Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door alt » 02 apr 2017, 17:20

Bij mij in de omgeving reed vrijdag een vrachtwagen in de sloot.
[img][https://www.nhnieuws.nl/nieuws/203354/v ... -dicht/img]
I.p.v. het verkeer door te laten gaan werd de weg in beiden richtingen afgesloten.
Al het verkeer liep vast in de dorpen door het verkeer op een drukke weg in te laten voegen, wel met verkeersregelaars.
Maar als men 1 weg verder het verkeer had laten afslaan was er minder hinder geweest.
Offf men had de vrachtauto s'avonds van de weg getakeld i.p.v. tijdens de spits.

Mijn vraag, is dit opzet om zo de situatie te creëren om extra hinder voor het autoverkeer te generen?
Ook als ik op de radio file berichten hoor, dan gaat het vaak over onderzoek na een ongeval.
Ik begrijp de bureaucratie heeft weer werk, maar oplossen doet het niet.
Er blijven ongevallen gebeuren.
De bureaucratie is zo gotdomme eigenwijs, dat zij denken door de oorzaak te achterhalen ongelukken te voorkomen.
ik hoop dat zij een keer wakker worden i.p.v. te dagdromen.

Als ik op Discovery kijk (highway to hell) dan moet de weg zo snel mogelijk worden vrij gemaakt.

Graag uw gewaardeeerde meningen.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door WJ » 02 apr 2017, 17:34

Ze zijn de laatste tijd ook iets te enthousiast met rijstroken op snelwegen afsluiten als er weer eens een vrachtwagen met pech staat. Laat dat ding lekker staan met een snelheids beperking en een of ander knipperbord op de vluchtstrook en repareer dat ding na de spits...maar laat die stroken open tijdens de spits...
Laatst gewijzigd door WJ op 02 apr 2017, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric Z » 02 apr 2017, 17:35

Ik vraag mij dit ook wel eens af.

Als het maar even kan staat rijkswaterstaat banen af te kruisen. Nou snap ik best dat er gevaarlijke situaties kunnen zijn als ze b.v. een wiel moeten wisselen van een vrachtwagen. Maar als dat aan de rechterzijde is heb je aan zeg 50km/h singnalering ook al voldoende ipv een volledige baan afkruisen.
Om nog maar niet te beginnen over hoe ruim van te voren alles al is afgekruisd.

Aan de andere kant er zijn ook mensen die op van die botswagens rijden, dus blijkbaar zitten er ook echt hele incapabele mensen in het verkeer waardoor dit nodig is?

Zelf vind ik dat ze in bijvoorbeeld Duitsland weinig aan signalering doen. Je ziet daar ook veel minder van die portalen boven de weg. Maar ik heb nog nooit het idee gehad van, oh shit, er is geen signalering.

Er zijn vast een ontelbaar aantal protocollen wat door RWS, politie en berger uitgevoerd moet worden. Dat de rest daardoor stilstaat maakt hun niets uit. Dat zal ook wel het geval zijn bij het tunnelbrandje waardoor het doorlaten van verkeer steeds weer is uitgesteld.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door JP » 02 apr 2017, 17:41

In je artikel zie ik een vrachtwagen in een sloot. De gedachte dat daar de nodige diesel, motorolie en hydrauliekolie in zit en de mogelijke angst voor het verontreiniging van oppervlaktewater, kàn een reden zijn om na onderzoek te gaan bergen en niet te lang te wachten tot na de spits.

Dat rijkswaterstaat (misschien) wat enthousiast rijbanen afkruist, kan inderdaad te maken hebben met de vele ongelukken die er gebeuren op afgekruiste rijvakken/vluchtstroken...... --> https://www.google.nl/search?q=rijkswat ... 40&bih=816

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door RJK » 02 apr 2017, 21:16

alt schreef: 02 apr 2017, 17:20 Bij mij in de omgeving reed vrijdag een vrachtwagen in de sloot.
Ik had m'n Corvette bij de USA specialist daar vlakbij staan (APK) en moest de auto die middag weer ophalen. Daar komen duurde wel even. En het industrieterrein weer afkomen ook, pfff...
Laatst gewijzigd door RJK op 03 apr 2017, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Paskal » 02 apr 2017, 22:20

