Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Sander-E46 » 08 apr 2016, 15:51

Kijk eens naar de Oneplus. Redelijk onbekend, en daardoor ook redelijk goedkoop, maar veel mensen om mij heen zweren erbij.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Zed240 » 08 apr 2016, 16:43

Goede tip, bedankt! :thnx: Herken het logootje, volgens mij heeft een collega van mij er één. Zie dat ze binnen afzienbare tijd met een nieuw model komen, met flinke specs. Hoop dat daarvan snel een prijs en exacte release bekend wordt.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Godspeed » 14 apr 2016, 21:40

Wellicht zijn er hier mensen die mij kunnen helpen.

Recent heb ik Lightroom CC van Adobe geïnstalleerd en ben ik lekker gaan knutselen. Nu is alleen het probleem dat Lightroom de laatste tijd continu vastloopt/niet meer reageert. Eigenlijk vrij direct na het opstarten gooit 'ie de handdoek in de ring. Photoshop geeft totaal geen problemen. Ik verwacht niet dat het aan mijn laptop ligt, daar deze enkele maanden oud is en meer dan voldoende capaciteit zou moeten hebben om programma's als Lightroom te draaien.

Iemand enig idee?

Dan nog een andere vraag met betrekking tot die enkele maanden geleden aangeschafte laptop. Kolere wat een rotzooi staat daar standaard op geïnstalleerd! Ik heb Windows 10 Homo... Home erop staan, en eigenlijk direct viel me op dat het niet bepaalt een schone lei is om mee te beginnen, zeg maar. Dan is er nog zoiets geweldigs als OneDrive, welke meent afbeeldingen, muziek, computer ed. overal dubbel te moeten vermelden. In mijn ogen was het prettiger geweest om Windows op de laptop te hebben staan, en verdere zaken lekker aan mij over te laten. Nu krijg ik de indruk dat er tientallen apps/programma's draaien op de achtergrond welke niet zomaar uit te zetten zijn.

Wellicht nog een nuttige vermelding, ik heb voor mijn leeftijd van 26j bar weinig verstand van laptops, telefoons, enz.
Laatst gewijzigd door Godspeed op 14 apr 2016, 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Joy » 14 apr 2016, 21:43

Lightroom->Preferences->Performance tab->Turn GPU off.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Godspeed » 14 apr 2016, 21:46

Bedankt voor je snelle reactie Joy. Ik ga proberen daarop uit te komen voor het programma 'm nokt. Eerste poging is inmiddels mislukt.

Edit; Tweede en derde poging tevens zonder resultaat. Er gaat vanavond een laptop sneuvelen als dit zo doorgaat.. . :x

Edit 2; Nogmaals dank Joy! Lijkt vooralsnog stand te houden :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 14 apr 2016, 22:54

ik snap er ook allemaal niks van...zoveel mogelijkheden en ik hoef alleen de basis maar, magoed, af en toe heb je ook wat anders nodig en dan ist weer uitvinden hoe of wat, na veel testwerk lukt bv dan iets, maar dan weet je niet meer hoe je het zover hebt kunnen krijgen :mrgreen:

waar ik ook van baal, v bij telefoons, dan koop je een andere en dan moet je veel van je gegevens en notities en agenda e.d. op die andere zien te krijgen...
daar zijnd an weer andere programma's voor enz...dan lukt bv het meeste, maar bv die notities wat je op je oude foon had werkt met .text oid, echter de nwe heeft weer andere aps die bv bijna hetzelfde heten, echter op word oid draaien...en je dus je notities niet op die andere kan zetten (voor een niet nerd)

dan kun je die notities omzetten in wat anders zodat je ze bv via een gedownload programma kunt lezen, maar is toch anders, je kan ze dan niet bewerken (geen gratis programma nog gevonden) dus irritant...
zo'n dombo als ik qua not nerd zijnde is al blij dat ie een beetje kent, dan een andere foon en hup veel is weer anders grrrr :hot: lastig voor zulke figuren als ik zeg maar. :mrgreen:

Zo had ik bv bijna 2 dagen nodig om agenda e.d. op mijn nwe foon te krijgen (werkend) terwijl de juppies van tegenwoordig zoiets in 10 min oid voor elkaar krijgen :lol:

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door D20VT » 16 apr 2016, 16:27

Makkelijkste is dan ook om zoveel mogelijk bij hetzelfde merk te blijven qua tel.
Nu aan mijn 3e iPhone bezig binnen 10 min idd alles overgezet.

