Foto's van kids op FB e.d?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Robin » 18 feb 2014, 12:01

Walter schreef:
allen schreef:Een concreet voorbeeld kan derhalve zeker wat toevoegen.
In 2030 komt er een dictator die vind dat Audi het beste is. Alle BMW-bezitters worden in een werkkamp gezet. Nu blijkt dat je zoontje vroeger een BMW-trapauto had.

Ver van mijn bed? Wat als het een foto op een bar mitswa was in 1940?

Ook ik vind dat iedereen die keus zelf moet maken, dus wat anderen op facebook zetten maakt me niet heel veel uit (behalve dan dat het de norm begint te worden om alles te MOETEN posten waardoor ik als FB-loze opeens iets moet uitleggen, beetje de omgekeerde wereld). Hier post je echter foto's namens iemand anders.

Nu weer back on topic.
Ik snap je punt, dit heet een Godwinnetje:)
Maar dan nog totáál onvergelijkbaar, desalniettemin oppassen met wat men op FB/fora zet en zegt:)

Aan de andere kant is de wereld zo verdorven en kunnen er 'fatsoenlijke' mensen /werkgevers aanstoot aan geven die zelf misschien wel de kat in 't donker knijpen. Weet jij 't?
Martijn M schreef:Ik lach altijd de ballen uit m'n broek als ik weer van die kansloze babyfoto's voorbij zie komen op FB.
90% van de mensen op FB boeit het echt geen zak dat die koter van je er weer een teringzooi van heeft gemaakt of dat hij z'n bordje pap heeft opgegeten. En het boeit me al helemaal niet dat dat kind z'n eerste stapje heeft gezet.

Maarja, zo denken hun ook over mijn autohobby :hosanna:
ROFLO inderdaad. Gaat zó nergens over. Allemaal leuk zolang 't je eigen kids zijn.
De rest van de wereld bekommert zich niet om jouw 'ultraspeciale unieke kind' eerder andersom. Etterbakken:)

En zo ultrauniekspeciaal is ook maar relatief, we zijn hier met z'n 7 miljard en allen kind geweest eens, of nog steeds(al dan niet qua leeftijd/mentaliteit)

Ik zit ook steeds minder op FB, 95% onzin.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door RVV » 18 feb 2014, 12:04

Ik post regelmatig foto's van mijn kinderen. Ik zie het probleem niet zo. MITS je weet wie er allemaal in je vriendenlijst zit. En belangrijk, scherm je Facebook af voor de buitenwereld. Die vind mijn foto's ook niet op Facebook.

Valt me wel vaak op hoeveel mensen hun Facebook account gewoon slecht of helemaal niet afschermen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door smiley » 18 feb 2014, 12:12

RVV schreef:Valt me wel vaak op hoeveel mensen hun Facebook account gewoon slecht of helemaal niet afschermen.
Niet alleen FB.
Als je een foto via een photobucket account gepost ziet worden, en voor de grap naar de root (begin van de folderstructuur) van het account gaat waarmee het gedaan is kom je soms ok van alles tegen.
Copy paspoort, kopie van een rekening met adresgegevens erop en ga zo maar door.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door RVV » 18 feb 2014, 12:15

Klopt daarom gebruik ik dat soort accounts ook niet.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Tom » 18 feb 2014, 12:15

Martijn M schreef:Ik lach altijd de ballen uit m'n broek als ik weer van die kansloze babyfoto's voorbij zie komen op FB.
90% van de mensen op FB boeit het echt geen zak dat die koter van je er weer een teringzooi van heeft gemaakt of dat hij z'n bordje pap heeft opgegeten. En het boeit me al helemaal niet dat dat kind z'n eerste stapje heeft gezet.

Maarja, zo denken hun ook over mijn autohobby :hosanna:
+1
Ik vind het wel leuk om af en toe wat foto's van de kinderen van vrienden/bekenden te zien, eerste stapjes wil je als ouder natuurlijk graag delen en dagje dierentuin ook prima. Gezonde interesse in andermans leven. Maar sommige ouders (vooral de moeders) posten dagelijks (of meerdere keren per dag) een foto van dat jong bij elke poep of scheet die het kind laat.
Snap dat ze trots zijn maar trek ergens een grens ofzo. Geldt voor alle hobby's wat mij betreft. Bij je autohobby ga je ook niet op één dag posten dat je voor het stoplicht staat, bij de wasstraat, in de avond de lampen aanzet etc. Totaal niet boeiend voor anderen.

