Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
56/44 verdeling geloof ik op een F150. Dat is eigenlijk heel normaal te noemen.
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
En tel daar de 350L gas installatie bij op. Nee hoor, totaal geen problemen. De beste aankoop die ik ooit gedaan heb.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Kijk aan deze ervaringen heb ik wat!
Ga dan toch op zoek naar de e39 528i sedan ..
dan nog de trailer ha ha..
zaterdag even rondje rijden in een e39 523i sedan van een maat
Ga dan toch op zoek naar de e39 528i sedan ..
dan nog de trailer ha ha..
zaterdag even rondje rijden in een e39 523i sedan van een maat
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Eerlijk gezegd zou ik eerder op zoek gaan naar een 530d in verband met koppel wat een stuk hoger ligt dan bij een 528. Zeker als je er zo'n 1800 kg achter wil hangen is wat extra koppel wel erg prettig.
Inmiddels aardig wat kilometers met een auto-ambulance afgelegd in een e39 530d, V70 D5 en een e53 X5 3.0d. Al die lappen tekst.... ik zal er eens wat plaatjes bij stoppen
De e39 530d touring (1.750 kg en 410 Nm) beviel prima en trok de combinatie van zo'n 1.600 kg (205-racer erop) vrij eenvoudig door de Eifel en de Ardennen. Het platte NL was uiteraard helemaal geen punt. Voordeel is de luchtvering achter waardoor hij altijd vlak staat en nooit op zijn kont hangt.
Daarna een e53 X5 3.0d (2.080 kg en 500 Nm) gekocht, maar dat is toch wel de overtreffende trap als trekauto. De combinatie ligt een stuk stabieler en die extra 90 Nm merk je echt wel zodra je op heuvelachtig terrein komt. Zekers bergafwaarts vanaf bv Spa rij ik toch liever met iets stevigs als trekkende auto. Ik had bij de e39 nog wel eens het idee dat de ambu me nog wel eens voorbij kon komen. Automaat, maar met de hand schakelend werkte dat prima. Ook nog een tijdje mijn 535 touring mee getrokken (inclusief ambu dik 2.100 kg) en ook dat ging probleemloos. Ook de X5 had achter luchtvering dus bleef netjes recht liggen.
Helaas vond iemand het nodig op Corsica frontaal op de X5 te klappen. X5 t-loss en in afwachting van de Euro's maar even een V70 D5 gekocht (1540 kg en 340 Nm). De teruggang in koppel tov de X5 beviel me voor geen meter. Ik bevind me regelmatig met de combinatie in de Eifel en dan vind ik het toch wel prettig om er nog een beetje de gang in te houden. Met 160 Nm minder dan de X5 en ook nog eens een zwaardere Clio RS erop in plaats van de 205 (waardoor de combinatie op 1.800 kg uit komt) vond ik het verre van ideaal. Ook de stabiliteit van de combinatie was een stuk minder dan met de X5. De grootste ramp vond ik echter de geartronic-bak omdat die niet op de motor af kan remmen. Je kon hem wel handmatig terugschakelen, maar echt afremmen op de motor deed hij niet en da's natuurlijk verre van ideaal op bv een afdaling komende vanaf Spa.
Nadat men er na bijna een jaar uit was dat ik toch wel wat centjes kreeg van het Corsica-ongeval en omdat de V70D5 niet meer nodig was om vriendinlief over grote afstand woon-werk-verkeer af te laten leggen hebben we die snel ingeruild op wederom een e53 X5 3.0d. Inmiddels rij ik daar alweer twee jaar met veel plezier in rond. Het is en blijft een genot om met die wagen de ambu met daarop de Clio RS vooruit te sleuren. Deze X5 heeft luchtvering rondom dus ligt mooi recht, fatsoenlijk eigen gewicht en meer dan voldoende koppel om bergop vooruit te komen of om eens even wat te versnellen op de autobaan.
Kortom: mijn ervaring is dat een stevig eigen gewicht in combinatie met flink wat koppel en luchtvering erg fijn is om een auto-ambulance vooruit te sleuren.
Inmiddels aardig wat kilometers met een auto-ambulance afgelegd in een e39 530d, V70 D5 en een e53 X5 3.0d. Al die lappen tekst.... ik zal er eens wat plaatjes bij stoppen
De e39 530d touring (1.750 kg en 410 Nm) beviel prima en trok de combinatie van zo'n 1.600 kg (205-racer erop) vrij eenvoudig door de Eifel en de Ardennen. Het platte NL was uiteraard helemaal geen punt. Voordeel is de luchtvering achter waardoor hij altijd vlak staat en nooit op zijn kont hangt.
