Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Luco » 05 feb 2017, 11:21

Lol, de hond.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door alt » 05 feb 2017, 11:52

Metchu, een vriend van mij werkte tig jaren geleden bij een tv-reparatiewinkel in Amsterdam.
In alle winkel in die buurt werd ingebroken, toen er een allochtone jongen 16 er kam werken werd er nog ingebroken in de straat, behalve bij hen.
Ik heb ook een paar allochtone vrienden, maar de honden moeten weg als zij op visite komen.
Dan een en een is twee, Metchu.

Ik mis wel je videootjes, Metchu.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Macboy » 07 feb 2017, 09:41

Wel lol @ hoe kan ik een video oploaden :)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door alt » 07 feb 2017, 12:01

Ja Macboy, toen ik in de jaren 80 mijn 1ste computer kocht, dacht over 25 jaar gaat alles met een computer veel eenvoudiger dan in de jaren 80.
Dus niet, de sortwareboeren zijn gamers die een doolhof hebben gemaakt van de software.
Continue updates, cookies, snellere processors, enz.
Maar de bediening wordt niet sneller of gemakkelijker als in de jaren 80.
Mijn 2 eurocenten.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Robin » 07 feb 2017, 12:44

Alt heeft ten eerste een punt dat de 'medelander' vaker betrokken is bij dit soort streken dan de autochtoon.

Ik sta in verbinding met 'n beveiligingsorgaan in onze juweliersfederatie, maandelijks worden wij op de hoogte gehouden betreffende afleggingen/inbraken/pogingen tot/en alle andere ellende, verdwijntrucs/gestolen creditcards/jatterij. Vaak met camerabeelden...jammergenoeg zijn 99 van de 100 'medelander', tja. Midden Oosten/NoordAfrikaans/Oostblok/Roma.

Punt twee betr de digitale wereld:Ook mee eens.:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door RVV » 07 feb 2017, 13:32

Rondom rolluiken.hebben wij thuis ook. Waarom?

Als eerste rondom rolluiken is geen garantie dat men niet binnen kan komen. Een proffesionele inbreker komt ALTIJD binnen. Maar 98 procent van de inbrekers zijn gelegenheid inbrekers. Een prof breekt alleen in als hij weet dat er substantieel wat valt te halen. Gelegenheid inbrekers werken op de gok.

Gelegenheid inbrekers willen zo snel mogelijk kunnen inbreken. Rolluiken is al de grootste drempel. Als ze kunnen kiezen uit meerdere huizen zullen ze altijd het huis zonder rolluiken pakken. Ik ga er natuurlijk van uit dat je sowieso het beste hang en sluitwerk hebt.

Als je als het donker word al je rolluiken gaat sluiten weet de gelegenheidsinbreker niet of je wel of niet thuis bent. Tegenwoordig kun je op afstand met een app op je telefoon al je rolluiken laten sluiten. Ook kan een inbreker niet zien of je kostbare spullen in huis hebt. Want de boel is immers potdicht.

Een inbreker is ook niet graag in een huis met rolluiken want hij kan immers niet zien (op afstand) of de bewoners terug komen.


Verdere voordelen; goede zonwering in de zomer waardoor het koel blijft in huis. En in de winter stook je minder energie omdat de warmte beter in huis blijft.

Blijvende waardevermeerdering van je woning, minder onderhoud aan kozijnen.

Kortom rolluiken is mijn advies.. beste investering die ok ooit aan mijn huis heb gedaan.. Oja in de 16 jaar tijd is rondom ons huis 3 keer ingebroken bij verschillende buren.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Jussi » 07 feb 2017, 15:38

Een Duitse Dog adopteren. Die zal jou wellicht niet overleven maar jij redt wel een leven. Hondstrouw en serieus imposant voor een ieder vreemd.

Er zijn er hopen in NL ter adoptie.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Joy » 07 feb 2017, 15:48

Een klant van ons verkoopt zelf beveiligingssystemen en heeft rond zijn woning een gronddetectiesysteem laten aanleggen. Deze detecteert dmv matten onder de bestrating dat er iemand overheen loopt en geeft via smartphone signaal aan de eigenaar die op de camera kan meekijken wie er aanwezig is. Voor de postbode is er een zone waar het alarm niet op reageert, de rest van het huis kun je niet bij komen zonder die mat te activeren.
Zo weet je in een vroeg stadium al dat er ongewenste personen op je erf rondlopen. Ook bijvoorbeeld als ze eerst een keer de boel komen verkennen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door allen » 07 feb 2017, 16:05

Jussi schreef: 07 feb 2017, 15:38 Een Duitse Dog adopteren. Die zal jou wellicht niet overleven maar jij redt wel een leven. Hondstrouw en serieus imposant voor een ieder vreemd.

