Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door tomgtr » 03 apr 2017, 15:10

De wet van Darwin heb ik weinig aan als IK op de vluchtstrook sta....

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door allen » 03 apr 2017, 15:33

LoL, gaan we weer. Hebben we weer niets te doen, gaan we ons druk maken om het afsluiten van een te groot stuk van de invoegstrook omdat er een auto of vrachtwagen stil staat. In het buitenland is alles beter. Nu, rot maar op naar dat land dan.
Duitsland zou ik dan niet doen. Van de regen in de drup... Eergisteren moest ik er zijn. Geen minuut normaal kunnen rijden op de snelweg. ?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door JP » 03 apr 2017, 15:41

In de openingspost gaat het over een lokale weg. Nog niet eens een echte "levensader" zoals een snelweg. Waarom ging die meneer in de sloot liggen? Was de vrachtwagen moe ?

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door RJK » 03 apr 2017, 16:26

De week ervoor lag een paar km van deze plek een andere vrachtwagen in de sloot. Zal wel slaapverwekkend stukkie zijn.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric H » 03 apr 2017, 16:52

Op dit moment ligt er een vrachtwagen op zn kant op de afrit van de A29 bij Oud-Beijerland, zeker ook moe.
Resultaat is een compleet afgesloten afrit en files op de A29 die beginnen op de A15 en doorlopen naar de afrit Numansdorp...

https://mydrive.tomtom.com/en_gb/#+view ... 1,13+ver=2

Of hadden we daar toch ook langs kunnen rijden ??

PS : files veroorzaakt door vrachtverkeer valt best mee hè :thumbup:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door tomgtr » 03 apr 2017, 17:14

Week of wat geleden ook op van Brienenoordbrug. Was met storm, die vrachtwagen vond dat hij wel leeg over brug kon rijden...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Luco » 03 apr 2017, 18:06

tomgtr schreef: 03 apr 2017, 17:14 Week of wat geleden ook op van Brienenoordbrug. Was met storm, die vrachtwagen vond dat hij wel leeg over brug kon rijden...
Ja dat koste me 3,5 uur van den haag naar huis, allemaal klootzakken die chauffeurs. :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door JP » 03 apr 2017, 18:17

Klootzakken ja inderdaad.....oh wacht...... :hmmm:

Op die brug was een buitenlander......ja dan vraag je erom.....

Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric Z » 03 apr 2017, 18:33

allen schreef: 03 apr 2017, 15:33 LoL, gaan we weer. Hebben we weer niets te doen, gaan we ons druk maken om het afsluiten van een te groot stuk van de invoegstrook omdat er een auto of vrachtwagen stil staat. In het buitenland is alles beter. Nu, rot maar op naar dat land dan.
Duitsland zou ik dan niet doen. Van de regen in de drup... Eergisteren moest ik er zijn. Geen minuut normaal kunnen rijden op de snelweg. ?
Jij raadt mensen ook direct een scheiding aan als de partner een keer waardeloos kookt?
Volgens mij heb je de intentie van mijn post gemist. Dat zij veilig langs de kant staan door een afkruising betekende in dat geval meer gevaar voor andere weggebruikers. In moeten voegen in de dode hoek van vrachtwagens, kruisingen die overvol raken en mensen die achterop een file rijden waar zij niet veel zicht hebben omdat dit is ontnomen door het rijden in een tunnel.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Bram » 03 apr 2017, 18:43

JP schreef: 03 apr 2017, 18:17 Klootzakken ja inderdaad.....oh wacht...... :hmmm:

Op die brug was een buitenlander......ja dan vraag je erom.....
Juist, alle buitenlanders de land uidt!#@%^#!!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door alt » 03 apr 2017, 21:24

Ik vraag het nogmaals & niet over veiligheid van de mensen die het ongeval oplossen, maar volgens mij wordt er extra vroeg voor het ongeval de weg of meerdere banen afgezet.
Dan als iedereen die het ongeval heeft helpen opruimen, weg is, gaat men nog uitgebreid opmeten & rapporten opmaken.