Daarna een e53 X5 3.0d (2.080 kg en 500 Nm) gekocht, maar dat is toch wel de overtreffende trap als trekauto. De combinatie ligt een stuk stabieler en die extra 90 Nm merk je echt wel zodra je op heuvelachtig terrein komt. Zekers bergafwaarts vanaf bv Spa rij ik toch liever met iets stevigs als trekkende auto. Ik had bij de e39 nog wel eens het idee dat de ambu me nog wel eens voorbij kon komen. Automaat, maar met de hand schakelend werkte dat prima. Ook nog een tijdje mijn 535 touring mee getrokken (inclusief ambu dik 2.100 kg) en ook dat ging probleemloos. Ook de X5 had achter luchtvering dus bleef netjes recht liggen.
Helaas vond iemand het nodig op Corsica frontaal op de X5 te klappen. X5 t-loss en in afwachting van de Euro's maar even een V70 D5 gekocht (1540 kg en 340 Nm). De teruggang in koppel tov de X5 beviel me voor geen meter. Ik bevind me regelmatig met de combinatie in de Eifel en dan vind ik het toch wel prettig om er nog een beetje de gang in te houden. Met 160 Nm minder dan de X5 en ook nog eens een zwaardere Clio RS erop in plaats van de 205 (waardoor de combinatie op 1.800 kg uit komt) vond ik het verre van ideaal. Ook de stabiliteit van de combinatie was een stuk minder dan met de X5. De grootste ramp vond ik echter de geartronic-bak omdat die niet op de motor af kan remmen. Je kon hem wel handmatig terugschakelen, maar echt afremmen op de motor deed hij niet en da's natuurlijk verre van ideaal op bv een afdaling komende vanaf Spa.
Nadat men er na bijna een jaar uit was dat ik toch wel wat centjes kreeg van het Corsica-ongeval en omdat de V70D5 niet meer nodig was om vriendinlief over grote afstand woon-werk-verkeer af te laten leggen hebben we die snel ingeruild op wederom een e53 X5 3.0d. Inmiddels rij ik daar alweer twee jaar met veel plezier in rond. Het is en blijft een genot om met die wagen de ambu met daarop de Clio RS vooruit te sleuren. Deze X5 heeft luchtvering rondom dus ligt mooi recht, fatsoenlijk eigen gewicht en meer dan voldoende koppel om bergop vooruit te komen of om eens even wat te versnellen op de autobaan.
Kortom: mijn ervaring is dat een stevig eigen gewicht in combinatie met flink wat koppel en luchtvering erg fijn is om een auto-ambulance vooruit te sleuren.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Goed verhaal Paskal. Niets tegen in te brengen, behalve dat de de operationele kosten van een X5 volgens mij wel iets hoger zijn dan van een 528i of 530d. Ik schat 50%, vooral het verbruik (zonder de trailer) loopt wel op.
Ik heb zelf ook 12 jaar een V70 D5 gehad, met 'load adjusters', handgeschakeld. Trok prima een auto, heb de M3 erachter gehad, maar lag idd niet zo fijn als de 528. Beetje vergelijkbaar met de 320d.
Zal dus een compromis van kosten/aantal malen als trekker gebruiken afhangen. Al lijkt me een X5 absoluut een heerlijk oplossing.
Ik heb zelf ook 12 jaar een V70 D5 gehad, met 'load adjusters', handgeschakeld. Trok prima een auto, heb de M3 erachter gehad, maar lag idd niet zo fijn als de 528. Beetje vergelijkbaar met de 320d.
Zal dus een compromis van kosten/aantal malen als trekker gebruiken afhangen. Al lijkt me een X5 absoluut een heerlijk oplossing.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Heb ook al eerder idd de X5 als ultime trekker aangemerkt. Maar idd ook wat Niels zegt die is wel wat duurder in daily use. Kwestie van afwegen dus voor ts.
Wel een heel gaaf plaatje je laaste x5 met race Clio er achter. Echt heel erg mooie combi zo Pascal!!
Wel een heel gaaf plaatje je laaste x5 met race Clio er achter. Echt heel erg mooie combi zo Pascal!!
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Het is maar net wat je wilt toch?
Als je de trekauto ook als daily gaat gebruiken is een zware station of een zwaardere suv achtige het beste.
Wil je apart een auto voor het trekken zou ik altijd gaan voor een echte terreinwagen (patrol ofzo) of een camper.
