DF 3.0 website live!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

DF 3.0 website live!

Bericht door Peter Tunissen » 26 mar 2017, 11:58

De meeste mensen kennen DF van het gezelilge forum, de leuke evenementen of de geweldige circuitdagen waar je je met eigen auto of een huurauto van DF even helemaal uit mag leven zonder flitspalen of drempels.
Eigenlijk krijgen we vrijwel alleen maar positieve feedback over wat we doen en organiseren, alleen de website was een beetje oud, verouderd en oubollig met niet altijd even gemakkelijk te vinden informatie.
Zoals sommige van jullie misschien nog wel weten, is de oude website nog door Jelmer gebouwd die enkele jaren geleden helaas aan een hersentumor is overleden.

Maar de tijd gaat toch door en achter de schermen is keihard gewerkt aan een nieuwe website, niet meer als uitgebreid automagazine, maar als simpele, goed vindbare en doeltreffende landingspagina. Met een zeer strak door Tom ontworpen design!

Klik even rond, ik vind het in ieder geval helemaal super geworden en ben mega trots op het resultaat!

Mocht je nog bugs of problemen tegen komen, geef dat dan hier in dit topic even aan s.v.p. :beer:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door WJ » 26 mar 2017, 12:00

Ziet er goed uit! Schaalt zelfs fatsoenlijk op mijn ultrawide. :D

Enige bug op het moment is de tijd op het forum. *edit, fixed it! my bad
Laatst gewijzigd door WJ op 26 mar 2017, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door EvdP » 26 mar 2017, 12:01

De tijd? Die staat toch goed?

De website ziet er goed uit!
Laatst gewijzigd door EvdP op 26 mar 2017, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Niels » 26 mar 2017, 12:02

Ziet er goed uit Peter!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door WJ » 26 mar 2017, 12:03

EvdP schreef: 26 mar 2017, 12:01 De tijd? Die staat toch goed?
I fixed it! Waren inderdaad mijn eigen forum/tijdzone settings.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Eric Z » 26 mar 2017, 12:18

:thumbup: Ziet er goed uit!

Op de homepage gaat de uitlijning van sommige dingen alleen niet helemaal goed. Via iphone 5s in portait. In landscape past alles wel.

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door witje » 26 mar 2017, 13:49


Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Sander-E46 » 26 mar 2017, 13:54

Idd, "DF Am ring, alleen voor hoger opgeleiden"

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Snipe » 26 mar 2017, 13:56

Peter Tunissen schreef: 26 mar 2017, 11:58 Maar de tijd gaat toch door en achter de schermen is keihard gewerkt aan een nieuwe website, niet meer als uitgebreid automagazine, maar als simpele, goed vindbare en doeltreffende landingspagina.
Een uitgebreid automagazine heb je misschien niet (meer) nodig, maar zo vind ik het wel erg kaal. Ik zou best iets blog-achtigs willen zien waar je nu en dan eens wat leest;
- hoe een trackday op Ascari was
- hoe het de eerste klant van hotel DF beviel
- waarin je eens vertelt hoeveel mensen hun racelicentie al via DF hebben behaald
- waarin we horen of je al Fawlty Towers-achtige capriolen hebt meegemaakt
- etc

Maar misschien ben ik daarin de enige, dat kan.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door WJ » 26 mar 2017, 14:10

witje schreef: 26 mar 2017, 13:49 https://amring.driving-fun.com/

Is dat latijn?
Word vaak als placeholder gebruikt tot de echte tekst er staat als je de website in elkaar aan het knutselen ben.

Die witte tekst is niet te lezen trouwens met die foto erachter.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Spijkerhard » 26 mar 2017, 16:41

Snelle links boven aan de pagina mis ik wel. Is bewust zeker.
Altijd goed, die suggesties van vrijwillige tekstschrijvers!