Doorstroming en dus het verkeer rijdende houden heeft een hoge prioriteit bij RWS, maar veiligheid staat daarboven.
50 km/u op de signalering met een vrachtwagen met pech op de vluchtstrook is in jouw ogen voldoende? Moet je er voor de aardigheid eens bij gaan staan en kijken hoe hard iedereen voorbij komt. Zelfs de 70 wordt massaal genegeerd. Afhankelijk van de breedte van de vluchstrook wordt er voor gekozen om het af te doen met een snelheidsbeperking op de meest rechter strook of men kiest ervoor om de rechter strook af te kruizen. Ja, het zou niet nodig moeten zijn, maar zeker op trajecten met veel vrachtverkeer zie je vrachtwagens vaak even de over de kantstreep gaan. Als daar dan een vrachtwagen met pech staat is de ellende niet te overzien. Vooraf waarschuwen met lichtkranten, knipperlichten, pick-ups van RWS..... helaas werkt het toch niet zoals het zou moeten. Het is inmiddels zo veel malen fout gegaan met zo nu en dan fatale afloop dus wordt er bij smalle vluchtstroken voor gekozen om de rechter strook af te kruizen. Parallel daaraan wordt natuurlijk getracht om de vrachtwagen zo snel mogelijk daar weg te krijgen. Zo staan bijvoorbeeld op ongevalsgevoelige trajecten bergers paraat op parkeerplaatsen op de snelweg zodat ze snel aanwezig kunnen zijn.

Plaatje bij het praatje dat afkruizen niet overbodig is.... de vrachtwagen met de container erop had pech.... de andere vrachtwagen heeft hem linksachter geraakt toen hij even over de kantstreep ging.

@Eric: ben het dan ook totaal niet met je eens dat hen een zorg zal wezen dat de rest stil staat
Bijlagen
1.JPG
1.JPG (113.96 KiB) 3325 keer bekeken
2.JPG
2.JPG (129.86 KiB) 3325 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Paskal op 02 apr 2017, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Knot » 02 apr 2017, 22:36

Steeds meer regeltjes omtrent de veiligheid he, men moet er wel naar handelen. Daarom heb ik ook gekozen voor een baan waarbij ik de snelweg niet meer op hoef. Wil ik lol maken doe ik dat in prive tijd en dan maakt het niks uit welke kan ik op ga, juist daar waar het rustig is en/of de lichten op groen staan.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric Z » 03 apr 2017, 00:16

Jij werkt voor RWS Paskal?

In bovenstaande geval snap ik heus dat er een kruis boven moet, ziet er niet heel breed uit.
Maar de vrachtwagen bestuurder heeft ook te kort op z'n voorganger gereden lijkt mij. Want anders had je dit toch moeten zien aankomen?

Ik geef eerder ook aan dat het blijkbaar nodig is want er zijn mensen die botswagens nog over het hoofd zien. Onbegrijpelijk!

Ik ga met de auto wanneer mogelijk preventief een baan om als er iets op de vluchtstrook staat. Sommige mensen voegen in met 30-50 op de snelweg na een pechgeval of staandehouding o.i.d. Ook op een vluchtstrook kan je 80+ rijden om er fatsoenlijk tussen te komen.

Ander voorbeeld pas naar m'n werk dan draai ik de A15 op en heb een doorlopende op/afrit richting de A16. Zitten uit m'n hoofd 3 portalen boven. 2met een kruis, 1 met einde alle verboden. Pechgeval stond uiterst rechts met RWS en berger er al bij. Had in mijn ogen prima met een snelheidsbeperking gekund. Nu stond de A15 stil om dat ierdereen direct moet invoegen, anders zit je onder een kruis, en vervolgens mag je op een mini stukje weer uitvoegen. Doorstroming is weg terwijl het gevaar in mijn ogen klein was.
Achterliggend aan de invoegstrook liepen de kruisingen vol, waardoor je rare/gevaarlijke situaties krijgt. Mensen die achterop een file rijden terwijl ze uit een tunnel komen waar de zon regelmatig je zicht verblind.

