Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 15:35

Ik zal dan maar beginnen met een technische vraag.

Laatst volgens mij na een update in windows 8.1 (maar dat kan toeval zijn) werkten mijn boxen niet meer...
dacht WTF ik hoor niks meer, dus geluids instellingen kijken en op test drukken e.d.
Je zag dan wel de balk groen oplichten maar hoorde niks, ej zag ook dat alles goed werkte
maar ik hoorde niks...

Dus hup via via (wat snap ik er van dus probeer wat) de speaker info/software? opnieuw downloaden
en testen niks weer updaten maar had al de laatst bekende en alles werkte goed volgens mijn PC
maar geen geluid in die losse boxen (beeldscherm zonder speakers)

Toen maar eens de koptelefoon geprobeerd met aansluiting voor op de Desktop en daar werkte het wel,
maja koptelefoon op is reuze irritant, maja je moet wat.

De Boxen die nog niet zo oud waren, los geschroefd en ff er in gekeken, maar je kon niks zien en zelfs groene lampje brande.
Owja, die brandde dus ook als ik op test drukte en dan knipperd die zelfs, met als bewijs dat de boxen werkten, maar geen geluid dus, very strange. (USB aansluiting zonder extra draden alles in 1)

Toen heb ik maar besloten nwe boxen te bestellen, die kwamen onlangs binnen, dus hup op de PC aangesloten en ingeschakeld
wat apart kon en ook apart volume (wat onzin magoed) lampje brand, ik testen...niks.
Verder zat er behalve de USB aansluiting een andere gewone plug aansluiting voor achter op de PC geluids uitgang.

alles brandde, test op pc ook goed maar geen geluid uit de boxen...weer alles controleren maar ales was goed aangesloten enz.

grrrr, toen maar die geluids aansluiting voor in de pc gestopt waar de koptelefoon aansluiting zit, daar werkte het wel...

dus...het zal ergens in de geluidskaart liggen schat ik zo? immers achter in de PC komt het geluid niet via de USB aansluiting (voor ook niet)
en ook niet via de geluids uitgang achter op de PC.

Dus alleen de koptelefoon aansluiting voor op de PC werkt...wat zal er dan stuk zijn of programma fout ergens?

PC desctop is nog redelijk nieuw...wie het weet mag het zeggen, geen zin om bv de PC weg te brengen dus voorlopig
laat ik de aansluiting wel voor zitten (koptelefoon aansluitng)

Desctop is een ACER met windows 8 en upgrade naar 8.1
ik denk aan een software fout oid na een update, anders weet ik het niet, ja of geluidskaart oid, geen idee hoe dat werkt.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets. Nerd

Bericht door Joy » 07 sep 2014, 15:45

Lijkt me toch een driver-conflict. Even zoeken naar de juiste driver voor je (onboard?) geluidskaart. Te vinden via Configuratiescherm -> Apparaatbeheer -> Besturing voor geluid, video en spelletjes.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets. Nerd

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 15:59

thanks, ben ff gaan kijken, kom dan op dezelfde test manieren uit wat ik al heb getest via geluid instellingen en check e.d.

werkt allemaal correct en laatste versie van e.d. dus kom daar niet verder mee, al zal ik die andere boxen binnenkort nog eens aansluiten, misschien hebben meer mensen last via een upgrade en dus een soort storing?

gekke is d PC zegt dat alles correct is en laatste updates (geluids zaken) en zelfs de testbalk zie je bij test heen en weer gaan en zelfs het lampje wat normaal groen is als er geen geluid op staat maar wel aan staat, begint te knipperen als de je de test uitvoert om te laten zien, het werkt...

dus het komt daar wel, maar geen geluid, ook niet bij de nieuwe boxen, die heeft het voordeel met extra plug dus kan in de geluidsuitgang, waar die het ook niet doet :( , wel in de koptelefoon uitgang, die ook op de test werkt en correct is (net als andere) maar wel geluid door geeft :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets. Nerd

Bericht door Bert ///M3 » 07 sep 2014, 18:23

Rene om wat voor geluidskaart gaat het?

