Driving-Fun Expat topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niels v D » 11 aug 2016, 16:06

Woon alweer 3 jaar in Denemarken. Niet echt expat, begint meer op emigratie te lijken :) Vanaf 3 september wel echt Expat, verhuis voor 6 maanden naar Tallahassee. Kan wel een beetje warmer weer gebruiken. :)

Gebruikersavatar
E36-italia
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
Auto: Laro Discovery TD5
Contacteer:

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door E36-italia » 11 aug 2016, 21:09

ik heb een jaartje of 6 in italie gezeten, bij het meer van iseo (das tussen garda/como in), tot 2011 daar gezeten… nu in een ander land, de biblebelt :tong:

Als ik nu de verhalen van ex-collega's hoor, is het maar goed dat ik weer terug ben in NLD.. mijn oude werkgever is ondertussen quasi failliet (http://www.novarossi.it" onclick="window.open(this.href);return false;) … das toch zonde eigenlijk.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Sjoerd » 11 aug 2016, 22:50

Een jaar (2004) in Engeland gewoond en gewerkt. Niet in de meest vibrant city (Northampton) maar heb we desondanks goed vermaakt. Scheelt ook dat ik veel familie in Engeland heb. Naast veel gewerkt ook 32 kg afgevallen... Helaas die lijn niet kunnen volhouden de laatste jaren :zwijntje:

Sinds 2006 veel op reis; het het begin > 50%. Zelfs een paar jaar een relatie in het buitenland gehad (Libanon). Conclusie: ik vind Nederland een heerlijk woonland zolang ik maar genoeg 'onderweg' ben! :df:

Gebruikersavatar
Niggelll
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
Locatie: Zeewolde

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niggelll » 11 aug 2016, 23:02

tomgtr schreef:Ja, word er knettergek van. Collega's in Geneve zijn tussen 12:30 en 14:30 onbereikbaar. In ons Londen kantoor noemen ze Geneve kantoor "de brassrie".

Ben zelf een jaar of 7 weg geweest. 2 jaar Finland, daarna 2 jaar Estland en nog een tijdje allemaal 2-3 maanden projectjes gedaan in Durban, Irak, turkije, Oman en Dubai. Die zwerftijd erbeef ik de vrije maanden in Estland omdat ik daar ondertussen getrouwd was. Ik was jong dus was goede ervaring en verdiende vooral door laatste jaren geen belasting te betalen relatief veel. Maar ja dan kom je met een beetje spaargeld terug en hebben al je leeftijdgenoten een huis gekocht etc. en ben je dus wat minder rijk als je denkt. Maar wel hoop lol gehad en veel gezien. Dus als je de kans krijgt altijd doen. Al is het maar om te leren dat wij hollanders de wijsheid niet in pacht hebben en dat de andere manier waarop dingen in buitenland gebeuren ook vaak prima is.

Bij terugkomst in Nederland ging ik na 3 jaar voor abdere baas werken. Die gaven me na 2 jaar een carieremove waar ik nog niet eens van kon dromen en toen ik vroeg waarom was 1 van redenen mijn buitenland ervaring. Dus werd uiteindelijk nog voor beloond ook.

Geneve heb ik 15 jaar geleden overwogen maar leven vond ik zo duur dat het pas leefbaar werd alsxik echt superbonus zou krijgen dus zou eerste jaren sappelen zijn geweest.
Mag ik vragen wat voor werk je hebt gedaan of doet om zoveel te moeten rijzen ? Lijkt me wel een bijzondere ervaring inderdaad. Ben zelf ook nog student Bedrijfskunde MER en heb nog geen idee wat ik wil gaan doen. Ik heb namelijk ook iemand in mijn familie die veel naar het buitenland is geweest voor projecten en ik luister met plezier naar de verhalen die hij te vertellen heeft. Lijkt mij persoonlijk ook super gaaf om mee te maken.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 11 aug 2016, 23:43

Ik ben van origine chemisch analist. Werkte voor controle maatschapij. Bottom of food chain maar goede leerschool. Nu werk ik voor oliehandelaar. Redelijk veel reizen maar hoofdzakelijk in europa met wat uitstapjes in midden oosten. Meestal niet langer dan 2-3 dagen op pad.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 12 aug 2016, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niggelll
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
Locatie: Zeewolde