Dat ze afkruisen snap ik, maar ze doen het steeds makkelijker. Ik heb niet het idee dat het op de locatie aanwezige personeel controleerd hoever terug/wat er is afgekruisd en wat de impact op andere plekken is.
Wegen met hoofd en parralelbanen willen ook wel eens kruizen opleveren op de banen waar niets aan de hand is.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Macboy » 03 apr 2017, 01:11

Er wordt inderdaad niet altijd goed nagedacht. Maak genoeg situaties mee waarbij de veiligheid helemaal niet in het geding is maar toch overal kruizen te zien zijn. Hoort er helaas bij. Voorbeeld hierboven klopt natuurlijk ook niet. Daar is de veiligheid juist wel in het geding zoals Eric opmerkt, het zijn daar ook geen 3-banen.

Ga zelf ook altijd naar links bij pech, ook als de borden uit staan. Gewoon stukje fatsoen denk ik ?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric H » 03 apr 2017, 08:06

Wordt tijd dat mensen in de auto zich weer eens echt bezig gaan houden met autorijden...

Lijkt tegenwoordig wel alsof iedereen bereid is om een derde wereldoorlog te beginnen om zijn paar vierkante meters aan asfalt te beschermen.
Rare capriolen bij invoegen, snel gaatjes dichtrijden want anders komt die eikel/trut voor me, totaal onvermogen om anticiperend te rijden, toch nog even op de telefoon kijken, lekker gedachteloos in een treintje op de middelste/linker baan blijven rijden terwijl de rechter rijstrook vrij is, op de bumper van je voorganger gaan hangen omdat jij wel even zal bepalen hoe had er gereden moet worden, vrachtwagen chauffeurs die zo onder druk staan dat ze onder het rijden hun administratie zitten te doen, en zo kan ik nog wel even doorgaan....

Dus RWS die rijbanen afkruist, dat hebben we aan onszelf en onze rijstijl te danken.
De gemiddelde bestuurder weet het allemaal beter en snapt niet waarom het allemaal moet, de voorbeelden uit mijn relaas hierboven zijn de reden dat RWS het doet.

En natuurlijk zijn we hier allemaal voorbeeldige chaufeurs en ligt het nooit aan ons....het zijn die anderen, die verpesten het voor iedereen.... :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door JP » 03 apr 2017, 09:30

Daar heb je zeker 100% gelijk in...... :thumbup:

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Zed240 » 03 apr 2017, 10:39

Wat mij op de snelweg juist het meest verbaast is dat in de spits de matrixborden op 50 of 70 gezet worden in verband met de kans op filevorming. Meestal rijdt het gewoon lekker door, totdat die borden aanspringen en een paar helden gelijk in de remmen gaan. Vervolgens wordt er vanzelf een spookfile gecreëerd lijkt het wel, juist door het verschil in snelheid en het harmonica-effect. Staan een paar kilometer verderop de matrixborden weer uit, lost de file zich ook weer op.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Paskal » 03 apr 2017, 10:55

@Zed240: in de spitsen is er niemand die de matrixborden op 50 of 70 zet ivm kans op filevorming. Deze matrixborden worden volledig automatisch aangestuurd door lussen in het wegdek. Detecteren die lussen verderop een file dan gaan de matrixborden daarvoor automatisch op 70 & 50. Daar komt geen menselijk handelen aan te pas. Dat een dergelijk oud systeem niet altijd even perfect werkt is is een feit, maar uitgebreid onderzoek heeft wel uitgewezen dat het voor een drastische daling van het aantal ernstige kop-staart-ongevallen heeft geleid doordat de kans dat een file over het hoofd gezien wordt een stuk minder is.

Wat betreft files die ogenschijnlijk zonder duidelijke oorzaak ontstaan..... op drukke trajecten waar iedereen kont aan kont rijdt kan de kleinste verstoring al tot een file leiden. Denk bijvoorbeeld aan een plotselinge rem-actie, een drukke invoegstrook, een minder overzichtelijke bocht in de weg, een lichte stijging van de weg (bv om over een water te gaan) waardoor de snelheid ligt inzakt of een optredend tunneleffect waarbij mensen onbewust van het gas af gaan als ze bijvoorbeeld een donkere en relatief lange wildoversteek passeren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39687
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Arthur » 03 apr 2017, 11:45

Allemaal interessante redenaties over het waarom en hoe. Ik snap alleen de stelling van TS niet, "opzet van de politiek"?? Hier krijg ik een beetje het aluhoedje gevoel van.
Zoek de oorzaken eens bij jezelf/onszelf. Zoals hierboven al gezegd, we zijn meer bezig met andere dingen in de auto en het beschermen van ons stukje asfalt. Daarom moet het pechgeval wel beschermd worden.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15852
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Bram » 03 apr 2017, 11:58

Ik snap ook echt niet wat voor voordeel de politiek uit dit soort situaties zou kunnen halen. Wellicht dat de TS dat toe kan lichten?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door tomgtr » 03 apr 2017, 12:23

Ik verbaas me echt over de toon van sommige mensen die elke irritatie in het leven zien als een aanslag van de overheid op hun leven.