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Zed240 » 26 mar 2017, 17:29

Paar persoonlijke puntjes van mijn kant:

- Snelle links zoals Spijkerhard ook al benoemt.
- Bij 'over Driving-Fun' staat eerst 100 evenementen per jaar, en twee regels verderop 80 per jaar.
- Op de homepage eigen foto's gebruiken, zoals die F30 bij coureur voor een uur vervangen door een actiefoto van één van de huurwagens. Tevens de foto van DF am Ring wellicht veranderen voor één van het hotel. Geeft gelijk duidelijker aan wat het inhoudt. Als een klant de tekst moet lezen om het te snappen is het eigenlijk al fout naar mijn idee.
- Stukje over Amsterdam Race Resort vind ik wat vaag, of is dat de nieuwe naam van Zandvoort sinds overname? Als iemand die de tekst niet gelezen zou hebben, zou ik eerder een nieuw circuit verwachten ofzo.
- Blog kan inderdaad ook handig zijn. Kan ook voor de SEO goed van pas komen.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door indobesar » 26 mar 2017, 20:30

Zed240 schreef: 26 mar 2017, 17:29 Paar persoonlijke puntjes van mijn kant:

- Snelle links zoals Spijkerhard ook al benoemt.
- Bij 'over Driving-Fun' staat eerst 100 evenementen per jaar, en twee regels verderop 80 per jaar.
- Op de homepage eigen foto's gebruiken, zoals die F30 bij coureur voor een uur vervangen door een actiefoto van één van de huurwagens. Tevens de foto van DF am Ring wellicht veranderen voor één van het hotel. Geeft gelijk duidelijker aan wat het inhoudt. Als een klant de tekst moet lezen om het te snappen is het eigenlijk al fout naar mijn idee.
- Stukje over Amsterdam Race Resort vind ik wat vaag, of is dat de nieuwe naam van Zandvoort sinds overname? Als iemand die de tekst niet gelezen zou hebben, zou ik eerder een nieuw circuit verwachten ofzo.
- Blog kan inderdaad ook handig zijn. Kan ook voor de SEO goed van pas komen.
Ter aanvulling:
- "tegels" zijn mooi en van deze tijd, maar ik zou ze graag "clickable" zien ipv alleen de URL. Nu is het zoeken om door te klikken. Kan makkelijker.
- In het onderdeel 'over DF' zou ik graag Peter lezen ipv Tunissen. Is wat afstandelijk, wat volgens mij niet helemaal past bij Peter en/of DF. Of is Peter door de jaren heen "verhollandschd". :tong:
- subsites (http://www.dftrackdays.com/, http://www.dfracing.com/home/) zijn nog in het oude thema.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door JP » 26 mar 2017, 21:56

Ik zou het Ring-logo plaatsen tussen DF en am Ring, en niet zoals nu tussen DF am en Ring.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Macboy » 27 mar 2017, 17:40

Ziet er top uit Tom ! Goed dat iedereen input geeft, kan het mooi meteen verbeterd worden.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Riceaux » 27 mar 2017, 18:33

Snipe schreef: 26 mar 2017, 13:56
Peter Tunissen schreef: 26 mar 2017, 11:58 Maar de tijd gaat toch door en achter de schermen is keihard gewerkt aan een nieuwe website, niet meer als uitgebreid automagazine, maar als simpele, goed vindbare en doeltreffende landingspagina.
Een uitgebreid automagazine heb je misschien niet (meer) nodig, maar zo vind ik het wel erg kaal. Ik zou best iets blog-achtigs willen zien waar je nu en dan eens wat leest;
- hoe een trackday op Ascari was
- hoe het de eerste klant van hotel DF beviel
- waarin je eens vertelt hoeveel mensen hun racelicentie al via DF hebben behaald
- waarin we horen of je al Fawlty Towers-achtige capriolen hebt meegemaakt
- etc