Heb je niet ergens in de software voor de geluidskaart toevallig de mute optie aan staan of iets dergelijks? Of een foute software instelling in de software van de kaart zelf. Zo klinkt het namelijk omdat je wel gewoon geluid via je koptelefoon hebt. Je zou via de normale plug namelijk gewoon geluid moeten hebben mits de boxen gedetecteerd worden.

Over USB boxen, USB boxen zijn standalone systeem, buiten de geluidskaart om. Wat je dus even zou moeten doen is naar configuratiescherm gaan, naar het audio panel gaan, kijken of je USB boxen daar tussen de playback devices staan en ze daar evt als default playback device instellen.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 07 sep 2014, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets. Nerd

Bericht door Joy » 07 sep 2014, 18:26

Het komt vaker voor zo te zien:


Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door EmielS60 » 07 sep 2014, 19:13

Heb ik ook gehad, opgelost via de helpfunctie op de MS site. Waarschijnlijk standaard geluidskaart/grafische kaart geselecteerd ipv degeen die erin zit.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 20:05

Om wat voor geluidskaart het gaat weet ik zo niet meer, ff kijken of ik het terug kan vinden.
ow, kan ik nu niet vinden omdat die andere boxen er nu op zitten via de koptelefoon uitgang
die is anders schijnbaar.

Ik had niks veranderd, zo van het 1 op het andere moment na een update van 8.1 vernam ik dat ik
mijn mails niet meer hoorde, geen geluidje meer.

Dus zelf niks anders ingesteld.

Boxen zijn en worden ook gedetecteerd, had zelfs bv de USB toen aan de voorkant erin geplugd,
toen downloade ie opnieuw een stuurprogramma (zelfde en laatste versie) toen dacht ik, hah...nu
doen ze het...nope, zelfde niks dus.

Dus geluidskaart geeft wel een seintje naar box middels knipperende groene lampje als er geluid naar
gestuurd wordt (net als bij de nwe boxen maar dan blauw lampje) maar geen geluid, niks...
maar toch is alles verbonden en wordt ie gedetectreed ook via de pc en die zegt dan, alles werkt correct
lol, niet dus.

Ik heb de boxen ook uit gezet en opnieuw aan en bv op standaardapparaat gezet en of op
standaardcommunicatie apparaat en of verwijderd en weer aangezet ingesteld niks hielp.

Alleen de koptelefoon ingang aan de voorkant van de desktop werkt, die originele geluids uitgang achter
werkt dus niet, ja knippert wel maar geen geluid, net als bij die alleen USB box.

dus achter dot niet zo het hoort.

Video ook bekeken, dat soort zaken had ik eerder ook al geprobeerd, heel veel al zelfs
via real tec oid ook gedownload enz enz...ook dat maakte niks uit...alles hetzelfde.

Maar neem aan dat er wel ergens een linkje software instelling oid niet goed werkt,
dus zal nog eens wat langs lopen, of hopen dat bij de volgende update van 8.1 het weer
wordt opgelost?
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 sep 2014, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Joy » 07 sep 2014, 20:06

Of systeemherstel uitvoeren naar 8.0 en kijken wat het brengt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 20:09

Joy schreef:Of systeemherstel uitvoeren naar 8.0 en kijken wat het brengt.
ja ook al aan gedacht, maar dan weer veel opnieuw instellen downloaden,

owja, heb alleen dat 1ne truckje nog niet geprobeerd uit die video...uit zetten en e.d. en dan esc en f10 meerdere malen indrukken oid? dat zal ik eens proberen met die andere boxen weer aangesloten :-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 07 sep 2014, 20:32

hm, zag toen ik het groot uit printe dat het meer voor de laptop was, maar heb de boxen aangesloten, toen dat spul verwijderd zodat het eruit was.
toen stekker er weer in maar pakte die niet...PC ff herstarten en toen laadde die meteen nwe software voor die boxen wat van microsoft windows komt, alles correct maar zelfde resultaat :mrgreen:

probeer het over een tijdje nog wel weer, wellicht is er weer een update na fouten binnenkort van windows?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 28 mar 2015, 12:14

Heb een vraagje waar ik zo nog geen duidelijk antwoordt op kan vinden op het web.

heb sinds kort een nwe internet/tv aanbieder omdat de oude er me ophield in deze omgeving.