Ik heb ook van alles gereden en het beste beviel mij toch de camper, lekker zwaar tov de aanhanger en met een totaalgewicht van boven de 6 ton reed dat gewoon nog goed
Als je de trekauto ook als daily gaat gebruiken is een zware station of een zwaardere suv achtige het beste.
Wil je apart een auto voor het trekken zou ik altijd gaan voor een echte terreinwagen (patrol ofzo) of een camper.
Ik heb ook van alles gereden en het beste beviel mij toch de camper, lekker zwaar tov de aanhanger en met een totaalgewicht van boven de 6 ton reed dat gewoon nog goed
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Is een oprijwagen met een Sprinter oid als basis, dan geen goede optie als het puur daar voor bedoeld is?
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Ja, maar een oprijwagen is onbetaalbaar. En particulier qua wegenbelasting al helemaal.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Eerlijk gezegd vind ik dat wel meevallen. Ja, een X5 kost 5 tientjes per maand meer aan MRB, maar het verbruik ontliep elkaar bij mij niet zo heel veel. Met de 530d reed ik zonder ambu 1:12 terwijl ik met de X5-en op 1:10,5 uit kwam/kom zonder ambu. Het onderhoud ontloopt elkaar ook niet zo veel: met de 530d op zat ik na 60.000 km op 18 ct/km terwijl de X5 na 80.000 km op 19 ct/km uit kwam (uitsluitend brandstof + onderhoud waarbij ik de bakrevisie van de 530d buiten beschouwing heb gelaten). Je moet natuurlijk geen X5 moet kopen met versleten onderstelrubbers, remmerij en banden want dan ben je natuurlijk direct aan de beurt . Verder moet je een beetje geluk hebben dat je hoge kosten zoals een turbo of bakrevisie bespaard blijven.Spijkerhard schreef:Goed verhaal Paskal. Niets tegen in te brengen, behalve dat de de operationele kosten van een X5 volgens mij wel iets hoger zijn dan van een 528i of 530d. Ik schat 50%, vooral het verbruik (zonder de trailer) loopt wel op.
Martijn, thanx voor de complimenten
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Paskal geweldig verhaal ik heb weer extra inzichten ..
Running costs ben wel wat gewend met de 335i, punt is dat je met een youngtimer sowieso alle kosten zakelijk kan schrijven (zzp), en ik rij natuurlijk zo'n 50.000 per jaar waarvan misschien 35.000 zakelijk en zeker wel 15.000 prive (enkel om brandstof is dit al interessant om te doen)
Ongeacht welke auto het wordt, duidelijk om gewoon een "verse" uit te zoeken waar niet direct, voor zover je kan weten, extreme kosten aan gaan komen
enige uitdaging bij een Nieuwer model auto (jonger dan 15 jaar dus):
Diesel kosten kan ik niet opvoeren, alleen via prive rijden de zakelijke km vergoeding. gezien de nieuwwaarde bij zakelijk rijden ivm bijtelling om lijkt het me sowieso niet interessant (niet exact berekent)
Benzine kan ik dan wel weer rijden zonder hier last van te hebben (vraag niet hoe)
Running costs ben wel wat gewend met de 335i, punt is dat je met een youngtimer sowieso alle kosten zakelijk kan schrijven (zzp), en ik rij natuurlijk zo'n 50.000 per jaar waarvan misschien 35.000 zakelijk en zeker wel 15.000 prive (enkel om brandstof is dit al interessant om te doen)
Ongeacht welke auto het wordt, duidelijk om gewoon een "verse" uit te zoeken waar niet direct, voor zover je kan weten, extreme kosten aan gaan komen
enige uitdaging bij een Nieuwer model auto (jonger dan 15 jaar dus):
Diesel kosten kan ik niet opvoeren, alleen via prive rijden de zakelijke km vergoeding. gezien de nieuwwaarde bij zakelijk rijden ivm bijtelling om lijkt het me sowieso niet interessant (niet exact berekent)
Benzine kan ik dan wel weer rijden zonder hier last van te hebben (vraag niet hoe)
Laatst gewijzigd door itsmario op 21 okt 2016, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Als je heel veel prive kilometers maakt kan bijtelling natuurlijk wel interessant zijn.
Buiten dat zijn er denk ik genoeg nette 530 D van 15 jaar, X5 misschien ook wel.
Ik rij met de 530 trouwens gemiddeld 1 op 14
Buiten dat zijn er denk ik genoeg nette 530 D van 15 jaar, X5 misschien ook wel.