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niggelll » 12 aug 2016, 00:00

tomgtr schreef:Ik ben van origine chemisch analist. Werkte voor controle maatschapij. Bottom of food chain maar goede leerschool. Nu werk ik voor oliehandelaar. Redelijk veel reizen maar hoofdzakelijk in europa met wat uitstapjes inmidden ooste. Meestal niet langer dan 2-3 dagen op pad.
Dat is wel lekker divers dus! Ben je dan elke maand wel naar het buitenland? Is het nou echt zo leuk als het lijkt/klinkt of wordt het toch gewoon? Ik weet voor mezelf dat ik geen baan wil waar ik elke dag aan het zelfde bureau in het zelfde kantoor zit. Ben dan ook blij dat ik dit jaar als alles loopt zoals het moet een stage heb als 'projectmanager'. Natuurlijk onder de hoeden van een projectmanager. Heb ook autotechniek gedaan en kon daar helaas niet genoeg afwisseling in vinden. vraag me dus oprecht af of het niet gewoon wordt om zo maar te zeggen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Bert ///M3 » 12 aug 2016, 08:53

Het went gewoon net als alles. Maar je moet er wel een beetje tegen kunnen. Dat reizen op zich is op een gegeven moment niet zo spannend meer. Maar net als Tom zegt, het veranderd je kijk op de wereld wel.

Volgens mij zijn er verder zat banen waarbij je veel reizen moet, bijvoorbeeld service engineers voor diverse firma's etc. Maar bij dat soort baantjes kom je vaak ook niet verder als de hotelbar, hier en daar een avondje uit. Het is niet alle dagen feest bij de meesten. Plus ook niet altijd de meest leuke omstandigheden. Als jij ingevlogen word omdat er iets niet werkt bijvoorbeeld dan kom je brak van een vlucht, mag je meteen aan de bak want time is money. Na de klus mag je misschien even uitslapen in een hotel maar als het half kan dan zegt je baas doe dat maar in het vliegtuig op de terugweg.

Ik heb zelf wel op projecten in de USA, Noorwegen, Denemarken en Singapore gezeten voor de offshore industrie. Het zijn vaak toch een beetje hetzelfde soort mensen die op dat soort projecten zitten, dus eigenlijk wel altijd een hoop lol gehad.

Verder weet ik niet of er vrouwen in het spel zijn of dat je familieplannen hebt, maar een groot deel van de mensen die ik op dat soort projecten tegen kwam waren altijd single of gescheiden. Dat is wel een kant die vaak onderbelicht blijft als er weer eens sterke verhalen verteld worden.

Alleen die manier van werken is niet echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld een aantal jaar in Barcelona wonen, je bouwt namelijk niet echt een sociaal leven op in de plaatsen waar je werkt.

@TomGTR: chemisch analist, bij een bedrijf ala SGS of Intertek?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niels » 12 aug 2016, 09:14

:thumbup:


Chemisch analist Tom? Nu weet ik van wie de Porsches bij ons in de parkeerkelder zijn :tooth:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Jussi » 12 aug 2016, 09:54

Agree with Bert. Je kan echt in elke industrie wel een job vinden waar je veel moet reizen. Ook in de IT sector zijn er zat banen waar je moet reizen over een bepaalde regio. Je hebt namelijk niet in elk land een bepaalde functie maar meestal verspreid over regio's zoals Benelux, GWE, EMEA of WW. Dan zal je in het uitoefenen van jouw job tussen de verschillende offices/landen reizen voor in- of external (client faced) meetings.

Een fictief voorbeeld: als EMEA Business Development Manager voor Manufacturing voor een Cloud provider zal je de ene dag in het Brussels office zitten om daar met verschillende Account Execs en/of Sales Managers/Directors een presentatie te geven of een account planning door te nemen, de dag erop zit je in Paris op een IT-summit voor Manufacturing klanten en de dag erna vlieg je naar Finland om daar met een grote Manufacturing klant/prospect samen te zitten.

Je denkt wellicht dat dat fantastisch is, maar in werkelijkheid is het best slopend voor je. Zoals mentaal als fysiek is dat een zware job. Je bent vaak weg van thuis wat sowieso een effect heeft op je huwelijk/relatie. Daarnaast, als de vluchten niet uitkomen, dan zit je vaak met een overlay op de luchthaven te werken vanuit de bar. Ik hoor veel collega's ook zeggen dat ze van veel landen precies weten hoe de luchthaven terminal en de weg naar het hotel eruit ziet, maar dat is het dan ook.