anyways, heb gewoon zelfde pakket en alles is eigenlijk bij het oude vertrouwde gebleven, dus dat was wel prettig.

maar...nu kreeg ik er ook een nieuw modem (slechts 1 uitgang) en apart wifi modem (4 uitgangen)? bij, met een blauwe en een gele kabel, achterop het modem en pc en wifi ding zit ook een gele en blauwe aansluiting.
echter, als je het volgens de beschrijving aansluit komt dat niet allemaal zo over, dus blauw op blauw als je het wifi erbij doet.

volgens hun aansluiting incl de wifi, gaat de UTP? aansluiting vanaf het modem(router?) in dat wifi ding en dan vanuit dat wifi ding (waar dan 4 uitgangen zitten) gaat ie vanuit 1 uitgang weer naar de PC en zo is de cirkel rond.

Nu gebruik ik bijna nooit wifi (hooguit voor bv een update op de foon of laptop) omdat ik altijd de vaste PC gebruik.

De wifi gebruikt ook een extra stroom aansluiting en staat anders de hele dag aan, nutteloos,maar dat moet want als je die uit zet komt het signaal niet in de PC via die kabel die eruit komt.

Dus heb ik de wifi er tussen weg gehaald en modem rechtstreeks alla oude opzet, verbonden met de PC en werkt perfect.

Nu wilde ik eigenlijk de wifi toch werkend hebben alleen via de schakelaar achterop de wifi modem, dus apart van het gewone modem/router, dus klaar voor gebruik makende alleen via de aan/uit knop op dat ding, maar zou dan de modem/router kabel moeten switchen oid.

Na wat speurwerk kwam ik verschillende splitters tegen, maar de simpele zagen er raar uit, 4 draden aangesloten maar bv draad 1 naar 4 en 2 naar 3 oid dus in 3 verschillende uitvoeringen? dan stond er ook bij, het kan niet worden gebruikt om bv 2 pc's aan te sluiten, magoed dat hoef ik ook niet.

Maar dacht, ja...kan het dan wel gebruikt worden om de wifi te gebruiken als nodig, en dat ook de PC gewoon blijft werken? je las ook dat je soms een switch nodig hebt, maar das meer voor meerdere PC's maar ik heb alleen PC en Wifi nodig apart te gebruiken.

nu zag ik net ook een splitter met 8 aangesloten aansluitingen, maar daar staat ook bij niet voor meerdere pc's? maar wat kan die wel dan? kan het wat ik zoek? wel makkelijk zonder extra stroomaansluiting, bv deze>

Afbeelding

Afbeelding

dus kan ik dan een kabel naar de PC doen en een aparte naar de Wifi? en dan de wifi aan of uit zetten zonder dat dat de vaste PC beinvloed?

of moet ik dan een switch kopen, bv als de Wifi hetzelfde wordt gezien als zijnde een extra PC?

bv zo'n switch voor leuke prijs>

TP-LINK TL-SG1005D

Afbeelding

Afbeelding

dan heb ik wel een extra aansluiting nodig, magoed als alleen dat wil kan ik er eens over denken.

benieuwd wat ik dus moet aanschaffen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 16 apr 2015, 11:44

update aangaande op mijn vraag wat te kopen als oplossing voor mijn vraag hierboven.

Ik heb op de gok maar zo'n fast ethernet switch aangeschaft, die was (gunstig geprijsde) ongeveer net zo geprijsd als zo'n splitter, met meer kans op werking van, zo ik zocht.
heb er 1 met 8 poorten, niet dat ik er zoveel nodig heb, maar 3 had ik zo al in gebruik en verder ist geen groot geval.

Ik zag dat je er ook 1 kon bestellen die de voeding uit de PC haalt via de USB stekker, dus geen geouwehoer met nog een stopcontact zoeken, immers alles zat al behoorlijk vol met stekkers van allerlei zaken rondom de PC, dus die maar besteld.

Ding kwam binnen, dus meteen aan de slag, ff uitdenken hoe en wat (ben absoluut geen PC nerd) en toen maar eens aansluiten en proberen of de Wifi router apart in en uit geschakeld kan worden zonder dat de Internet verbinding verbreekt van het modem.