Ik rij met de 530 trouwens gemiddeld 1 op 14
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
E39 530D Sedan
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
E39 530D Touring
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW X5 staan er van de 500 exemplaren maar 5 met een handbak
Principieel wil ik een handbak, hoe lang ga ik dat nog volhouden? zowel voor lekker heel-toe vaardigheden onderhouden op straat (ha ha) als het trekken van een raceauto
Prijzen van de allergoedkoopste van 5k tot 7k
Diesel welke ik youngtimer kan rijden staat er maar 1, van de modellen welke "ergens volgend jaar" youngtimer gaan worden zijn er maar 6
Benzine zijn er genoeg en allemaal 3.0 231PK
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
E39 530D Touring
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW X5 staan er van de 500 exemplaren maar 5 met een handbak
Principieel wil ik een handbak, hoe lang ga ik dat nog volhouden? zowel voor lekker heel-toe vaardigheden onderhouden op straat (ha ha) als het trekken van een raceauto
Prijzen van de allergoedkoopste van 5k tot 7k
Diesel welke ik youngtimer kan rijden staat er maar 1, van de modellen welke "ergens volgend jaar" youngtimer gaan worden zijn er maar 6
Benzine zijn er genoeg en allemaal 3.0 231PK
Laatst gewijzigd door itsmario op 21 okt 2016, 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
ik ben ook een handbak fan maar bij een X5 zou ik toch altijd voor automaat gaan!
handbak past echt niet bij het karakter van een X5, dan kan je beter een echt werkpaard nemen zoals een Patrol, Landcruiser, Pathfinder enz
handbak past echt niet bij het karakter van een X5, dan kan je beter een echt werkpaard nemen zoals een Patrol, Landcruiser, Pathfinder enz
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Bij een Diesel is een automaat gewoon lekker.
Maar ja ik sta elke dag dan ook in de file, ik zou voor dagelijks niet meer anders willen.
Maar ja ik sta elke dag dan ook in de file, ik zou voor dagelijks niet meer anders willen.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
ik rij met mijn 335i nu ook dagelijks 150km met een hele zware felle jongen (koppeling)
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Eens met Martijn ten aanzien van het karakter. Heb geen enkel moment een handbak-X5 overwogen. De automaatbak van de X5 is met de aanhanger erachter prima handmatig te schakelen (ca 20.000 ambulance-km afgelegd met de X5 3.0d) en als er geen aanhanger achter hangt heb je het voordeel van het relaxte karakter van de automaat. Ook in de 530D vond ik het handmatig schakelen van de automaat met de aanhanger erachter prima gaan. Natuurlijk schakelt het lang niet zo snel als de huidige automaten, maar het ging probleemloos.
En 231 PK van de 3.0 benzine X5 klinkt aardig, maar koppel is waar het om draait bij het trekken van een combinatie van aardig wat kilo's. Da's bij de 3.0 benzine met 300 Nm en een eigen gewicht van 2.000 kg echt aan de zeer magere kant.
En 231 PK van de 3.0 benzine X5 klinkt aardig, maar koppel is waar het om draait bij het trekken van een combinatie van aardig wat kilo's. Da's bij de 3.0 benzine met 300 Nm en een eigen gewicht van 2.000 kg echt aan de zeer magere kant.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
krijg nou wat .. met een Diesel vanaf 2001, ofterwijl alle youngtimers, mag je de grote steden niet in, ik weet dat in Rotterdam de kentekens ook gescanned worden ..
en ik was vrolijk van plan om hier ook daily mee te rijden, aangezien ik ook in midden in steden voor werk kom valt blijkbaar ook deze optie weer af ....
ofterwijl we houden over:
youngtimer alleen benzine, dus 528i etc, maar zou mogelijk koppel te kort komen voor het mooie ..
recentere auto op benzine, diesel is geen optie, dus dan maar gelijk een iets betere krachtpatser
toch maar eens kijken hoe ik aantrekkelijk een "nieuwer model" diesel kan gaan rijden zonder last te hebben van bijtelling over nieuwwaardes van 50+k
Tips? lol
en ik was vrolijk van plan om hier ook daily mee te rijden, aangezien ik ook in midden in steden voor werk kom valt blijkbaar ook deze optie weer af ....
ofterwijl we houden over:
youngtimer alleen benzine, dus 528i etc, maar zou mogelijk koppel te kort komen voor het mooie ..