Hier ook een artikel dat vorig jaar in The Economist is verschenen. Dat schetst een realistisch beeld over hoe het leven is als frequent flyer:
http://www.economist.com/blogs/gulliver ... ent-flyers

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 09:56

Niggelll schreef:
tomgtr schreef:Ik ben van origine chemisch analist. Werkte voor controle maatschapij. Bottom of food chain maar goede leerschool. Nu werk ik voor oliehandelaar. Redelijk veel reizen maar hoofdzakelijk in europa met wat uitstapjes inmidden ooste. Meestal niet langer dan 2-3 dagen op pad.
Dat is wel lekker divers dus! Ben je dan elke maand wel naar het buitenland? Is het nou echt zo leuk als het lijkt/klinkt of wordt het toch gewoon? Ik weet voor mezelf dat ik geen baan wil waar ik elke dag aan het zelfde bureau in het zelfde kantoor zit. Ben dan ook blij dat ik dit jaar als alles loopt zoals het moet een stage heb als 'projectmanager'. Natuurlijk onder de hoeden van een projectmanager. Heb ook autotechniek gedaan en kon daar helaas niet genoeg afwisseling in vinden. vraag me dus oprecht af of het niet gewoon wordt om zo maar te zeggen.

Ja ben wel zeker 1 keer per maand op reis. Ach hangt van reis of of het leuk of gewoon is. Ik ben in de prettige werkomstandigheid dat ik eigenlijk alleen reis voor een etentje of feestje of soms een vergadering. Vaak Londen, Geneve, Hamburg, Bucharest etc. Als ik in Londen city airport op DLR stap heb ik echt wel een groundhog day gevoel en het beste moment op zo'n reis is als ik op Rotterdam airport weer in m'n auto stap.. Maar aan andere kant ontmoet ik veel rare intreesante machtige mensen, maak de meest idiote dingen mee, kom in beste restaurants etc. Maar in the end of the day it's another day in the office. Ook zie ik meestal niet meer dan vliegveld, taxi, restaurant, hotel en een vergaderkamertje. Dus is heel vluchtig. Enige normale mensen die ik spreek zijn meestal taxi chauffeurs. Dat doe ik dan ook altijd, met taxi chauffeurs praten. Om een beetje te weten hoe het ergens echt is. Maar zo reizen is leuk later in carrier, veel beter is gewoon lekker in buitenland gaan leven. Leer je veel meer van want dan leef je in echte wereld tussen echte mensen.

E60 M5
Berichten: 1000
Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door E60 M5 » 12 aug 2016, 09:58

Grappig Tom! :)

Heb zelf een HBO opleiding tot chemisch analist gehad en heb dan vervolgens een universitaire studie scheikunde gedaan.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 10:02

Bert ///M3 schreef:Het went gewoon net als alles. Maar je moet er wel een beetje tegen kunnen. Dat reizen op zich is op een gegeven moment niet zo spannend meer. Maar net als Tom zegt, het veranderd je kijk op de wereld wel.

Volgens mij zijn er verder zat banen waarbij je veel reizen moet, bijvoorbeeld service engineers voor diverse firma's etc. Maar bij dat soort baantjes kom je vaak ook niet verder als de hotelbar, hier en daar een avondje uit. Het is niet alle dagen feest bij de meesten. Plus ook niet altijd de meest leuke omstandigheden. Als jij ingevlogen word omdat er iets niet werkt bijvoorbeeld dan kom je brak van een vlucht, mag je meteen aan de bak want time is money. Na de klus mag je misschien even uitslapen in een hotel maar als het half kan dan zegt je baas doe dat maar in het vliegtuig op de terugweg.

Ik heb zelf wel op projecten in de USA, Noorwegen, Denemarken en Singapore gezeten voor de offshore industrie. Het zijn vaak toch een beetje hetzelfde soort mensen die op dat soort projecten zitten, dus eigenlijk wel altijd een hoop lol gehad.