Eerst knipperde alles wel maar gaf aan op mijn foon en laptop, beperkt internet :hmmm:
dus maar uit gezet en ff later weer opnieuw aangezet/opgestart maar veranderde niet, hm...toen eens de PC uit maar modem en wifi router nog aan, maar toen viel het hele Wifi uit (duh) waarom? logish...omdat die gevoed werd via de USB kabel in de PC :lol:

handig dus, zodat je geen stopcontact nodig hebt...maar niet zo handig als je buiten de PC stroom op dat ding nodig hebt.
gelukkig zat er ook een omvormer stroom ding bij en kon de wifi dus ook via het stopcontact, dus maar ergens een splitter stopcontact ingedrukt en daar 2 omvormers ingedrukt zodat ik toch nog een extra stopcontact had.

daarna werkte alles zo ik graag had gehoopt, maar die info zo niet op het web kon vinden, kan nu de wifi router altijd uit laten, of al ik bv mijn telefoon wil updaten of mijn laptop, dan kan ik hem even aan zetten, ook als bv de PC uitstaat en bv het internet op via de laptop of telefoon (wifi) of gewoon PC internet en laptop/foon alles op het net bewijze van.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 16 nov 2015, 10:42

het volgende...

ik ben absoluut geen IT of PC nerd, ben al blij dat ik de simpele zaken kan en vaak weer opnieuw moet uitvinden omdat ik niet meer weet op zo'n moment hoe ik het de vorige keer heb opgelost :bag:

maar deze heb ik nog niet gehad en snap het niet goed, nu kwam ik op het web al vele van dezelfde soort problemen tegen, maar dan werden er technische hoger wiskunde/grammatica/chinees tekens heen en weer gegooid waarvan ik dacht :gek: dat moet toch anders kunnen?

Ik heb een PC en voor boven een laptop die ik alleen gebruik als bv backup en of hoofdzakelijk auto en onderdeel foto's op te zetten, dus meer een offline laptop.

Nu wilde ik zo'n 1100 foto's van de Z3 (onderdelen en info enz) overzetten naar mijn laptop, maar dat kan niet rechtstreeks, ja wellicht met zo'n speciale kabel, maar met usb kabel naar usb poort werkt dan niet.

dus ff alles op een usb stick gezet en dan in de laptop en kopiëren maar.

Dan kom je wel eens wat tegen van, "de bestandsnaam is te lang voor de doelmap" oke, dat kan dus overslaan, verrek nog 1 en nog 1, oke dan maar voor alle...
Later kom ik er dan achter dat er veel foto's missen...blijkt er maar ongeveer de helft op te staan, zeg 540 van de 1100 foto's. :devil:

Daarbij zijn sommige teksten helemaal niet zo lang, dus ze op de laptop zetten wil niet, maar op de PC of een usb stick no problem...
het heeft dus niet eens met de lengte (immers meeste teksten zijn niet lang) van de tekst onder de foto's/mappen/pdf te maken maar werkt anders.

hoe los ik dat simpel op, ik ga echt niet nog eens 600+ teksten aanpassen, daarbij verlies ik dan veel info en waarom is het op mijn pc no problem en op de usb stick no problem maar naar men laptop ineens wel?
beide draaien gewoon op windows 10.

uitleg graag in Jip en Janneke taal hoe ik zoiets makkelijk kan doen :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door EvdP » 16 nov 2015, 10:54

Wat voor USB stick gebruik jij (grootte)?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Knot » 16 nov 2015, 10:57

Flink lange namen dan zeg....

Denk ook aan paddiepte, die 10 diepte mappen en dan nog eens lange bestandnamen.

Externe harddisk of grote usb stick en als NTFS formateren om te beginnen.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3567
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door HJ2 » 16 nov 2015, 11:35

zeg rene... je kunt toch allebij de computes aan die netwerkswitch van je hangen? dan kun je zo van de ene naar de andere machine kopieren of verplaatsen.

doe je het toch met usb, dan moe je even de bron map, dus op de pc waar je originelen opstaan, verplaatsen naar je desktop of naar een map in 'mijn documenten' dan geen submappen meer aanmaken en dan kopieeren naar usb, dan ben je de vermelding van te lange padnaam kwijt.

you can do it!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 16 nov 2015, 12:36

EvdP schreef:Wat voor USB stick gebruik jij (grootte)?
dit is een 4GB en heb nu nog geen 500mb in gebruik.
Knot schreef:Flink lange namen dan zeg....