Agenda is net zo makkelijk om gewoon een cloud agenda aan te maken. Bijv een Google agenda de gegevens staan dan niet op je telefoon om om te zetten, maar kun je gewoon via je telefoon binnen halen en bekijken. Nog makkelijker omdat je dan samen met je partner een gezamenlijke agenda kunt maken. Zodat je gelijk kunt zien of je nog vrij bent of dat er iets gepland is die dag

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 16 apr 2016, 19:28

dat klinkt mij al te ingewikkeld :mrgreen:

qua telefoon bleef ik altijd bij Nokia, maar wat doen die door de jaren?
gaan vaak weer dingen veranderen, dus had je bv op den duur niks meer aan het vorige, ook wel logisch bij de vooruitgang, maar voor meer stilstaande lui als ik en sommige oudjes best lastig :lol:

laatste ging ik van de Nokia naar microsoft beide windows, leek wel op elkaar,
ik heb geen internet abon heb op de telefoon, mij te priegelwerk en weet niet wat aan of uit staat en kosten enz en dus maar niet en ook niet echt nodig alhoewel wel handig soms.

maar heel af en toe online ff de wifi aan voor updates tel en kaarten en vaste flitskasten e.d. maar vrij zelden.

sommige zijn wel heel erg handig met die mobieltjes en internet er op, pff als ik zie wat die allemaal er mee kunnen :gek: ben al blij dat ik er mee kan bellen (ook zelden) sms (nog meer zelden) en een agenda voor herinneringen (wekker) heb :lol: en de rekenmachine en kamera erin ook wel handig, de rest moet je me niet vragen :bag:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Peric » 16 apr 2016, 20:48

't Is heel simpel René, gewoon zo weinig mogelijk met de telefoon doen..
Hoef je ook niet zo te pielen als je 's een nieuwe krijgt..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 16 apr 2016, 21:27

idd, mijn motto :mrgreen:

maar wel wat zonde, magoed, moet men vele meerderen erkennen in de phone business :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Macboy » 17 apr 2016, 10:34

Weet iemand hoe de nieuwe M2 werkt ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39734
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Arthur » 17 apr 2016, 11:14

Werkt met brandstof.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door JP » 17 apr 2016, 11:21

Macboy schreef:Weet iemand hoe de nieuwe M2 werkt ?
dat klinkt mij al te ingewikkeld :mrgreen:

qua auto bleef ik altijd bij de Golf, maar wat doen die door de jaren?
gaan vaak weer dingen veranderen, dus had je bv op den duur niks meer aan het vorige, ook wel logisch bij de vooruitgang, maar voor meer stilstaande lui als ik en sommige oudjes best lastig :lol:

laatste ging ik van de Golf naar een Polo beide volkswagen, leek wel op elkaar,
ik heb geen stuurbediening op de golf, mij te priegelwerk en weet niet wat aan of uit staat enz en dus maar niet en ook niet echt nodig alhoewel wel handig soms.

maar heel af en toe ff de radio aan voor nieuws en weer e.d. maar vrij zelden.

sommige zijn wel heel erg handig met die auto's ...pff als ik zie wat die allemaal er mee kunnen :gek: ben al blij dat ik er mee kan rijden (ook zelden) poetsen (nog meer zelden) en een kofferbak voor boodschappen heb :lol: en de radio en trekhaak erin ook wel handig, de rest moet je me niet vragen :bag:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39734
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Arthur » 17 apr 2016, 11:34

Kan je koppie niet aan? :sealed: :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door JP » 17 apr 2016, 11:39

idd, mijn motto :mrgreen:

maar wel wat zonde, magoed, moet men vele meerderen erkennen in de auto business :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 17 apr 2016, 12:11

:lol:

ook daar kan je het zo'n beetje toepassen :ongeveer als:

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Godspeed » 23 apr 2016, 22:57

Joy schreef:Lightroom->Preferences->Performance tab->Turn GPU off.
Goed, inmiddels een tijd terug dit gebeuren gewijzigd, waarna het programma welgeteld drie keer fatsoenlijk kunnen gebruiken. Inmiddels heb ik weer hetzelfde probleem, het programma loopt na luttele seconden na opstarten vast en reageert niet meer. Ik heb het programma al overnieuw gedownload en af- en aangemeld met mijn Adobe account, maar allemaal tevergeefs.