Maar misschien ben ik daarin de enige, dat kan.
Het grote nadeel van een actieve site is dat er regelmatig content gecreëerd moet worden. Ik zou het ook wel leuk vinden, maar denk dat de prioriteiten bij DF iets anders liggen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Snipe » 27 mar 2017, 20:09

en ik bedoelde het niet eens als verkapte reclame voor mijn winkel ;-)

Maar ik zou denken dat je met 100 evenementen per jaar toch wel 1 of 2 keer per maand iets moet kunnen posten.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door smiley » 27 mar 2017, 20:24

Met Wouter81 zijn F1 stukjes, en Witjes zijn cpz filmpjes heb je een leuke stap gemaakt.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Tom » 27 mar 2017, 22:10

:thumbup:
Even een korte reactie op een aantal opmerkingen:
  • Er is gekozen om te werken met een landingspagina en daarnaast meerdere (compacte) subsites. Sommige subsites zijn al oud en zullen in de toekomst vernieuwd worden. DF groeit snel en met deze aanpak kunnen we wat sneller schakelen in tegenstelling tot één grote site waarin alles te vinden zou zijn. Vandaar dat het forum een tijdje terug al aangepakt is, nu de frontpage, etc. Op deze manier kunnen nieuwe ontwikkelingen binnen DF ook in een kort tijdsbestek een eigen subsite krijgen en online gaan. Daarnaast zijn we bezig om alles in één CMS onder te brengen zodat we bijv. circuitdagen niet langer op meerdere plekken hoeven in te voeren.
  • Tekst bij 'over Driving-Fun' vind ik persoonlijk ook niet zo sterk, voor in een magazine wel maar is wat lang voor een dergelijke pagina waarin je als bezoeker wat sneller wilt 'scannen'. Misschien moeten we daar nog wat aan sleutelen.
  • Snelle links: goede suggestie.
  • Foto's: van sommige concepten zijn nog geen goede foto's beschikbaar (zoals een mooie foto van het hotel aan de buitenkant). Als het er is, dan komt het erop :)
  • De subsite DF am Ring is eigenlijk nog niet klaar.
  • Blog: vind ik ook leuk. Hoeft lang niet zo uitgebreid als vroeger maar gewoon één rubriek met wat artikeltjes over de activiteiten van DF zou leuk zijn. Maar dat moet inderdaad wel regelmatig bijgehouden worden, anders kun je het beter weglaten. Dat laatste is vooral het probleem ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Macboy » 29 mar 2017, 12:54

:thumbup:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: DF 3.0 website live!

Bericht door Riceaux » 29 mar 2017, 13:20

Heb de sites ook even wat uitgebreider bekeken. Eerste wat me opviel was dat het contrast bij de toegevoegde screenshot niet optimaal is. Wanneer je er over heen scrolt springt het er niet echt uit. Tevens zou ik de links naar de verschillende sites voorzien van een wat uitgebreidere usecue, de tekst is nu wel duidelijk, alleen het is niet direct duidelijk dat er interactie mogelijk is met de tekst doordat het niet veranderd van kleur als je er overheen gaat met de muis bijvoorbeeld. Ook zou ik er voor kiezen om de verschillende subsites bij het aanklikken te laten openen in een nieuw venster. Als ik bijvoorbeeld info wil over trackdays, maar ook een auto wil huren voor een trackday is het in mijn ogen handig als je beide pagina's tegelijk kan openen, zonder handmatig een extra tabblad te openen. Stukje gebruiksgemak. Bij de sites die nog in opbouw zijn, zou ik dat direct op de landingspagina melden, voorkomt mogelijke frustraties bij gebruikers. En ik mis zaken als KvK nummer, bankrekeningnummer, adres, telefoonnummer e.d. in de footer, vind het altijd wel fijn om dat direct overzichtelijk te hebben op de homepage ipv er voor door te moeten klikken.
Bijlagen
Schermafbeelding 2017-03-29 om 13.09.52.png
Schermafbeelding 2017-03-29 om 13.09.52.png (203.45 KiB) 2023 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, Darudevampire, Eric Z, Gert-jan en 415 gasten