Denk ook aan paddiepte, die 10 diepte mappen en dan nog eens lange bestandnamen.

Externe harddisk of grote usb stick en als NTFS formateren om te beginnen.
Namen zijn niet lang, vb, 1 uit de (niet alle bekeken natuurlijk) lijst, "BC racing BR set" meer staat er niet, sommige zijn langer, maar dan nog niet onbenullig oid.

in die map staan idd wel veel submappen, maar ook al doe je 1 zo'n map met bv 10 foto's waar ook bv 3 foto's in zitten die zogenaamd niet willen (terwijl de naam niet eens zo lang is) alleen kopieren krijg je dezelfde oproepen over dezelfde foto's, terwijl die foto's bv nog geen 1mb zijn (vaak de helft of minder)
En zag dat de USB nog dat fat? systeem had, dus dat had ik vanmorgen al naar NTFS gezet, maar dat maakte niet wat uit, magoed NTFS is sowieso wel makkelijker dacht ik.
HJ2 schreef:zeg rene... je kunt toch allebij de computes aan die netwerkswitch van je hangen? dan kun je zo van de ene naar de andere machine kopieren of verplaatsen.

doe je het toch met usb, dan moe je even de bron map, dus op de pc waar je originelen opstaan, verplaatsen naar je desktop of naar een map in 'mijn documenten' dan geen submappen meer aanmaken en dan kopieeren naar usb, dan ben je de vermelding van te lange padnaam kwijt.

you can do it!
Ja dat zou idd kunnen, denk dat ik nog wel een oude kabel heb, kan ook de wifi ding inschakelen en dan misschien via wifi op de laptop? maar dan snap ik er nog minder van :mrgreen: daarom zet ik de meeste extra zaken vaak uit.

ow, dat test ik dan eerst eens, ik heb een desctop pc (vast ding vaste plek zeg maar)
als ik het goed begrijp dan daar waar het staat (bron) die map incl submappen verplaatsen naar een nwe plek op de desctop pc (kan je dat niet kopieren?) en dan kopie naar de usb en dan usb in laptop en kopie naar laptop?

Ik ga dat eerst eens proberen als het zo ongeveer moet.

en anders (daarna) via die netwerkswitch, maar als ik die er bij in steek kan die dan de desctop wel vinden en visa versa?

alvast bedankt voor de technische hulp mannen, der is meer hoop nu :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 16 nov 2015, 13:16

heb de map verplaatst en heb de usb voor zekerheid gedefragmenteerd oid en toen die map met submappen naar de usb gekopierd en alles ging der weer op.
toen de usb in de laptop en kopieren naar, wat nu wel beter ging, van de zeg 1200 mis ik er nu nog zo'n 150 :D
welke aangaven dat de naam bv te lang was, ook al zijn ze niet lang qua wat je ziet/leest.
afijn, wel heel wat meer nu gelukt.

hoe werkt dat kopiëren van pc naar laptop dan? dat kan dus via die netwerkswitch?

als ik dan beide heb aangesloten kan ik dan bv de 2 mappen documenten/afbeeldingen (met submappen) uit mijn documenten aanklikken en kopiëren naar die laptop? wordt dat wel aangegeven dan? bedoel kan de desctop-pc die laptop vinden via die netwerkswitch en dan simpel kopiëren? (zou wel makkelijk zijn)
dan kan ik eens in de zoveel tijd die laptop updaten, niet dat ik alles van de desctop op die laptop hoef te hebben, maar opzich niet erg en misschien wel handig ooit.

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Eric Z » 16 nov 2015, 18:58

Het gaat toch niet zozeer om de naam maar om het volledige pad, dus vanaf C:\ tot aan .jpg. Minder diepte in je mappen moet je dit dus prima mee kunnen oplossen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 16 nov 2015, 22:11

Eric Z schreef:Het gaat toch niet zozeer om de naam maar om het volledige pad, dus vanaf C:\ tot aan .jpg. Minder diepte in je mappen moet je dit dus prima mee kunnen oplossen.
hoe krijg je minder diepte in en wat bedoelen ze daar mee? ow wacht, dus als je in documenten een map hebt met auto's en daarin een map hebt met ford en daarin een map hebt met fiets en dan nog een map daarin met DF oid, krijg je dan al die namen achter elkaar oid?