Ook erg zijn ouders die de identiteit van dat kind overnemen en een foto van het kind als profielfoto gebruiken en helemaal niets over het eigen leven meer plaatsen. Dat je een oud klasgenoot tegenkomt op Facebook en denkt "goh, eens kijken hoe het leven van diegene eruit ziet" om een babyprofiel voorgeschoteld te krijgen van iemand zonder eigen leven.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door RVV » 18 feb 2014, 12:21

Tom ben jij dit dan niet??!!? http://www.meditras.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; :D

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Tom » 18 feb 2014, 12:23

Spam :devil:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door RVV » 18 feb 2014, 12:37

:roflol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Arthur » 18 feb 2014, 13:23

Tja, een ieder moet zelf weten wat hij/zij doet. Als je soms ziet wat mensen op internet uitkramen terwijl ze zelf een of andere toko hebben waar ze van moeten leven... Tja, heb ik ook m'n bedenkingen bij. Maar goed, foto's op FB kun je blokkeren voor vreemden, dat is dan een pluspuntje.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Snipe » 18 feb 2014, 22:42

Tom schreef:Ik vind het wel leuk om af en toe wat foto's van de kinderen van vrienden/bekenden te zien, eerste stapjes wil je als ouder natuurlijk graag delen en dagje dierentuin ook prima. Gezonde interesse in andermans leven. Maar sommige ouders (vooral de moeders) posten dagelijks (of meerdere keren per dag) een foto van dat jong bij elke poep of scheet die het kind laat.
Snap dat ze trots zijn maar trek ergens een grens ofzo.
Ik heb iemand op Facebook die de afgelopen dagen zes (!) posts heeft geplaatst over de Lego-doos van haar zoon. Godzijdank is de Death Star inmiddels af.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Luco » 18 feb 2014, 22:43

Snipe schreef:
Tom schreef:Ik vind het wel leuk om af en toe wat foto's van de kinderen van vrienden/bekenden te zien, eerste stapjes wil je als ouder natuurlijk graag delen en dagje dierentuin ook prima. Gezonde interesse in andermans leven. Maar sommige ouders (vooral de moeders) posten dagelijks (of meerdere keren per dag) een foto van dat jong bij elke poep of scheet die het kind laat.
Snap dat ze trots zijn maar trek ergens een grens ofzo.
Ik heb iemand op Facebook die de afgelopen dagen zes (!) posts heeft geplaatst over de Lego-doos van haar zoon. Godzijdank is de Death Star inmiddels af.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door RVV » 18 feb 2014, 23:03

Wat lief van je moeder Perry :D

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Luco » 18 feb 2014, 23:11

*proest*

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Eric H » 19 feb 2014, 07:30

En ik ben pasgeleden juist gestopt met dat hele Facebook geneuzel.

Net als de hype rond Hyves jaren geleden snap ik echt niet wat de toegevoegde waarde van Facebook is. Voor een tijdje vond ik het leuk, maar meer omdat het nieuw was, echter na verloop van tijd is er eigenlijk niets nieuws onder de zon.

Geef me één unieke eigenschap van Facebook die niet op een andere manier kan en waarbij je je minder druk hoeft te maken over je privacy.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door 328Ti » 19 feb 2014, 10:25

Is het erg als je géén FB hebt? Ik word soms verguist dat ik geen FB heb. Als iemand écht interesse in mij heeft, dan belt ie maar aan. Zo doe ik het andersom uiteraard ook.

FB en Social Media in het algemeen is m.i hét bewijs van de globale individualisering.... Dit soort fora,s a la DF hang ik even apart onder de noemer Social Media, dit gezien er een sterke vorm van kennisdeling heerst waarbij de hobby c.q. passie centraal staat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door GTRene » 19 feb 2014, 10:31

buiten dat privacy gedeelte om, sommige updates van bedrijven oid wel handig en ook sommige info/foto's van leden, verder voor zo'n figuur als mij bv, als je bijna niet de deur uit komt e.d. is het fijn zoals met familie en of sommige vrienden oid, das wel makkelijk/mooi, dan is er toch wat contact zonder dat mensen over de vloer komen e.d.