Wellicht nog andere tips? :?

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Robin » 06 jul 2016, 09:22

Schop.

Ik gebruik Norton als scanner. Nu Gebruik ik ook in 't algemeen 't 'hopeloos verouderde' IE, terwijl Chrome en Firefox veel sneller zijn. IE was de laatste dagen zo traag en 'Google reageert niet' 'DF regareert niet' enz in beeld. Zodoende dat ik nu op Firefox zit en 't bloedsnel gaat allemaal.

Hoe kan de boel in IE zo op slot staan dan en vastlopen?

Tom
Berichten: 21726
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Tom » 06 jul 2016, 09:55

Chrome en Firefox zijn simpelweg sneller als IE. Al is het verschil bij nieuwere versies steeds kleiner geworden. Edge (browser in Windows 10) is even snel als de concurrentie.
Maar heel goed merkbaar is dat normaal gesproken niet. Alleen bij zware sites waar veel scripting achter zit. Bij Google zou je het niet moeten merken.
Wellicht heb je add-ons oid geïnstalleerd staan die het traag maken. Eventueel je IE volledig resetten. Of gewoon bij Chrome blijven, veel beter.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6146
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door EvdP » 06 jul 2016, 12:57

De boel kan ook zo nu en dan "vol lopen". Veel history / tabbladen open gehad e.d. Maar IE is niet de snelste.

Wij hebben op onze tablet ook Chrome gehad maar daar is het dan weer geen aanrader.

Robin
Berichten: 51380
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Robin » 06 jul 2016, 13:26

Ok dank beide. Ja nu weer via IE 'snel' na wat schijfopruiming en rotzooi weggooien. Tot hoe lang het duurt.
C en D schijf zitten trouwens beide al best 80% vol ofzo. Maar daar kan 't niks mee te maken hebben?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 06 jul 2016, 13:44

zo had ik wat met die D schijf vol, ik heb windows 10 dus alles? wordt automatisch opgeschoond telkens, maar het werd soms toch wat trager...tot een moment de D-schijf vol, geen idee wat dat was :D de C-shijf wel, magoed, schijnbaar 250 gb bijna vol gaf die aan.

Blijkt dat ik daar ook een copy opsla voor herstelpunt oid en daar stonden er een paar, dus een paar oude verwijderd (geen idee hoe ik daar kwam :tooth: ) en whallah, weer ruimte te over.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door WJ » 06 jul 2016, 14:53

Robin schreef:Schop.

Ik gebruik Norton als scanner. Nu Gebruik ik ook in 't algemeen 't 'hopeloos verouderde' IE, terwijl Chrome en Firefox veel sneller zijn. IE was de laatste dagen zo traag en 'Google reageert niet' 'DF regareert niet' enz in beeld. Zodoende dat ik nu op Firefox zit en 't bloedsnel gaat allemaal.

Hoe kan de boel in IE zo op slot staan dan en vastlopen?
Kan best ook wel Adware zijn. Ik weet niet of je bv Formule 1 op sommige van die sites die hier eerder gelinkt waren heb bekeken maar die zijn soms ook niet helemaal zuiver.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39734
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Arthur » 03 dec 2016, 12:14

Nieuwe ipad gekocht, reservekopie van oude erop gezet maar de Fotostream met de iPhone werkt niet en is er niet. Volgens mij alle "schuifjes" op aan gezet maar helaas... Ook geprobeerd als "nieuwe ipad" te configureren maar ook hetzelfde probleem. Fotostream is er niet en komt er niet als ik nieuwe foto's maak.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door MarkS » 03 dec 2016, 18:32

Heb je iCloud/iCloud drive aan staan en dan onder foto's "mijn fotostream" ook aan staan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], Dimitri, Eeuwe, HarryC, Jlijp, Majestic-12 [Bot], MartijnS, Paul76, Thomas H, Tomj, Wimo en 198 gasten