Dus op goed Hollands gezegd: AUTOOTJE PESTEN.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Luco » 03 apr 2017, 21:28

Ja hoe wil je zonder onderzoek de schuldvraag bepalen, je kan je er maar druk om maken, ik sta elke dag in minimaal twee en vaak drie files, het is niet anders.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Luco » 03 apr 2017, 21:29

Bram schreef: 03 apr 2017, 18:43
JP schreef: 03 apr 2017, 18:17 Klootzakken ja inderdaad.....oh wacht...... :hmmm:

Op die brug was een buitenlander......ja dan vraag je erom.....
Juist, alle buitenlanders de land uidt!#@%^#!!
Ja dat ook, en alle friezen ook, weg ermee :tooth: :lollerdelol: :crazy:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Bram » 03 apr 2017, 21:38

Extra vroeg voor het ongeval rijbanen sluiten?

Ik sluit me aan bij wat Tom hier eerder over zei. Te makkelijk om altijd maar de overheid overal de schuld van te geven.

Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric Z » 03 apr 2017, 22:22

Bram schreef: 03 apr 2017, 21:38 Extra vroeg voor het ongeval rijbanen sluiten?
Als in paar honderd meter voor de plek waar het ongeval is zal er wel bedoeld worden.

Maar ben het wel met macboy eens dat iets meer Darwin niet verkeerd hoeft uit te pakken. Dat laat mensen zelf nadenken hoe iets aan te pakken, in plaats van dat alles op de automatische piloot gaat. Dan komen ze er ook wel achter dat een telefoon niet in het verkeer thuis hoort en je gewoon je hoofd erbij moet houden.
In Nederland is heel veel focus op verkeersdoden verlagen maar je hoort eigenlijk niets over de aanpak van mensen met psychische problemen terwijl daar zo'n factor 3x meer mensen aan overlijden.
Uiteraard hoop je met beide nooit in aanraking te komen, maar qua verkeer slaan sommige dingen wel door in regelzucht IMO. Of schat ik de mede-automobilisten te hoog in?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Luco » 03 apr 2017, 22:31

Of schat ik de mede-automobilisten te hoog in?
Die Darwin regel is leuk maar je zou er maar rijden en goed opletten en netjes vaart minderen omdat er een vrachtwagen met pech op de vluchtstrook staat en er is niks afgekruist en zon Darwin figuur zit haar make-up te doen of zit zijn/haar agenda ff bij te werken en rijdt je gehele gezinnetje de vernieling in omdat ze niet met autorijden bezig zijn, kijken of je het dan nog eens bent met die zog zelfregulering?

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric H » 03 apr 2017, 22:32

Eric Z schreef: 03 apr 2017, 22:22
Dan komen ze er ook wel achter dat een telefoon niet in het verkeer thuis hoort en je gewoon je hoofd erbij moet houden.
Ga jij de ouders van dat kind dat door een appende automobilist is dood gereden even uitleggen dat Darwin het zo bedoeld heeft.... :bag:
Wat een kortzichtige opmerking zeg....

Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric Z » 03 apr 2017, 22:36

Luco schreef: 03 apr 2017, 22:31
Of schat ik de mede-automobilisten te hoog in?
Die Darwin regel is leuk maar je zou er maar rijden en goed opletten en netjes vaart minderen omdat er een vrachtwagen met pech op de vluchtstrook staat en er is niks afgekruist en zon Darwin figuur zit haar make-up te doen of zit zijn/haar agenda ff bij te werken en rijdt je gehele gezinnetje de vernieling in omdat ze niet met autorijden bezig zijn, kijken of je het dan nog eens bent met die zog zelfregulering?
Want dat kan nu niet gebeuren? Die zelfde personen veroorzaken waarschijnlijk nu kettingbotsingen achterin de file.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27888
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Luco » 03 apr 2017, 22:44

Kan nu ook gebeuren, maar het risico is een stuk minder met alle middelen die ingezet worden om een baan af te kruisen dan dat men helemaal niks doet, want als er dan wat gebeurt lopen we weer te zeiken dat rws er een puinhoop van maakt.
En idioten hou je altijd, maar de niet oplettende automobilist zal je wel te pakken hebben met afkruisen.

Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric Z » 03 apr 2017, 22:53

Eric H schreef: 03 apr 2017, 22:32
Eric Z schreef: 03 apr 2017, 22:22
Dan komen ze er ook wel achter dat een telefoon niet in het verkeer thuis hoort en je gewoon je hoofd erbij moet houden.
Ga jij de ouders van dat kind dat door een appende automobilist is dood gereden even uitleggen dat Darwin het zo bedoeld heeft.... :bag:
Wat een kortzichtige opmerking zeg....
Appen mag nu ook al niet dus wat veranderd er precies waardoor ik kortzichtig ben? Hoe meer aandacht je nodig hebt om je auto te besturen hoe minder je met je mobiel bezig kan/wil zijn.
Na alle campagnes met verkeer en drank mogen er nu ook wel flinke campagnes komen met dat je je aandacht er bij moet houden. Dus ja die onderweg ben ik offline en appen doe je op een P zijn een goed begin, maar geland is het bij velen nog niet.
Luco schreef: 03 apr 2017, 22:44 Kan nu ook gebeuren, maar het risico is een stuk minder met alle middelen die ingezet worden om een baan af te kruisen dan dat men helemaal niks doet, want als er dan wat gebeurt lopen we weer te zeiken dat rws er een puinhoop van maakt.
En idioten hou je altijd, maar de niet oplettende automobilist zal je wel te pakken hebben met afkruisen.
De niet oplettende automobilisten rijden op botswagens of over die strips die ze op de weg leggen. Maar ik ben niet anti-afkruisen, er zijn genoeg gevallen waar afkruisen prima is en het inderdaad de veiligheid vergroot, maar af en toe heb ik zo mijn twijfels.
Vannochtend gewoon een prima situatie gezien pechgeval met daarachter een berger en daarachter een RWS motorfiets. Snelheidsbeperking erin maar geen kruizen. Doorstroming ging gewoon goed terwijl er daar ook regelmatig file ontstaat zonder aanleiding.
Laatst gewijzigd door Eric Z op 03 apr 2017, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door WJ » 03 apr 2017, 23:03

De discussie is mijns inziens een beetje zwart/wit. Dat veiligheid niet in gevaar gebracht mag worden is natuurlijk een belangrijk iets. Maar alleen roepen dat Automobilisten halve zolen zijn is natuurlijk ook geen argument, bij Rijkswaterstaat lijkt mij ook genoeg ruimte voor verbetering.

Er zijn genoeg situaties waar het afsluiten van een rijstrook tijdens de spits voor meer ongevallen kan zorgen dan die rijstrook open houden en een tekstkar 200m voor de vrachtwagen met pech. Die dingen zijn onbemand, trekken de aandacht icm snelheids limiet boven de weg dus zou genoeg moeten opvallen, gebeurd dat niet is er een tekst kar beschadigd. (en misschien een slapende bestuurder)
Als je bv een wegafsluit vlak na een knooppunt loop dat knooppunt op zoveel verschillende richtingen vast dat kop en staart botsingen een veeeeuuul hoger risico zijn dan dat er bij het pechgeval wat gebeurd. Om maar een voorbeeld te geven.