Verder weet ik niet of er vrouwen in het spel zijn of dat je familieplannen hebt, maar een groot deel van de mensen die ik op dat soort projecten tegen kwam waren altijd single of gescheiden. Dat is wel een kant die vaak onderbelicht blijft als er weer eens sterke verhalen verteld worden.

Alleen die manier van werken is niet echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld een aantal jaar in Barcelona wonen, je bouwt namelijk niet echt een sociaal leven op in de plaatsen waar je werkt.

@TomGTR: chemisch analist, bij een bedrijf ala SGS of Intertek?

Bijna goed Bert. Saybolt. En sluit me ook helemaal aan bij wat Bert hierboven en ook Jussi zegt. Het is heel zwaar om een normale familie relatie te hebben als je veel reist. De meeste engelse expats die ik heb ontmoet bleven getrouwd tot ze met vervroegd pensioen gingen. Zij een thais mokkeltje in Dubai, de vrouw een leuke poolboy. Die maand thuis af en toe kwamen ze wel door. Veel gespaard om jong met pensioen te gaan en als ze half jaar thuis zitten zijn ze gescheiden, en een jaar later weer terug in AG. Ik heb een college die voor McKenzie werkte. Pff die leefde in hotels en vliegtuigen, te kort vaak om een jetlag te krijgen. Die leven in een totale bubble, weinig die daartegen kunnen en de fammilie die ze max 100 dagen per jaar zien worden ook niet blij. En die zien meestal een zombie.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door MartijnGizmo » 12 aug 2016, 10:03

In totaal 18 jaar in Duitsland gewoond in m'n jeugd, omdat m'n vader als beroepsmilitair daar gestationeerd was. Wel altijd in een Nederlandse enclave gewoond, met toch wat onrealistische zaken als ik dat vergelijk met m'n vriendin: weinig etnische diversiteit, iedereen kende elkaar (meer nog dan in een dorp), geen klasgenootjes die armoede kennen, relatief veel echtscheidingen, etc. Behalve dat ik nu nog steeds vrij goed Duits spreek en ook de gewoontes/culturen van het land goed ken, heeft het ook weer niet bijzonder veel opgeleverd. Ik zou nu, na 14 jaar in Nederland, best goed kunnen aarden in Duitsland denk ik, maar heb die behoefte niet acuut.

Voor m'n werk ook veel op reis, vaak naar zonnige plekken, mooie hotels, de nieuwste auto's. Fantastisch, want ik hou van reizen en van auto's, maar inderdaad, veel meer dan vliegveld/hotel (en bergweg) zie ik er meestal niet van. En uiteindelijk ben je toch gewoon aan het werk, maar dat is op verjaardagen etc toch niet uit te leggen. :tooth:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Bert ///M3 » 12 aug 2016, 10:13

Saybolt was inderdaad de 3e van de grote 3 maar ik kon even niet meer op de naam komen :thumbup: Voor ik naar de olie-industrie ging heb ik in de zeevaart gezeten, chemicaliën tankers, dus veel met die 3 van doen gehad.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 10:37

Ah. Jo of Odfjell?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door dvh » 12 aug 2016, 10:45

Tom leid gewoon een James Bond leven... !
:mrgreen:

Ik reis ook elke dag.. 2km op en neer naar mijn werk.
In het weekend doe ik soms gek en reis ik 100-200km..
Nu vakantie en dan ga ik, jawel, 300km verderop.

De afgelopen 2 jaar werk ik enkel met lokale klanten. Zodat iedereen me tegenwoordig herkent en ik niet meer incognito kan neuspeuteren in de lokale super zonder dat 16 klanten het me zien doen.

Met andere woorden. Ik leef een simpel leven.
Past goed bij een simpele vent :tooth: :coffee:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Bert ///M3 » 12 aug 2016, 10:58

tomgtr schreef:Ah. Jo of Odfjell?
Jo. Totdat de Nederlandse tak ter ziele ging. Achteraf trouwens niet erg omdat een carriereswitch in mijn geval goed uitpakte :)

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Richardt. » 12 aug 2016, 11:52

Interessante verhalen allemaal! :D

Ik zou het ook ooit nog willen doen, maar in mijn sector (accountancy) bestaat het reizen dan voornamelijk uit bliksembezoeken aan buitenlandse deelnemingen waardoor je niets van het land ziet. Uitwisselingsprojecten met buitenlandse kantoren zijn ook mogelijk, wellicht komt dat er nog eens van. Tot die tijd in NL ook nog genoeg te doen :)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 12:00