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Eric Z » 16 nov 2015, 23:37

GTRene schreef:
Eric Z schreef:Het gaat toch niet zozeer om de naam maar om het volledige pad, dus vanaf C:\ tot aan .jpg. Minder diepte in je mappen moet je dit dus prima mee kunnen oplossen.
hoe krijg je minder diepte in en wat bedoelen ze daar mee? ow wacht, dus als je in documenten een map hebt met auto's en daarin een map hebt met ford en daarin een map hebt met fiets en dan nog een map daarin met DF oid, krijg je dan al die namen achter elkaar oid?
Ja vanuit jou voorbeeld zal je ergens boven de balk van je verkenner dus hebben staan "C:\gebruikers\gtrene\documenten\autos\ford\fiets\df\". Vervolgens kan het dus zijn dat je daar wel foto.jpg neer kan zetten maar niet"fotometeenlangenaam.jpg".
Even gegoogled en de maximale lengte is +- 250 karakters voor windows 7 bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 17 nov 2015, 00:06

ah thanks, maar dan kom ik nog lang niet aan zoveel letters, maar wellicht worden bepaalde tekens gezien als veel letters oid? anyways erg irritant.

je zou toch denken dat je dan ook niet alles kan kopiëren naar de USB stick, of naar de 1000gb aparte harddisc maar das allemaal geen probleem.

microsoft zou er goed aan doen om daar een tool/ap or whatever voor te hebben, al kwam ik al wel wat tegen van een bepaalde app, magoed, hoe dat dan weer werkt :mrgreen: of je kon een map voorzien van een bepaalde code (paar letters maar vergeten wat ook al weer) maar dat gaat me ook wat boven de pet.

en dan nog, waarom kan je wel alles naar de USB of harddisk kopiëren maar dan niet van dat naar de laptop, niet echt logisch zeg maar.

magoed, ooit kom ik er eens achter om en hoe direct van PC desctop naar laptop te kopieren en visa versa, je komt wel zaken tegen maar begrijp niet alles wat ze dan daarmee bedoelen :mrgreen: en wil niet wat verkeerds doen, vroegah al genoeg gedaan en veel kwijt geraakt op de pc's met wat proberen :lol:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door smiley » 17 nov 2015, 21:32

Op de pc waar je foto's op staan, ga je naar het begin van je folderstructuur. (bij d:\foto's\bimmer)
Dan klik je op de rechtermuis terwijl je op die "bimmer" folder staat, en kiest "kopieren naar", " gecomprimeerde map".
Je mag dat bestand dan een naam geven. Bijv "bimmerfoto's.zip".

Kopieer dat bestand via je usb key naar de nieuwe computer, naar bijvoorbeeld "c:\foto's\bimmer\bimmerfoto's.zip"

Klik dan met rechtermuis op "bimmerfoto's.zip en kies "Alles uitpakken". Laat de voorgestelde folder standaard.

Succes ermee :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door GTRene » 17 nov 2015, 22:14

dat klinkt ook best plausibel, thanks voor de tip, ga ik binnenkort ook eens proberen :thumbup:

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Technische vragen PC, mobieltjes, laptops, tablets.

Bericht door Zed240 » 08 apr 2016, 14:37

Geen idee of dit het juiste topic is, maar mijn huidige mobiel Moto G (gen. 1) is aan het overlijden, m.a.w. als ik bel ben ik onverstaanbaar. Dus nu op zoek naar een opvolger. Ik ben wellicht één van de jongsten op het forum, maar van dingen als mobieltjes heb ik weinig kaas gegeten. :bag:

Mijn eisen zijn:
- Minstens 32GB
- Schermgrootte zo'n 5 inch of meer
- Niet te duur, sowieso minder dan €400

Zelf kwam ik al de LG NEXUS 5X en de Huawei G8 tegen. Iemand ervaringen of andere ideeën? Het gaat er vooral om dat ik er weer een flinke tijd mee vooruit kan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, ED35, EvdP, Gisae, Luco, Thomas H en 468 gasten