Je moet ook goed in de gaten houden dat de situaties COMPLEET verschillen in de randstad en bv in het hoge noorden. Als je bv op de A15 tussen Gorinchem en R'dam een rijstrook dicht gooit staat daar heel de dag file (en niet alleen daar), hoe snel je die wagen ook weer op weg weet te helpen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door G Kolkman » 04 apr 2017, 00:25

Paskal schreef: 02 apr 2017, 22:20 Doorstroming en dus het verkeer rijdende houden heeft een hoge prioriteit bij RWS, maar veiligheid staat daarboven.
50 km/u op de signalering met een vrachtwagen met pech op de vluchtstrook is in jouw ogen voldoende? Moet je er voor de aardigheid eens bij gaan staan en kijken hoe hard iedereen voorbij komt. Zelfs de 70 wordt massaal genegeerd. Afhankelijk van de breedte van de vluchstrook wordt er voor gekozen om het af te doen met een snelheidsbeperking op de meest rechter strook of men kiest ervoor om de rechter strook af te kruizen. Ja, het zou niet nodig moeten zijn, maar zeker op trajecten met veel vrachtverkeer zie je vrachtwagens vaak even de over de kantstreep gaan. Als daar dan een vrachtwagen met pech staat is de ellende niet te overzien. Vooraf waarschuwen met lichtkranten, knipperlichten, pick-ups van RWS..... helaas werkt het toch niet zoals het zou moeten. Het is inmiddels zo veel malen fout gegaan met zo nu en dan fatale afloop dus wordt er bij smalle vluchtstroken voor gekozen om de rechter strook af te kruizen. Parallel daaraan wordt natuurlijk getracht om de vrachtwagen zo snel mogelijk daar weg te krijgen. Zo staan bijvoorbeeld op ongevalsgevoelige trajecten bergers paraat op parkeerplaatsen op de snelweg zodat ze snel aanwezig kunnen zijn.

Plaatje bij het praatje dat afkruizen niet overbodig is.... de vrachtwagen met de container erop had pech.... de andere vrachtwagen heeft hem linksachter geraakt toen hij even over de kantstreep ging.

@Eric: ben het dan ook totaal niet met je eens dat hen een zorg zal wezen dat de rest stil staat
Hey Paskal,

Vraagje: is er bij RWS wel eens over nagedacht om ribbels te plaatsen in die witte kant-strepen? Je ziet dat hier in de VS best veel en geeft een zooi lawaai/trillingen als je er overheen rijdt. Lijkt mij een best eenvoudige oplossing om te voorkomen dat mensen afdwalen de vluchtstrook op.

Verder heeft het bij mij altijd wel indruk gemaakt dat in mijn tijd in Luxemburg er iemand tijdens z'n werk als truck-afsleper overleed toen er bij de pech-combinatie waar ie onder lag op de vluchtstrook om een aandrijfasje los te sleutelen een andere combinatie met 85 achterop reed... kon me dat net even te levendig voorstellen. Dus van mij mag er gerust een strookje teveel afgezet worden.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Eric H » 04 apr 2017, 08:01

Eric Z schreef: 03 apr 2017, 22:53
Dan komen ze er ook wel achter dat een telefoon niet in het verkeer thuis hoort en je gewoon je hoofd erbij moet houden.
Ga jij de ouders van dat kind dat door een appende automobilist is dood gereden even uitleggen dat Darwin het zo bedoeld heeft.... :bag:
Wat een kortzichtige opmerking zeg....
Eric Z schreef:
Appen mag nu ook al niet dus wat veranderd er precies waardoor ik kortzichtig ben? Hoe meer aandacht je nodig hebt om je auto te besturen hoe minder je met je mobiel bezig kan/wil zijn.
Na alle campagnes met verkeer en drank mogen er nu ook wel flinke campagnes komen met dat je je aandacht er bij moet houden. Dus ja die onderweg ben ik offline en appen doe je op een P zijn een goed begin, maar geland is het bij velen nog niet.
Je stelt zelf dat iets meer Darwin geen kwaad kan :
Eric Z schreef: Maar ben het wel met macboy eens dat iets meer Darwin niet verkeerd hoeft uit te pakken. Dat laat mensen zelf nadenken hoe iets aan te pakken, in plaats van dat alles op de automatische piloot gaat. Dan komen ze er ook wel achter dat een telefoon niet in het verkeer thuis hoort en je gewoon je hoofd erbij moet houden.
Oftewel, laat mensen er zelf maar achter komen dat zaken niet in het verkeer thuishoren.
Probleem is alleen dat deze individuen vaak anderen in hun ellende meenemen. Dus wil jij de nabestaanden dan nog steeds uitleggen dat je vind dat dit beter werkt want "Darwin"

