Korte enquête

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Korte enquête

Bericht door Riceaux » 10 apr 2017, 15:24

Lieve, aardige, grappige, schattige mede-DF'ers,

Op het moment loop ik stage bij een notariskantoor, deze wil mogelijk gaan 'samenwerken' met 5 andere bedrijven. Hiervoor ben ik aan het onderzoeken waar een gezamenlijke website aan zou moeten voldoen volgens de 'potentiële' gebruikers. Hiervoor heb ik bijna 400 respondenten nodig om de resultaten statistisch valide te krijgen. Dit gaat me natuurlijk nooit lukken zonder hulp, dus bij deze vraag ik jullie heel lief om de enquête voor mij in te vullen. En als het niet teveel moeite is om ook nog even een paar mensen in jullie omgeving 'm te laten invullen. :please:

http://www.thesistools.com/web/?id=534000

Alvast super bedankt! :thnx:

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Korte enquête

Bericht door Eric Z » 10 apr 2017, 19:12

Ingevuld, wat ik wel een beetje mis is hoe mensen gebruik maken van de website.
Thuis op de bank of zakelijk gebruik zullen andere eisen opleveren. Deze vragen zijn vooral gericht op de inhoud van de site.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Korte enquête

Bericht door Riceaux » 10 apr 2017, 19:31

Klopt hoor Eric. Ben al een tijdje bezig met het onderzoek. Moet de stakeholders er van overtuigen dat bepaalde dingen qua inhoud er wel in moeten komen. En dat overtuigen gaat makkelijker met statistische onderbouwing. Zodra ik de stakeholders heb overtuigd ga ik prototypes bouwen en die testen bij gebruikers in verschillende scenario's. Heb btw hiervoor al 40 interviews gehouden. Waren aardig wat aspecten die daaruit gewoon duidelijk zijn geworden, die heb ik express weg gelaten in de enquete om die zo kort mogelijk te kunnen houden. Kortere enquêtes hebben over het algemeen een hogere respons. Maar thnx voor je input, wordt altijd gewaardeerd! :thumbup:

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Korte enquête

Bericht door Zed240 » 10 apr 2017, 19:56

Ingevuld, hoewel het voor mij niet echt van toepassing was. Heb van alle drie de zaken nog nooit gebruik gemaakt.

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Korte enquête

Bericht door Eric Z » 10 apr 2017, 19:59

:thumbup: Je maakt er wel werk van. Zo zie ik het niet vaak langs komen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Korte enquête

Bericht door Riceaux » 10 apr 2017, 20:35

Zed240 schreef: 10 apr 2017, 19:56 Ingevuld, hoewel het voor mij niet echt van toepassing was. Heb van alle drie de zaken nog nooit gebruik gemaakt.
Maakt het alleen maar interessanter voor mij. Nieuwe klanten aantrekken is makkelijker dan klanten overtuigen om over te stappen. ;)

En klopt Eric, we worden vrij breed opgeleid. Ik volg ook geen opleiding tot webdesigner oid. We worden vooral opgeleid om gebruikers- en gebruiksonderzoek te doen. Om samen met de gebruiker producten te verbeteren/te ontwikkelen. Producten zijn bij onze opleiding echt in de breedste zin van het woord op te vatten. Van gebouwen tot diensten. En van websites tot auto's. Ben nu toevallig voor m'n stage bij een notariskantoor beland. Ga m'n afstuderen waarschijnlijk in een ziekenhuis doen. :D

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Korte enquête

Bericht door EvdP » 11 apr 2017, 08:21

Ingevuld.

Het "probleem" wat ik vaak met bepaalde vragen heb is dat ik wel een vraag terug heb waardoor het beantwoorden voor mij minder makkelijk is. Even als voorbeeld:
Ik vind het belangrijk dat de website een chatfunctie heeft zodat mijn vragen zo snel mogelijk beantwoord kunnen worden.
Chatfuncties zijn helemaal hip en happening. Leuk, maar de crux in de vraag zit hem voor mij in het woordje "kunnen". Het kan inderdaad maar het gebeurt vaak niet. En voor jou doelgroep heb ik liever een goed antwoord waar ik langer op wacht dan dat iemand van het uitzendbureau die je snel een antwoord geeft.

Dit is geen kritiek op je lijst. Ik denk dat deze gedachten wel liggen aan het werk wat ik doe. Dit zijn wel dingen die mij bezighouden bij zulke vragenlijsten. Misschien informatie waar je wat aan hebt, maar misschien ook niet.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Korte enquête

Bericht door Riceaux » 11 apr 2017, 09:43

Thanks voor de feedback Eric. Het is inderdaad een punt waarvan ik eerst wil gaan onderzoeken of er behoefte aan is, voordat ik ga onderzoeken hoe het ingevuld moet worden. Ik ben het helemaal eens met jouw standpunt, dat ik liever wat langer wacht en een goed en volledig antwoord terug krijg. Ik kan nu al wel alle functies gaan onderzoeken, maar als blijkt dat er helemaal geen behoefte aan is bij de potentiële gebruikers is het een beetje verspilde moeite. Als de functie er wel in zou komen kunnen we wel even een uurtje brainstormen over de invulling ervan? Input van professionals is altijd goed!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Korte enquête

Bericht door EvdP » 11 apr 2017, 09:58

Brainstormen kan altijd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, Erik dB, kennethr, Majestic-12 [Bot], Nico e39, RS-Ron, Thomas H, tomgtr, Wimo en 176 gasten