recentere auto op benzine, diesel is geen optie, dus dan maar gelijk een iets betere krachtpatser
toch maar eens kijken hoe ik aantrekkelijk een "nieuwer model" diesel kan gaan rijden zonder last te hebben van bijtelling over nieuwwaardes van 50+k
Tips? lol
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
grijs kenteken
of een ouder van 15 jaar op de zaak zetten en een jongere kopen waar je daadwerkelijk de km mee maakt
of een ouder van 15 jaar op de zaak zetten en een jongere kopen waar je daadwerkelijk de km mee maakt
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
E36 328i youngtimer benzine (ehh tracktool)
e92 335i geen youngtimer benzine
je ruikt hem al
nog een youngtimer diesel stallen, welke de stad niet in mag + recentere diesel daily is ook weer zo wat haha
e92 335i geen youngtimer benzine
je ruikt hem al
nog een youngtimer diesel stallen, welke de stad niet in mag + recentere diesel daily is ook weer zo wat haha
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
http://www.verkeersmaatregelen.nl/Info/ ... zones.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier praten ze alleen over bestelauto's en de steden willen wel personenauto's (diesel) weren van voor 2000.
Maar uiteindelijk is deze wet er volgens mij nog steeds niet doorheen?
Hier praten ze alleen over bestelauto's en de steden willen wel personenauto's (diesel) weren van voor 2000.
Maar uiteindelijk is deze wet er volgens mij nog steeds niet doorheen?
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Opties:
- een diesel van begin 2002 is over een paar maanden bijtellingsvriendelijk. X5 3.0d bijvoorbeeld. Prive aanschaffen (km vergoeding) en als ie 15 wordt op de zaak zetten. (NIET de 500km prive uitzondering gebruiken!)
- Een 2000/2001 auto op LPG is ook een alternatief, staan in Dld ook wel leuke autos. X5, E38 of E39 bijvoorbeeld
Deze bijvoorbeeld: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =233515632. Staat wel ver weg.
Vergeet niet elke maand, en in ieder geval per 1 jan. af te schrijven. Wordt je bijtelling weer lager van.
- een diesel van begin 2002 is over een paar maanden bijtellingsvriendelijk. X5 3.0d bijvoorbeeld. Prive aanschaffen (km vergoeding) en als ie 15 wordt op de zaak zetten. (NIET de 500km prive uitzondering gebruiken!)
- Een 2000/2001 auto op LPG is ook een alternatief, staan in Dld ook wel leuke autos. X5, E38 of E39 bijvoorbeeld
Deze bijvoorbeeld: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =233515632. Staat wel ver weg.
Vergeet niet elke maand, en in ieder geval per 1 jan. af te schrijven. Wordt je bijtelling weer lager van.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
bedankt voor alle tips en het meedenken tot zo ver, ik ga vandaag weer verder zoeken
de milieuregel is er helaas wel doorheen, als je Rotterdam bijv. vanaf de snelweg inrijdt worden de kentekens al gescanned en aangegeven of je wel/niet vanaf dat punt (of net iets verder) de stad in mag
hoe het in andere steden zit durf ik niet te zeggen, laat ik nou net in Rotterdam moeten komen voor klanten, mocht er nog een leuke M weekend auto bijkomen gaan we daar maar niet mee naar de kantoren
de milieuregel is er helaas wel doorheen, als je Rotterdam bijv. vanaf de snelweg inrijdt worden de kentekens al gescanned en aangegeven of je wel/niet vanaf dat punt (of net iets verder) de stad in mag
hoe het in andere steden zit durf ik niet te zeggen, laat ik nou net in Rotterdam moeten komen voor klanten, mocht er nog een leuke M weekend auto bijkomen gaan we daar maar niet mee naar de kantoren
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Ik kom regelmatig in Rotterdam met de BMW (2001) nog geen last van gehad.
Het is ook knap verwarrend.
Het is ook knap verwarrend.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Race auto trekken / (trek)gewicht en trailer
Waarom kun je dieselkosten niet opvoeren? Mag je geen diesel rijden? Ik zit niet in die materie dus wellicht een "onnozele" vraag
itsmario schreef:enige uitdaging bij een Nieuwer model auto (jonger dan 15 jaar dus):
Diesel kosten kan ik niet opvoeren, alleen via prive rijden de zakelijke km vergoeding. gezien de nieuwwaarde bij zakelijk rijden ivm bijtelling om lijkt het me sowieso niet interessant (niet exact berekent)
Benzine kan ik dan wel weer rijden zonder hier last van te hebben (vraag niet hoe)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 226 gasten