Bert ///M3 schreef:
tomgtr schreef:Ah. Jo of Odfjell?
Jo. Totdat de Nederlandse tak ter ziele ging. Achteraf trouwens niet erg omdat een carriereswitch in mijn geval goed uitpakte :)

Inderdaad goede switch. Nu alleen ff moeilijke tijd upstream. M'n broertje zat in Dubai voor Shell. Bang out! Toen iets in Qatar, bang out! Nu in Saudi. Lekker voor veel minder in Saudi dan in Dubai.

Gebruikersavatar
Niggelll
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
Locatie: Zeewolde

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niggelll » 12 aug 2016, 12:16

Bert ///M3 schreef:Het went gewoon net als alles. Maar je moet er wel een beetje tegen kunnen. Dat reizen op zich is op een gegeven moment niet zo spannend meer. Maar net als Tom zegt, het veranderd je kijk op de wereld wel.

Volgens mij zijn er verder zat banen waarbij je veel reizen moet, bijvoorbeeld service engineers voor diverse firma's etc. Maar bij dat soort baantjes kom je vaak ook niet verder als de hotelbar, hier en daar een avondje uit. Het is niet alle dagen feest bij de meesten. Plus ook niet altijd de meest leuke omstandigheden. Als jij ingevlogen word omdat er iets niet werkt bijvoorbeeld dan kom je brak van een vlucht, mag je meteen aan de bak want time is money. Na de klus mag je misschien even uitslapen in een hotel maar als het half kan dan zegt je baas doe dat maar in het vliegtuig op de terugweg.

Ik heb zelf wel op projecten in de USA, Noorwegen, Denemarken en Singapore gezeten voor de offshore industrie. Het zijn vaak toch een beetje hetzelfde soort mensen die op dat soort projecten zitten, dus eigenlijk wel altijd een hoop lol gehad.

Verder weet ik niet of er vrouwen in het spel zijn of dat je familieplannen hebt, maar een groot deel van de mensen die ik op dat soort projecten tegen kwam waren altijd single of gescheiden. Dat is wel een kant die vaak onderbelicht blijft als er weer eens sterke verhalen verteld worden.

Alleen die manier van werken is niet echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld een aantal jaar in Barcelona wonen, je bouwt namelijk niet echt een sociaal leven op in de plaatsen waar je werkt.

@TomGTR: chemisch analist, bij een bedrijf ala SGS of Intertek?
Ja oke. Een technische functie zal het met mijn opleiding niet worden. En ik geloof dat er best een hoop functies zijn maar zie door de bomen het bos niet meer om zo maar te zeggen. Mijn opleiding is nog al breed en dat wordt door de een als positief gezien, en door de ander als negatief. Emigreren lijkt me ook zeker gaaf, of mijn afstudeerstage misschien in het buitenland. :hmmm: Naast een leuke ervaring hoor je vaak dat je daardoor een stuk interessanter bent voor een hoop bedrijven. Maar ga je dan ook zo ver als Spaans leren etc?

Mijn vriendin denkt zelf ook over emigreren en weet van mij dat ik best uit kijk naar een baan waar bij je mag reizen. Tevens wil ze zelf ook carrière maken dus dat helpt ook zeker mee. Ik kan natuurlijk zeggen dat het allemaal geen probleem wordt, maar dat weet je nooit tot het zover is denk ik.
Laatst gewijzigd door Niggelll op 12 aug 2016, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niggelll
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
Locatie: Zeewolde

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niggelll » 12 aug 2016, 12:22

tomgtr schreef:
Niggelll schreef:
tomgtr schreef:Ik ben van origine chemisch analist. Werkte voor controle maatschapij. Bottom of food chain maar goede leerschool. Nu werk ik voor oliehandelaar. Redelijk veel reizen maar hoofdzakelijk in europa met wat uitstapjes inmidden ooste. Meestal niet langer dan 2-3 dagen op pad.
Dat is wel lekker divers dus! Ben je dan elke maand wel naar het buitenland? Is het nou echt zo leuk als het lijkt/klinkt of wordt het toch gewoon? Ik weet voor mezelf dat ik geen baan wil waar ik elke dag aan het zelfde bureau in het zelfde kantoor zit. Ben dan ook blij dat ik dit jaar als alles loopt zoals het moet een stage heb als 'projectmanager'. Natuurlijk onder de hoeden van een projectmanager. Heb ook autotechniek gedaan en kon daar helaas niet genoeg afwisseling in vinden. vraag me dus oprecht af of het niet gewoon wordt om zo maar te zeggen.