1) Leuk al die argumenten dat op plaats x tijdens incident y het eigenlijk overdreven was om baan af te kruizen : moet de dienstdoende ambtenaar elk stukje snelweg door en door kennen zodat hij bij elk incident een gedegen veiligheidsanalyse kan maken binnen seconden of op dat stukje weg een rood kruis nou wel of niet overdreven is? Serieus, zo werkt dat toch niet? Of de file's die veroorzaakt worden door matrixborden op 70/50? Hoe klein is je wereld dat je dat denkt?

2) Mensen zijn met van alles bezig achter het stuur behalve auto rijden. Appen, scheren, opmaken, series aan het kijken, koffie zetten enz enz. Belachelijk dat het gebeurt maar zo'n 75 pct van annruijdingen die ik zie kan ik niet anders verklaren dan : w bestuurder was niet bezig met auto rijden. Dat er op die basis meer afgekruisd wordt lijkt me logisch.

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Zed240 » 03 apr 2017, 12:34

Volgens mij insinueer ik nergens dat er een aanslag op mijn leven is. Ik merk alleen op dat op het stuk dat ik eerder regelmatig reed regelmatig in de spits de maximumsnelheid wordt gehalveerd, terwijl er naar mijn idee geen aanleiding is. Ik heb het over het stuk tussen Hoevelaken en Terschuur. Er zijn daar geen op/afritten o.i.d., en zie daardoor zelf geen aanleiding waarom het nodig zou zijn. En aangezien vrijwel iedereen altijd loopt te zeiken over files en de filedruk weer stijgt vraag ik mij gewoon af of dit soort zaken nodig zijn en/of ze geen onnodig overlast veroorzaken.

Heb er zelf geen last meer van, kom namelijk weinig in het westen. Files zijn hier een vrij onbekend fenomeen gelukkig. :D

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door tomgtr » 03 apr 2017, 13:00

Ok aanslag op levensvrijheid of vreugde meer. Ik vind het ook super irritant dat ik als ik vlieg in de rij moet staan voor die K U T veiligheids controle terwijl ik nog nooit geprobeerd heb om een bom mee te smokkelen. Maar er schijnen wel wat vervelende jongens te zijn geweest die dat wel geprobeerd hebben. Dus sluit ik mij lijdzaam achteraan de rij en ga vele malen per jaar door dat gedoe. Het zou echter wat naief zijn om degenen die de veiligheidscontrole uitvoeren verantwoordelijk te houden voor mijn tijdsverlies. Ik geloof toch meer dat dat wat haatbaarden daar verantwoordelijk voor zijn. Zoals Jim Jefferies terecht zei : We have to walk as slow as our slowest person to keep society fucking moving.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Macboy » 03 apr 2017, 14:02

We kunnen de discussie prima omdraaien.

Je kunt ook gewoon zeggen dat de regeldruk vaak wat overdreven is in ons land. Kijk maar naar de buren. In Duitsland gaat ook niet iedereen meteen dood. Mensen zijn het daar ook gewend. In Nederland is iedereen gewend dat de overheid alles regelt. Daar worden mensen ook moedeloos van. Beetje 80 rijden op de A2 ja logisch dat mensen gaan appen. Nergens meer mogen inhalen vanwege kans op ongelukken.

