wat jij precies moest bewijzen dan ? Want zoals jij het verhaal nu vertelt lopen de redenen wat door elkaar. Er is een verschil tussen niet op tijd leveren en gebruik maken van je consumenten recht om een koop zonder reden ongedaan te maken (bedenktijd). Al heb je gewoon geen zin meer in. Dat mag. Heeft niks met PayPal te maken.

Dus ben erg benieuwd wat nu de details waren en welke bewijzen jij moest aandragen. Als het ging om te laat leveren terwijl jij hebt gezegd tussen 4-7 dagen dan rammelt dit verhaal aan alle kanten natuurlijk. Want dat kan je nooit verliezen lijkt mij. Dus lijkt meer op algeheel bedenktijd bij consumenten recht ?

Verder denk ik dat je als verkoper absoluut een achtergestelde positie hebt tov de koper. Maar dat heeft een goede reden natuurlijk. Net zoals een huurder en werknemer wat meer bescherming genieten. Naar mijn idee te veel maar goed, das weer een andere discussie.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door Robin » 22 mar 2018, 06:17

Laatste alinea inderdaad.

Ik moest m'n emailverkeer tonen waarom ik 'm niet terug wilde nemen, omdat ik in m'n recht stond qua levering, dat zei PayPal later ook, dat ik 'gewonnen'had, maar heb de klok maar teruggenomen om m'n Kudos en duimpjes betr service enzo op c24 te behouden. En daar gooide de 'klant' het later ook maar op dat hij 'zonder opgaaf van redenen' het ding terug kon sturen. Algehele bedenktijd consumentenrecht of hoe dat inderdaad heet.

Maar ik wilde alleen even duidelijk maken dat je al verkopende partij meer moet bewijzen en een achtergestelde positie hebt tov koper wat jij ook al zegt. Ik heb hier ook ergens twee linkjes gedumpt, ik hoop dat die gelezen zijn, min of meer.


Daarin staan dingen die ik ook meemaak als verkopende partij.

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door ErikS » 22 mar 2018, 08:23

Tja Robin.

Het nadeel van internet verkoop & consumenten bescherming.
Ik ben het met je eens, maar we weten allemaal wat de regels omtrent internet verkoop zijn. (helaas)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: bestellen bij een webshop

Bericht door allen » 22 mar 2018, 08:54

Robin, dat moet van twee kanten. Is ook wel zo eerlijk imho. Ik denk dat dat ook wel zo zou moeten zijn zodat ze kunnen checken of één van de partijen stukken achter houdt.
Zoals ik het zie had je niet meer te bewijzen, maar had je bij voorbaat geen enkele kans om het horloge niet terug te nemen. Dat staat los van jouw prestatie. De koper had de ballen moeten hebben dat hij zich had bedacht en het horloge niet meer wilde. Dan was het wellicht nogsteeds irritant maar het slikt sneller en kun je gelijk door met de volgende.

Overigens... Voor mij in de praktijk betekent iets als Paypal dat im het bedrijf tot op zekere hoogte moet kunnen vertrouwen. Dan heb ik kans m’n geld terug te krijgen wanneer ik niets geleverd krijg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jos_br, Majestic-12 [Bot], Nico e39, SlowCo, Thomas H, Will F., wjt en 115 gasten