Tegels en kunstgras

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Tegels en kunstgras

Bericht door Max V » 06 aug 2014, 11:46

Dit najaar wil ik mijn tuin onder handen nemen. Momenteel bestaat mijn tuin enkel uit tegels, ik wil dat gaan vervangen door andere tegels en een stuk kunstgras. De nieuwe tuin zal ongeveer 20 m2 tegels en 20 m2 kunstgras bevatten. Mijn vraag is eigenlijk of er iemand is die een goed adres weet waar ik voor een goede prijs tegels en kunstgras kan krijgen.

Voor de tegels ben ik op zoek naar een 50x50 of 60x60 tegel, leisteen of natuursteen, bijvoorbeeld:

Afbeelding

Voor het kunstgras ben ik op zoek naar gras dat qua uiterlijk en loopgevoel dichtbij echt gras ligt, dus hoge kwaliteit. Ik ben zelf alles behalve een tuinier, vandaar de wens voor kunstgras.

Natuurlijk kan ik zelf gaan zoeken en dat ben ik ook zeker van plan, maar mocht er iemand met ervaring zijn of tips hebben, dan houd ik me aanbevolen!

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door ErikS » 06 aug 2014, 12:37

In de zomer kan je amper op kunstgras lopen.......
Als de zon flink schijnt brand je gewoon je poten, lekker nuttig... :bag:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door allen » 06 aug 2014, 12:51

Zorg ook maar voor een ander poortje. De geur van dat matje als er een aantal katten op hebben lopen zeiken... :bag:

Persoonlijk vind ik de binnenplaats van je gevangenis best ok.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Fernando » 06 aug 2014, 13:08

Dat is volgens mij niet zijn tuin vriend....

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Max V » 06 aug 2014, 13:15

allen schreef:Zorg ook maar voor een ander poortje. De geur van dat matje als er een aantal katten op hebben lopen zeiken... :bag:

Persoonlijk vind ik de binnenplaats van je gevangenis best ok.
Dat is inderdaad niet mijn tuin. Als je mijn post daadwerkelijk had gelezen dan had je dat wel begrepen :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door allen » 06 aug 2014, 14:34

Daadwerkelijk of aandachtig? :coffee: :tooth:
Veranderd overigens niets aan het grasverhaal.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Niels » 06 aug 2014, 19:28

20m2 nog niet willen maaien? What a lazy f#ck :lol: Man dat kun je zowat met de schaar doen :)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Joy » 06 aug 2014, 19:45

Feit is wel dat het gras terugkerend onderhoud vergt. En niet alleen het maaien maar ook onkruidvrij houden, bemesten, verticuteren, graskanten trimmen etc. Ik kan me voorstellen dat je dat niet ziet zitten voor die paar m2.
Royal Grass is een kunstgras-leverancier. http://www.royalgrass-kunstgras.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen lopen flink uiteen maar dat is ook goed te zien in het product.
Zoek naar een lokale dealer en laat je ter plaatse informeren en kijk vooral wat je zelf mooi vindt. Bekijk het ook buiten in het daglicht.

Tegels is een kwestie van budget. Goedkope betontegels hebben niet altijd een kleurechte laag en/of een vuilwerende coating. Deze tegels verkleuren vaak in het 1e jaar al.
Hou bij natuursteen in de gaten dat dit product slecht tegen vet kan (BBQ/ zonnebrandcreme) en dat deze vlekken er nauwelijks uit te halen zijn. En ook deze tegels verkleuren van nature. Ze zijn te oliën maar dat dient ieder jaar herhaald te worden.
Natuursteentegels zijn vaak slechts 3 cm dik en moeten daarom in Portlandcement worden gestraat.
Verder heb je nog de voegen om rekening mee te houden. Betegelen met voegkruizen en geschikt voegmiddel erbij zoeken.
Bij beperkt afschot moet je ook je hemelwater zien kwijt te raken. Een nette lijngoot op een strategische plek is dan een prima uitkomst.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door JP » 06 aug 2014, 19:49

Ten Cate Thiolon in Nijverdal (uit de link van Joy) maakt inderdaad mooi kunstgras, al moet je ook rekening houden met zand welk op kunstgras moet worden "ingezaaid".

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door WJ » 06 aug 2014, 19:58

Is gewoon echt gras en zo'n robotje dat de boel maait niet goedkoper? :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door GTRene » 06 aug 2014, 21:38

hier in Almelo hebben ze een aantal jaren geleden als test? zo'n soort vluchtheuvel bij de stoplichten (een vrij lang gestrekt ding) ook belegd met kunstgras.

eerst was ht daar altijd een wilde boel die 1x in de zoveel tijd gemaaid/snoeit werd.

ik dacht toen als ik er langs reed, wow, mooie oplossing, erg strak e.d. en scheelt werk (best gevaarlijk op zo'n punt met veel verkeer)

tijd later lagen er al veel peuken e.d. in van passerende auto's die het daar dropten....

en toevallig vorige week toen ik er langs kwam en vooraan moest stoppen keek ik om de tijd van het stoplicht te doden wat opzei naar dat kunstgras....

zag er nu belabberd uit en vol met mos...dat had ik niet verwacht, maar aan de andere kant ook wel weer wat logisch, zal ook wel weer wat aan gedaan kunnen worden maar toch.