Iemand die al append of in "beschonken toestand" z'n auto met 80 tegen een boom zet haal ik ook mijn schouders bij op en denk "natuurlijke selectie". Maar iemand die al append of in dronken toestand een kind doodrijdt kan ik niet van beweren "is okee, want Darwin, leren ze van"

Onder aan de streep, hoe je het ook went of keert, de huidige maatregelen en regels en protocollen en handboeken zijn er omdat er altijd mensen zijn die ongewenst gedrag vertonen. Of denken we hier nu echt allemaal dat er mensen achter bureautjes zitten om te bedenken welke regeltjes we nu weer kunnen verzinnen om mensen te pesten. We hebben het aan onszelf te danken.

Niet alleen in het verkeer maar in de hele maatschappij zijn er nu eenmaal regels nodig, omdat er nu eenmaal altijd hufters zijn die zich zonder die regels niet weten te gedragen. Kun je daar niet tegen dan kun je twee dingen doen.
1 : Op zoek gaan naar een plek met regels die beter bij je passen, of 2, proberen invloed uit te oefenen op die regels.
Maar langs de kant gaan staan (pun intended) en een beetje huilie huilie doen dat het allemaal zo kut is helpt ook niet.
Beetje hetzelfde als de mensen die in de file helemaal opgefokt worden, alsof die file daarvan opeens is opgelost.

Nogmaals, RWS neemt die maatregelen niet zo maar. Volgende keer als ze een keertje iets niet volgens de regeltjes doen (want maatschappij roert zich) en er gaat iets faliekant mis dan gaan we weer allemaal lopen schreeuwen, "want er zijn toch procedures voor"

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door alt » 04 apr 2017, 08:27

Ik vind dat de meeste van jullie het niet door hebben wat ik bedoel.
Het zal zeker aan mij liggen, dat ik niet duidelijk genoeg ben.

Als iemand niet oplet (appt, in slaap valt, een hartverlamming krijgt of zoals ikzelf heb ondervonden een leuke meid zag lopen) helpt het geen zier of de weg of banen 100 meter of 100 kilometers ervoor afzet, de niet opletters in het verkeer knallen er toch wel op.
Daar helpt geen baanafzetting aan.
Het enige wat helpt is alle wegen na 1 ongeval in heel Nederland dicht doen, maar dan overlijden nog steeds mensen aan een hartaanval of van opwinding dat een voetbalclub de wedstrijd heeft verloren.

Regels zijn de kleine economie van Nederland, dus werkverschaffing.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Extra lange wegafsluiting opzet van de politiek

Bericht door Paskal » 04 apr 2017, 08:31

G Kolkman schreef: 04 apr 2017, 00:25 Vraagje: is er bij RWS wel eens over nagedacht om ribbels te plaatsen in die witte kant-strepen? Je ziet dat hier in de VS best veel en geeft een zooi lawaai/trillingen als je er overheen rijdt. Lijkt mij een best eenvoudige oplossing om te voorkomen dat mensen afdwalen de vluchtstrook op.
Jazekers :). Sterker nog.... op grote delen van de A67 tussen de Belgische grens - en de Duitse grens (waar extreem veel vrachtverkeer rijdt) is die aanwezig. Maaaaaaaar zie daar het volgende probleem als je dat overal of op meer plaatsen wil gaan doen. Zeker als die profielmarkering net is aangebracht maakt hij nogal veel geluid zodra er een voertuig overheen rijdt. Met als gevolg dat je de omwonenden op je dak krijgt in verband met extra geluidsoverlast :?

Verder ben ik het volledig eens met Eric H overigens :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 361 gasten