als je midden in het leven staat zoals het gross van zo'n site kan het wel wat minder af en toe :tooth:
maar ook vele van die hebben zo'n 'druk' eigen wereldje zodat zoiets ook wel uitkomt lijkt me.

echt nodig heb je niks van dat moderne spul...immers zeg 20 jaar terug leefden we ook allemaal 'normaal' :mrgreen:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door 328Ti » 19 feb 2014, 11:24

GTRene schreef:buiten dat privacy gedeelte om, sommige updates van bedrijven oid wel handig en ook sommige info/foto's van leden, verder voor zo'n figuur als mij bv, als je bijna niet de deur uit komt e.d. is het fijn zoals met familie en of sommige vrienden oid, das wel makkelijk/mooi, dan is er toch wat contact zonder dat mensen over de vloer komen e.d.

als je midden in het leven staat zoals het gross van zo'n site kan het wel wat minder af en toe :tooth:
maar ook vele van die hebben zo'n 'druk' eigen wereldje zodat zoiets ook wel uitkomt lijkt me.

echt nodig heb je niks van dat moderne spul...immers zeg 20 jaar terug leefden we ook allemaal 'normaal' :mrgreen:

Dat is waar. Ik bedoel het ook zo als je geen "beperkingen" hebt.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door HansD » 19 feb 2014, 11:41

Is het erg als je géén FB hebt?
Absoluut niet. Vind ik zelfs zeer verstandig :wink:
Als iemand écht interesse in mij heeft, dan belt ie maar aan. Zo doe ik het andersom uiteraard ook
Geldt voor mij exact hetzelfde.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door RVV » 19 feb 2014, 12:10

Toen hij gevonden werd was hij al 9 jaar dood :D

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door allen » 19 feb 2014, 12:22

328Ti schreef:Dit soort fora,s a la DF hang ik even apart onder de noemer Social Media, dit gezien er een sterke vorm van kennisdeling heerst waarbij de hobby c.q. passie centraal staat.
Op DF kun je niet bepalen wat je wel of niet deelt. Op FB wel. In dat opzicht gezien moet je met dit forum nog veel voorzichtiger te werk gaan dan met iets als FB, want hier is alles dat je plaatst openbaar.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door ///Joost » 19 feb 2014, 12:31

allen schreef:
328Ti schreef:Dit soort fora,s a la DF hang ik even apart onder de noemer Social Media, dit gezien er een sterke vorm van kennisdeling heerst waarbij de hobby c.q. passie centraal staat.
Op DF kun je niet bepalen wat je wel of niet deelt. Op FB wel. In dat opzicht gezien moet je met dit forum nog veel voorzichtiger te werk gaan dan met iets als FB, want hier is alles dat je plaatst openbaar.
De naiviteit. Anders moet je even aan Snowden vragen hoe afgeschermd alles is. Eens op Internet = altijd op Internet. Een bugje of lek in FB en alles van iedereen ligt op straat.

Ik begrijp dat je zo niet moet/kan leven, maar als we het dan over veiligheid hebben, noem ik het toch maar even. :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door allen » 19 feb 2014, 12:43

Joost, ik denk dat jij het idee hebt dat ik een of andere bekendheid ben waarvoor mensen moeite gaan doen om die virtuele muur met een moker neer te slaan. :shocking:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door Luco » 19 feb 2014, 12:47

om jouw neer te slaan is een plastic speelgoedhamertje voldoende hoor :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door ///Joost » 19 feb 2014, 13:11

allen schreef:Joost, ik denk dat jij het idee hebt dat ik een of andere bekendheid ben waarvoor mensen moeite gaan doen om die virtuele muur met een moker neer te slaan. :shocking:
:lol: You never know. ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Foto's van kids op FB e.d?

Bericht door RVV » 19 feb 2014, 13:43

Eens met Allen. Overigens moet je Facebook niet te belangrijk maken voor je zelf en anderen. Je deelt af en toe wat, handig als je meerdere mensen binnen je vrienden/familie kring wat wil overbrengen. Voor 90 procent is Facebook BS en virtueel vermaak. Maar dat geld voor bijna alles over/via het internet. De generatie van voor het internet had toen ook nooit het idee dat ze iets miste zoals het huidige internet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Hitz, mark123, Martijn M, Paul76, Philipoo, Rolf205, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 165 gasten