Gras bij mij is ook wel groen, maar ziet er ook niet uit whahah...ook veel mos en ander spul, maar als ik het maai lijkt het mooi groen ;-) als het groeit (heel oneven natuurlijk) lijkt het wel een euh? niet zo mooi in elk geval.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Joy » 06 aug 2014, 21:44

In de winter groenkalk over je gazon strooien René. Mos groeit op vochtige en zure grond. Door de kalkkorrels verhoog je de pH-waarde en geef je mos minder kans. In het voorjaar (april) verticuteren en bemesten. Eventueel wat bijzaaien waar nodig. Daarna het onkruid bijhouden en geregeld bijmesten. Liefst organische mest (DCM bijv) gebruiken omdat kunstmest het gras opjaagt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door GTRene » 06 aug 2014, 22:06

ik hoor het al weer, wil je een mooi groen gazon met mooi gras moet je heel wat meer doen dan alleen de hoogte bijhouden :mrgreen:

owja, geloof dat jij in die business zit Joy? of was dat nu iemand anders.

je hebt ook nog weer heel veel soorten gras die je kan gebruiken, het 1 is weer sterker en het ander groeit wat langzamer (handig :tooth: ) zal ook weer liggen waar het gras komt te liggen natuurlijk en wat voor ondergrond e.d.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Joy » 06 aug 2014, 22:21

Het is eigenlijk meer een kwestie van een goed begin maken. Daarna is het relatief simpel bij te houden.
Graszoden zijn ook niet al te duur (€ 2,50 per m2) dus vaak is het voordeliger om even opnieuw te beginnen en daarna het zaakje op orde te houden.
De meeste mensen gebruiken speelgazon omdat dit wat steviger is en beter tegen betreding kan. Siergras is fijner en fraaier om te zien maar kan niet zo goed tegen spelende kinderen etc. Ook is dit gras een stuk onderhoudsintensiever om mooi te houden.

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door KoenM » 07 aug 2014, 00:36

Aangezien dit topic toch al aardig gekaapt is ;) , wat is de beste manier om vet toch zo goed mogelijk van natuursteen af te halen Joy? Water met groene zeep heeft niet voldoende geholpen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Joy » 07 aug 2014, 06:59

Lithofin MN Vuiloplosser is een middel wat goed werkt. Sommige mensen gebruiken remmenreiniger. Maar je hebt kans dat het er niet meer uit gaat.

winter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2017, 11:05
Auto: Mini Cooper

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door winter » 02 sep 2017, 11:08

Hallo,

Ten eerste, wat een mooie tuin! Waarom zou je hier Kunstgras willen leggen?
Ten tweede, wij hebben ook kunstgras in de tuin liggen. Wij hebben de beste kwaliteit mat gekocht en echt, je ziet bijna niet het verschil met echt gras.
Dit kunstgras heeft verschillende kleuren waardoor het op een echte mat lijkt. Wellicht dat je er wat aan hebt! :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door JP » 02 sep 2017, 11:15

Welkom !

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Tom » 02 sep 2017, 12:01

winter schreef: 02 sep 2017, 11:08

Dit kunstgras heeft verschillende kleuren waardoor het op een echte mat lijkt.
Ik heb ook een mooie mat

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Luco » 02 sep 2017, 12:13

:lollerdelol: :lollerdelol:

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door NSXRS » 03 sep 2017, 00:26

Joy schreef: 06 aug 2014, 22:21 Het is eigenlijk meer een kwestie van een goed begin maken. Daarna is het relatief simpel bij te houden.
Graszoden zijn ook niet al te duur (€ 2,50 per m2) dus vaak is het voordeliger om even opnieuw te beginnen en daarna het zaakje op orde te houden.
De meeste mensen gebruiken speelgazon omdat dit wat steviger is en beter tegen betreding kan. Siergras is fijner en fraaier om te zien maar kan niet zo goed tegen spelende kinderen etc. Ook is dit gras een stuk onderhoudsintensiever om mooi te houden.
Ik heb een inmiddels 15j oude grasmat van zo'n 140 M2 die nw als graszoden gelegd is, maar nu één bonk onkruid en mos is.
Als ik dat weer netjes wil krijgen, hoe kan ik dat dan beste vernieuwen/vervangen? Laag aarde overheen (sterft huidige zooi af?) en dan nwe graszoden (komt eigenlijk dan gelijk niet verkeerd uit want tuin is gezakt en mag best 5-8 cm omhoog), of denk ik te simpel en moet huidige gras/onkruid/mos mat er eerst helemaal uit?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Joy » 03 sep 2017, 11:12

Ik zou de oude mat eruit halen. Er zijn zodensnijders te huur bij bijv. Boels. Die snijden het gras af waarna je de rollen op een kruiwagen kan steken met een hooivork.
Daarna Terrafin als bodemverbeteraar/ ophoging gebruiken en doorfrezen met de huidige ondergrond.
Vervolgens aanrollen en vlakken met een balk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door Arthur » 03 sep 2017, 11:21

Pfff, wat een werk :|
Daar kun je toch iemand voor laten komen? :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Tegels en kunstgras

Bericht door JP » 03 sep 2017, 11:25

Deze week nog 16m2 extra gras gecreerd dmv matten, voordat ze gaan beginnen met die tegeltax :tooth: :bag: Nu valt alleen op hoe slecht de rest (40m2) van het gras er bij ligt....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], dave van marion, kennethr, Majestic-12 [Bot], Nico e39, RS-Ron, Thomas H, TLRS, tomgtr en 176 gasten