Onderdelendienst

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PatrickE11
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:55

Onderdelendienst

Bericht door PatrickE11 » 03 jan 2017, 23:58

Hallo ik ben in het bezit van een bestelbusje. (Ford Transit) En ik had het doldwaze idee om een soort onderdelendienst te beginnen voor mensen hier die met spoed een auto onderdeel of racinggear nodig hebben maar zelf geen tijd hebben om het op te halen. Dat ik het eventueel voor een kleine vergoeding kan bezorgen, ik kan ook eventueel voor autoambulance spelen. De transit is voorzien van een trekhaak en kan max 2000kg ermee trekken.


Mvg.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Onderdelendienst

Bericht door RJK » 04 jan 2017, 00:11

Welkom?

Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Onderdelendienst

Bericht door Eric Z » 04 jan 2017, 00:14

Veel plezier bij de KvK...

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Onderdelendienst

Bericht door Eric H » 04 jan 2017, 07:45

Lid geworden op: ma mar 16, 2015
Gelijk weer die zure reacties... :bag:

Welkom Patrick en succes met je plan, al zie ik er weinig brood in.
Auto-onderdelen kunnen tegenwoordig vanuit de luie stoel besteld worden, en worden vaak binnen 24 uur bezorgd.
Ik ken maar heeeeel weinig situaties waarin iemand er alles aan gelegen is om het bestelde per direct te ontvangen.

Voor "racinggear" geldt eigenlijk hetzelfde.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Onderdelendienst

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 jan 2017, 08:40

Dat ligt eraan wie je klantenkring is.
Mooiste is dat je bij autobedrijven bekend wordt. Die kunnen vaak wel een "mannetje" gebruiken die wat ritjes voor ze kan doen.

2000kg trekgewicht is niks helaas. Kan je nog geen fatsoenlijke kar mee trekken op papier.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Onderdelendienst

Bericht door RJK » 04 jan 2017, 09:49

Gelijk weer die zure reacties...
Ik zie het.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Onderdelendienst

Bericht door Eric H » 04 jan 2017, 13:03

Martin van der Zwaard schreef:Dat ligt eraan wie je klantenkring is.
Mooiste is dat je bij autobedrijven bekend wordt. Die kunnen vaak wel een "mannetje" gebruiken die wat ritjes voor ze kan doen.

2000kg trekgewicht is niks helaas. Kan je nog geen fatsoenlijke kar mee trekken op papier.
Autobedrijven worden in de regel meerdere keren per dag beleverd door hun grossier.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Onderdelendienst

Bericht door Luco » 04 jan 2017, 16:29

Brezan bv, sochtends bestellen, smiddags geleverd

PatrickE11
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:55

Re: Onderdelendienst

Bericht door PatrickE11 » 04 jan 2017, 23:36

Nou ik heb al een klantenkring van mensen die met spoed onderdelen nodig hebben die het van bijvoorbeeld marktplaats of andere demontagebedrijven/garages/tuners wat ik naar mijn klanten moet brengen wat echt spoed heeft. Meestal kunnen ze het niet zelf halen bellen ze mij op en rij ik wel op en neer. Tis meer hobby voor mij en leuk bijverdienste daar is niks mis mee. En ik had hier wel eerder een profielnaam maar daar weet ik het wachtwoord niet meer van en schijnbaar had ik deze nog. :mrgreen:

Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Onderdelendienst

Bericht door Eric Z » 05 jan 2017, 00:03

Tsja, zuur of niet maar ik vind het nog steeds vreemd over komen als business model in ieder geval, zwart bijverdienen moet wel lukken.
Maar je bent dus al koerier of hebt een flexibele werkgever ofzo dat je dit kunt combineren?

Sowieso zal spoed met onderdelen niet vaak voor komen waarbij ook geen persoon in de directe omgeving is die het op kan pikken. Lijkt mij een lastig verdienmodel dus.

Je hebt geen autoambulance dus moet iemand er zelf een regelen? Wat als je schade veroorzaakt aan andersmans auto/onderdelen?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Onderdelendienst

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 jan 2017, 09:03

Eric H schreef:Autobedrijven worden in de regel meerdere keren per dag beleverd door hun grossier.
Dat weet ik. Loop al wat jaartje mee zeg maar.
Maar als jij ergens in het land wat gekocht hebt dan is het makkelijk als je niet zelf hoeft te rijden maar iemand hebt die dat kan doen.
Zeker als je een klein bedrijfje hebt en zelf niet weg kan.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Onderdelendienst

Bericht door Eric H » 05 jan 2017, 12:54

Voor 98% van de delen die een gemiddeld garagebedrijf verbruikt op een dag is de grossier de snelste en makkelijkste weg (loop ook al wat jaartjes mee :wink: )

Voor de resterende 2% vraag ik me af of je hier een rendabel busines-model van kunt maken.

Stel een garagebedrijf uit Zierikzee heeft een onderdeel nodig uit Groningen.
Wat voor prijs moet je dan wel niet rekenen om uit de kosten te komen, wetende dat je die dag alleen die rit kunt uitvoeren, en dus moet hopen op meerdere opdrachten die langs hetzelfde tracé lopen.
Daarbij komt het onderdeel dan pas eind van de dag bij het garagebedrijf, dus montage gebeurd dan 9 van de 10 keer toch de volgende dag.

Dan kun je het net zo goed laten opsturen als garagebedrijf, kost minder en is onder aan de streep eigenlijk (v.w.b. montage) net zo snel.

Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar nogmaals, ik denk dat die te beperkt zijn om er een rendabel busines-model van te maken.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Onderdelendienst

Bericht door Martin van der Zwaard » 09 jan 2017, 08:38

Hij geeft ook aan dat het een beetje hobbymatig is dus dan kan je er denk best wat leuks mee bijverdienen.
Gaat het je "core business" worden dan heeft het idd weinig zin.

PatrickE11
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:55

Re: Onderdelendienst

Bericht door PatrickE11 » 09 jan 2017, 14:10

Iedereen beunt tegenwoordig bij. Dus dit is mijn manier van ''bijbeunen'' en het is hobbymatig ik hoef er niet van te leven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berrie, Luco, Majestic-12 [Bot], SlowCo en 415 gasten