Er zijn er hopen in NL ter adoptie.
Ook leuk als waakhond. :D
Afbeelding

Liever geen rolluiken hier. Bij een eventueel spoedgeval is er ook helemaal niemand die er op tijd bij kan. Heb zelf gezien hoe een pand compleet afbrandde omdat de brandweer er niet op tijd in kon komen. Dan mag je blij zijn dat er even niemand thuis is.
Hier slaat de hond aan als iemand te dicht langs de oprit loopt. Paar keer gehad dat een bezorger zich lam schrok en er is eens een DHL bezorger weggerend. Sommige bevolkingsgroepen schijnen het benauwd te krijgen van die vrolijke beesten. Heel apart.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Luco » 07 feb 2017, 17:44

Joy schreef: 07 feb 2017, 15:48 Een klant van ons verkoopt zelf beveiligingssystemen en heeft rond zijn woning een gronddetectiesysteem laten aanleggen. Deze detecteert dmv matten onder de bestrating dat er iemand overheen loopt en geeft via smartphone signaal aan de eigenaar die op de camera kan meekijken wie er aanwezig is. Voor de postbode is er een zone waar het alarm niet op reageert, de rest van het huis kun je niet bij komen zonder die mat te activeren.
Zo weet je in een vroeg stadium al dat er ongewenste personen op je erf rondlopen. Ook bijvoorbeeld als ze eerst een keer de boel komen verkennen.
Zet de prijs er ook even bij :lol:
Dat is voor een gewone sterveling bijna niet te betalen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Joy » 07 feb 2017, 17:56

Het voordeel daarvan is dat er na aanschaf niks meer valt te halen. Dubbele beveiliging! :tooth:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door smiley » 07 feb 2017, 18:24

Ook wel leuk.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Macboy » 07 feb 2017, 23:43

Wat is dat voor hond hierboven ? En dat mist-ding sjesus wat een apparaat.

Rolluiken goed idee, maar die rolluiken dicht overdag en avond heb ik nooit zo begrepen. Doen ze in Limburg ook allemaal. Ga dan gewoon ondergronds wonen. Open ruimtes en lichtinval is essentieel voor mij. Maar goed tegen inbraken werkt het denk ik wel behoorlijk.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door smiley » 07 feb 2017, 23:56

Zou iets van 2500 euro zijn dat ding.

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door flieger » 08 feb 2017, 08:18

Ik ben benieuwd hoe RVV denkt over een noodsituatie waarin rolluiken belemmeren. Dat is voor mij de grootste drempel om die dingen te nemen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Downforce Hans » 08 feb 2017, 09:15

Ik heb het een keer gezien op TV hoe een arrestatie team een huis binnenging waar zo`n rolluik voor stond maar dat was zo open.
Ik was verbaasd hoe makkelijk dat ging dus een brandweer zal daar ook geen moeite mee hebben.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Jussi » 08 feb 2017, 09:17

Macboy schreef: 07 feb 2017, 23:43 Wat is dat voor hond hierboven ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Puli

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door RVV » 08 feb 2017, 09:18

Zie ik even niet? Noodsituatie ik ben beneden.. voordeur of achterdeur of via De binnendeur naar de garage en hup je bent buiten..


Noodsituatie en ik ben boven.. rolluiken zijn handmatig boven open te trekken.. (2 tellen werk) raam open.. matras naar beneden kiepen er op springen.

Verder is er in huis geen open vuur aanwezig.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door RVV » 08 feb 2017, 09:20

En natuurlijk zijn rolluiken zo open gebroken maar dat moet met grof geweld en veel lawaai... precies datgene wat inbrekers dus niet willen

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door RVV » 08 feb 2017, 09:26

Overigens vind ik het noodsituatie verhaal een beetje vergezocht.. de kans dat je zo in de problemen komt is zo minimaal.. een auto besturen is 1000 maal gevaarlijker en risico voller

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door allen » 08 feb 2017, 09:26

Komondor Jussi. Prachthonden imho.

Je hoeft het probleem niet te zien Rico. Dan heb je ook niets te vrezen. :wink:

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door flieger » 08 feb 2017, 09:31

Dus de elektrisch bedienbare rolluiken boven en beneden zijn van binnenuit handmatig en snel te openen? Dat wist ik niet.

Je kan het vergezocht vinden maar bij brand of onwel worden zou ik niet opgesloten willen zitten.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Downforce Hans » 08 feb 2017, 09:58

RVV schreef: 08 feb 2017, 09:18 Zie ik even niet? Noodsituatie ik ben beneden.. voordeur of achterdeur of via De binnendeur naar de garage en hup je bent buiten..


Noodsituatie en ik ben boven.. rolluiken zijn handmatig boven open te trekken.. (2 tellen werk) raam open.. matras naar beneden kiepen er op springen.

Verder is er in huis geen open vuur aanwezig.
Dan moet je geen waterbed hebben..........al is dat dan misschien wel weer handig bij brand...... :mrgreen:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Jussi » 08 feb 2017, 09:59

Juist, @allen! Blijkbaar toch nog een ander modelletje.

Kortharigen zijn sowieso meer mijn ding :)

@flieger: Rolluiken moeten toch makkelijk te koppelen zijn met een rookdetector? Vanaf dat er rook wordt gedetecteerd in mijn gebouw gaat er een koepel op het dak open en blokkeert de lift.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat is het beste idee om inbraak te voorkomen?

Bericht door Arthur » 08 feb 2017, 10:18

Ramen of koepel open is meer zuurstof. Samen met brandbare stof en temperatuur ideaal ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, Gert-jan, KoenM, Majestic-12 [Bot], Nico e39, RS-Ron, Thomas H, Thomasss, TLRS, tomgtr en 165 gasten