Ja ben wel zeker 1 keer per maand op reis. Ach hangt van reis of of het leuk of gewoon is. Ik ben in de prettige werkomstandigheid dat ik eigenlijk alleen reis voor een etentje of feestje of soms een vergadering. Vaak Londen, Geneve, Hamburg, Bucharest etc. Als ik in Londen city airport op DLR stap heb ik echt wel een groundhog day gevoel en het beste moment op zo'n reis is als ik op Rotterdam airport weer in m'n auto stap.. Maar aan andere kant ontmoet ik veel rare intreesante machtige mensen, maak de meest idiote dingen mee, kom in beste restaurants etc. Maar in the end of the day it's another day in the office. Ook zie ik meestal niet meer dan vliegveld, taxi, restaurant, hotel en een vergaderkamertje. Dus is heel vluchtig. Enige normale mensen die ik spreek zijn meestal taxi chauffeurs. Dat doe ik dan ook altijd, met taxi chauffeurs praten. Om een beetje te weten hoe het ergens echt is. Maar zo reizen is leuk later in carrier, veel beter is gewoon lekker in buitenland gaan leven. Leer je veel meer van want dan leef je in echte wereld tussen echte mensen.
Ja kan me voorstellen dat net zoals met elke andere baan niet elke reis als leuk ervaren zal worden inderdaad. Maar als ik het goed lees heb je best wat stappen moeten maken om in een functie te kunnen komen met zoveel reizen etc. Maar doe je nu nog steeds een baan die dan gerelateerd is aan je opleiding als chemisch alchemist? Wist je ook al dat je zoveel op reis wou of kwam dat gewoon zo? sorry voor de vele vragen :blink:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 12:24

dvh schreef:Tom leid gewoon een James Bond leven... !
:mrgreen:

Ik reis ook elke dag.. 2km op en neer naar mijn werk.
In het weekend doe ik soms gek en reis ik 100-200km..
Nu vakantie en dan ga ik, jawel, 300km verderop.

De afgelopen 2 jaar werk ik enkel met lokale klanten. Zodat iedereen me tegenwoordig herkent en ik niet meer incognito kan neuspeuteren in de lokale super zonder dat 16 klanten het me zien doen.

Met andere woorden. Ik leef een simpel leven.
Past goed bij een simpele vent :tooth: :coffee:

Ben net zo simple maar gewoon van het 1 in het ander gerold. Geloof niet dat ik hiervoor bewust gekozen heb. Gebeurt gewoon. Alleen moet je geen nee zeggen als er dingen op je pad komt. Maar ik kijk vaak jaloers naar mensen met een iets rustiger leven. Als ik eens een vrijdag vrij neem sta ikverbaasd hoeveel mannen er door het winkelcentrum sjokken. Dan denk ik echt dat ik iets verkeerds doe. Gras is altijd groener bij buren.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door tomgtr » 12 aug 2016, 12:27

Niggelll schreef:
Ja kan me voorstellen dat net zoals met elke andere baan niet elke reis als leuk ervaren zal worden inderdaad. Maar als ik het goed lees heb je best wat stappen moeten maken om in een functie te kunnen komen met zoveel reizen etc. Maar doe je nu nog steeds een baan die dan gerelateerd is aan je opleiding als chemisch alchemist? Wist je ook al dat je zoveel op reis wou of kwam dat gewoon zo? sorry voor de vele vragen :blink:

Ach ik werk nu voor oliehandelaar. Natuurlijk komt mijn kennis over physieke olie van pas. Ik ben op dat gebied een guru binnen ons bedrijf. Maar heb met zoveel zaken te maken. Logistiek, recht, financien, indirecte belasting enz enz. Dus ik heb hier hele brede kennis verkregen omdat op al die gebieden we weer andere specialisten hebben. En als die een vraag over physieke olie hebben komen ze weer naar mij toe. Ik denk dat er vrij weinig mensen van 30+ zijn die echt nog iets met hun opleiding doen.