Kijk naar de buren hoe het ook anders had gekund. Is nu te laat, dat weet ik, maar ook dát is toch echt wel mede de schuld van de overheid. Met common sense valt de samenleving echt niet meteen uit elkaar.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric Z » 03 apr 2017, 14:07

Eens met Macboy.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39687
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Arthur » 03 apr 2017, 14:20

Macboy de laatste tijd niet bij de buren geweest? Naar en van wintersport was het 1 en al matrix borden, snelheidsbeperkingen en wegwerkzaamheden. Dan kan ik wel zeggen dat het op veel plaatsen niet nodig was? Ik kon bij veel wegwerkzaamheden harder rijden, vond ik. Wat weet ik ervan? Je kunt veiligheid niet met een korreltje zout nemen. 1 dode is toch 1 te veel? Of kunnen we daarin marchanderen? Als de wegbeheerder, want die is doorgaans verantwoordelijk, het nodig acht zul je je eraan moeten houden. Ook een beetje raar om te zeggen dat het dan niet gek is dat iemand gaat zitten appen?? Ben je gelijk weer aangeland bij wat er al eerder gezegd werd. We doen niet wat me we moeten doen op de weg.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Macboy » 03 apr 2017, 14:37

Daar gaat het toch helemaal niet om ? Het gaat bijvoorbeeld om een 3-baans snelweg die praktisch leeg is en waarvan een kruis 2km in beeld is voor een vrachtwagen die gedurende 20m wat onhandig staat. Dat zijn de voorbeelden waar ik op doelde.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Luco » 03 apr 2017, 14:43

Eric H schreef: 03 apr 2017, 08:06 Wordt tijd dat mensen in de auto zich weer eens echt bezig gaan houden met autorijden...

Lijkt tegenwoordig wel alsof iedereen bereid is om een derde wereldoorlog te beginnen om zijn paar vierkante meters aan asfalt te beschermen.
Rare capriolen bij invoegen, snel gaatjes dichtrijden want anders komt die eikel/trut voor me, totaal onvermogen om anticiperend te rijden, toch nog even op de telefoon kijken, lekker gedachteloos in een treintje op de middelste/linker baan blijven rijden terwijl de rechter rijstrook vrij is, op de bumper van je voorganger gaan hangen omdat jij wel even zal bepalen hoe had er gereden moet worden, vrachtwagen chauffeurs die zo onder druk staan dat ze onder het rijden hun administratie zitten te doen, en zo kan ik nog wel even doorgaan....

Dus RWS die rijbanen afkruist, dat hebben we aan onszelf en onze rijstijl te danken.
De gemiddelde bestuurder weet het allemaal beter en snapt niet waarom het allemaal moet, de voorbeelden uit mijn relaas hierboven zijn de reden dat RWS het doet.

En natuurlijk zijn we hier allemaal voorbeeldige chaufeurs en ligt het nooit aan ons....het zijn die anderen, die verpesten het voor iedereen.... :wink:
+1

ik zie meer mensen met iets anders bezig dan met autorijden inclusief terwijl het donker en druk is van links naar rechts en andersom om maar 1 auto op te schieten en dat zonder knipperlicht dus iedereen weer op de rem en dan jezelf nog afvragen waarom ze zo snel afkruizen? Nou omdat er meer idiote dan normale chauffeurs op de weg zitten.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door tomgtr » 03 apr 2017, 14:52

Macboy schreef: 03 apr 2017, 14:02 We kunnen de discussie prima omdraaien.

Je kunt ook gewoon zeggen dat de regeldruk vaak wat overdreven is in ons land. Kijk maar naar de buren. In Duitsland gaat ook niet iedereen meteen dood. Mensen zijn het daar ook gewend. In Nederland is iedereen gewend dat de overheid alles regelt. Daar worden mensen ook moedeloos van. Beetje 80 rijden op de A2 ja logisch dat mensen gaan appen. Nergens meer mogen inhalen vanwege kans op ongelukken.

Kijk naar de buren hoe het ook anders had gekund. Is nu te laat, dat weet ik, maar ook dát is toch echt wel mede de schuld van de overheid. Met common sense valt de samenleving echt niet meteen uit elkaar.
Ja, laten we de discussie omdraaien, in Duitsland gebeuren pro rata 30 pct meer dodellijke ongelukken vergeleken met Nederland. Nog steeds laag vergeleken met veel andere landen maar 30% meer is best veel vind ik.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Macboy » 03 apr 2017, 14:55

Dat over die idioten zijn we het allemaal wel eens. En dat er in Duitsland ook doden te betreuren vallen is me ook helder. Dat ligt niet aan de overheid maar aan diezelfde bestuurders die alles doen behalve autorijden. Vervolgens moet de overheid aan risico beperking doen. Nederland doet dat heel erg. Andere landen wat minder. Mijn gedachte is voor veel zaken: het is de Wet van Darwin.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RS-Ron en 40 gasten