Gebruikersavatar
Niggelll
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 dec 2014, 15:15
Locatie: Zeewolde

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door Niggelll » 12 aug 2016, 12:38

tomgtr schreef:
Niggelll schreef:
Ja kan me voorstellen dat net zoals met elke andere baan niet elke reis als leuk ervaren zal worden inderdaad. Maar als ik het goed lees heb je best wat stappen moeten maken om in een functie te kunnen komen met zoveel reizen etc. Maar doe je nu nog steeds een baan die dan gerelateerd is aan je opleiding als chemisch alchemist? Wist je ook al dat je zoveel op reis wou of kwam dat gewoon zo? sorry voor de vele vragen :blink:

Ach ik werk nu voor oliehandelaar. Natuurlijk komt mijn kennis over physieke olie van pas. Ik ben op dat gebied een guru binnen ons bedrijf. Maar heb met zoveel zaken te maken. Logistiek, recht, financien, indirecte belasting enz enz. Dus ik heb hier hele brede kennis verkregen omdat op al die gebieden we weer andere specialisten hebben. En als die een vraag over physieke olie hebben komen ze weer naar mij toe. Ik denk dat er vrij weinig mensen van 30+ zijn die echt nog iets met hun opleiding doen.
Ja oke daar moet ik me ook niet te veel op vast zetten. Maar in jouw geval ben je dus iets afgeweken maar je doet er ook nog steeds wat mee. Gras lijkt altijd groener aan de andere kant. dat hou je jammer genoeg toch wel. Nu kijk ik op tegen een baan zoals die van jou maar misschien denk ik er later ook wel weer anders over en wil ik niet reizen. leef maar een keer moet toch wat dingen proberen denk ik dan maar. Scheelt dat als je papiertje tegenwoordig heb je toch een stuk verder kan komen. zeggen ze.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Driving-Fun Expat topic

Bericht door indobesar » 12 aug 2016, 13:10

G Kolkman schreef:Ik zit ondertussen dik 2 jaar aan de westkust in de US. Topervaring (ik vind het werk ook gewoon leuk dus dat helpt)! Ik heb wel de ambitie op termijn terug naar NL te komen maar heb er geen extreme haast mee. Vanuit automobiel oogpunt is het natuurlijk vooral leuk dat je een nieuwe V8 met handbak kunt rijden en je schaterlacht om 1:8 gebruik bij de pomp omdat ie voor 30-40 dollar (prijzen fluctueren wel een beetje) weer vol is. Ook ben je hier qua aanpassen veel vrijer maar dan moet je wel een shop hebben. Wielen die bv 10 cm buiten de wielkasten uitsteken, stalen bumpers, enorme herriepijpen: over het algemeen geen probleem. En het is bizar dat je met een blokje om rijden op pad mag met een combinatie van 10+ ton.

Verder is Portland een fijne plek om te wonen en de omgeving is ronduit schitterend. Het is wel een beetje een a-typische stad voor US-begrippen, behalve de ENORME hoeveelheid daklozen. Soms door geldgebrek, drugsgebruik, soms een keuze. Social security is hier wel duidelijk 'anders' in dat opzicht.

Amerikanen zijn verder geen onplezierig volkje om mee om te gaan hoewel ik wel een beetje in een bubble van bepaalde mensen zit. Het is wat dat betreft net zoals in NL: met sommigen kun je lezen en schrijven, anderen krijg je plaatsvervangende schaamte van.

Weet iemand eigenlijk of er moeilijk gedaan wordt als je 2 auto's wilt importeren onder de verhuisregeling? Waarschijnlijk het veiligst om e.e.a. direct bij de belastingdienst na te vragen maar wellicht heeft iemand er ervaring mee? Dit omdat het verschil in regels 'fors' is dus bekant elke auto die je hier koopt in NL je persoonlijk faillisement kan worden.
Zit je nog steeds in Hillsboro? :)

Mindere kanten van reizen vind ik de eenzaamheid. Zeker als je alleen op je hotelkamer zit. Contacten zijn er wel maar is oppervlakkig. Oost west, thuis best gaat voor mij altijd op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Hans44, RS-Ron, Will F. en 172 gasten